Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Strzaly w kolektor ssący do czasu gotowosci przelączenia sie na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 listopada 2010 - 22:01

Moze mi powie ktos jak to jest z sonda lambda w gazie bo jak kupilem ome to niemialem podlaczonej lambdy i jak pojechalem na regulacje gazu do pewnego gazowca to on stwierdzil ze trza podlaczyc ja no i ja podlaczyl,a ostatnio pogrzebalem troche na sieci i ludzie np na "elektrodzie" pisza ze w instalacjach stella/elisa nie w kazdym aucie sie montuje lambde do ecu gazu bo sluzy ona tylko wtedy aby byl wglad na parametry jej co niema zadnego wplywu na autokalibracje i tez w niektorych autach zakluca ecu i teraz mi sie tak kojazy ze moze to robic jakis konflikt w moctronic i z tad rozjazd map:jump:ale to tylko taki moj domysl


mam stelle i sondy podlaczone - oczywiscie czysto informacyjnie




 


#22 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2010 - 21:28

Zakłócenia od podłączenia sond do komputerka gazowego mogą występować, bo gazownicy zazwyczaj podłączają kabelki do sond obok wtyczek samych sond, a jak wiadomo, później te kabelki lecą najczęściej obok cewki zapłonowej i dalej do góry, do komputerka gazu. Kabelki te nie mają ekranowania to i zakłócenia mogą się pojawić. Może też sam sterownik od gazu podawać jakieś felerne napięcie na kabelek, który jest dla niego źródłem sygnału. Sprawdzić (odłączyć sondy od ECU gazu) można, ale wydaje mi się, że najpierw zakup kabel od gazu, podpatrzymy i podsłuchamy co w trawie piszczy.

#23 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2010 - 22:59

Sondy odlaczone od ecu gazu i nic nie strzela odpala z rana pieknie:D juz piaty dzien jezdze, nie bede mowil odrazu hop tylko pojezdze jeszcze troche:) ale jak tak juz zostanie to rewelacja bedzie:D:D:D
Kabel do gazu juz mam tylko jakie zzuty mam zrobic??
A tak na marginesie mam program do Elpigazu no ale niestety nie ma wgladu na mapy bo nie posiadam klucza sprzetowego i watpie zeby ktos udostepnil bo nawet na "elektrodzie"nikt sie doprosic nie mogl

#24 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2010 - 23:19

Kliknij, uruchomiłem i są mapki, dostępne po zarejestrowaniu na Elektrodzie.

#25 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2010 - 12:33

[ATTACH]9769[/ATTACH][ATTACH]9770[/ATTACH][ATTACH]9771[/ATTACH]
Ta nowa wersia tego programu wiesza sie na maxa :pokoj:

#26 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2010 - 14:15

1- To, co podałeś na zdjęciach jest w starej szacie graficznej programów z rodziny AEB, inaczej wygląda ta nowa wersja. Nie pomieszały Ci się programy, odinstalowałeś starą wersję??
2- Klawisz Fn + Prt Sc i otwierasz Painta i Wklej a potem zapisujesz jako nazwa_zrzutu_ekranowego.jpg i 640x480
3- Kabel diagnostyczny od gazu poprowadź możliwie daleko od potencjalnych źródeł zakłóceń: cewek, silniczków elektrycznych, prosto a laptopa nie kładź na silniku tylko obok auta.
4- Ciśnienie gazu nieco za duże 1,2 bara a czasy wtrysku gazu o 1,5 raza dłuższe od benzyny na jałowych (plus te ręczne korekty mieszanki) = chyba ciut za małe dysze wtryskiwaczy ale to potwierdzimy jak zapodasz mapę czasów wtrysku - patrz niżej, przykładowa, wręcz idealna mapa, która ukazuje się po włączeniu programu bez podpięcia do ECU gazu.
5- Parownik nieco tylko cieplejszy od gazu - warto przyjrzeć się czujnikom, może źle wybrane w programie, może złe czujniki - chyba, że właśnie rozgrzewałeś auto.
6- Masz aparat, zrób fotki montażu - jak to wygląda pod maską
7- Programy diagnostyczne AEB (te starsze) warto uruchamiać w rozdzielczości ekranu 640x480 lub 800x800 - wiecej widac.

