Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja zimą.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 02:52

Kolego co Ty piszesz?? Znasz zasade dzialania klimatyzacji samochodowej?? Z jakiej niby racji ma dzialac jak sprezarka sie nie zalaczy?? Poza tym klimatyzacja nie tylko sluzy do schladzania wnetrza pojazdu :pokoj:


weź przeczytaj jeszcze raz na spokojnie i powiedz co działa jak mam włączone na AUTO i jest 0 stopni na zewnątrz?? Bo według mnie klimatyzacja działa ale bez załączonej sprężarki.:)

#22 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 05:19

weź przeczytaj jeszcze raz na spokojnie i powiedz co działa jak mam włączone na AUTO i jest 0 stopni na zewnątrz?? Bo według mnie klimatyzacja działa ale bez załączonej sprężarki.:)


To nie klimatyzacja tylko zwykly nawiew. Czy uwazasz ze jak bys zdemontowal kompresor i wszystkie rurki klimy z auta to dalej masz klimatyzacje?? Przeciez funkcja auto tez bedzie dzialac tylko kompresor sie nie zalaczy bo go nie bedzie. Jak sprezarka nie dziala to i klimatyzacja nie dziala.

#23 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 11:35

To nie klimatyzacja tylko zwykly nawiew.


to po co dokładali tyle czujników i regulatorów nawiewu do zwykłego nawiewu??

"Klimatyzacja – proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych, czyli odpowiedniego zakresu temperatur i wilgotności powietrza.."

nie tylko chłodzenie jest klimatyzacją i uważam, że w zimowych warunkach można by zdemontować sprężarkę i te wszystkie rurki od niej, a i tak będzie klimatyzacja.

#24 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 11:50

Ty mnie chyba nia rozumiesz. Mi chodzi o to, ze jak kompresor jest wylaczony, to klimatyzacja nie dziala. Czy jak wlaczysz funkcje eco to dalej masz klime wlaczona?? Czy to tak trudno zrozumiec?? Przeciez jak jest np. 5* na zewnatrz, a w aucie masz ustawione 21* i klimatyzacje wlaczona to kompresor pracuje. Jak myslisz?? Po co??

#25 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 11:56

Ty mnie chyba nia rozumiesz. Mi chodzi o to, ze jak kompresor jest wylaczony, to klimatyzacja nie dziala. Czy jak wlaczysz funkcje eco to dalej masz klime wlaczona?? Czy to tak trudno zrozumiec?? Przeciez jak jest np. 5* na zewnatrz, a w aucie masz ustawione 21* i klimatyzacje wlaczona to kompresor pracuje. Jak myslisz?? Po co??


To chyba ty mnie nie rozumiesz, klimatyzacja działa, czy kompresor jest włączony czy nie, kompresor działa tylko jak chłodzi, jak trzeba ogrzać to jest niepotrzebny i dlatego się wyłącza. Jest tylko jednym z elementów klimatyzacji.

#26 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 11:59

klimatyzacja działa, czy kompresor jest włączony czy nie


:lol:

jak może działać jak kompresor klimatyzacji w trybie ECO jest wyłączony??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#27 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 12:01

To chyba ty mnie nie rozumiesz, klimatyzacja działa, czy kompresor jest włączony czy nie, kompresor działa tylko jak chłodzi, jak trzeba ogrzać to jest niepotrzebny i dlatego się wyłącza. Jest tylko jednym z elementów klimatyzacji.


Jestes w bledzie. Kompresor chodzi nawet jak trzeba auto ogrzac. Przyklad podalem Ci w poprzednim poscie. System klimatyzacji zostaje wylaczony automatycznie ponizej pewnej temperatury na zewnatrz bo wytworzy za duze cisnienie w ukladzie.

