Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przerejestrowanie co?? gdzie ?? kiedy ?? za ile ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 10 listopad 2010 - 11:05

Witam Kupiłem auto z niemiec Omege B FL 3.0 99 rok od polskiego handlarza na umowie nie napisałem daty Umowa jest zawarta między mną a niemcem. Posiadam dokumenty Brif , mały brif i umowę. Wykupiłem ubezpieczenie na 30 dni i przez ten czas chciałbym się poruszać tym autem na niemieckich blachach Wiem że za bardzo nie mogę tego robić .

1.Jakie mam dokumenty wozić przy sobie ??
2.Czy mogę wykupić przegląd na 30 dni czy jak ??
3.Na tym małym brifie gdzie jest to napisane do kiedy jest przegląd ??
4.I chciałbym żeby ktoś mi wytłumaczył jak dziecku krok po kroku jak mam zarejetrować auto w polsce Po koleji gdzie iść co załatwiać ile płaćić mniej więcej .

#2 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopad 2010 - 12:27

ad 1 na pewno brify, ubezpieczenie (wykupuje sie np na 1 miesiąc na nr vin) i przegląd
ad 2 przegląd robisz normalny na rok pan Ci wystawi taki ładny duży :) u mnie 2 kartki (opis całego auta)
ad 3 tego nie wiem
ad 4 urząd celny, recykling, urząd skarbowy (jeśli nie ma faktury) urząd komunikacji i od razu musisz wykupić ubezpieczenie w tym samym dniu bo inaczej są kary ponoć 400zł za dzień zwłoki

mniej więcej tak to wygląda jak ktoś coś jeszcze wie niech dopisze


jeśli masz blachy ważne to możesz jeździć, na blachach powinieneś mieć datę do kiedy są ważne

#3 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 10 listopad 2010 - 22:36

i od razu musisz wykupić ubezpieczenie w tym samym dniu


W którym dniu ?? Tym co odwiedze urząd komunikacji ?? Jakie są koszty tego wszystkiego ?? A opłate recyklingową też trzeba płacić ??

#4 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 10 listopad 2010 - 23:20

Jeśli chodzi o przegląd w briefie to szukaj pieczątek DEKRA, ważne bodajże 2 lata.

i od razu musisz wykupić ubezpieczenie w tym samym dniu bo inaczej są kary ponoć 400zł za dzień zwłoki


Ja w poniedziałek rejestrowałem auto i pytałem czy mogę miesiąc jeździć mając ubezpieczenie na VIN i babka powiedziała że jak najbardziej :)

#5 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopad 2010 - 09:08

W którym dniu ?? Tym co odwiedze urząd komunikacji ?? Jakie są koszty tego wszystkiego ?? A opłatę recyklingową też trzeba płacić ??


tak w tym dniu co dostajesz pl dowód rejestracyjny czyli w tym samym dniu co się umówisz w urzędzie.

ja płaciłem coś około 250zł w urzędzie (dowód + karta pojazdu + tablice)
recykling u mnie było 500zł
celny tego nie wiem bo nie ja to płaciłem tylko ojciec
urząd skarbowy nie wiem miałem fakturę


z tego co mi wiadomo to zależy od pojemności auta ja wtedy sprowadzałem seata leona 16.16v


musisz mieć w urzędzie komunikanci:
opłacony recykling
ubezpieczenie (może być na 1 miesiąc)
tablice (jeśli przyjechał z tablicami jak nie to musi być zaświadczenie)
opłatę z urzędu skarbowego no chyba że masz fakturę
brif dowiedz się czy musisz mieć oba przetłumaczone (ja musiałem mieć 2 ale z tego co słyszałem to nie wszędzie chcą 2)
przegląd (duży)


koszt tłumaczenia 1 brifu u mnie w mieście 40zł


Ja w poniedziałek rejestrowałem auto i pytałem czy mogę miesiąc jeździć mając ubezpieczenie na VIN i babka powiedziała że jak najbardziej


rejestrowałeś czy kupowałeś oc?

