Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
251 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2010 - 09:26

Ponieważ jestem cienki w sprawie opon - mam pytanie do znawców tamatu.
Padły mi opony zimowe firmy Matador po 2 latach eksploatacji - popękały osnowy opony nad rantem felgi. W związku z tym muszę kupić nowy komplet.
Zastanawiałem się nad używkami, bądź nowymi i raczej kupię nowe, bo nie mam zamiaru zmieniać auta w najbliższym czasie.

Przeglądając www i czytając testy/porady, itp. doszedłem do wniosku, że chciałbym kupić opony:
Uniroyal MS Plus 66 195/65 R15 95 T XL - http://www.oponeo.pl...-65-r15-95-t-xl

, bądź opony:
Continental ContiWinterContact TS830 195/65 R15 95 T XL - http://www.oponeo.pl...-65-r15-95-t-xl

Rozważania:
1. Zamierzam kupić opony z indeksem nośności 95, a nie jak w książce 91. Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94. W Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.

2. Nie wiem czy jest sens dokładać i kupować Continentale (klasa premium), czy wystarczą Uniroyale (klasa średnia).

Jeżeli ma ktoś lepsze propozycje lub mógłby mi wytłumaczyć czy dobrze zamierzam robić - to proszę o porady.

Z góry dziękuję.

#2 OFFLINE   Thenighter

Thenighter
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: oborniki

Napisany 22 października 2010 - 14:17

hej ja u mnie w astrze mialem Uniroyal MS Plus i musze powiedziec ze ladnie mi sie spisywaly przez okres zimowy.... i tez zmienilem nosnos na 95... i musze powiedziec ze bylem zadowolony...

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 15:24

W Matadorach padły mi osnowy

A czy Matadory nie sa czasem "bieznikowane"?

Jeżeli ma ktoś lepsze propozycje

Propozycja nie wiem czy lepsza ale bardzo dobry stosunek cena/jakosc ma Barum Polaris 2 - 195/65/15 kupisz spokojnie ponizej 200/szt. Jezdze na nich juz 3 sezon i nie narzekam.

#4 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 22 października 2010 - 16:00

Jezdziłem 3 sezony zimowe na Fuldach było spoko.

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2010 - 16:26

nie matador to nie są opony bieżnikowane obecnie marka należy do grupy continental a co do jakości to porównywalna z barum , po prostu trafiły sie jakieś zleżałe odnośnie uniroyala to o zimowch nie powiem ale letnie rain expert sprawują się super czy na sucho czy też na mokro i po przejechaniu 7 tys km uwag brak i zużycia wielkiego też nie widać

#6 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 22 października 2010 - 16:38

po ostatnich 3 zimach z RWD stwierdziłem że najlepiej "chodzą" mi te które mam teraz czyli GoodYear Ultra Grip 7. Dobre na śnieg, wodę (są kierunkowe z bieznikiem do jej odprowadzania) i są przede wszystkim ciche na asfalcie.

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 października 2010 - 17:41

GoodYear Ultra Grip 7 naprawde super gumka polecam ale jest jeszcze jedna fajna
http://moto.allegro....1256956966.html

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2010 - 17:55

ja będę trzecią zimę jeździł na oponach Semperit , do tej pory to są najlepsze opony zimowe jakie posiadałem :ok:http://www.oponeo.pl...195-65-r15-91-h

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2010 - 13:50

ale jest jeszcze jedna fajna
http://moto.allegro.....256956966.html


Tak się składa, że takowe eksploatuje i mam o nich z goła inną opinię. Niby jest to opona zimowa, a na śniegu i lodzie cechuje się przeciętną, żeby nie powiedzieć słabą przyczepnością. Co do odprowadzania brei pośniegowych, czy po prostu błota, to i owszem zdają egzamin, natomiast jeżeli chodzi o przyczepność na śniegu, to jest dramat. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam.

#10 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2010 - 17:25

i lodzie cechuje się przeciętną, żeby nie powiedzieć słabą przyczepnością

na lodzie żadna zimówka nie da sobie rady chyba że będzie mieć kolce

#11 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2010 - 08:45

Wszystko dobrze tylko ja chciałem uzyskać odpowiedź w zakresie:

1. Zamierzam kupić opony z indeksem nośności 95, a nie jak w książce 91. Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94. W Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.


Czy dobrze myślę?

2. Nie wiem czy jest sens dokładać i kupować Continentale (klasa premium), czy wystarczą Uniroyale (klasa średnia).


Tu by się przydała porada jakiegoś speca od opon.

Wiem że

GoodYear Ultra Grip 7 naprawde super gumka polecam


ale za drogie. Mam limit 1.050,00 PLN.
Więcej nie dam.

