Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolejne problemy z silnikiem TD - odpalanie zimnego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
124 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 19:46

czyli ten Mój 74A to o kant d**y roztrzaskać .....

#42 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:40

czyli ten Mój 74A to o kant d**y roztrzaskać .....


ważne jaki masz prąd rozruchowy a nie jaka jest pojemność aku

#43 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 grudnia 2010 - 20:49

680 :(

#44 OFFLINE   zarowa1945

zarowa1945
  • 40 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Kielce/Kraków

Napisany 06 grudnia 2010 - 22:36

jeśli faktycznie tyle jest to ostatecznie powinien oblecieć

#45 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2010 - 13:52

Byłem więc dziś po paliwko dałem akumulator i chciałem Omę odpalić,mimo usilnych staran babcia nie chciała zapalić aż do naturalnej śmieci akumulatora.No to lecim na Szczecin i sprawdzamy...
1)pompka w baku działa bo po otwarciu odpowietrznika przy filtrze i włączeniu zapłonu paliwko szło...
2)odkręciłem więc pierwszy przewód idący do wtrysku i pokręciłem tym umarlakiem..i no uff...ubogo bo ubogo ale paliwo sie pojawiło :)
3)odpinam 2 wężyki przelewowe....YYYYYYYYY eror powietrze ;| jak popukałem przewodem to jakaś mini kropelka wyskoczyła ale to dla Mnie podejrzane

no to dobra,dobra....więc zabrałem się w końcu za tego Omnibusa:)

Doszłem do połowy roboty z wymianą świec żarowych :)a więc zwalamy kolektor i takie tam....odkręcam świece na szczęście nie urywając żadnej:) i co mam po przegrzaniu na krótko? 3 z 6 świec żarowych nie grzeją...albo 3 z 6 grzeją jak kto woli:)ale ale zaraz zaraz ...Czy to mogło być powodem że po 8 dniach postoju oma nie raczyła odpalić?czasami coś tak Omka chciała zagadać dając znaki że któreś gary próbują powstać z martwych

Co było na świecach tych które nie grzały? Ano świeża ropa...
Poniżej słit focie :p świec stary i paczuch z nowymi :)
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Pragne jeszcze nadmienić że owa ropa z niedziałających świec....nie była oszłamiającej czystości(filtr nowy jakieś 2 mce temu)

w związku z powyższym oczywiście 2 pytania...
Czy 3 z 6 świec żarowych mogą powodować że po postoju samochód nie odpalił(8dni)
Czy powietrze w wężykach przelewowych to norma?

jeszcze mam pytanie czy w czasie długiego kręcenia rozrusznikiem gasnąca lampka cisnienia oleju to znak ze poczciwy steyr ma dobrą kompresję?:)

#46 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 grudnia 2010 - 14:57

Ja jak miałem przepalone 2 to już był problem z odpaleniem i to jak temp. otoczenia wahała się w okolicach 10`C, tak więc myślę że to mógł być powód.

ps Oczywiście mowa o 2.5TD

#47 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2010 - 15:35

Jeszcze jakies sugestie?:)dziwi Mnie tylko to ze przed postojem odpalala w mrozie,zeby nie bylo to jutro montuje komplet Boschek:)

#48 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 10 grudnia 2010 - 18:57

jeszcze mam pytanie czy w czasie długiego kręcenia rozrusznikiem gasnąca lampka cisnienia oleju to znak ze poczciwy steyr ma dobrą kompresję?:)


To znaczy że masz dobre ciśnienie oleju a nie kompresje

#49 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2010 - 19:08

A cisnienie oleju nie jest powiazane z kompresja?

#50 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 10 grudnia 2010 - 20:21

A cisnienie oleju nie jest powiazane z kompresja?


Ciśnienie oleju wytwarza pompa oleju a nie tłoki.

#51 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2010 - 14:50

Moja rada na dziś i na zimę...
Wymieniajcie świece żarowe,ten silnik lubi nowe świeczki ! :)Ja dziś w końcu wymieniłem świece i wszystko jest OK ..Oma nie tylko zagadała ale odpaliła za 1 razem po 1sekundzie kręcenia a stała przecież 10dni nie używana.....

Dziękuję za uwagę :D

#52 OFFLINE   zarowa1945

zarowa1945
  • 40 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Kielce/Kraków

Napisany 11 grudnia 2010 - 18:47

Świce w dieslach muszą grzać, zwłaszcza w tych starszych;) więc rada dla wszystkich: zanim będziecie się skarżyć na trudności uruchomienia w zimie sprawdźcie świece
pozdro!

#53 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2010 - 20:02

z mojej strony mam nadzieje koniec tematu ;) kolejne doświadczenie zdobyte człowiek się uczy cały czas.Teraz zaczynam sie uczyć Opel Scannera :) mam nadzieje ze nie wylece w powietrze razem z garażem:tank:

#54 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 grudnia 2010 - 15:30

Świce w dieslach muszą grzać, zwłaszcza w tych starszych;) więc rada dla wszystkich: zanim będziecie się skarżyć na trudności uruchomienia w zimie sprawdźcie świece
pozdro!


Nie zawsze sprawdzenie świec jest miarodajne bo trzeba sprawdzić jaki kawałek świecy się rozgrzewa i jak szybko robi się czerwona.

Dawido89 dobrze że oma już lata :jump:

#55 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 grudnia 2010 - 15:36

A czy błąd 49 z 95 może czynić mi trudności z rozruchem silnika ? Dodam że świeczki normalnie grzeją, i w temp. do -2 rusza za 2 razem. Natomiast poniżej tego to już straszny kłopot... Pomóżcie proszę bo naprawdę nie mam już pojęcia co ją boli, założyłem temat o błędzie 95 ale nadal nic mi to nie mówi bo nikt nie udzielił konkretnej odpowiedzi. Dodam że z tym nie występuje błąd 34 jak powinien. Mam 64 tylko od nastawnika ale tym się zajmę dopiero za kilka dni.

#56 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2010 - 18:59

Sam nastawnik moze to powodowac,jesli masz blad 49 to spradz jednak swiece tez

#57 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 grudnia 2010 - 20:38

Ale świeczki nowe - niecałe 2 miechy temu zmieniane. Fakt faktem na HARTy ale az tak szybko to by chyba ich nie trafilo ?

A propos ktos wie co testuje funkcja Glow... w zakladce Special w Opel Scanner ?

#58 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 12 grudnia 2010 - 20:53

testuje świece i przekażnik świec.na szybko radziłbym odpiąć wtyczke z przekażnika świec(konieczne przy takim sprawdzaniu) i jak wcześniej nie raz było pisane,od + przez żarówe jeszcze raz sprawdzić czy się któraś nie przepaliła(na tej odpiętej kostce).

#59 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 grudnia 2010 - 22:33

:) właśnie przez doświadczenia z tą firmą(HART) bym tu upatrywał problemu :):pokoj:

Pozwoliłem sobie zmienić tytuł tego wątku...

#60 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 grudnia 2010 - 00:10

Sprzedawca mówił że jakościowo to do iskry podobne. Ale wcześniej miałem BERU i w tamte mrozy - 25*C od drugiego grzania odpalał bez zająknięcia. A sąsiad nowe AUDI A4 w 2.5TDI chechłał chyba z 30min.