Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Strzaly w kolektor ssący do czasu gotowosci przelączenia sie na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 21:09

Witam mam ten problem od dawna ale prubowalem sam dojsc grzebiąc po forum i nie tylko na OKP no i juz wyczerpaly mi sie wszelkie pomysły.
Moj problem polega na tym ze po odpaleniu auta w czasie dodawania gazu tak jakby sie dlawil strzeli w kolektor ssacy i wchodzi na obroty ale z lekkim przymuleniem i tak w kolko do puki w butli nie cyknie zawor ze moze sie juz przelaczyc na gaz w tedy juz wchodzi bez problemu na obroty i nic nie strzela dodam jeszcze ze puki auto nie przekroczy 90 stopni po odpaleniu dzieje sie to caly czas ale jezeli auto jest juz dogrzane nie strzela i wchodzi w miare normalnie na obroty oczywiscie po cyknieciu zaworu w butli wszystko jest OK.Niewiem oco w tym chodzi ale powoli zaczynam miec niechec do gazu:pokoj:
Kalibracje juz byly i to nie raz swiece wymienione kable OK przelywka ok bynajmniej na Opel scannerze tak wychodzi,lambda wymieniona bo lezala, czujnik temp od Ecu wymieniony,czujnik polozenia walu i walka rozrzadu wymieniony i przepustnicy tez Yhhhh nie mam pojecie co jeszcze mam sprawdzic:jump: ma ktos jakies pomysly??
TYLKO NIE KAZCIE MI ZMIENIAC AUTA:D

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2010 - 21:23

Kalibracja nie jest ustawieniem instalacji lpg to tylko wstęp do regulacji.Bardzo możliwe że gaz bardzo rozjechał mapy na pb na amen.

#3 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 21:40

Kalibracja nie jest ustawieniem instalacji lpg to tylko wstęp do regulacji.Bardzo możliwe że gaz bardzo rozjechał mapy na pb na amen.

Kalibracja byla a potem ustawienia w czasie jazdy itp,aku juz byl dziesiatki razy odlanczany i zadnych zmian raz na 30 odpalen normalnie sie zachowa,jak by sie mapy doszczetnie rozjechaly to po cyknięciu zaworu chyba nie chodzil by juz normalnie bo przeciez nadal chodzi na benzynie

#4 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2010 - 22:00

Kolego a czy na PB jeżdziłeś dla wykluczenia wpływu lpg po resecie .Myślę o dłuższej jeżdzie i ewentualnym szukaniu usterki na samej benzynie, bo od tego trzeba zacząć.

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2010 - 22:21

Kolego a czy na PB jeżdziłeś dla wykluczenia wpływu lpg po resecie .Myślę o dłuższej jeżdzie i ewentualnym szukaniu usterki na samej benzynie, bo od tego trzeba zacząć.

Po kazdym resecie 100km robilem i dalej to samo

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2010 - 19:23

1. Instalację masz II czy IV gen.?? Podaj nazwę układu sterującego.
2. Na owym opelscannerze parametr "O2 Integrator" podczas rozgrzewania/po rozgrzaniu na benzynie/po rozgrzaniu na gazie jaką ma wartość??
3. Po czym poznajesz, że kable zapłonowe są OK??

#7 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2010 - 20:49

1. Instalację masz II czy IV gen.?? Podaj nazwę układu sterującego.
2. Na owym opelscannerze parametr "O2 Integrator" podczas rozgrzewania/po rozgrzaniu na benzynie/po rozgrzaniu na gazie jaką ma wartość??
3. Po czym poznajesz, że kable zapłonowe są OK??


1.IV gen ELPIGAZ Elisa/Stella , reduktor Ana 04 , wtryski Waldki czerwone wymienione 3 miesiace temu , filtry od gazu tez
2.A co to jest ten"O2 Integrator"?? i gdzie on sie znajduje??
3.W sumie to niewiem do konca w jakim sa stanie bo jak kupywalem auto w marcu to gosc twierdzil ze pol roku temu wymienial , jak ostatnio wymienialem swiece to zagladalem w te fajki to nie byly skorodowane ani za sniedziale ale dla spokoju spryskalem w srodkiem do czyszczenia konektorow
To dlaczego na gazie nie szczela tylko na benzynie i to do czasu kiedy nie osiagnie ponad 90 stopni

