Kolejne problemy z silnikiem TD - odpalanie zimnego
#1 OFFLINE
Napisany 11 listopada 2010 - 23:38
Znowu Ja...i powiem szczerze,niegrzecznie juz mam tego szmelcu dość....
Objawy są takie że ciężko odpala na zimnym,szarpie w czasie jazdy.Pierw spinacz do boju...
41- czujnik ciśnienia doładowania P65 zwarcie do masy lub przerwa
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
1 pytanie:
Czy błąd nr.41 może powodować że silnik szarpie przy ruszaniu oraz niespodziewanie w czasie jazdy?(czyli objawy podobne do uszkodzonego nastawnika).Zrobiłem zabieg następujący:poruszałem kablami które są przymontowane obok kolektora ssącego(do metalowej łapki),oraz odpiołem i zaślepiłem wężyk który leci od zaworu EGR do czujnika ciśnienia doładowania i teoretycznie problem zniknął bo nie szarpie.Przetestuję jeszcze przez kilka dni
2 pytanie:
Co oznacza drugi błąd konkretniej?Zbyt krótki czas grzania świec żarowych czy jak?Nadmienię również że na ciepłym silniku grzeje świece żarowe normalnie jak na zimnym a w sumie nie powinien(podejrzewam że uszkodzona słynna głowiczka w pompie i jest zrobione obejście,jak to poznać?).
3 pytanie
czy błąd 49 pojawi się gdy np.nawet 1 z 6 świec nie będzie palić?Dziś wieczorem przy 3stopniach załapał za...6razem i to po długich kręceniach .Po tym jakże cieżkim odpaleniu i przejechaniu 50m odpaliła superowo
4 pytanie:
Skąd pobrać sterowniki do kabla OBDII dla systemu Vista nieby pobrałem razem z programem PolskiVAG ale **** na XP działaja a na Vista nie
5 pytanie:
podczas jazdy głównie w granicach 1600-2000rpm w kabinie da się wyraźnie słychać dźwięk coś w stylu łłyyyyłyyyyyyyy i wyraźne buczenie które po chwili ustaje....to nie jest ten cudny dźwięk turbawki niestety .Sprawdzałem czy nie są luźne przewody od turbiny ale są OK
6 pytanie
W sobotę zabiorę się za sprawdzanie świec żarowych na krótki od akumulatora...w jakim czasie świeca ma się zrobić czerwona żeby można było uznać że jest sprawna?
7 pytanie
Czy nastawnik może być uszkodzony znowu mimo że na kompie nie wywala jego błędu?
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 13:10
#3 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 13:14
#4 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 22:48
jakieś domysły??
#5 OFFLINE
Napisany 12 listopada 2010 - 23:18
#6 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 01:05
#7 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 19:53
#8 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2010 - 20:47
Nie rozumie tego auta
zrozumiesz jak włożysz 10.000 zł w remonty i dalej będzie tak samo
#9 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 10:54
Powiedzcie Mi bo zaś był problem z paleniem mimo że nie było strasznie zimno
Czy wystarczy np. że 2 świece bedą zdechłe i nie odpali?(odpalił za nnnnnn-tym razem)
Jeśli chodzi o silnik.
-w oleju nie ma płynu chłodniczego
-nie ubywa mi płynu w chłodnicy
-nie ma w zbiorniku wyrównawczym bąbelków ani kropli oleju
-silnik NIGDZIE nie cieknie
-malutko oleju ubywa
czyli z kompresją powinno być ok?
Aha,w trójkątnej skrzynce jest to śmieszne urządzenie emulujące prace świec
i oczywiście dalej jest
49- przekaźnik czasu wstępnego grzania silnika K25
#10 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 11:03
Czy wystarczy np. że 2 świece bedą zdechłe i nie odpali?(odpalił za nnnnnn-tym razem)
Może tak być że jak będzie padnięta jakaś świeca to może dużo gorzej palić.
