Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
251 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kris3751

kris3751
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 19:59

moim zdaniem 195/65/r15 są trochę za wąskie jak dla naszych klusek (chociaż instrukcja takie dopuszcza ) lepiej kupić jakieś minimum 205(nie podałeś rozmiaru jakie kupiłeś), mam właśnie takie 195/65/r15 zimówki i trzeba uważać na zakrętach :D można się zdziwić w szczególności jeśli się przesiadło z letnich 235/45/R17 :szpital:

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2010 - 20:07

moim zdaniem 195/65/r15 są trochę za wąskie jak dla naszych klusek (chociaż instrukcja takie dopuszcza ) lepiej kupić jakieś minimum 205(nie podałeś rozmiaru jakie kupiłeś), mam właśnie takie 195/65/r15 zimówki i trzeba uważać na zakrętach


nie do końca jest tak jak piszesz , są plusy i minusy- wszystko zależy od tego gdzie się jeździ

http://www.opony.com...a-lepsze/?id=18

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   mk44arty

mk44arty
  • 73 postów
  • Dołączył: 26-10-2009

Napisany 14 listopada 2010 - 20:21

ja po przesiadce z letnich 17' 235 na 15' 195 poczułem jakbym miał ze 20 kucy więcej :) takie to uroki 2.0

#24 OFFLINE   kris3751

kris3751
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2010

Napisany 14 listopada 2010 - 20:27

faktycznie masz rację kocyk każdy musi dobrać rozmiar opon dla siebie ja jeżdżę po mieście lub głównych drogach (mam nadzieję że zima drogowców nie zaskoczy tym razem :) ) ale te 195 to trochę mało jak na prawie 1700 kg nawet jak na zimówki.

#25 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 14 listopada 2010 - 22:12

moim zdaniem 195/65/r15 są trochę za wąskie jak dla naszych klusek (chociaż instrukcja takie dopuszcza ) lepiej kupić jakieś minimum 205(nie podałeś rozmiaru jakie kupiłeś), mam właśnie takie 195/65/r15 zimówki i trzeba uważać na zakrętach :D można się zdziwić w szczególności jeśli się przesiadło z letnich 235/45/R17 :szpital:


Właśnie jesteś w błędzie. Ten rozmiar jest w sam raz na zimę.

#26 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2010 - 09:17

Oponki w rozmiarze 195/65 R15 91T.
W książce serwisowej na zimę podany jest ten rozmiar.
Nośność 91 - co daje 615 kg/oponę = 2460 kg łącznie.

#27 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2010 - 09:55

Stare popękane Matadory miały grubość bieżnika ~ 6,5 mm, tyle że popękały. Jak kupowałem je (nowe) miały bieżnik grubości ok 9-10 mm.

Firmy już nie wiedzą jak oszczędzać, więc leją mniej gumy - chamstwo.

Ale to, jak pamietam, to zawsze nowe mialy ca 8mm, a nalewki 1cm.

#28 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 11:36

Pewnie, że cieńsze będą się mniej ślizgały na śniegu.

Ja tam przejeździłem całe lato na takich zimówkach i żyję :p Miałem złe wspomnienia z poprzedniego sezonu na 17' 225. Rzucało na koleinach i tyrpało na dziurach. Ale przyszły sezon już przełożę koła, bo szkoda opon ;)

#29 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 16 listopada 2010 - 20:39

Drogie "omnadreny".Praw fizyki nie oszukamy.Sprawa wygląda następująco.Im bardziej wąska opona,tym bardziej jest dociskana do podłoża. Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie przylegania opon do podłoża przez co bardziej dociska.Dlatego też opony zimowe zawsze zakłada się węższe.Myślę że 195/65/15 to optymalne rozwiązanie.Pozdrawiam.:)

#30 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 21:07

Jedyne zalety wąskich opon zimowych, to lepsze ruszanie z miejsca na grząskim śniegu / lodzie, mniej ciąga po koleinach oraz niższa cena... i na tym koniec. W pozostałych przypadkach lepiej sprawują się szersze gumy. Moim zdaniem optimum do Omeg 4 cylindrowych to 195/70R15, a do 6-tek 205-225

#31 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2010 - 21:22

z tym 195/70/16 to przesadziłeś będzie wyglądał jak rozrzutnik do obornika na takich balonach jeśli już to tak jak podaje książka 195/65

#32 OFFLINE   adekbis

adekbis
  • 17 postów
  • Dołączył: 28-12-2009
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 16 listopada 2010 - 21:27

ja mam 195/65/15 na 100 kucy moga byc kolein nie czuc,lato 205/55/17 i koleiny czuc

#33 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 listopada 2010 - 10:34

Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie przylegania opon do podłoża przez co bardziej dociska.Dlatego też opony zimowe zawsze zakłada się węższe

Ja z tyłu mam na zimę o 5 cm opony węższe :hehe:

#34 OFFLINE   Obcy74

Obcy74
  • 8 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 17 listopada 2010 - 21:33

