Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cos nie tak z ukladem chlodzenia...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2007 - 22:47

Witam,

borykam sie z pewnym problemem, poki co nie jest zbyt uciazliwy, ale trzebaby sie tym zajac...

Nadeszly cieplejsze dni i czesto podczas jazdy po miescie wlacza sie wentylator chlodnicy, (gdy temp na wskazniku dobija do ok 95'C). Nie ma mowy tu nawet o staniu w korkach... wieczorem, (temp na zewnatrz 7'C) wystarczylo zrobic jakies 10km po miescie, i temperatura dobila do 95'C, wlaczyl sie wentylator, schlodzil... i tak w kolko sie wlaczal co jakis czas...
(wszystko to przy delikatnej - normanej jezdzie...)

Kolejny objaw jest taki, ze gdy zdarzalo sie mocniej przegonic fure (bez znaczenia, czy na trasie, czy w miescie) reduktor gazu potrafil zamarzac! Nie dzialo sie tak zawsze, ale czesto (i tylko wtedy), gdy sie mocniej pogazowalo...
(przeciez gdy sie kreci na wyzszych obrotach, przez reduktor powinno przeplywac wiecej ogrzewajacej go cieczy...)

Trzeci objaw, potwierdzajacy, ze cos jest nie tak: po lepszym przegazowaniu (krecenie na sniegu itp) potrafilo calkowinie zniknac ogrzewanie... (silnik i ciecz chlodzaca rozgrzana) ogrzewanie ustawione na max (na obu strefach) momentalnie potrafilo przestac dzialac i lecialo zimne powietrze...
(nie sprawdzilem nigdy, czy gdy zniknelo ogrzewanie, rowniez i reduktor byl oszroniony, ale wydaje mi sie, ze tak)

Objawy najpredzej wskazuja na pompe wody lub termostat... prawdopodobnie po mocniejszym rozgrzaniu (nie zawsze) cos sie zatyka, jakby zatrzymuje lub zmniejsza obieg cieczy chlodzacej

Czy moge jakos sprawdzic pompe i termostat? Czy jest sens sie z tym bawic, czy lepiej od razu udac sie do mechanika?
Moze macie jakies inne przypuszczenia, co moze powodowac te problemy?

Silnik to 2.0 8V



 


#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 maja 2007 - 07:24

oczywiscie ze masz cos nie tak, bardzo dobrze ze szczegolowo opisales wszystko, tak wiec UKLAD JEST ZAPOWIETRZONY LUB PRZYTKANY(np przez termostat) - ALE BEZ PANIKI.
Pompe zostaw na koniec, zaczyna sie zawsze od najprostszych rzeczy:
1. sprawdz termostat - odpal motor niech sie nagrzeje do temp 95 i tak chwile pracuje a Ty sprawdz czy waz wchodzacy do chlodnicy jest GORACY, i tak samo GORĄCY ma byc dolny waz chlodnicy - jesli jest tak to termostat ok
2. Sprawdz czy weze ktore zasilaja parownik - reduktor w plyn chl. nie sa zagiete lub nie zaginaja sie czasem przy wysokiej temp - to drugie to czesta przypadlosc bo weze gazownikow sa slabo zbrojone - LIPNE
Wykluczam sprawy zamulen chlodnicy itp. bo one nie dzieja sie z dnia na dzien....
Jeszcze jedno to ze wentylator sie zalacza (a czujnik jest na duzym obiegu za termostatem) nie oznacza ze termostat jest dobry bo moze sie otwierac tylko troche i zaraz zamykac.
Przy okazji sprawdz czy sa jakies wycieki, przy rozgrzanym motorze delikatnie wyginaj weze przy zlaczkach A SZCZEGOLNIE TE OD GAZOWNIKOW
Do dziela i pisz co i jak
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2007 - 22:16

Do dziela i pisz co i jak


ok, dzieki za odpowiedz, w czwartek bede mial cos wolnego czasu, to posprawdzam troche to wszystko...