Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

ASB - czasy otwarcia/zamkniecia zaworów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyp3k

cyp3k

    OLEJ NAPĘDOWY - NA PW !!

  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)

Napisany 06 listopad 2010 - 14:38

Jak w temacie, da się to jakoś ustawiać ? Ew. wyciągnąć dane z komputera ASB ? Zrobić nowy wsad jak w ECU ? Czy raczej trudna zabawa ?

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopad 2010 - 16:13

co masz na myśli pisząc "czasy otwarcia"?
zawory w asb wszystkie działają na zasadzie "ON-OFF", nie ma możliwości regulowania czasu ich przełączania. Wyjątkiem jest zawór taśmy hamującej bębna, który może zaciskać taśmę z siłą dostosowaną do potrzeb

#3 OFFLINE   cyp3k

cyp3k

    OLEJ NAPĘDOWY - NA PW !!

  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)

Napisany 06 listopad 2010 - 16:22

Tzn źle sprecyzowałem, chodzi mi o nieco ostrzejszą i brutalniejszą zmianę biegów. Tak żeby wykorzystać NM. Fajnie byłoby gdyby S-ka działała na prawdę "ostro" a tryb zwykły pozostał płynny.
Myślałem że zawory jednak otwierają się i zamykają w określonym czasie. Zasugerowało mi to ostatnie zachowanie gdzie przy zmianie 2/3 występuje taki jaby delikatny uślizg a po chwili załapuje i idzie jak strzała. (Coś tak jakby ślizganie sprzęgła - trwa to może ok. 1sek.)
Ale nie jest to klasyczne blokowanie się zaworu które już przerabiałem (kupiłem nowy zawór 2/3).
Jeszcze do głowy przychodzi mi kwestia filtra oleju i jakości oleju bo nie wiem kiedy były oba zmieniane.

#4 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopad 2010 - 17:33

zawór 2/3 działa jednocześnie z hamulcem taśmy. Tzn. aby przełączyć z 2 na 3 jednocześnie aktywuje się zawór 2/3 i zawór taśmy, aby zmiana była płynna obie czynności muszą być dobrze ze sobą zsynchronizowane. W Twoim przypadku możliwe że pomoże regulacja naciągu taśmy.

#5 OFFLINE   cyp3k

cyp3k

    OLEJ NAPĘDOWY - NA PW !!

  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)

Napisany 06 listopad 2010 - 17:50

O dzięki za podpowiedź, w takim razie postąpię tak jak w SN - sprawdzone porady :)

A tak gwoli ciekawostki i ciągnąc temat dalej, jest jakakolwiek możliwość programowania skrzyni ? Bo kiedyś czytałem na jakimś forum (być może tutaj) że jest tylko trzeba mieć jakiś sprzęt specjalistyczny czy coś ? Ale nie wiem nadal w jakim zakresie można byłoby (o ile w ogóle) programować skrzynkę.

Pozdrawiam ! :)

#6 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 listopad 2010 - 20:50

ASB ma chyba osobny układ sterujący. Strzelałbym, że da sie to zrobić tak samo jak chip-tuning silnika (przeprogramować eprom/eeprom, ewentualnie wylutować kostkę i wstawić podstawkę pod układ scalony). Pytanie tylko, czy są programy ogarniające mapę pamięci w sterowniku ASB opla.

#7 OFFLINE   cyp3k

cyp3k

    OLEJ NAPĘDOWY - NA PW !!

  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)

Napisany 11 listopad 2010 - 18:07

Właśnie o taką zabawę mi chodzi. To wszystko przecież musi działać dokładnie tak jak ECU silnika ? Googluję drugi dzień ale google milczą na temat tuningu/programowania skrzyni.