Drogie "omnadreny".Praw fizyki nie oszukamy.Sprawa wygląda następująco.Im bardziej wąska opona,tym bardziej jest dociskana do podłoża. Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie przylegania opon do podłoża przez co bardziej dociska.Dlatego też opony zimowe zawsze zakłada się węższe.Myślę że 195/65/15 to optymalne rozwiązanie.Pozdrawiam.:)


Przepraszam, ale jeżeli już się powołujesz na prawa fizyki to wybacz, ale bardzo nieudolnie. Z całego Twojego wywodu można się jedynie zgodzić ze stwierdzeniem, że

Rozkład ciężaru auta rozkłada się na mniejszą powieżchnie

czyli osiągamy dzięki temu większy nacisk jednostkowy. Tym samym bieżnik opony, a w szczególności zimowe lamelki lepiej pracują i wrzynają się w nawierzchnię. Zjawisko to jest szczególnie pożądane na grząskim śniegu.
Całkowitą nieprawdą jest natomiast stwierdzenie, że węższa opona

bardziej dociska

Samochody dociska jedynie grawitacja, czyli ich masa. W Formule 1 i innych tego typu cudach dociska jeszcze aero, ale to inna bajka...

#35 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 listopada 2010 - 10:21

A mógłbyś opisać to wzorem? :D

Generalnie chodzi o to, że większy nacisk jednostkowy = większa przyczepność na śliskiej nawierzchnii i mniejsze ryzyko uślizgu. ;)

#36 OFFLINE   tbalu

tbalu
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 21 listopada 2010 - 00:45

Z czystym sumieniem mogę je polecić. Na śniegu zachowują się bardzo dobrze. Mają bardzo dobrą przyczepność. Na lodzie też nie można narzekać. Nawet przy wchodzeniu w ostry zakręt w miarę szybko jak na zimowe warunki, nie straciłem przyczepności. Wydaje mi się, że firma fińska ma doświadczenie w produkcji opon zimowych, gdyż mają u siebie dość trudne warunki. Opony w rozmiarze 195/65 R15. Aktualna cena ok. 250 zł/szt

#37 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 23 listopada 2010 - 07:29

Przepraszam, ale jeżeli już się powołujesz na prawa fizyki to wybacz, ale bardzo nieudolnie. Z całego Twojego wywodu można się jedynie zgodzić ze stwierdzeniem, że
czyli osiągamy dzięki temu większy nacisk jednostkowy. Tym samym bieżnik opony, a w szczególności zimowe lamelki lepiej pracują i wrzynają się w nawierzchnię. Zjawisko to jest szczególnie pożądane na grząskim śniegu.
Całkowitą nieprawdą jest natomiast stwierdzenie, że węższa opona Samochody dociska jedynie grawitacja, czyli ich masa. W Formule 1 i innych tego typu cudach dociska jeszcze aero, ale to inna bajka...


No,no!Widzę że kolega chciałby zaistnieć na forum. Tylko szkoda że w tak nieudolny sposób.Zimowe opony jak sama nazwa wskazuje, są przeznaczone na okres zimowy.Czyli na śniegi i mrozy i lód..Dlatego też nie wiem skąd wysnółeś te miernej jakości wypociny.A jeśli chodzi o formułe 1,to odbywa się ona letnią porą.Nie znam użytkownika jakiegokolwiek auta który by na zime zakładał szersze kapcie niż na lato:mad:

#38 OFFLINE   Obcy74

Obcy74
  • 8 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 23 listopada 2010 - 08:12

Dziękuję za rzeczową i merytoryczną wypowiedź. Wszystko na temat.

#39 OFFLINE   preses1

preses1
  • 193 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: szczecin

Napisany 23 listopada 2010 - 13:09

Dziękuję za rzeczową i merytoryczną wypowiedź. Wszystko na temat.


przepraszam za niemiły ton konwersacji.Pozdrawiam:) ....i zapraszam do dalszej polemiki na forum.:)

#40 OFFLINE   Obcy74

Obcy74
  • 8 postów
  • Dołączył: 05-01-2010
  • Skąd: Zabrze

Napisany 23 listopada 2010 - 13:24

Przeprosiny przyjęte ;) Również pozdrawiam.

Wracając do sedna sprawy i tematu wątku chciałbym się szanownych forumowiczów poradzić w jednej kwestii. Wiele osób (nie tylko na tym forum) poleca oponę Goodyear UltraGrip 7+. Ja obecnie mam założone Goodyear UltraGrip 6 i są to, jak do tej pory, najgorsze zimówki na jakich jeździłem. Zaliczyłem już 2 zimy i bardzo często się zakopywałem i ślizgałem jak drifter na zakrętach. Kilka razy nie mogłem wyruszyć rankiem do pracy pomimo ostrej pracy saperką. Po prostu tragedia. Zrozumiałe jest chyba, że z rezerwą podchodzę do następcy tej opony...
Tej zimy spodziewam się dość dużo jeździć po źle odśnieżonych drogach (narty) i szykuję się do zakupu nowych gum. Mam dylemat...