Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolejne problemy z silnikiem TD - odpalanie zimnego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
124 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2010 - 23:38

Witam
Znowu Ja...i powiem szczerze,niegrzecznie juz mam tego szmelcu dość.... :/

Objawy są takie że ciężko odpala na zimnym,szarpie w czasie jazdy.Pierw spinacz do boju...

41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25


1 pytanie:
Czy błąd nr.41 może powodować że silnik szarpie przy ruszaniu oraz niespodziewanie w czasie jazdy?(czyli objawy podobne do uszkodzonego nastawnika).Zrobiłem zabieg następujący:poruszałem kablami które są przymontowane obok kolektora ssącego(do metalowej łapki),oraz odpiołem i zaślepiłem wężyk który leci od zaworu EGR do czujnika ciśnienia doładowania i teoretycznie problem zniknął bo nie szarpie.Przetestuję jeszcze przez kilka dni
2 pytanie:
Co oznacza drugi błąd konkretniej?Zbyt krótki czas grzania świec żarowych czy jak?Nadmienię również że na ciepłym silniku grzeje świece żarowe normalnie jak na zimnym a w sumie nie powinien(podejrzewam że uszkodzona słynna głowiczka w pompie i jest zrobione obejście,jak to poznać?).
3 pytanie
czy błąd 49 pojawi się gdy np.nawet 1 z 6 świec nie będzie palić?Dziś wieczorem przy 3stopniach załapał za...6razem i to po długich kręceniach :/.Po tym jakże cieżkim odpaleniu i przejechaniu 50m odpaliła superowo

4 pytanie:
Skąd pobrać sterowniki do kabla OBDII dla systemu Vista :p nieby pobrałem razem z programem PolskiVAG ale **** na XP działaja a na Vista nie :p

5 pytanie:
podczas jazdy głównie w granicach 1600-2000rpm w kabinie da się wyraźnie słychać dźwięk coś w stylu łłyyyyłyyyyyyyy i wyraźne buczenie które po chwili ustaje....to nie jest ten cudny dźwięk turbawki niestety :(.Sprawdzałem czy nie są luźne przewody od turbiny ale są OK :/

6 pytanie
W sobotę zabiorę się za sprawdzanie świec żarowych na krótki od akumulatora...w jakim czasie świeca ma się zrobić czerwona żeby można było uznać że jest sprawna?

7 pytanie
Czy nastawnik może być uszkodzony znowu mimo że na kompie nie wywala jego błędu?

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 listopada 2010 - 13:10

sprawdź czy masz sprawne wszystkie świece, u mnie też ten błąd wywalało (49) i 2 świece były do wymiany. Po wymianie pali dobrze.

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2010 - 13:14

jak przy trzech stopniach na plusie złapał za szóstym razem to masz więcej świec spalonych niż jedną ;) Nie radzę bawić się w wymienianie na sztuki tylko od razu polecieć po całości :)

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2010 - 22:48

Najlepsze jest to ze 10godzin pozniej w podobnej temperaturze zlapal od razu:O

jakieś domysły??:)

#5 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 listopada 2010 - 23:18

A pompka w zbiorniku działa? Może paliwo ci się cofa, jak masz możliwość to sprawdź jak ci będzie zapalać jak postawisz omę machą do dołu ( na jakimś wzniesieniu) ale podstawa to sprawdź świece u mnie jak padło nagle 5 szt świec to za nic nie chciała zapalić a na hol odrazu i po odpaleniu na hol zaraz ja zgasiłem i już paliła od strzała ale jak postała to znowu nic. Więc najpierw świece a potem zobaczymy.

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2010 - 01:05

Nie rozumie tego auta :p jak narazie wychodzi ze byl to jednorazowy wybryk.Czym spowodowany?

#7 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 listopada 2010 - 19:53

miałem tak samo okazało się ze miałem 3 świeczki zwalone wymieniłem i zapala aż milo

#8 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 listopada 2010 - 20:47

Nie rozumie tego auta


zrozumiesz jak włożysz 10.000 zł w remonty i dalej będzie tak samo

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 10:54

dobra wszystko inne już ogarniete... :) zajmuję sie teraz świecami żarowymi
Powiedzcie Mi bo zaś był problem z paleniem mimo że nie było strasznie zimno :(
Czy wystarczy np. że 2 świece bedą zdechłe i nie odpali?(odpalił za nnnnnn-tym razem)

Jeśli chodzi o silnik.
-w oleju nie ma płynu chłodniczego
-nie ubywa mi płynu w chłodnicy
-nie ma w zbiorniku wyrównawczym bąbelków ani kropli oleju
-silnik NIGDZIE nie cieknie
-malutko oleju ubywa

czyli z kompresją powinno być ok?

Aha,w trójkątnej skrzynce jest to śmieszne urządzenie emulujące prace świec :/


i oczywiście dalej jest
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25

#10 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 25 listopada 2010 - 11:03

Czy wystarczy np. że 2 świece bedą zdechłe i nie odpali?(odpalił za nnnnnn-tym razem)


Może tak być że jak będzie padnięta jakaś świeca to może dużo gorzej palić.

