Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

SWAP 2jz :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 07 listopada 2010 - 22:07

Witam !!

Jestem posiadaczem 3,0 V6 i jak wiadomo ten silniczek do wytrzymałych nie należy. No i wpadłem na pomysł o 2JZ z Supry albo lexusa GS jak kto woli. Pojemność ta sama i tez 24V i 6 garów ale tu redowa :) no i niesamowicie modyfikowalna i wytrzymała jednostka. Znalazłem już tematy np ten: http://www.cadillacf...v-i6-supra.html

gdzie już takie coś robili. Mam trochę odłożone co nieco i chęci tez i jak jeszcze tylko znajdzie się ktoś kto by mi pomógł to na rok 2011 będzie co porobić.

Wstępnie jak liczyłem to koszt silnika ok 2000zl (remont i doprowadzenie go na igiełkę oraz stage to ok 5 tys.) Chciałbym te 500HP bezpieczne z niego uzyskać. Skrzynia do tego silnika R154 (niezniszczalna) ok 3000zl. I most tylni ok 1000zl. Do tego trzeba by zrobić półosie i wał napędowy. Tu już nie mam pojęcia jaka cena. No i robociznę kogoś z warsztatem tez trzeba podliczyć. Ogólnie koszt osiągalny :)

Spotkałem tez projekt ze z BMW 540 wsadzili silnik ze skrzynia i łączny koszt 1500 Euro ale te silniki takie sobie są. Wiec bardziej 2JZ ale nad silnikiem i skrzynia od M5 E34 3,8 litra to bym mógł się dobrze zastanowić :)

#2 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 listopada 2010 - 22:16

Witam !!

Jestem posiadaczem 3,0 V6 i jak wiadomo ten silniczek do wytrzymałych nie należy. No i wpadłem na pomysł o 2JZ z Supry albo lexusa GS jak kto woli. Pojemność ta sama i tez 24V i 6 garów ale tu redowa :) no i niesamowicie modyfikowalna i wytrzymała jednostka. Znalazłem już tematy np ten: http://www.cadillacf...v-i6-supra.html

gdzie już takie coś robili. Mam trochę odłożone co nieco i chęci tez i jak jeszcze tylko znajdzie się ktoś kto by mi pomógł to na rok 2011 będzie co porobić.

Wstępnie jak liczyłem to koszt silnika ok 2000zl (remont i doprowadzenie go na igiełkę oraz stage to ok 5 tys.) Chciałbym te 500HP bezpieczne z niego uzyskać. Skrzynia do tego silnika R154 (niezniszczalna) ok 3000zl. I most tylni ok 1000zl. Do tego trzeba by zrobić półosie i wał napędowy. Tu już nie mam pojęcia jaka cena. No i robociznę kogoś z warsztatem tez trzeba podliczyć. Ogólnie koszt osiągalny :)

Spotkałem tez projekt ze z BMW 540 wsadzili silnik ze skrzynia i łączny koszt 1500 Euro ale te silniki takie sobie są. Wiec bardziej 2JZ ale nad silnikiem i skrzynia od M5 E34 3,8 litra to bym mógł się dobrze zastanowić :)



te 1500 euro to tak na poczatek ale koszt takiego swapa to duzo wiecej podejrzewam ze 4-5 tys euro sie nazbiera
wiele razy juz bylo dyskutowane na ten temat trzeba miec gleboka kieszen zeby podchodzic do takiego projektu

#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 09:42

te 1500 euro to tak na poczatek ale koszt takiego swapa to duzo wiecej podejrzewam ze 4-5 tys euro sie nazbiera
wiele razy juz bylo dyskutowane na ten temat trzeba miec gleboka kieszen zeby podchodzic do takiego projektu

ja bym wcale sie nie zniechecal, jesli czas nie goni, to mozna wiele rzeczy po okazyjnych cenach upolowac, do tego mozliwie duzo wlasnej pracy zamiast oplacania kogos...