#28 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 12:09

Kompresor chodzi nawet jak trzeba auto ogrzac


dokładnie i osusza powietrze... co zapobiega parowaniu szyb
Temp. na zewnątrz do wyłączenia kompresora jest zależna od ciśnienia w układzie to też od ilości czynnika w układzie... dlatego u jednego kompresor będzie działał przy -5 a u innego przy +2 już nie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#29 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 grudnia 2012 - 12:17

Jeśli więc jest jak piszą koledzy, to przycisk "ECO" służy wyłącznie włączeniu kompresora? Ale bez niego uzyskanie chłodu, czy też efektu osuszenia szyb jest nieosiągalne, tak więc trudno uwierzyć, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, no chyba, że chodzi o przejście powietrza zewnętrznego przez filtr kabinowy, ale tak mi sie widzi, że jakoś na klimę to nie wygląda:(

#30 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 12:37

Jeśli więc jest jak piszą koledzy, to przycisk "ECO" służy wyłącznie włączeniu kompresora? Ale bez niego uzyskanie chłodu, czy też efektu osuszenia szyb jest nieosiągalne, tak więc trudno uwierzyć, że jeżdżę z włączoną klimatyzacją, no chyba, że chodzi o przejście powietrza zewnętrznego przez filtr kabinowy, ale tak mi sie widzi, że jakoś na klimę to nie wygląda:(


klimatyzacja to nie tylko chłodzenie i nie wieżę, że w zimie chciał byś się jeszcze schładzać w samochodzie

#31 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2012 - 13:15

klimatyzacja to nie tylko chłodzenie


no nie ale jak kompresor nie dziala to klima tyz nie :p

co innego climatronic(znalazlem taki na szybko w necie)-Climatronic – elektroniczny system sterujący układem klimatyzacji automatycznej i przewietrzania pojazdu, stosowany w samochodach produkowanych przez

#32 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 grudnia 2012 - 13:36

Klimatyzacja to instalacja zajmująca się przygotowaniem, dostarczeniem i wymianą powietrza w pomieszczeniu z zadanych parametrach, tj temperaturze i wilgotności. Cokolwiek by mówić w samochodzie to jest wyłącznie schładzacz z co najwyżej dodaną funkcją temperatury. O wilgotności (w omedze przynajmniej) nie ma mowy.A że nazywamy to potocznie klimatyzacją, bo zawsze to lepiej brzmi, to insza inszość:)
A schłodzić się zimą czasem też trzeba, wiedzą ci, co nie mogą okien otworzyć, bo " zawieje dziecko" :):):)

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 13:38

Mnie to się wydaje, że koledze robert514 chodzi o pojecie "klimatyzacja" czyli

Klimatyzacja – proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych, czyli odpowiedniego zakresu temperatur i wilgotności powietrza, zapewniających dogodne warunki do pracy i funkcjonowania człowieka (warunki komfortu)

a nie o

Klimatyzacja - w języku potocznym mianem klimatyzacji określa się błędnie proces chłodzenia (np. samochód osobowy z klimatyzacją).

i stąd ten spór :D

#34 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2012 - 13:47

A schłodzić się zimą czasem też trzeba, wiedzą ci, co nie mogą okien otworzyć, bo " zawieje dziecko"



Dokladnie:)

A stosowal ktos takie cudo?? i jesli tak czy warto uzyc tego do odswierzenia ukladu klimatyzacji.
http://www.ebay.co.u...=item564db0925b

#35 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2012 - 14:39

Moze to troche przyblizy co po niektorym jak dziala klimatyzacja samochodowa i dla czego nie dziala jak sprezarka nie chodzi. Bo z tego co kolega Robert pisze to w zimie kazde auto ma klimatyzacje (no moze poza maluchem :D ) tylko gorzej latem.
http://www.klimatyza...hodowa,528.html

#36 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2012 - 18:09

Panowie.
Ustalcie terminy.
W Samochodach nie ma klimatyzacji w fachowym tego słowa znaczeniu.

Jest wentylacja, chłodzenie, ogrzewanie, automatyczna regulacja pożądanej temperatury. Klimatyzacji nie ma bo klimatyzacja to między innymi temperatura i wilgotność. Regulować możemy tylko temperaturę, wilgotności regulować nie można!! Przypadkiem co najwyżej powietrze jest osuszane, bo na parowniku wykrapla się wilgoć z powietrza, ale nawilżyć powietrza nie można, a samo osuszanie też nie jest kontrolowane.

