Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 marca 2012 - 23:59

a tak z ciekawości - czy zawsze zaczyna ciec lewa pokrywa ( ta przed pasażerem) czy nie ma na to reguły. W wielu wątkach poruszanych na forum dużo osób wspomina o lewej - mnie też to czeka, bo po wyjęciu fajki z 1 cyl. cała w oleju - a z pod samochodu aż kapie. Kupiłem już uszczelki Erlinga, a pytam tylko z ciekawości ;)


Z tego co czytałem i w sumie na własnej skórze też się o tym przekonałem że częściej zaczyna przeciekać właśnie ztrona prawa ta z wlewem oleju.
Wlew oleju osłabia trochę pokrywe i dlatego częściej ta pada

#42 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2012 - 08:13

ztrona prawa ta z wlewem oleju.

to jest własnie strona LEWA

#43 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 marca 2012 - 08:53

to jest własnie strona LEWA


NO tak masz rację ale zobacz jak kolega misze "strona lewa ta przed pasażerem" i ja pisałem wg jego punktu widzenia

#44 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 16:47

Witam potrzebuję konsultacji/porady od bardziej doświadczonych userów.

Omega Bfl sedan 1999 x30xe skrzynia ar35 (automat)

Samochód mam stosunkowo od niedawna.
Zaczęło się że po ok 14 dniach stania samochód miał plamę pod sobą(150-250ml).
Trudno mi powiedzieć czy silnikowy czy od skrzyni.
Mechanik wymienił mi zimmering na skrzyni bo leciało, wlał dextron 2.
Po ok 14dniach znowu kałuża.

Pojechałem do mechanika aby sprawdził swoją robotę.

Twierdził że jest ok a wyciek jest spod kap zaworowych.Wydało mi się to prawdopodobnie bo dymiło się spod lewego kolektora i czuć było zwęglany olej. Po czym dodał, że prawdopodobnie mam uszczelkę pod głowicą do wymiany i od misek olejowych.

Wydało mi się że chce mnie zgolić z kasy więc uciekłem. :) Postanowiłem sprawdzić wszystko sam.

Jednak miska nie cieknie tylko jest od oleju który leci wyżej (obie części).
Uszczelka pod głowica raczej nie bo ciśnienie 15-16 bar na ciepłym.
A uszczelki pod deklami zaworowymi jestem właśnie w TRAKCIE wymiany. (Mam wrażenie że nie potrzebnie)

Z racji większego dojścia i możliwości skorzystania z kanału chciałem sprawdzić skąd ten wyciek. Znalazłem coś takiego:

[ATTACH]20760[/ATTACH]

[ATTACH]20761[/ATTACH]


Miejsce wycieku: między kolektorem a filtrem oleju(spód auta)

Stąd pytanie do Was. Co to może być, jakie mogą być koszty i czy robić to skoro mam akurat rozebrane kapy i stosunkowo dobre dojście jak na vke.

Pozdrawiam

przeniosłem w odp. temat ,;kocyk


#45 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2012 - 16:52

Jezeli jest wyciek oleju miedzy kolektorem a filtrem oleju to pozostaje uszczelka pod glowica. Upewnij sie ze nie jest to z pod uszczelki pokryw zaworow (juz masz rozebrane wiec powinienes widziec czy leci) i czy nie cieknie z uszczelniacza walka, chociaz wtedy olej zbiera sie w innym miejscu. Jednak to zdanie:

Wydało mi się to prawdopodobnie bo dymiło się spod lewego kolektora i czuć było zwęglany olej.

Sugeruje uszczelka pokrywy zaworow.

#46 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 października 2012 - 16:53

Bardzo możliwe, że cieknie lewa pokrywa zaworowa z tyłu i zacieka właśnie w tym miejscu. Poza tym nad filtrem oleju masz 2 przewody olejowe przykręcone do bloku - może z nich cieknąć, można dokręcić, ale bez zdjęcia filtra oleju nie dojdziesz. Skoro zdjąłeś pokrywy zaworowe, to sprawdź, czy chłodniczka oleju nie cieknie. Jak to wszystko wykluczysz, zostaje już chyba tylko UPG.