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2010 - 22:00

Ad. 1 - Dobrze wiedzieć
Ad. 2 - To parametr pozwalający określić, jakie korekty ilości paliwa stocuje ECU benzyny, stan w normie to 128 kroków; im bliżej 0 tym bardziej sterownik jest przekonany, że stosował zbyt dużo paliwa do normalnego funkcjonowania i ogranicza jego ilość podczas pracy (korekta na minus, przypuszczam że tak jest w Twoim autku); im bliżej 255 kroków tym bardziej sterownik jest przekonany (wskutek analizy czasów wtrysku do wskazań sondy, ilości powietrza, temperatury, wskazań TPSu), że stosował zbyt małe dawki paliwa i podczas kolejnej pracy zwiększa ilość dawkowanego paliwa. "O2 Integrator" to parametr wskazujący bierzące korekty dawki paliwa - trochę łopatologicznie ale myslę że zrozumiale. Szukać w blokach pomiarowych, co prawda w Op-Comie jest ale czy Opelscanner to ma to nie wiem.
Ad. 3 - Zazwyczaj to LPG wskazuje początki zużycia układu zapłonowego, no ale jeśli na gazie OK a bena "szczela" to skłanaiłbym się do rozjechanych map wtrysku - wskutek złego/fatalnego zestrojenia instalacji - czego namacalnym objawem jest obserwacja parametru "O2 Integrator". Gdzy silnik osiągnie 90 stopni jego zapotrzebowanie na benzynę się zmniejsza i wystarcza mu mniejsza ilość paliwa, podejrzewam, że masz korekty na minus więc wtedy przestaje kichać, patrz pkt.2

Interfejski w dłoń i do dzieła





Acha, masz V-ke to masz O2 Integrator 1 i 2 czyli na lewą i prawą stronę, oprócz tego, że normą dla niech jest 128 kroków to i wartości powinny być zbliżone dla stron, jak możesz to zerknij na biegu jałowym jak się kształtują na zimno i na ciepło.

#9 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 04:51

Ad. 1 - Dobrze wiedzieć
Ad. 2 - To parametr pozwalający określić, jakie korekty ilości paliwa stocuje ECU benzyny, stan w normie to 128 kroków; im bliżej 0 tym bardziej sterownik jest przekonany, że stosował zbyt dużo paliwa do normalnego funkcjonowania i ogranicza jego ilość podczas pracy (korekta na minus, przypuszczam że tak jest w Twoim autku); im bliżej 255 kroków tym bardziej sterownik jest przekonany (wskutek analizy czasów wtrysku do wskazań sondy, ilości powietrza, temperatury, wskazań TPSu), że stosował zbyt małe dawki paliwa i podczas kolejnej pracy zwiększa ilość dawkowanego paliwa. "O2 Integrator" to parametr wskazujący bierzące korekty dawki paliwa - trochę łopatologicznie ale myslę że zrozumiale. Szukać w blokach pomiarowych, co prawda w Op-Comie jest ale czy Opelscanner to ma to nie wiem.
Ad. 3 - Zazwyczaj to LPG wskazuje początki zużycia układu zapłonowego, no ale jeśli na gazie OK a bena "szczela" to skłanaiłbym się do rozjechanych map wtrysku - wskutek złego/fatalnego zestrojenia instalacji - czego namacalnym objawem jest obserwacja parametru "O2 Integrator". Gdzy silnik osiągnie 90 stopni jego zapotrzebowanie na benzynę się zmniejsza i wystarcza mu mniejsza ilość paliwa, podejrzewam, że masz korekty na minus więc wtedy przestaje kichać, patrz pkt.2

Interfejski w dłoń i do dzieła





Acha, masz V-ke to masz O2 Integrator 1 i 2 czyli na lewą i prawą stronę, oprócz tego, że normą dla niech jest 128 kroków to i wartości powinny być zbliżone dla stron, jak możesz to zerknij na biegu jałowym jak się kształtują na zimno i na ciepło.