Jesli chodzi o takie egzotyczne swapy, to mechanika to jedno, ale pozniej mordęga z elektryka, wiazkami itd... O tym czesto sie zapomina w fazie 'rozpatrywania' :)


 


#4 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 09 listopada 2010 - 14:03

ja wcale nikogo nie chcialem zniechecic tylko fakt jest taki ze trzeba sobie wszystko policzyc i nawet przy okazyjnych cenach to koszt takiego swapa bedzie kosztowal duzo wiecej niz 1500 euro

#5 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 listopada 2010 - 20:36

Jakoś nie widzę kompletnego 2jz z gratami (alternator, pompy, turbo, elektronika, blablabla....) za 2k, już prędzej za 5k... euro.... (jak ma być w dobrym stanie).

Za 2k to można kompletne c20xe kupić albo h22a z hondy, a nie 2jz...

Czasem się walają po allegro Celiki Supry turbo za jakieś 5-6k zł, ale albo zakatowane albo kręcone o 300tyś km.

#6 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 21:23

koszty swapa można podzielić na trzy akty ;)

pierwszy - kupno silnika i tego czym mamy zamiar go sterować
drugi - mechaniczne zintegrowanie wszystkiego do kupy
trzeci - elektryka...

pierwszy koszt zależy czego oczekujemy
drugi praktycznie czego byśmy nie wymyślili (jeżeli mieści się w granicach zdrowego rozsądku) jest porównywalny
trzeci można powiedzieć że zależy głównie od wiedzy i fachowości wykonawcy. jeżeli wie co robi powinno mu to zająć parę dni, a skasuje wedle własnych odczuć. jeżeli ma zamiar się uczyć do pozytywnego skutku, koszty rosną wraz z upływającym czasem i na kolejne niezbędne elementy, po czym duma z uwieńczonego dzieła będzie ważona w złocie :D


jak by na to nie patrzeć to jedyną faktycznie słuszną drogą jest zrobienie swojego auta samemu, w szczególności jeżeli ma służyć nie tylko na zawody...
bo jak wiadomo V'ek w omegach boi się co drugi mechanik, a co dopiero modzonego auta...

#7 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 21:04

Właśnie silniki 2jz nie są takie drogie wbrew pozorom ale fakt ze zbyt egzotyczny swap. Chyba zrobię to co zrobili już w europie czyli :

bardziej osiągalne jak na europejskie realia. A silniki trochę droższe ale za to wszystko ładniej pasuje.

#8 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 listopada 2010 - 00:42

Wydaje mi się, że najmniej problemów sprawi przekładka właśnie v8 z bmw. Beemki są chyba bardziej podobne konstrukcyjnie do opli niż toyoty.

Kiedyś się zastanawiałem co można zaszczepić do kluchy żeby szybciej jechała i opcji wyszło kilka:

-c20let/rzeźba na bazie c20xe (leta ciężko znaleźć z normalnym stanie)
-v8 z bmw
-2.7 biturbo z audi (ale wywrotka pieniędzy)
-2.3 turbo z saaba 9-5
-2.2T z audi
-2.8/3.6 VR6 z jakiegoś vag-a
-sr20det nissana (kopalnia wiedzy, mnóstwo części aftermarketowch)
-f20c z hondy s2000 (ciężko dostępny, drogi, ale 240KM z 2lwolnossaka i redline na 9.5k rpm to wypas)
-v12 z bmw (w miarę tenio, ale spalanie horrendalne i może być ciasno pod maską)
-v8 z mercedesa

#9 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 14:22

do tej listy można dopisać jeszcze 2.8 V6 biturbo od viki lub insigni

 


#10 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2010 - 15:15

do tej listy można dopisać jeszcze 2.8 V6 biturbo od viki lub insigni

oraz Z20LET

#11 OFFLINE   MaciekDiablo

MaciekDiablo
  • 20 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 listopada 2010 - 19:30

hmm koledzy z Bmw Drift Garage doradzali mi 4,4 V8 podobno jest lepsze od 4,0 V8 też właśnie się zastanawiam nad swapem na tą jednostkę choć na allegro jest bardzo mało takich aut z tym silnikiem ja osobiście znalazłem troszkę inny 750 v12 chce kupić całą bmw i wszystko powoli przełożyć do omegi hmm ale życzę udanej przekładki pozdrawiam

#12 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 20:27

A jakieś 5.7 ze stajni GM

#13 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 listopada 2010 - 11:07

2.8 V6 biturbo od viki lub insigni

oraz Z20LET


niby można, ale elektryka to koszmar, tam wiązka silnika się zaczyna na przednich reflektorach a kończy na tylnych.