#27 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 19:55

1- To, co podałeś na zdjęciach jest w starej szacie graficznej programów z rodziny AEB, inaczej wygląda ta nowa wersja. Nie pomieszały Ci się programy, odinstalowałeś starą wersję??
2- Klawisz Fn + Prt Sc i otwierasz Painta i Wklej a potem zapisujesz jako nazwa_zrzutu_ekranowego.jpg i 640x480
3- Kabel diagnostyczny od gazu poprowadź możliwie daleko od potencjalnych źródeł zakłóceń: cewek, silniczków elektrycznych, prosto a laptopa nie kładź na silniku tylko obok auta.
4- Ciśnienie gazu nieco za duże 1,2 bara a czasy wtrysku gazu o 1,5 raza dłuższe od benzyny na jałowych (plus te ręczne korekty mieszanki) = chyba ciut za małe dysze wtryskiwaczy ale to potwierdzimy jak zapodasz mapę czasów wtrysku - patrz niżej, przykładowa, wręcz idealna mapa, która ukazuje się po włączeniu programu bez podpięcia do ECU gazu.
5- Parownik nieco tylko cieplejszy od gazu - warto przyjrzeć się czujnikom, może źle wybrane w programie, może złe czujniki - chyba, że właśnie rozgrzewałeś auto.
6- Masz aparat, zrób fotki montażu - jak to wygląda pod maską
7- Programy diagnostyczne AEB (te starsze) warto uruchamiać w rozdzielczości ekranu 640x480 lub 800x800 - wiecej widac.


1.Zalaczylem stary program bo ten nowy po paru sekundach rozlanczal sie z ecu a rozdzielczosci nie dalo rady zmienic trza myszka przesuwac
3.Kabel poprowadzilem bokiem przez szybe i w aucie lapek sobie lezal ale raz i tak sie raz zawiesil niewiem moze sterownik do kabla jakis nie pasujacy pod Win7 ale innego nie znalazlem leprzego no ale jakos dziala
4.A jak te cisnienie zmniejszyc?? czy to jakos samo musi sie wyregulowac bez ingerencji w ustawienia?? zalanczam zdiecia z zrzutu[ATTACH]9810[/ATTACH][ATTACH]9811[/ATTACH][ATTACH]9812[/ATTACH][ATTACH]9813[/ATTACH][ATTACH]9814[/ATTACH]
5.Co do temperatury i czujnika to zmienilem na stary bo ciekawilo mnie czy jakas zmiana bedzie a ten stary pokazuje o 10 stopni mniej jutro zakladam spowrotem nowy

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 21:35

Na parowniku jest śruba, najczęściej na imbus, kręcąc nią zmniejszamy lub zwiększamy ciśnienie - podgląd za pomocą komputera i programu od LPG. Teraz masz ciśnienie 1,2 i program sugeruje, że masz nawet za duże dysze, gdybyś zmniejszył ciśnienie to automatycznie program wskazałby, że dysze są zbyt małe. Trochę ciężko jest przez net wyregulować instalację AEB (u Bartusa problemy były "w realu" i ten, wraz z zmianą pory roku robi autokalibrację, bo nie możemy dojść do ładu z korektami temperatury gazu ale to w starszej instalacji Bigas - rodzina AEB), w starszej wersji programu widziałem ręczne korekty dawki - zdjęcie 3 - na którym korekta na maksymalnej mocy była +15 a to znaczy, że jednak dysze są zbyt małe; owszem, można podbić ciśnienie, można wydłużyć czas wtrysku programowo ale to niezbyt rozsądne. Ciekaw jestem, jakie masz zamontowane dysze wtryskiwaczy - w mm??

Jeśli auto jeździ należycie nic nie ruszaj, jeśli brak mu powera - odczuwalnie w stosunku do benzyny - to, znalazłbym temat "Stag 300 pali benzynę zamiast gazu", skorzystał z przykładowo podanych tam średnic dysz i ciśnienia, zrobił Autokalibrację (AEB pod obciążeniem) i dokonał pieszczot podczas jazdy.

Masz lekki rozjazd na strony, może warto zobaczyć, czy wężyki od dysz wtryskiwaczy do wkrętek w kolektor są równe sobie i na strony.

"Uwielbiam" wtryski leżące poziomo, tak ładnie osadza się mazut na tłoczkach...

#29 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 21:56

To wkoncu ta mapa gazu jest ok co zrobilem zrzut czy nie?? nic tam przestawic nie mozna??
A tak na marginesei to ciekawi nie czy mozna jakos zmostkowac czujnik temp ecu benzyny z ecu gazu by te same wartosci byly:D

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2010 - 22:04

To wkoncu ta mapa gazu jest ok co zrobilem zrzut czy nie?? nic tam przestawic nie mozna??
A tak na marginesei to ciekawi nie czy mozna jakos zmostkowac czujnik temp ecu benzyny z ecu gazu by te same wartosci byly:D


na 3 screenie masz podany odczyc w sondy - w V masz sonde 0-1 a u ciebie sa odczyty powyzej 1 v




 


#31 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 22:05

na 3 screenie masz podany odczyc w sondy - w V masz sonde 0-1 a u ciebie sa odczyty powyzej 1 v

Przeciez pisalem ze odlaczylem sondy:)

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2010 - 22:05

oki nie doczytalem




 


#33 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2010 - 22:11

Ale z drugiej strony poco pokazuje ze niby jest tam np 3 volt jezeli je odlaczylem hmm

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 22:37

Tak bywa, nie przywiązuj uwagi do tego. Jeżeli odpowiada Ci jazda na LPG to nie ruszaj mapek, tragedii nie ma.

