Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP 2jz :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2010 - 12:12

A kto tak powiedział?


Pytam czy zamiast klekota teoretycznie ta sama konstrukcja co bmw wejdzie bawarska benzyna czy było mocowanie przystosowane do opla

#22 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 listopada 2010 - 15:58

wydaj mi się że całkiem nieźle sobie radzi


no jest wariat :D

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#23 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 17 listopada 2010 - 19:11

Pytam czy zamiast klekota teoretycznie ta sama konstrukcja co bmw wejdzie bawarska benzyna czy było mocowanie przystosowane do opla

2.5TD w omedze to praktycznie to samo co 2.5TDS w bmw, różni się osprzętem, tak samo 2.5DTI to nowsze 2.5D montowane w E39. Niestety nie oznacza to, że wyciągniesz 2.5D i wsadzisz tam bez problemu 4.4V8 lub 5.0-5.4 V12, różni się po prostu wszystko, zaczynając od skrzynii, która w 2.5td to GM A5S 310Z, a w M62(4.4) w e39 i e38 to 5HP24(po 97, do 97 była 5hp30) od ZF'a

Jedyny swap przy którym będzie najmniej roboty to zmiana 2.5DTI na M57D30(3.0D) z E39. Mamy do dyspozycji w tym momencie 193KM, no ale to klekoty, w przypadku benzyn już tak łatwo nie jest.

#24 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 listopada 2010 - 19:47

http://allegro.pl/si...1316922565.html
http://allegro.pl/si...1290959606.html
Już coś można myśleć dalej

#25 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 17 listopada 2010 - 21:19

aż się wierzyć nie chce ze ten c20let tak hasa w tak dużym aucie... przeca to bardzo wysilone musi być. Poza tym. M60b40 podejdzie pod gaz (chyba w każdym swapowanym e30 jest gaz) a c20let tylko benzynka i nie chce wiedzieć ile to pali tak uturbione.

http://allegro.pl/bm...1326590982.html

#26 OFFLINE   MaciekDiablo

MaciekDiablo
  • 20 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 listopada 2010 - 20:44

coraz bardziej się skłaniam do zmiany silnika bo te 2.0 16v to już mnie dobija ostatnio strzeliła mi uszczelka pod głowicą po zdjęciu głowicy okazało się że ma uszczerbek zawiozłem ja do spawania pospawali splanowali składam na nowych uszczelkach GM próbuje odpalić a tu niespodzianka nie ma iskry na 1 i 4 gaże pochłonęła mnie tyle nerwów i kasy ta jednostka że ma je dość zaczynam szukać bmw 7 z 4.0 4.4 lub 5.0 choć ostatnio kolega dal mi jeszcze jeden fajny silnik 3.0 tdi z e39

#27 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 02 grudnia 2010 - 10:18

a c20let tylko benzynka i nie chce wiedzieć ile to pali tak uturbione.


Kolego czemu uważasz że let to tylko benzynka?

#28 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 11:18

coraz bardziej się skłaniam do zmiany silnika bo te 2.0 16v to już mnie dobija ostatnio strzeliła mi uszczelka pod głowicą po zdjęciu głowicy okazało się że ma uszczerbek zawiozłem ja do spawania pospawali splanowali składam na nowych uszczelkach GM próbuje odpalić a tu niespodzianka nie ma iskry na 1 i 4 gaże pochłonęła mnie tyle nerwów i kasy ta jednostka że ma je dość zaczynam szukać bmw 7 z 4.0 4.4 lub 5.0 choć ostatnio kolega dal mi jeszcze jeden fajny silnik 3.0 tdi z e39


No tak a jak kupisz 3, 4 czy tez 5.0 to myslisz ze bedzie bezawaryjnie i tanio ?? Jak tam cos sie sypnie to dopiero plyniesz... W zwyklym v6 w naszych omach czesci w miare tanie ale dostep do czegokolwiek przyprawia o mdlosci. A wez takie v8 zabierz do mechanika... :D

#29 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2010 - 11:21

Kolego czemu uważasz że let to tylko benzynka?


?? LETy diesle tez sa??:o

#30 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 02 grudnia 2010 - 11:28

chodzi o to że czemu nie w LPG :]. Co silnikowi turbo przeszkadza w pracy na gazie :). Oczywiście jeśli instalacje założy kumaty gazownik a nie Mietek zza rogu

#31 OFFLINE   MaciekDiablo

MaciekDiablo
  • 20 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 grudnia 2010 - 20:57

No tak a jak kupisz 3, 4 czy tez 5.0 to myslisz ze bedzie bezawaryjnie i tanio ?? Jak tam cos sie sypnie to dopiero plyniesz... W zwyklym v6 w naszych omach czesci w miare tanie ale dostep do czegokolwiek przyprawia o mdlosci. A wez takie v8 zabierz do mechanika... :D

kolega wiem że koszta tego typu silnika są spore mechanikę cała kolega zna co do silników BMW wiem że Opel jest tańszy w eksplantacja ale jak będę mieć v8 to będę wiedział za co płace moc jest wystarczająca do szybkiego przemieszczania się

#32 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 02 grudnia 2010 - 20:57

Oczywiście jeśli instalacje założy kumaty gazownik a nie Mietek zza rogu

No i masz odpowiedź czemu nie LPG :p

#33 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 05 grudnia 2010 - 10:06

w/g mnie to paranoja wyciskać takie moce z benzynowego silnika i gazować go.