Chyba jedyna opcja, żeby to działało to jakiś standalone.

#14 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 listopada 2010 - 11:47

Ale Z jest tez od fly-by-wire, wiec predzej to niz C20LET do 22XE

#15 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 12:17

DaVe nie sugeruj się tym Z ;)

Z22XE z omegi był sterowany simtec'iem, a Z20LET sterował motronik 1.5.5

biobąc pod uwagę nakład pracy przekładany na osiągi i dzielony przez koszty do omegi tylko poprawiony C20LET ewentualnie X30XE + jakieś dmuchnięcie i różaniec ;)

#16 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 16 listopada 2010 - 19:42

Wydaje mi się, że najmniej problemów sprawi przekładka właśnie v8 z bmw. Beemki są chyba bardziej podobne konstrukcyjnie do opli niż toyoty.

Ta RWD i skrzynia biegów. BMW wzięło skrzynie biegów od GM'a, a w oplu wylądował M51D25(2.5TD) i M57D25(2.5DTI) w polifcie.
Tak to za bardzo elementów wspólnych nie widzę.


A co do 4.4, to jak szukać to starszej wersji bez vanosów, które po 200tys. km są najczęściej do wymiany(6kzł komplet nowych gratów + robota, bo oczywiście do rozrządu trza mieć blokady).
Od razu warto dokupić kolektor ssący z 4.0, który ma większy przelot.
4.0 za to ma jedną zaletę, do 95 roku bodajże nie było EWS(immo).
Jakby ktoś na śląsku chciał się bawić w taki swap to służę pomocą w sprawie elektryki.


hmm koledzy z Bmw Drift Garage doradzali mi 4,4 V8 podobno jest lepsze od 4,0 V8 też właśnie się zastanawiam nad swapem na tą jednostkę choć na allegro jest bardzo mało takich aut z tym silnikiem ja osobiście znalazłem troszkę inny 750 v12 chce kupić całą bmw

Fajny silnik, ale w BMW 7. 320KM da się wyciągnąć z 4.4, a zyskujesz na tym, że dzięki temu moment masz niżej(4 garki mniej, a raptem 1l mniej pojemności). Poza tym, do 4.0 i 4.4 łatwiej o części bo jest tego więcej.
Jeszcze jeden problem, znajdź manualną skrzynię do V12. Do starego M70(5.0) to "nie problem" bo jest 850CI, ale M73(5.4 z e38/e31) nigdy nie pojawił się z manualną skrzynią, nawet w 850 był automat.
Natomiast 850CSI to już inny motor, bo 5.6l Mpower i ten występował w manualu

Inna bardzo ciekawa opcja to 4.6 i 4.8 IS z X5, sporo droższa opcja od 4.4 i V12(5.0 i 5.4), ale skoro X z takim motorem potrafi nieźle wyrwać do przodu to w omedze będzie sobie radzić jeszcze lepiej.

#17 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 21:19

Oplowskie 2.0T i 2.8T nie podejdą, bo to są silniki montowane poprzecznie i będzie problem z montażem tego do RWD, głównym problem będzie skrzynia biegów.

#18 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 21:37

i mówicie że zamiast 2.5TD idealnie na mocowania pasuje benzyna od BMW

#19 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 16 listopada 2010 - 22:42

A kto tak powiedział?

#20 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2010 - 08:11

tu macie omegę z c20let, wydaj mi się że całkiem nieźle sobie radzi :):D