zapala i od razu gaśnie na benzynie
#1 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2007 - 11:28
przymierzam sie do zakupu Omegi B 2,0 16V. Jest z nia jednak pewien problem. Pali gada, lata na gazie. Po przelaczeniu na benzyne zapala i po kilku sekundach gaśnie. Troszkę dłużej na zimno niz na ciepło. Kody błędów informuja o zbyt niskich napięciach na sondzie i przepływomierzu, jest kod o czujniku spalania stukowego oraz nieznany mi kod 91. Od czego zacząć, żeby nie bawic sie w puzzle - wymieniając wszystko po kolei?
Aku zostało odłączone na ponad godzinę, efekt żaden, w ogóle wtedy nie chciała nawet zapalić na benżynie.
pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2007 - 12:08
Powiedz mi jeszcze, czy sprawdzałeś ciśnienie na listwie wtryskowej, bo może pompa paliwowa siadła :
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#3 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2007 - 12:16
#4 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2007 - 12:20
Sonda:
Możesz ją sam pomierzyć i wtedy będziesz widział czy działa czy jest do wymiany - lub jedziesz do gazowników, analizator spalin i od razu widać czy sonda pracuje czy nie.
W X20XEV sonda jest 5V i 4przewodowa.
Przepływomierz:
Wyjmij go i zajrzyj do środka. Są tam takie dwie małe płytki połączone drucikami - jeżeli te druciki są u Ciebie to znaczy jest ok, jeśli ich nie ma, lub są naderwane to wymiana.
Czujnik spalania stukowego:
Powiedz mi czy Ci szarpie autem ? Jeśli tak - to własnie ten czujnik się odzywa - jeśli nie, to może poprzez te inne błedy.
Ale co do szarpania, to możę szarpać ale nie przez ten czujnik, tylko poprzez błąd sondy i przepłwyki. Dlatego radzę najpierw zająć się nimi a potem zobaczyć czy dalej jest błąd czujnika spalania stukowego.
Przy okazji wymień sobie przewody WN oraz świece.
#5 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2007 - 20:59
mechanika elektryka samochodowa opel
#6 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2007 - 23:26
wymiana gwarancyjna centralki ustawienie map i jeździ do dziś.
Też miałem bład przepływomierza, sondy i stukowego, a przyczyna to ta h... gazowa elektonika i kabelki rodem z chińskich lampek na choinki. sory, wloskich.
#7 OFFLINE
Napisany 01 maja 2007 - 05:41
U mnie drucik niby był na miejscu, ale był skręcony jak świński ogonek i taki jakiś rozciągnięty. Przepływomierz wymieniono - objawy ustąpiły. Czyli drucik może być nie tylko naderwany ale i poskręcany (choć nie naderwany) i też przepływka do kosza.Przepływomierz:[/u]
Wyjmij go i zajrzyj do środka. Są tam takie dwie małe płytki połączone drucikami - jeżeli te druciki są u Ciebie to znaczy jest ok, jeśli ich nie ma, lub są naderwane to wymiana.
PS
Kolego
Jeśli jeszcze nie zakupiłeś tej Omci, to odpuść sobie, bo możesz mieć taki sam problem jak ja nie dawno, czyli głowica i okolice (planowanie głow., pasowanie zaw. itp.), czyli wydatek rzędu 1000 zł, abo i znacznie więcej. Oczywiście może to być wina li tylko czujników lub jakiegoś innego gówienka, ale lepiej poszukaj innego exemplarza.
Jeśli gaz w tej Omci jest od dawna (5-6 lat co najmniej) to na jest szansa, że czeka cię podobna imprezka jak u mnie, więc lepiej poszukaj sobie Omci bez gazu, a jeśli z gazem to po regeneracji głowicy.
#8 OFFLINE
Napisany 02 maja 2007 - 07:47
Odpowiadajac dalej. coz auta sobie nie chce odpuscic bo kupuje je z dobrych rak, za 5 tys zł ;-) blacharka jest igla, a licze sie z tym, ze wloze w nia ok 2 tys zł. Głowica jest po wymianie jakies 20 tys km temu. O dziwo gosc sie rzucil na nowa :-)
Jesli bede mial jakies problemy, bede pytal
dzieki i pozdrawiam
#9 OFFLINE
Napisany 03 maja 2007 - 13:42
pozdr
--
Krzysiek K.M.C.
#10 OFFLINE
Napisany 03 maja 2007 - 22:15
poszukaj lepiej na szrocie oryginalnej przepływki
#11 OFFLINE
Napisany 04 maja 2007 - 10:00
pierwszy winny namierzony, w przeplywomierzu brakuje drucików :-( czyli najpierw szukam przelywki. Macie jakies doswiadczenia z zamiennikami po dwiescie pare złotych?
pozdr
--
Krzysiek K.M.C.
kup lepiej uzywany oryginal od borowki