#34 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2010 - 10:31

w/g mnie to paranoja wyciskać takie moce z benzynowego silnika i gazować go.


a słyszałeś kiedyś żeby auto na lpg chodziło lepiej i miało większą moc niż na bence ??

#35 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 grudnia 2010 - 11:19

to są takie stereotypy że gaz do zapalniczek a ropa do traktorów... Tak samo jak i dla niektórych profanacją jest gazowanie silnika v8... Po co jeździć za 54 zł skoro można jeździć za 90... Połowa problemów z gazem jak i nie 80% to zły montaż i kiepski stan silnika... Moim zdaniem LET z gazem nie byłby złym pomysłem :). Dość lekki silnik i całkiem rozwojowy

#36 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 05 grudnia 2010 - 14:26

Owszem w instalacjach LPi zyskuje się moc nawet do 30% większa. Ale takie instalacje produkuje tylko Vialle i koszt takiej instalacji to 6900zl na 4 cyl. Wiec skórka za wyprawkę bo wątpię aby ktoś z silnikiem 2,0 który ma 500 czy 600 koni wyjeździł 100000 bez remontu. (a na mniejsze przebiegi to po co gaz) Poza tym sprawa smarowania. W benzynie nie ma tyle wody co w gazie i benzyna dodatkowo smaruje bo jest oleista a gaz jest suchy. Spalanie gazu wydziela dużo większa temp. Wiec kolejny problem ze chłodzić trzeba bardziej taki silnik.

#37 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 grudnia 2010 - 14:47

nie ma konieczności stosowania wtrysku ciekłego gazu żeby uzyskać większe moce, prawie każdy silnik może chodzić lepiej na swoim lpg niż na bence wystarczy odpowiednio wyregulować, a spalanie lpg wydziela wyższe temp. ?? owszem jeśli stosuje się minimalne dawki do chodzenia silnika to tak jest, ale kiedy się odpowiednio wyreguluje może i spala "dużo" ale chodzi jak powinno.

jak byś pogrzebał trochę to dowiedział byś się że dodatek wody w zasysanej mieszance powoduje niższą temp. spalania i wyższe ciśnienie co w sumie daje wyższe osiągi...

lpg powinno mieć lekko ponad 100 oktanów a to ile ma to już inny temat...

#38 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 05 grudnia 2010 - 18:41

epiej na swoim lpg niż na bence wystarczy odpowiednio wyregulować, a spalanie lpg wydziela wyższe temp. owszem jeśli stosuje się minimalne dawki do chodzenia silnika to tak jest, ale kiedy się odpowiednio wyreguluje może i spala "dużo" ale chodzi jak powinno.

jak byś pogrzebał trochę to dowiedział byś się że dodatek wody w zasysanej mieszance powoduje niższą temp. spalania i wyższe ciśnienie co w sumie daje wyższe osiągi...

W praktyce temperatura w komorze spalania rzeczywiście jest wyższa, ale nawet taki c20xe potrafi sobie z tym poradzić, kwestia dbać o motor i dodatkowo o instalację LPG, a niestety w naszym kraju problem z LPG wynika z dwóch powodów instalatora(większość patrzy, żeby zarobić kasę, a nie zrobić jak powinno być) i użytkownika(którzy tyrają auta ile wlezie, bo po co wymieniać filtry, elementy układu zapłonowego skoro działa, a później jest płacz, bo mi przepływomierz rozwaliło od wybuchu.

#39 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 05 grudnia 2010 - 22:24

Ali zastrzegam ze nie chce się kłócić ale nie wydaje mi się ze można większe moce uzyskać na LPG z tego względu ze mimo ze większa liczba oktanowa paliwa to jest go mniej. Dopiero LPi potrafi dostarczyć odpowiednia ilość gazu do cylindra. A zresztą jak sam napisałeś ze pali dużo czyli gdzie tu ekonomia. Wiec kolejny argument przeciw LPG. Sam fakt ze tuningowany silnik bardzo wysilony już jest nie ekonomiczny wiec nie ma sensu pchać gazu do niego. Bo taki LET przy 300KM nie spali 9 litrów na 100 tylko chapnie z 20 albo więcej. Bo skądś ta moc musi się brać z powietrza na pewno nie. Wiec ja wychodzę z założenia ze albo ekonomicznie albo szybko i mocno. A taki V8 z 540tki to ma 320KM (po wyplanowaniu głowic bez kata i lepszym dolocie waz z chipem) i spali te 18-20 LPG a mocy tez wystarczy i nie jest wysilony...