niby można jeździć ale u nas oc ma być na nr rejestracyjny a nie jak w Niemczech na nr vin i mogą sie o to dowalić przy kontroli
jest jeszcze coś takiego że idziesz tam gdzie wykupiłeś oc i przepiszą Ci na nr rejestracyjny wtedy jak najbardziej jest to legalne


jeśli masz blachy zjazdowe to na nich jest data do kiedy i do tego dnia można się poruszać na nich z oc i przeglądem naszym


Pozdrawiam

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopad 2010 - 11:39

Na niemieckich tablicach, legalnie możesz jeździć tylko jeśli masz ważne niemieckie tablice (miesiąc i rok podany na samej tablicy rejestracyjnej). Jeśli tablica jest ważna, to ma ważne również niemieckie ubezpieczenie. Wykupienie polskiego OC do nieważnych niemieckich (czy jakichkolwiek innych) tablic nie jest zgodne z prawem, mimo, ze takie ubezpieczenie można kupić "na każdym rogu". Policja ma prawo je zakwestionować i uniemożliwić dalszą jazde.
Jeśli ktoś twierdzi inaczej to wprowadza Cie w bład.
ps. nie zmienia to faktu, ze jeździ w ten sposob w PL wiele aut ... ale robią to na wlasne ryzyko.

Co do opłat w urzędzie celnym to do pojemności 2,0 maz 3,6% akcyzy od wartości na umowie. Ta wartość jednak musi być zgodna z wartością auta wycenioną wg eurotaxu (moze być mniejsza od niej o 30% - tak wynika z rozporządzenia)
Jeśli wartość na umowie będzie zaniżona, to podniosą ją do wartości z eurotaxu i całą procedura sie przeciągnie - nie warto, bo podniosą ją do wartości nominalnej, a nie wartości nominalnej pomniejszone o 30%.
Polecam załatwienie sprawy przez Agencje Celne, ktore są przy Urzędach Celnych. Załatwiają one wszystkie formalności, wyliczają minimalne wartości itd. Płąci sie im ok 100-200 zł (w zależności od tego co mają Ci załątwić, a większość z nich załatwia również rejestracje auta, wtedy odbierasz u nich gotowy Dowód Rejestracyjny) Polecam.

Przegląd możesz zrobic tylko na rok, jeśli w ogole musisz go robic. Jesli auto ma ważny przegląd zachodni, to polskiego nie potrzebujesz, jesli nie ma .. to robisz przegląd w PL i już nie musisz go robić później.

OC musisz wykupić w dniu zarejestrowania auta i nie później. To bardzo ważne.

Termin zapłaty akcyzy to termin DEKLARACJI inaczej mówiąc Twojego oświadczenia złożonego w Urzędzie Celnym, w ktorym piszesz kiedy wprowadzileś pojazd na Polski Obszar Celny. Od tej daty masz tydzien na zapłacenie akcyzy.
W praktyce możesz napisać dowolną date tylko taka mała uwaga - jesli zrobisz przegląd techniczny to liczy sie data przeglądu technicznego - tak, tak jest to bez sensu, ale tak jest, ze względu na to, ze nie ma granic, gdzie dostajesz pieczątke, wiec ustawodawca przyjął takie wlasnie terminy. Jesli zrobisz więc przegląd to od tego momentu masz max tydzien na zapłacenie akcyzy. Jesli przeglądu nie robisz .. w praktyce zapłacic mozesz kiedy Ci pasuje, tyle, ze w międzyczasie nie mozesz jeździć autem, bo tablice wyjazdowe napewno już Ci sie skonczyły.

W Wydziale Komunikacji masz do załacenia 500 tzw recyklingu (kary za wprowadzenie pojazdu do Polskiego Obszaru Celnego nie posiadając sieci recyklingowej - bo za to jest tak naprawde ta opłata).
Zapłacisz też 245 zł za rejestracje i karte pojazdu.
Koniec kosztów.

ps. a .. no jest jeszcze Urząd Skarbowy :D
Tu zapłacisz 160 zł za "potwierdzenie zwolnienia z opłaty" :D
Jeśli miałbyś fakture VAT to byloby inaczej, ale nie wnikajmy, bo masz umowe kupna.
To potwierdzenie będzie potrzbne w Wydziale Komunikacji.
To też załatwi Ci Agencja Celna. Naprawde warto znaleźć tanią agencje, upoważnić ich do wszystkiego, zostawić im papiery i odebrać wszystko razem bez problemów, kolejek i wypełniania wcale nie takich oczywistych druczków.