Trzeba bedzie sie zaopadszyc wkoncu w OS , a co do zestrojenia Instalacji gazowej to juz bylem nie u jednego gazowca po kazdym ich ustawieniu dzieje sie tak samo :mad: Lambde wymienilem jednabo lezala na jalowym druga chodzila OK wiec wymienilem jedna, moza i ta druga trefna

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2010 - 07:22

Albo w Op-Coma - nieco nowocześniejszy i nowsze autka w przyszłości zrobisz. Na początek kup jednak interfejsik do gazu, zdobądź program do instalki, zrób zrzuty ekranowe z ustawień i dodaj zdjęcia instalacji pod maską. Drobnymi kroczkami dojdziemy do sukcesu.
Sondy muszą chodzić w tych samych zakresach: obserwuj na biegu jałowym; podczas przyśpieszania muszą "wyskoczyć" na porównywalny zakres w mV; gdy długotrwale hamujesz silnikiem muszą wskazać 0mV (jak np nie schodzi do 0 to już jest podejrzana, bo skąd niby napięcie gdy silnik nie dostaje paliwa).

#11 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 14:39

Albo w Op-Coma - nieco nowocześniejszy i nowsze autka w przyszłości zrobisz. Na początek kup jednak interfejsik do gazu, zdobądź program do instalki, zrób zrzuty ekranowe z ustawień i dodaj zdjęcia instalacji pod maską. Drobnymi kroczkami dojdziemy do sukcesu.
Sondy muszą chodzić w tych samych zakresach: obserwuj na biegu jałowym; podczas przyśpieszania muszą "wyskoczyć" na porównywalny zakres w mV; gdy długotrwale hamujesz silnikiem muszą wskazać 0mV (jak np nie schodzi do 0 to już jest podejrzana, bo skąd niby napięcie gdy silnik nie dostaje paliwa).


Mam fotke jedna z 2 miesiecy temu moze kukniesz tam wlasnie widac to O2 integrator[ATTACH]9530[/ATTACH] [ATTACH]9531[/ATTACH]tyle ze bylo to na rozgrzanym aucie

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 października 2010 - 21:17

No niby w porządku, nawet widać reakcję w stronę wzbogacenia dawki benzyny. Sonda 2 - po stronie kierowcy - ładny wykres, sonda 1 - po stronie pasażera - trochę dziwnie rysuje. Pętle zamknięte - korzysta z sond. Którą sondę wymieniłeś?? Żeby Cię nie dobijać finansowo zaproponuję na początek fejsik do gazu (tani), może tam mapki coś powiedzą.

#13 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 22:18

No niby w porządku, nawet widać reakcję w stronę wzbogacenia dawki benzyny. Sonda 2 - po stronie kierowcy - ładny wykres, sonda 1 - po stronie pasażera - trochę dziwnie rysuje. Pętle zamknięte - korzysta z sond. Którą sondę wymieniłeś?? Żeby Cię nie dobijać finansowo zaproponuję na początek fejsik do gazu (tani), może tam mapki coś powiedzą.

Wlasnie wymienialem Lambde 1 ta od pasazera

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 13:32

No i jak na wykresie teraz sonda lata?

#15 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2010 - 15:08

O tak[ATTACH]9562[/ATTACH] tylko zastanawia mnie przeplywomierz[ATTACH]9563[/ATTACH]

#16 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 16:19

Sondy latają elegancko, a przepływka miesci sie w normie.

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2010 - 16:58

No przepływomierz w porządku - napięcie i wyliczone powietrze. Coraz mniej pomysłów mam...

#18 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 października 2010 - 17:44

No przepływomierz w porządku - napięcie i wyliczone powietrze. Coraz mniej pomysłów mam...


Troche mnie dziwi bo norma jest od 8 do 15 a u mnie na cieplym wacha sie 8,0-8,6 i nieraz 7,8 nie powinno byc raczej jakos wysrodkowane naprzyklad 10-11?

#19 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2010 - 13:30

Moze mi powie ktos jak to jest z sonda lambda w gazie bo jak kupilem ome to niemialem podlaczonej lambdy i jak pojechalem na regulacje gazu do pewnego gazowca to on stwierdzil ze trza podlaczyc ja no i ja podlaczyl,a ostatnio pogrzebalem troche na sieci i ludzie np na "elektrodzie" pisza ze w instalacjach stella/elisa nie w kazdym aucie sie montuje lambde do ecu gazu bo sluzy ona tylko wtedy aby byl wglad na parametry jej co niema zadnego wplywu na autokalibracje i tez w niektorych autach zakluca ecu i teraz mi sie tak kojazy ze moze to robic jakis konflikt w moctronic i z tad rozjazd map:jump:ale to tylko taki moj domysl

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2010 - 21:58

Podłączenie sond jest tylko informacyjne i nie wpływa na regulację gazu ale złe podłączenie na pewno zakłóci ich pracę.Mam staga 300 + sondy podłączone.