#37 OFFLINE   rumpel

rumpel
  • 11 postów
  • Dołączył: 05-11-2012

Napisany 17 grudnia 2012 - 20:55

:up::up: I raczej słusznie :) Brawa za ta wiedze w pigułce :)

Znalazłem takie porady i ich się trzymam:

"W jaki sposób używać klimatyzacji, by było to najbardziej efektywne?

W lecie:

 Parkować w cieniu  Pozostawić przez chwilę otwarte drzwi przed rozpoczęciem podróży  Na początku podróży ustawić chłodzenie i dmuchawę na maksimum  Przez kilka pierwszych minut jechać z otwartymi oknami/szyber-dachem  Nie dopuszczać do obniżenia temperatury w kabinie poniżej 22 st. C O ile to możliwe, parkuj swój samochód w słoneczne dni w cieniu. Inaczej temperatura w jego wnętrzu może przekroczyć 60 st. C. Aby się pozbyć zastałego gorącego powietrza z kabiny, pozostaw przez chwilę otwarte drzwi przed rozpoczęciem podróży. Aby we wnętrzu jak najszybciej zrobiło się przyjemnie chłodno, zalecane jest ustawienie klimatyzacji i wentylacji na maksimum. Nawiew nie musi być skierowany bezpośrednio na pasażerów. Krótkie wykorzystanie trybu zamkniętego obiegu powietrza przyspiesza schładzanie. Otwarcie okien i szyberdachu przez pierwszych kilka minut jazdy daje efekt znacznie szybszej wymiany powietrza, a więc i szybszego schłodzenia kabiny. Należy unikać przeciągów. Ze względów zdrowotnych temperatura we wnętrzu pojazdu nie powinna być obniżana poniżej 22 st. C lub o więcej niż 7 st. C w stosunku do temperatury otoczenia.

W zimie:

 Włączyć klimatyzację  Skierować nawiew na przednią szybę  Włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza (w niektórych pojazdach jest to niemożliwe wraz z nawiewem na szybę, należy wtedy przejść do kolejnego punktu)  Nastawić dmuchawę i ogrzewanie na maksimum Aby samochód się wysuszył i nagrzał, a okna odparował zalecane jest przed rozpoczęciem podróży włączenie klimatyzacji i skierowanie nawiewu na przednią szybę. Aby zapobiec wpadaniu do środka wilgotnego powietrza, od czasu do czas na chwilę można włączać tryb zamkniętego obiegu powietrza Zaleca się ustawienie dmuchawy i ogrzewania na maksimum Tryb zamkniętego obiegu powietrza musi być wyłączony krótkim czasie pracy. W większości przypadków można przełączyć nastawy na poziom średni, gdy tylko odparują okna. Można wówczas wyłączyć klimatyzację. Uwaga: samochody niektórych producentów automatyczni odłączają układ klimatyzacji, gdy temperatura zewnętrzna spadnie poniżej +4 st. C. W niektórych samochodach niemożliwe je jednoczesne włączenie klimatyzacji, nawiewu na przednią szyb i zamkniętego obiegu powietrza. "



#38 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2012 - 22:13

To wietrzenie auta kilka minut to raczej przesada. Opis chyba dotyczy ręcznego sterowania klimą. Przy klimatroniku ustawia sie temp i wciska auto.
Znam kilka osób co latem załatwiły się przez zbyt intensywne chłodzenie. Zgrzani wsiadali do auta i klima na full bo gorąco w dodatku nawiew bezpośredni na ciało - to tak jak by spoconym wejść do chłodni - przeziębienie gwarantowane.