Agencja może zrobić Ci także tłumaczenia dokumentów (bo to też potrzebujesz)

#7 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 11 listopad 2010 - 11:47

Ja posiadam tylko dwa brify i umowę . W niemieckim dowodzie jest róg obcięty czyli nie jest ważny. Tablice wygladają jak normalne niemieckie tylko że plastikowe Dlaczego tak jest ?? Czy dlatego żeby nie trzeba było normalnych metalowych odsylać niemieckiemu właścicielowi ?? Czy nie będę miał problemów z zarejestrowaniem auta posiadając tylko to co wyżej napisałem ?? Umowa jest na Matkę . Czy będę musiał ją targać po wszystkich urzędach żeby zarejestrować na nią ??

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopad 2010 - 11:53

Ja posiadam tylko dwa brify i umowę . W niemieckim dowodzie jest róg obcięty czyli nie jest ważny. Tablice wygladają jak normalne niemieckie tylko że plastikowe Dlaczego tak jest ?? Czy dlatego żeby nie trzeba było normalnych metalowych odsylać niemieckiemu właścicielowi ?? Czy nie będę miał problemów z zarejestrowaniem auta posiadając tylko to co wyżej napisałem ?? Umowa jest na Matkę . Czy będę musiał ją targać po wszystkich urzędach żeby zarejestrować na nią ??


auto wyrejestrowane - nie możesz na tym jeździć w PL. Każdy policjant może sie przyczepić i zawołać lawete, nawet jesli będziesz miał polskie OC. To mit, ze można tak jeździć.
Rarejestrować oczywiście możesz.
Tak formalności MUSI dokonać Twoja matka. Tu znów najlepszym rozwiązaniem jest zabrać ją do Agencji Celnej i tam może złożyć odpowiednie upoważnienia.
Oczywiście moze też upoważnić Ciebie do wszystkiego, ale jak znam życie będą z tym problemy, mimo, ze masz do tego prawo. Agencje mają już wytarte ścieżki i znajomości.

Acha - jesli mnie pamięć nie myli do Urzędu Celnego i tak musisz udać sie osobiście po odbiór dokumentów. Zapłacić moze upoważniona osoba, odebrać może tylko wlasciciel - dokladnie już nie pamiętam.
ps. to twoj samochód, czy mamy? Jesli Twoj to po co mieszać w to matke?

#9 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 11 listopad 2010 - 12:00

to twoj samochód, czy mamy? Jesli Twoj to po co mieszać w to matke?



to będzie mój samochód zarejestrowany i ubezpieczony na mame (czyli formalnie mamy).

Czy te Agencje celne to są tego typu ?? http://katalog.pf.pl...P0R10C-m14.html

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopad 2010 - 13:18

to będzie mój samochód zarejestrowany i ubezpieczony na mame (czyli formalnie mamy).

Czy te Agencje celne to są tego typu ?? http://katalog.pf.pl...P0R10C-m14.html


formalnie nigdy nie rozumialem rejestracji samochodu na rodziców, bo same z tym problemy.
Jak spowodujesz kolizje, mama Ci nie wybaczy utraty zniżek.
Jak chcesz załatwić coś w urzędzie to zwykle potrzebna mama
Jak chcesz sprzedać auto, to potrzebna mama
Nie rosną Ci zniżki
itd, itp.

No ale każdy ma swoją strategie.

ps. tak, to takie agencje. Ale szukaj bardziej pod hasłem "agencja rejestracja pojazdów" czy coś takiego:

Agencje

#11 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopad 2010 - 16:53

formalnie nigdy nie rozumialem rejestracji samochodu na rodziców, bo same z tym problemy.


A ja rozumiem, bo jak ktoś ma płacić za OC bez zniżek 1500zł a może 500zł i rocznie oszczędzić kilkaset złotych...A problemy no hmmm nie przesadzajmy, wszystko się da załatwic.

#12 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 11 listopad 2010 - 22:27

Ja znalazłem gazetę w której napisano co należy zrobić pokolei :

1. tłumaczenie dokumentów 70 zł - 150 zł
2. pierwsze badanie techniczne 169 zł
3. urząd celny akcyza ????
4. urząd skarbowy 160 zł
5. opłata recyklingowa 500 zł
6. wydział komunikacji 256 zł
6'. ubezpieczenie ????

Czy to w takiej kolejności powinno się załatwiać ??

Ile wynosi wartość : Omebi B FL, 1999 rok, sedan, 3.0, 211 KM, przebieg 200000 , sprowadzone niezarejestrowane Według wyceny Eurotaxu ????

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopad 2010 - 08:46

Ja znalazłem gazetę w której napisano co należy zrobić pokolei :

1. tłumaczenie dokumentów 70 zł - 150 zł
2. pierwsze badanie techniczne 169 zł
3. urząd celny akcyza ????
4. urząd skarbowy 160 zł
5. opłata recyklingowa 500 zł
6. wydział komunikacji 256 zł
6'. ubezpieczenie ????

Czy to w takiej kolejności powinno się załatwiać ??

Ile wynosi wartość : Omebi B FL, 1999 rok, sedan, 3.0, 211 KM, przebieg 200000 , sprowadzone niezarejestrowane Według wyceny Eurotaxu ????


ad 1 - musisz zrobić przed UC i US i WK - bo wszyscy chcą tłumaczenia
ad 2 - musisz zrobic tylko wtedy, jesli auto nie ma ważnego przeglądu zachodniego i jeśli brakuje jakiś danych w briefie. Generalnie przed WK
ad 3 - UC - tak jak Ci pisałem akcyza to 3,1% wartości dla au o poj. do 2000cc i 18,6% dla sam. o poj. sil. >2000cc
ad 4 - Urząd Skarbowy 160 zł tak jak Ci już pisałem
ad 5 i ad 6 - to zazwyczaj załatwiasz w jednym miejscu w WK
ad drugie 6 - rejestrujesz auto i w tym samym dniu musisz wykupić OC. Nie możesz tego zrobić na drugi dzień, bo za to grozi już kara.

Ile wynosi wartość wg eurotaxu Ci nie powiem, bo trzeba mieć (świeży) eurotax.
Dowiesz sie tego np. w Agencji Celnej.
Eurotax jest b. drogą książką (jakiś czas temu kosztowała 600zł) i nikt bez potrzeby jej nie ma, zwlaszcza, ze to miesięcznik :D
Zwykle eurotaksy z jakiegoś ostatniego okresu mają też agencje ubezpieczeniowe, bo na jakiejs podstawie muszą liczyć wartość auta do ubezpieczeń. Zwykle nie mają najswieższych, ale to wystarczy.

#14 OFFLINE   krzysiek1985

krzysiek1985

    Zbanowany

  • 228 postów
  • Dołączył: 02-04-2008

Napisany 12 listopad 2010 - 11:30

:)

#15 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopad 2010 - 21:02

tak jak ci pisalem na GG w eurotaxie twoja omega bedzie wyceniona na ok 14ts. zł
od tej kwoty odejmujesz orientacyjne koszty kompletnej rejestracji czyli ok 2500zł
14-2,5 = 11,5 tys. zł <- tą kwote zanizasz o 30% co wychodzi ok 8tys zł
przeliczasz na euro -> 8000 zł ~ 2000euro
taka kwote wpisujesz na umowie i przejdzie Ci to w celnym...