#11 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 12:13

Może po kolei powiem co i jak doszłem
1)szarpanie
kable zwierały do masy :)

2)mułowate auto i buczenie
upalona rura EGR

----------------------------
arczonie powiedz Mi ale czy już jedna niesprawna świeca mogła by powodować spooooore problemy z odpalaniem?On ma ich wtedy jeszcze 5 :)

(zeby nie było że druciarstwo uprawiam,zamówiłem juz komplecik nowych Bosch`y)

a wogóle czy te ustrojstwo od emulowania pracy świec może powodować owy błąd?

#12 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 25 listopada 2010 - 13:40

Może po kolei powiem co i jak doszłem
1)szarpanie
kable zwierały do masy :)

2)mułowate auto i buczenie
upalona rura EGR

----------------------------
arczonie powiedz Mi ale czy już jedna niesprawna świeca mogła by powodować spooooore problemy z odpalaniem?On ma ich wtedy jeszcze 5 :)

(zeby nie było że druciarstwo uprawiam,zamówiłem juz komplecik nowych Bosch`y)

a wogóle czy te ustrojstwo od emulowania pracy świec może powodować owy błąd?


jedna spalona swieca raczej nie powodowala by az tak ciezkiego odpalania. Ci onnego 2 lub 3...
Jesli chcesz sie bawic w wymiane swiec to nie rob tego na raty,wymien wszystkie bedziesz mial pewnosc. Moze warto takze sprawdzic kompresje?

zrozumiesz jak włożysz 10.000 zł w remonty i dalej będzie tak samo


ales Ty dowciapny,Wszyscy juz wiemy ze masz teorie wyzszosci V-ek nad dieslami, z calym szacunkiem ale takimi tekstami nic ciekawego nie wnosisz do tematu...

#13 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2010 - 13:44

kupiłem komplet :) a sorki za pomyłkę w nazwie,zakupiłem FEBI :) jakoś zawsze używam tej firmy do wszystkiego i nigdy nie zawiodła.
A czy zużyte pierścienie można poznać jakoś inaczej niż tylko mierząc kompresje? Mówie że nie zauważam spadku mocy a i zużycie oleju baaardzo w normie :)

1)No i czy np.2 spalone świeczki mogą powodować zapisywanie owego błędu w kompie?
2)Czy ten wspomagacz odpalania :) który niestety jest wpięty do ukłądu moze powodować owy błąd 49?

#14 OFFLINE   ania_holkowa

ania_holkowa
  • 11 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: Zgierz

Napisany 26 listopada 2010 - 18:19

problem z odpaleniem na zimnym i ciepłym dwa kroki i pali rozrusznik kreci aż gwiżdże a oma nie pali bylem podpiąć pod kompa ale sie nie da nie chce się połączyć z kompem a miech wcześniej u tego samego gościa byłem skasować błąd abs i było ok co to może być

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 listopada 2010 - 21:26

bylem podpiąć pod kompa ale sie nie da nie chce się połączyć z kompem a miech wcześniej u tego samego gościa byłem skasować błąd abs i było ok co to może być


a jakim fejsem podłączał się bo pewnie ze silnikiem ten jego sprzęcik nie wydoli i dlatego brak komunikacji najlepiej do TD opel scaner..

#16 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 27 listopada 2010 - 04:52

kupiłem komplet :) a sorki za pomyłkę w nazwie,zakupiłem FEBI :) jakoś zawsze używam tej firmy do wszystkiego i nigdy nie zawiodła.
A czy zużyte pierścienie można poznać jakoś inaczej niż tylko mierząc kompresje? Mówie że nie zauważam spadku mocy a i zużycie oleju baaardzo w normie :)

1)No i czy np.2 spalone świeczki mogą powodować zapisywanie owego błędu w kompie?
2)Czy ten wspomagacz odpalania :) który niestety jest wpięty do ukłądu moze powodować owy błąd 49?


ten "wspomagacz" nie powoduje błedu 49.

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2010 - 20:57

czyli trzeba się przyjrzeć instalacji świec żarowych :)

#18 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 29 listopada 2010 - 21:56

sluchajcie, ja mam krotkie pytanie.
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?

#19 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 30 listopada 2010 - 16:56

sluchajcie, ja mam krotkie pytanie.
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?


To wygląda na to jak by ci się zapowietrzał...

#20 OFFLINE   zarowa1945

zarowa1945
  • 40 postów
  • Dołączył: 10-04-2010
  • Skąd: Kielce/Kraków

Napisany 01 grudnia 2010 - 13:39

sluchajcie, ja mam krotkie pytanie.
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?


Jeśli problem pojawił sie ostatnio (tj. gdy zaczęło być zimno) to stawiam na filtr paliwa który albo się przypchał (parafiną z ON) albo znajduje sie w nim woda która zamarza i jego drożność lawinowo spada...check it out:)
pozdrawiam!