Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Schłodzenie powietrza dolotu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 15:47

Od razu zaznaczam że pomysły typu stożki odpadają bo niszczą silnik.

Może i jestem szalony ale zauważam wyraźną różnice w wydajności silnika wieczór kontra dzień, zimno kontra gorąco. SIlnik przy niższych temp zewnętrznych pracuje mi znacznie lepiej i czuje to po przyspieszeniu. Wydawać by się mogło że różnica sięga nawet 10PS

CO tak wymyśliłem, choć pomysł wydaje się być szalony...


http://www.allegro.p...ooler_w211.html

to coś mieć pod grilem i do tego przewód do puchy powietrza, myśle że załatwiłoby sprawe...

jestem durny czy ma to sens?



#2 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 14 sierpnia 2006 - 18:06

powietrze ciepłe jest rozszerzone .mniej tlenu
zimne skurczone .wjecej tlenu

#3 OFFLINE   Zet_radom

Zet_radom

    Karol

  • 186 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 14 sierpnia 2006 - 18:35

Spróbować można, ale czy to mialo sens osądziła by hamownia przed i po.
Spójrz w lusterka, sprawdź dwa razy
!!! MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE !!!

www.axel-pc.pl

#4 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 19:03

nie wiem czy by sie to sprawdzilo w wolnossacym silnku benzynowym ale cuś takiego to oprocz turbiny posiada kazda ciezarowka
gaz jest do kuchenek a olej roślinny do smażenia

#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 19:14

[quote name='jjanusz']powietrze ciepłe jest rozszerzone .mniej tlenu
zimne skurczone .wjecej tlenu[/quote]

no właśnie właśnie..... dlatego wydaje mi się że to ma sens

quote="Zet_radom"]Spróbować można, ale czy to mialo sens osądziła by hamownia przed i po.[/quote]

dopóki nikt nie spróbuje to wiadome nie będzie, nie chodzi o hamownie, przecież wystarczy że jadę to wiem czy mam poprawe czy nie... po co mi dotego wykresy.....

[quote name='g1banderas']nie wiem czy by sie to sprawdzilo w wolnossacym silnku benzynowym ale cuś takiego to oprocz turbiny posiada kazda ciezarowka[/quote]

no bo mają turbo...

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:25

Bc30se, jest jeden problem, taka chlodnica wprowadzi pewne opory przy zasysaniu powietrza, wiec zamiast wzrostu mocy, bedziesz mial spadek :(
pomys cool, ale z jakas turbina, chocby minimalnie dmuchajaca, tak, zeby wyeliminowac brak powietrza


PS. ja w poldziu przerabialem troche inny patent, tzn. wyprowadzilem sobie wlot powietrza w komore zderzaka, po przekroczeniu 50km/h czuc bylo wyrazny wzrost mocy


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:34

Bc30se, jest jeden problem, taka chlodnica wprowadzi pewne opory przy zasysaniu powietrza, wiec zamiast wzrostu mocy, bedziesz mial spadek


z tym nie będzie absolutnie żadnego problemu, ale będzie bolało co innego, nawet jeśli chłodnica zrobi swoją robote.... to powietrze ma dłuugą droge do przejścia.... miałoby to sens jeśli byłby wydajny system odprowadzania ciepłego powietrza z komory sinlika.... i dlatego na masce w przyszłości musi się znaleźć wlot....

#8 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:37

mysle, ze az tak bardzo sie nie rozgrzeje


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#9 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:45

nie wiem, wydaje mi się że jest tam ciepło mimo wsszystko.... jutro będę miał dostęp do intercoolera z 2.5 td....

po przekładce silnika mam objaw typowy z omegi A przy tym silniku. PO dłuższej ejździe jest nagrzany tunel środkowy tak, że drążek biegów jest centralnie ciepły - ale mam bajer na zime... ogrzewanie drążka :mrgreen:

kumpel od omy A powiedział mi że i tak jest chłodno bo jak czasami śmigał swoją całymi dniami to popielnicy nie szło dotknąć, dlaczego to mówie... bo niby mówisz zę się nie zdąży rozgrzać

ciepło od skrzyni bije tak, że nawet jeśli jest 18 stopni i z nawiewów daje zimne powietrze, to tylni pasażerowie i tak mają ciepło tam z tyłu bo się zdąży nagrzać w przewodach na tunelu..... osatnio jade i matka mi jęczy że jej gorąco... myśle kuźwa o co chodzi przecież jest chłodno a nie lubie jak ktoś mi szyby podczas jazdy otwiera.... pcham łape sprawdzam czy ma nawiew otwarty i nagle.. o kuźwa.... zamknąłem go i dalsza jazda odbyła się bez narzekań

w komorze silnika jest o wiele goręcej i zaczynam się przekonywać że ten intercooler miałby sens gdyby jakoś konkretnie odprowadzić ciepło z silnika.... jużnad tym nie raz myślałem i wlot na masce musi się znaleźc...