#11 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 12:13
1)szarpanie
kable zwierały do masy
2)mułowate auto i buczenie
upalona rura EGR
----------------------------
arczonie powiedz Mi ale czy już jedna niesprawna świeca mogła by powodować spooooore problemy z odpalaniem?On ma ich wtedy jeszcze 5
(zeby nie było że druciarstwo uprawiam,zamówiłem juz komplecik nowych Bosch`y)
a wogóle czy te ustrojstwo od emulowania pracy świec może powodować owy błąd?
#12 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 13:40
Może po kolei powiem co i jak doszłem
1)szarpanie
kable zwierały do masy
2)mułowate auto i buczenie
upalona rura EGR
----------------------------
arczonie powiedz Mi ale czy już jedna niesprawna świeca mogła by powodować spooooore problemy z odpalaniem?On ma ich wtedy jeszcze 5
(zeby nie było że druciarstwo uprawiam,zamówiłem juz komplecik nowych Bosch`y)
a wogóle czy te ustrojstwo od emulowania pracy świec może powodować owy błąd?
jedna spalona swieca raczej nie powodowala by az tak ciezkiego odpalania. Ci onnego 2 lub 3...
Jesli chcesz sie bawic w wymiane swiec to nie rob tego na raty,wymien wszystkie bedziesz mial pewnosc. Moze warto takze sprawdzic kompresje?
zrozumiesz jak włożysz 10.000 zł w remonty i dalej będzie tak samo
ales Ty dowciapny,Wszyscy juz wiemy ze masz teorie wyzszosci V-ek nad dieslami, z calym szacunkiem ale takimi tekstami nic ciekawego nie wnosisz do tematu...
#13 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 13:44
A czy zużyte pierścienie można poznać jakoś inaczej niż tylko mierząc kompresje? Mówie że nie zauważam spadku mocy a i zużycie oleju baaardzo w normie
1)No i czy np.2 spalone świeczki mogą powodować zapisywanie owego błędu w kompie?
2)Czy ten wspomagacz odpalania który niestety jest wpięty do ukłądu moze powodować owy błąd 49?
#14 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2010 - 18:19
#15 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2010 - 21:26
bylem podpiąć pod kompa ale sie nie da nie chce się połączyć z kompem a miech wcześniej u tego samego gościa byłem skasować błąd abs i było ok co to może być
a jakim fejsem podłączał się bo pewnie ze silnikiem ten jego sprzęcik nie wydoli i dlatego brak komunikacji najlepiej do TD opel scaner..
#16 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 04:52
kupiłem komplet a sorki za pomyłkę w nazwie,zakupiłem FEBI jakoś zawsze używam tej firmy do wszystkiego i nigdy nie zawiodła.
A czy zużyte pierścienie można poznać jakoś inaczej niż tylko mierząc kompresje? Mówie że nie zauważam spadku mocy a i zużycie oleju baaardzo w normie
1)No i czy np.2 spalone świeczki mogą powodować zapisywanie owego błędu w kompie?
2)Czy ten wspomagacz odpalania który niestety jest wpięty do ukłądu moze powodować owy błąd 49?
ten "wspomagacz" nie powoduje błedu 49.
#17 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 20:57
#18 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 21:56
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?
#19 Guest_stasiek30_*
Napisany 30 listopada 2010 - 16:56
sluchajcie, ja mam krotkie pytanie.
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?
To wygląda na to jak by ci się zapowietrzał...
#20 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2010 - 13:39
sluchajcie, ja mam krotkie pytanie.
W tamtym tyg regenerowałem altka i kupilem nowy aku... wszystko super ale jest jedno ale...
gdy odpalam auto po dlugim postoju to zalozmy grzeje swiece 2 razy i krece ,auto zalapuje momentalnie,pracuje dobrze ale po sekundzie lub dwoch gasnie i tak ze 3 razy i pozniej odpala, odrazu chodzi rowno... czy to oznacza zapowietrzanie sie ukladu?
Jeśli problem pojawił sie ostatnio (tj. gdy zaczęło być zimno) to stawiam na filtr paliwa który albo się przypchał (parafiną z ON) albo znajduje sie w nim woda która zamarza i jego drożność lawinowo spada...check it out:)
pozdrawiam!