#12 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2010 - 08:55

Polecam Uniroyal w rozmiarze 205/65/R15 w tym sklepie internetowym:
http://www.motoabc.p...oyal-ms-plus-66
Indeks nośności masz 94. Myślę, że te 100 PLN wiecej warto dać ponad limit 1050.
Ja jeździłem na takich zeszłą zimę. Bardzo dobrze spisywały sie w każdych warunkach. Dla mnie lepsze niż używane michelin alpine, które miałem wcześniej.

#13 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2010 - 09:16

Czy dobrze myślę?

Hampster... A czemu chcesz robić cos lepiej niz producent przewidzial? Napisane jest 91, to ja bym kupowal 91.
Ja kupowalem Dunlopy Wintersporty jak jeszcze byly po 150/szt, ale to kilka lat wstecz. Mam je do dziś.
Teraz sa po >> http://www.oponeo.pl...195-65-r15-91-t

#14 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2010 - 16:32

Hampster... A czemu chcesz robić cos lepiej niz producent przewidzial? Napisane jest 91, to ja bym kupowal 91.

Te z indeksem 95 są dodatkowo wzmocnione i pewnie bardziej odporne na zimowe koleiny, itp.
Ja nie mieszkam już w mieście i droga do mojej "wioski" zimą jest fatalna. Prawie wcale nie odśnieżana, a jak już to tylko liźnięta. Ogólnie kilka razy musiałem żonę odwozić do pracy bo swoją xsarą by nie dojechała.

#15 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2010 - 16:36

Hampster - dobrze chłopino kombinujesz - zmieniając indeks nośności na 95 jedyne co odczujesz to delikatnie twardsze zawieszenie bo opona mniej będzie wybierać

I moi drodzy - nauczmy się wszyscy ładnie odpowiadać na pytania a pisać dla pisania :)



 


#16 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2010 - 22:15

Wiem że

GoodYear Ultra Grip 7 naprawde super gumka polecam

ale za drogie. Mam limit 1.050,00 PLN.
Więcej nie dam.

Myślę, że w tysiaku byś się zmieścił.

Pierwsza z brzegu aukcja:

http://allegro.pl/19...1283891603.html a na pewno można znaleźć taniej. Sam się w takie na najbliższy sezon zaopatrzyłem. Testy są obiecujące ;)
Nie wiem jak ciężko znaleźć takie opony z wyższym indeksem i ile wymaga to dopłaty, ale ja bym się w takie coś nie bawił.

W Matadorach padły mi osnowy i nie wiem czy z powodu zbyt niskiej nośności. Dlatego wybrałem indeks 95.

Mi się wydaje, że większe znaczenie miała tu jakość opon
Pocieszę Cię, że mój tata miał identyczną przygodę z odkształconymi Matadorami. Opony po zimowym leżakowaniu nie nadawały się do jazdy (przejechały 0.5 sezonu). Mimo, że były jeszcze na gwarancji to i tak jej nie uznano ;) Na wielu Omegach są opony z indeksem 91 i się nie jajcują. Może Matador tak ma...

Nie wiem dlaczego w książce obsługi dla opon zimowych jest indeks nośności 91 skoro letnie mają indeks 94.

Może dlatego, że zimą są niższe temperatury i opony mniej się nagrzewają, oraz to, że opony zimowe mają niższe indeksy prędkości...?



 


#17 OFFLINE   mati1

mati1
  • 26 postów
  • Dołączył: 24-02-2010
  • Skąd: Kożuchów

Napisany 26 października 2010 - 09:43

Polecam bardzo Michelin Alpin A3 a teraz załozyłem Alpin A4 mam nadzieje ze bedą dobre. Na tamtych świetnie się pomykało.:D

#18 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 26 października 2010 - 19:29

nie no z Ultra Grip 7 w 1000zł się nie zmieści i nie ma co kombinować.

#19 OFFLINE   mati1

mati1
  • 26 postów
  • Dołączył: 24-02-2010
  • Skąd: Kożuchów

Napisany 27 października 2010 - 11:37

jak zamawiałem dla siebie Michelinki Alpin A4 to płaciłem 218zł za sztuke a GoodYear ultra grip 7+ kosztują 215zł za sztukę tylko to cena hurtowa ja miałem okazj,e kupic bez marzy.

#20 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2010 - 20:42

Oponki kupione.
Miałem kupić Continental TS 830 ale kupiłem Goodyear Ultra Grip 7+.
Zapłaciłem 4 x 260 = 1.040 PLN.

Nowy opony - grubość bieżnika ~ 8,5 mm.
Stare popękane Matadory miały grubość bieżnika ~ 6,5 mm, tyle że popękały. Jak kupowałem je (nowe) miały bieżnik grubości ok 9-10 mm.

Firmy już nie wiedzą jak oszczędzać, więc leją mniej gumy - chamstwo.