#10 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:50

Bc30se, wrzuć proszę fotkę jak masz włożony motor, bo mam pewien pomysł, ale muszę oblookać, czy da się go u Ciebie zrealizować


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#11 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2006 - 23:56

http://forum.omegakl...hread.php?t=179

#12 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2006 - 00:02

ja bym zaryzykowal wsadzenie intercoolera w to miejsce, dolot przesynąć niżej, a na masce zrobić piękny chwyt powietrza, żeby dmuchał na intercooler, no i wszystko oddzielić grubą blachą od głowicy silnika
tyle, że trzeba by użyć intercoolera od np. evo, bo one mają kwadratowe :( Dodany obrazek


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#13 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2006 - 00:12

mimo że to wygląa jak wygląa, ale to jest trudniejsze niż Ci się wydaje a nakład pracy wręcz nieadekwatny do zamierzonych rezultatów którch może wogóle nie być....

może zacznijmy od zmierzenia temperatury dolotu podczas jazdy dziennej i nocnej.. jest to wykonalne... jeśli będą wyniki to pójde dalej i zmierze temperature wewnątrz dolotu......

i wtedy będe myślał...

#14 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2006 - 00:16

moę masz i racje :(

takie małe OT
w MV6 wkurza mnie ta trabka z przodu :evil:
jestem pewien, ze przerobieniu chwytu powietrza dużo by dało

z tego co pamiętam, to ktoś w LOBie tak zrobil


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#15 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 sierpnia 2006 - 08:38

jestem pewien, ze przerobieniu chwytu powietrza dużo by dało


efekt RAM zawsze dużo daje, i nakład pracy na zmodyfikowanie przyniesie zawsze korzyść, problem jest w tym że w omie B nie ma jaknaprawde jak tego przerobić bez poważnej ingerencji w blachare

#16 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2006 - 08:54

jestem durny czy ma to sens?




schlodzenie powietrza na dolocie ma sens. Wiedzą to tunerzy. Jednak nei wiem czy chłodnica tego typu cos da. Nie wiem jaki jest przepływ przez tą chłodnice i czy nie zmniejszy ilości powietrza do kolektora.
Tak naprawde, jak masz wolnossacy silnik, to pewnie bardzies sprawdziłaby sie powerrura niż intecooler, chyba, ze:
1. znajdziesz taką chłodnice, ktora jest na tyle duża, ze bez wiatraka doprowadzi odpowiednią ilość powietrza do kolektora
2. chłodnice podepniesz pod klime - a w zasadzie zrobisz z niej klime

Wtedy naprawde schłodzisz powietrze i dostarczysz odpowiednią jego ilosć.

Uważam, ze zaczałbym od powerrury i ew. później montował chłodnice.
Tyle, ze powerrura tez ma pewną charakterystyke przyrostu mocy w zaleznosci od prędkości samochodu ...

#17 OFFLINE   DaQla

DaQla
  • 252 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 17 sierpnia 2006 - 21:20

chłodnice podepniesz pod klime


to by nie miało sensu bo klima sama w sobie zabiera +/- 9 KM więc zysk mocy był by niewspólmierny do strat.

Tak przynajmniej mi sie wydaje :roll:
129KM@183nm Cześć [you:bd5ccc2ae1]

#18 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2006 - 21:55

1. chłodnica typu intercooler ma inną budowe i z założenia nie ma prawa zmniejszać pędu powietrza... to raz...

2. klimatyzowana power rura - ty chyba wogóle nie wiesz o czym mówisz....

#19 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2006 - 23:21

2. klimatyzowana power rura - ty chyba wogóle nie wiesz o czym mówisz....


a gdzie ja napisalem o klimatyzowanej power rurze ?!

Podałem dwa rozwiązania, jedno z klimą, drugie z powerrurą...
ps. Może ja musze sie pisac nauczyc, bo widze, ze nie tylko Ty nie rozumiesz co pisze. :(

Gwoli wyjaśnienia - pisząc, ze zacząłbym od powerrury a pozniej robil chłodnice, mialem na mysli to, ze najpierw zamontowałbym powerrure i jesli nie spełniałaby Twoich oczekiwan, zmienilbym projekt na ten Twój z chlodnicą. A napisalem to dlatego, ze uwazam, ze powerrura da Ci wiecej, niz chłodnica.

end

#20 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2006 - 23:28

Podałem dwa rozwiązania, jedno z klimą, drugie z powerrurą...


a ja Twoją swobodną galopade myśli

2. chłodnice podepniesz pod klime - a w zasadzie zrobisz z niej klime"

skróciłem do terminu "klimatyzowanej power rury" - jakkolwiek by to nie nazwać nie chciałem komentować tego pomysłu trafnymi słowami bo bym CIę obraził.... dlatego po prostu napisałem że nie masz pojęcia o czym piszesz i nadal tak twierdze.