powracajac do ubezpieczenia miesiecznego ;) daje Ci ono tylko tyle, ze przy ew. kontroli nie zaplacisz mandatu ~5000zł za brak OC, natomiast bardziej kumaci policjanci wezwa lawete i zaplacisz mandat 500zl za to ze pojazd nie ejst przystosowany do ruchu (bodajże)

wystarczy na to logicznie spojrzec - auto nie jest nigdzie zarejestrowane. popelniasz jakies wykroczenie, policja zna tylko nr tablic rejestracyjnych - jak Cie znajda? skoro pojazd nigdzie nie widnieje jako zarejestrowany? baaaa jesli chodzi o auta niemiecki - moze sie zdarzyc ze znajda pojazd o takich tablicach jezdzacy po niemczech... bo osoba sprzedajaca auto postanowila zatrzymac sobie nr rejestracyjny do nowego auta (w niemczech to normalne)... wiec sam widzisz - lipa...
ale jak juz wspomnialem - wiekszosc policjantow przymyka na to oko (ewentualnie wiekszosc jest mniej "kumata" i puszczaja wolno "pacjenta" na takim ubezpieczeniu (jesli ma wazny przeglad - niemiecki lub polski)

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 listopad 2010 - 21:33

jak sprowadziłem omege w 2008roku z belgi to jeździłem w polsce jeszcze na belgijskim ubezpieczeniu ponad miesiąc, w wydziale komunikacji powiedzieli że moge tak jexdzić, na 2dni przed końcem przerejestrowałem auto, urzad skarbowy 150zł i 15zł za jakieś znaczki, akcyza jeśli do 2litry to 3.1%, jeśli powyżej 2 litry to 13.6% od wartości auta, reszta to tablice i ubezp. miałem fakture także łatwiej było

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopad 2010 - 00:44

jak sprowadziłem omege w 2008roku z belgi to jeździłem w polsce jeszcze na belgijskim ubezpieczeniu ponad miesiąc,


ale były ważne tablice i ubezpieczenie ichniejsze.
To inna sytuacja.

#18 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopad 2010 - 07:00

ale były ważne tablice i ubezpieczenie ichniejsze.
To inna sytuacja.


tak, auto tam było zarejestrowane na mnie.

a wiesz jak jest w przypadku przyczepki samochodowej kupionej w Szwecji? na dniach będe wracać z stamtąd i czy to podobnie jest? czy po zarejestrowaniu w Polsce musze wyrejestrować w Szwecji?

#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopad 2010 - 10:57

tak, auto tam było zarejestrowane na mnie.

a wiesz jak jest w przypadku przyczepki samochodowej kupionej w Szwecji? na dniach będe wracać z stamtąd i czy to podobnie jest? czy po zarejestrowaniu w Polsce musze wyrejestrować w Szwecji?


Jesli jest tam zarejestrowana na Ciebie to oczywiście, ze musisz wyrejestrować inaczej tam możesz miec problemy - nie znam prawa szwedzkiego, a to raczej ono będzie tu mialo zastosowanie.

#20 OFFLINE   BANDYTA

BANDYTA
  • 4 postów
  • Dołączył: 26-12-2010

Napisany 07 styczeń 2011 - 22:47

Witam podzielę się z wami najnowszymi wieściami jeśli chodzi o rejestracje auta z zagranicy ponieważ sam zakupiłem omegę b u sąsiadów z zachodu koszty podane prze zemnie są cenami faktycznymi które płaciłem a więc :

1.pierwsze badanie techniczne 99zł ( z hakiem 134 zł ) ja mam wersje z hakiem
2.tłumaczenie dokumentów 140 zł
3.urząd celny akcyza poj. do 2.0 3.1 % wartości auta u mnie obliczyli z umowy i zapłaciłem 138 zł + 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego
4.urząd skarbowy 160 zł
5. wydział komunikacji 742 zł rejestracja + opłata recyklingowa
6 ubezpieczenie to już zupełnie inna bajka :)

podsumowanie : jeśli chcecie szybko i bez problemów załatwić wszystko to należy to zrobić w kolejności tak jak napisałem tyle że ja miałem to szczęście że tłumacza i UC miałem w jednym budynku i nie trwało to więcej jak 15 minut w US było gorzej bo na wydanie zaświadczenia vat-25 czekałem 1.5 godziny no i wydział komunikacji też poszło piorunem a ubezpieczenie to już każdy wie co i jak ogólnie formalności do załatwienia w jeden dzień a nawet 5 godzin jeśli ktoś ma blisko do każdego z urzędów ja miałem tego pecha że sama jazda do każdego z urzędów trwała więcej jak same formalności :)