Mało osób zdaje sobie sprawę że nie tylko wysoka temperatura męczy ale głównie nadmierna wilgotność powietrza. Prosty przykład latem - 22stopnie C i 95% wilgotności - efekt taki że z człowieka sie leje i ma wrażenie że temp jest znacznie wyższa niż pokazuje termometr.
Może być 30stopniC i suche powietrze - jest ciepło i komfortowo - kto był w Chorwacji to wie :p
Tak samo jest z klimą w aucie - komfort głównie poprawia osuszenie powietrza w kabinie a nie sama niższa temperatura.


w zafirach właczenie klimy wcale nie oznacza że ona sie włącza ( poniżej pewnej temp) a wł sie odszranianie.. to prawda? u mnie po wciśnieciu pzycisku AUTO zaczynaja dopiero odparowywać szyby, a po wył paa
zaczyna sie pojawiać od tylnych drzwi az do bagażnika ( posiadam kombi). wypowie się ktoś?
pozdrawiam.

Samo włączenie 'auto' nie uruchamia sprężarki więc osuszanie z wykorzystaniem klimy nie działa.
Przy wciśnięciu 'auto'nawiew, siła i temperatura powietrza z kratek went. ustawia się po swojemu tak żeby jak najszybciej osiągnąć temp jaka została ustawiona na panelu. Z reguły każda kratka dmucha.
To pewnie dlatego lepiej schodzi para.
O co chodzi z tym odszranianiem? co to za funkcja?

A stosowal ktos takie cudo?? i jesli tak czy warto uzyc tego do odswierzenia ukladu klimatyzacji.
http://www.ebay.co.u...-/370670604891?
pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item564db0925b

Takie coś do odświeżenia może być.
Zerknij na
LOCTITE Hygiene Spray http://www.loctite.p...yzacja-8798.htm
Ale uwaga - najtańsze tego typu spraye potrafią rozpryskać zawartość i zniszczyć plastikową tapicerkę.
Zamiast tego spraya lepiej dać na zabieg ozonowania, ale nie tanim badziewiem z bazaru tylko profi sprzętem
o odpowiedniej wydajności - więcej info np tu http://blueplanet24.pl/




klimatyzacja to nie tylko chłodzenie i nie wieżę, że w zimie chciał byś się jeszcze schładzać w
samochodzie

To nie kwestia wiary.
Zobacz jak działają osuszacze - jednocześnie działa kompresor i grzałka.
Dzięki temu bardzo skutecznie osuszysz szyby w aucie, czy całe pomieszczenia w budynku, np po zalaniu.
Przykładowo jesienią w deszczową pogodę, jednocześnie włączenie klimatyzacji (sprężarki) i ogrzewania - najskuteczniej osuszy każdą zaparowaną szybę!

o w... ale sie rozpisałem:p

#39 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:02

opel tłumaczy angelskie "defrost" na polski w instrukcji jako odszranianie.
Nie ma ścisłego związku z pracą sprężarki klimy.

Jak ktoś zajrzy do EPC to może się czasami przerazić, gdy przeczyta że omega ma w kołach "macki hamulców" czy podobne kwiatki wynikające z tzw. kalki językowej - dosłownego tłumaczenia niektórych zwrotów bez uwzględnienia kontekstu i specyfiki języka. Często angielskie lub niemieckie słowo nie ma odpowiednika w języku polskim i wtedy zaczyna się cyrk - jak np. przetłumaczyć Drei-Wege-Katalysator? odpowiedź: "katalizator trójdrożny" to błąd, bo z kontekstu wiadomo, że katalizator nie ma trzech "dróg", tylko trzy funkcje - utlenia węglowodory, redukuje tlenki azotu i dopala czad. Ale przyjęło się "trójdrożny"

Podsumowując: defrost=odszranianie=ustawienie pozwalające usunąć szron z przedniej szyby

a klimatyzacja ma wg mnie po prostu co najmniej dwa znaczenia:
w motoryzacji oznacza układ schładzania i osuszania powietrza,
w chłodnictwie i wentylacji - proces uzdatniania powietrza

#40 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2012 - 02:55

Mnie to się wydaje, że koledze robert514 chodzi o pojecie "klimatyzacja" czyli

a nie o

i stąd ten spór :D


o właśnie:)




wsadziłem kij w mrowisko:masakra: