Omega Bfl Irmscher - Adam10
#1 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 14:06
:tank::tank::tank:
Wyposażenie:
- silnik 3.2 benzyna
- automatyczna skrzynia biegów
- 4 * elektryczne szyby
- elektryczne lusterka i podgrzewane
- 3 pamięci ustawień fotela i lusterek
- jasna (stalowa) skóra
- TC
- podgrzewane siedzenia przód i tył
- Webasto z pilotem
- kolorowy wyświetlacz
- szyberdach
- nawigacja
- oryginalny pakiet Irmscher (przedni zderzak, tylny zderzak, progi, spojler na klape, felgi 18", gleba -30 przód -30 tył)
Ogólnie brakuje tylko czujnika deszczu, telefonu, składanych lusterek, nivo po za tym jest wszystko:D
Po zakupie prezentowała się tak
Przystąpiłem do usuwania drobnych wad które miała. Na pierwszy ogień poszły reflektory. Nie było samopoziomowania i ogólnie świeciły tak do
Samopoziomowanie okazło się prostą sprawą (wyskoczyła kulka), natomiast okazało się że w reflektorach są połamane uchwyty regulacyjne. Po uchwyty przejechałem się do Kwidzyna (dzięki beast), a przy okazji rozbiórki lamp zrobiłem polerkę kloszy oraz czyszczenie soczewki i luster
W reflektory poszły nowe żarówki i świeci pięknie
Po akcji z reflektorami przyszedł czas na halogeny, które delikatnie mówiąc były mleczne (strasznie wypiaskowane, masa odprysków). Tutaj było gorzej bo są szklane ale pomału otrzymałem efekt w pełni mnie satysfakcjonujący
Jeszcze drobne poprawki grilla bo odłaziła z niego ta gumka
Trochę fotek ze spotów i X Zlotu
Niestety musiałem wymienić sprężarkę klimy bo odmówiła współpracy i oczywiście po zakupie wymienione wszystkie filtry, przejrzane hamulce, zrobiony ręczny
Jeszcze w tym roku czeka ją usuwanie wszystkich wycieków (na pewno uszczelki po pokrywami zaworów, być uszczelki po głowicami), wymiana oleju w ASB, świec, klocków i innych pierdół :szpital:
EDIT: 28.06.2011
Trochę się pozmieniało od tego czasu.....
W Grudniu, cztery dni przed przeglądem wydech powiedział, że już dłużej nie pojeździ , więc dostała nowy
jeszcze w grudniu Omega otrzymała zestaw głośnomówiący z najwyższej półki. Wpasowany w kokpit tak żeby nie było wiochy (zamówiłem specjalnie na tą okazję oryginalny uchwyt). Możliwość połączenia dwóch telefonów na raz, wszystko sterowane głosowo, opcja czytania sms-ów, oczywiście cała rozmowa przez Omegowe głośniki wygląda to tak :
i przyszedł czas na wycieki, a jako że auto robię dla siebie to "po drodze" poleciała cała masa innych rzeczy. Szybko okazało się gdzie podziewał mi się olej, który tak skrupulatnie dolewałem przez moje pierwsze 8 tyś km tym autem.... część była w komorach świec (leciało spod pokryw zaworów), a druga część w kolektorze ssącym i na przepustnicach:
przyszedł czas na czyszczenie tego wszystkiego... i tak po dłuuuugiej walce (niestety, auto było robione popołudniami, a jeszcze w między czasie wynikła poważna choroba członka rodziny, co sprawiło że auto było poskładane dopiero niecały tydzień przed zlotem) zaczęło się robić czyściej:
.
Jeszcze muszę trochę "posprzątać pod maską bo nie zdążyłem przed zlotem, ale to już niebawem
Omega dostała jeszcze nowy olej w ASB i wspomaganiu, przy okazji wydłubaliśmy rozrusznik i przeczyściliśmy, alternato... itd, itp (zdjęć już nie będę wrzucał ), sprawdzone ciśnienie sprężania... nie wiem tyle tego było, że już nie pamiętam
Ogólnie lista wymienionych rzeczy prezentuje się następująco:
- oryginalny szczotkotrzymacz w rozruszniku
- łożyska w alternatorze
- termostat + oringi
- świece
- pompa wody
- rolka napinacza
- olej w ASB + filtr + nowe uszczelki pod miski
- nowa masa uszczelniająca pod miskę olejową + oring do czujnika + oring do korka w misce
- nowe oringi na tym kolektorku z napisem ECOTEC
- nowe uszczelki pod kolektorem ssącym (wszystkie uszczelki nowe aż do dołu )
- nowe uszczelki pod pokrywy zaworów + oringi przy śrubach
- przewód od pompy wspomagania
- oringi przy wlewie oleju (pod korek i przy pokrywie zaworów)
- łożysko na podporze wału + nowa podpora wału
:hmm: chyba o niczym nie zapomniałem :hmm: oczywiście przy okazji wszystko poczyszczone, przejrzane hamulce z przodu ( z tyłu nie zdążyłem, ale na dniach zrobię)
Efekt tej pracy: Wcześniej przez 8 tyś km dolałem prawie 3l oleju, a teraz przez 5 tyś km 0,3l
Zakupione zostały opony na tył i wyprostowane wszystkie felgi (chyba ostatni defekt po porzednim właścicielu)
Jeszcze dwa dni przed zlotem wymieniany na cito wentylator klimy, a po zlocie usunięty wyciek z klimy = nowy skraplacz (chłodnica) klimatyzacji.
Jeszcze parę rzeczy czeka na montaż, z innymi też jestem umówiony, także następny upload niebawem
EDIT 15.08.2011
Po długich bataliach wreszcie są przyciemnione szyby :yes:
EDIT 19.09.2011
Oprócz przyciemnionych szyb w końcu zabrałem się za ostateczny wygląd tyłu i pojawił się lepsiejszy wydech
Poza tym zabrałem się za drażniąco mnie od dłuższego czasu ramkę od szyberdachu która trochę obłaziła z farby i wyglądała tak:
więc trzeba było ją pomalować
Ogólnie po tych zabiegach auto na dzień dzisiejszy prezentuje się tak:
następne zmiany mam nadzieję jeszcze w tym tygodniu jak mi czas pozwoli
Ogólnie przed zlotem wiem że nie dam rady zrobić tylko jednej rzeczy na której mi zależało
:idea: ale będzie zrobione po zlocie W tym roku i tak Omega została na prawdę mocno doinwestowana ale też lista rzeczy do zrobienia się mocno skróciła
EDIT 25.09.2011
Trochę przy uporządkowane zostało pod maską. Kolega arnixx przełożył mi wieśniacko zamontowany wcześniej komputer LPG w bardziej normalne miejsce. Przy okazji powymieniane niektóre węzę od układu chłodzenia no i posprzątałem po maską trochę bo już syf straszny tam był. Jeszcze zostało parę pierdół do zrobienia żeby to wygladało tak jak trzeba, ale to już po zlocie :yes: teraz nie ma czasu. No i trochę fotek z miejsca boju oraz efekt jaki udało się osiągnąć
EDIT 05.04.2012
Przez zimę zbierałem trochę gratów i ostatnio znalazłem trochę czasu by zacząć coś działać.