#35 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 17:47

Tak bywa, nie przywiązuj uwagi do tego. Jeżeli odpowiada Ci jazda na LPG to nie ruszaj mapek, tragedii nie ma.


LPG to ok ale benzyna sie chyba rozjezdza wiec jak z tym jezdzic mozna przeca to h..j strzela

#36 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 19:18

przeca to h..j strzela


Podjedź do gaziaza, który się zna na tym, bo sam nic pewnie nie zdziałasz.

#37 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 21:42

Podjedź do gaziaza, który się zna na tym, bo sam nic pewnie nie zdziałasz.

W moim obrębie nie ma gaziaza dobrego:/
A co do temperatury reduktora to czy taka jak na zdieciu jest ok??[ATTACH]9836[/ATTACH]

#38 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 21:54

Na rozgrzanym silniku jak najbardziej prawdopodobna. Jeżeli gazownik zna się na układach AEB (Zavoli, Bigas, OMVL i inne) to i Elpigaz zrobi. Kurcze, O2 Integratory widzialem, na jałowym czas wtrysku benzyny 2,8ms czyli w normie, kończą mi się pomysły. Czujnik temperatury na komputer benzyny sprawny??

Aha, wymieniony. Napisałeś, tak zrozumiałem, że z chwilą uruchomienia elektrozaworów dopiero nie strzela na benzynie. Niektóre sterowniki otwierają gaz, pozostając w gotowości, ale nie załączają wtrysków. Może warto by się przyjrzeć przewodom połączeniowym ECU gazu<->elektrozawory. Chodzi mi złasza o to, aby "+" i "-" były poprowadzone odrębnymi przewodami, "-" nie masą pojazdu. A może sterownik gazu nie ma dobrej masy??

#39 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 22:46

Na rozgrzanym silniku jak najbardziej prawdopodobna. Jeżeli gazownik zna się na układach AEB (Zavoli, Bigas, OMVL i inne) to i Elpigaz zrobi. Kurcze, O2 Integratory widzialem, na jałowym czas wtrysku benzyny 2,8ms czyli w normie, kończą mi się pomysły. Czujnik temperatury na komputer benzyny sprawny??

Powiem ci tak u mnie wentylatory sie zalanczaja jak temperatura przekroczy 96 stopni a w tedy na reduktorze jest 88-90 stopni czyli okolo 10 stopni roznicy wiec to chyba znaczenia wielkiego niema,czujnik temperatury wymienilem pare miesiecy temu na orginal bosch

Na rozgrzanym silniku jak najbardziej prawdopodobna. Jeżeli gazownik zna się na układach AEB (Zavoli, Bigas, OMVL i inne) to i Elpigaz zrobi. Kurcze, O2 Integratory widzialem, na jałowym czas wtrysku benzyny 2,8ms czyli w normie, kończą mi się pomysły. Czujnik temperatury na komputer benzyny sprawny??


Aha, wymieniony. Napisałeś, tak zrozumiałem, że z chwilą uruchomienia elektrozaworów dopiero nie strzela na benzynie. Niektóre sterowniki otwierają gaz, pozostając w gotowości, ale nie załączają wtrysków. Może warto by się przyjrzeć przewodom połączeniowym ECU gazu<->elektrozawory. Chodzi mi złasza o to, aby "+" i "-" były poprowadzone odrębnymi przewodami, "-" nie masą pojazdu. A może sterownik gazu nie ma dobrej masy??


Sterownik gazu chyba jest przykrecony do auta i chyba z obudowy idzie masa hmm ale nie jestem pewien

A tak z ciekawosci ciekawe jakie byly by wskazania jak by zlonczyc przewody i podlaczyc do jednego czujnika temp:) ciekawe czy tu i tu byly by takie same temperatury

#40 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 01:38

Sterownik gazu chyba jest przykrecony do auta i chyba z obudowy idzie masa hmm ale nie jestem pewien

Oj nie spotkałem się z takim rozwiązaniem i nie liczył bym na to. Najczęściej do klem są dołączone konektorki oczkowe. Drąże temat o przewodach do cewek elektrozaworów, bo objawy - jak opisywałeś - są ściśle związane z pracą tych elektrozaworów.

A tak z ciekawosci ciekawe jakie byly by wskazania jak by zlonczyc przewody i podlaczyc do jednego czujnika temp ciekawe czy tu i tu byly by takie same temperatury

Byłoby pięknie, ale jak dużo jest rodzajów czujników w autkach, jak dużo w kompletach instalacji LPG to ciężko będzie trafić - dodatkowo zakłucenia w pracy sterowników. Nawet rodzina sterowników AEB potrafi miec różne czujniki, w zależności od "producenta".