Po pierwsze wymieniłem olej i spojrzałem przy okazji w kolektor ssący i na przepustnice - czyściutkie
Upolowałem w końcu rygielki Irmscher ( a dłuuugo polowałem ) i pojawiły się w aucie :yes:
Denerwował mnie w tym aucie brak uchwytów na napoje, długo myślałem co z tym zrobić, aż w końcu postanowiłem założyć podłokietnik od poliftowej Catery... i tutaj wielkie podziękowania dla DavePGN za ściągniecie tego z USA. Koszt masakryczny :masakra2:, do tego trzeba było trochę popracować nad tym żeby działało to tak jak należy więc podłokietnik rozebrany na części pierwsze, potem na nowo poskładany i działa jak należy. Jeszcze będę musiał poświęcić więcej czasu na przystosowanie go do omegowych kolorów, ale już mam pomysł jak to mniej więcej zrobić. Na razie usunąłem z niego tą fatalną gume Tak to wygląda:
Więcej zmian niebawem, bo muszę znaleźć trochę czasu na montaż
EDIT 19.05.2012 (w linku ze względu na ograniczoną ilość znaków w poście)
http://forum.omegakl...3&postcount=156
#2 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 14:12
#3 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 14:41
#4 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 14:56
Sztandardowa taka:) bys pomodzil ja troche a nie kupil i jezdzi:p
ale co tu modzić skoro ona jest taka jak ja chcę.
#5 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 15:00
#6 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 15:04
Zenony naprawiles na trytytki?
Nie, naprawiłem je jak Adam Opel przykazał
Z tym lać i jedźić to też nie do końca bo jeszcze trochę do stanu perfekt mi brakuje, ale już niedługo...
#7 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 19:16
#8 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 19:23
#9 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 19:28
Masz naprawdę piękną omegę.
#10 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 20:23
#11 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 21:00
Napisałeś, że brakuje telefonu. Jakie masz radio, które obsługuje CID a nie ma telefonu? Czujnik deszczu da radę dorobić, udało się to jednemu koledze z forum, ale się nie pochwalił. Widziałem Cię niedawno, ale jeszcze na letnich oponach.
Radio jest ncdc2013 a z telefonem było ncdc2015, nad czujnikiem deszczu myślę bardzo intensywnie tylko na liście priorytetów są wycieki spod pokryw, olej w ASB. Na zimowe opony przerzuciłem chyba tydzień temu i wygląda to fatalnie w porównaniu z letnimi (wydają się jakieś takie wąskie jak łyżwy i małe )
#12 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 21:58
#13 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 22:19
Ja mam NCDC2013 + przystawka po prawej stronie konsoli z Ericssonem. Oczywiście zestaw oryginał głośnomówiacy i co najważniejsze, jest dużo poręczniejszy od 2015 bo mam cały schowek do dyspozycji, bo karta sim normalnie jest w telefonie.
no to muszę się bardziej zainteresować tematem, bo nie ukrywam że telefon bardzo by się przydał... a na wyświetlaczu masz obsługę telefonu?? czy te same funkcje co ja, czyli komp, navi, radio, CD??
#14 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 22:31
Po akcji z reflektorami przyszedł czas na halogeny, które delikatnie mówiąc były mleczne (strasznie wypiaskowane, masa odprysków). Tutaj było gorzej bo są szklane ale pomału otrzymałem efekt w pełni mnie satysfakcjonujący
Można wiedzieć co dokładnie zrobiłeś z halogenami, że efekt jest tak piorunujący? :-)
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 23:37
duzo wody, 1500 papier lub 2000 i jechana
jak masz małe ryski to tak, ale ja miałem bardzo grube odpryski, takie że nie można było odczytać napisów odlanych w szkle
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2010 - 00:28
np. jakaś szperka.............co powiesz o takim gadżecie...????ale co tu modzić
#19 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2010 - 06:13
funckje masz te same. Jedynie jak ktoś dzwoni to ścisza się radio/CD, włącza się komunikat External Audio na wyświetlaczu i odbierasz rozmowę wciskając zieloną słuchawkę w telefonie, jak w zwykłej komórce.no to muszę się bardziej zainteresować tematem, bo nie ukrywam że telefon bardzo by się przydał... a na wyświetlaczu masz obsługę telefonu?? czy te same funkcje co ja, czyli komp, navi, radio, CD??
#20 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2010 - 10:29
Na szklanych powierzchniach to będzie działało? nie zrobi się matowe?duzo wody, 1500 papier lub 2000 i jechana
To w jaki sposób sobie z tym poradziłeś?jak masz małe ryski to tak, ale ja miałem bardzo grube odpryski, takie że nie można było odczytać napisów odlanych w szkle