#47 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 18 października 2012 - 17:04

Ja stawiam na pokrywy zaworowe jednak. U siebie ostatnio zaobserwowałem to samo :( A pokrywy proste, rozcięte, na nowych uszczelkach Reinz'a + Dirko, no i do tego wyczyszczona odma...

#48 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 17:12

Dziękuje za szybką odpowiedź.

Uszczelka pod kapą zaworową mogła ciec ponieważ było trochę oleju w komorze świec.
Jednak wydaje mi się że mimo upływu czasu i systematycznego wycieku niemożliwym była by tak spora utrata części oleju .

Aczkolwiek jak kolega kjelon zauważył że: Są tam jeszcze przewody olejowe i właśnie wygląda jak by z nich leciało i własnie bym je podejrzewał tylko zastanawia mnie dlaczego ten cieknący olej jest koloru czerwonego ?! :confused: na zdjęciach nawet widać.

Dodam jestem że mechanikiem jestem hobbistycznie i posiłkuję się książką sam naprawiam.

Dlatego mam jeszcze pytanie gdzie umiejscowiona jest ta chłodniczka oleju ?

Upewnij sie ze nie jest to z pod uszczelki pokryw zaworow (juz masz rozebrane wiec powinienes widziec czy leci) i czy nie cieknie z uszczelniacza walka, \.


Może kolega sprecyzować dokładnie którego wałka?

#49 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2012 - 17:18

Może kolega sprecyzować dokładnie którego wałka?


Chodzi mi o walek rozrzadu. Musisz zdjac obudowe rozrzadu zeby zobaczyc czy nie cieknie, choc miejsce wycieku nie pasuje do tego. Co do czerwonego oleju to sprawdz zbiorniczek wspomagania i przewody. Sa wlasnie obok lewej glowicy. Choc olej w swiecach sugeruje ze to wyciek spod pokrywy zaworowej.

#50 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 października 2012 - 17:18

Mogą być spore ubytki oleju, jak pokrywy ciekną. U mnie, jak ciekły, to plamy duże zostawiał. Chłodniczkę oleju masz w bloku silnika między głowicami. Jak zdjąłeś kolektor ssący górny i dolny to właśnie pod nimi. Wchodzą do niej dwa przewody olejowe (te co idą z bloku znad filtra). Sprawdź, czy nie jest tam mokro od oleju.

A może to płyn chłodniczy? Jakiego masz koloru?

#51 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 17:53

Chłodniczy koloru różowego. Jeśli chodzi o chłodniczkę to dobrze nie widzę bo została mi tylko jedna śrubka ... od tego "czarnego kołnierza" między głowicą a dolotem. Musze klucz kupić ale z tego co sobie zaświeciłem to wygląda ok chociaż może 2 kapki tam są. Ale to raczej przez pokrywy. Wałek wykluczam co do hydraulicznego od wspomagania to też nie bardzo.

#52 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2012 - 18:12

na drugim zdjęciu wygląda jak czerwony olej ze wspomagania

#53 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2012 - 18:31

na drugim zdjęciu wygląda jak czerwony olej ze wspomagania


Też mi się tak wydaje. Czerwony z tego co mi wiadomo to jest hydrauliczny a taki jest we wspomaganiu oraz w skrzyni ?

Ale od wspomy wszystko suche dokładnie sprawdziłem zastanawia mnie skrzynia. Ale zimmering miałem wymieniony. Więc pomału głupieje :masakra:

Spuszczę olej ,dokręcę jeszcze przewody, sprawdzę chłodniczkę, złożę wszystko do kupy umyję i złożę sprawozdanie. Ale to nie wcześniej niż w nd...

W między czasie chętnie wysłucham innych opinii.

#54 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2012 - 18:38

a może wężyk od odpowietrzania skrzyni leży za nisko i automat wyrzucił olej

#55 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 października 2012 - 21:09

Mi to na zdjęciach bardziej przypomina płyn chłodniczy różowy. Może być jeszcze taka ewentualność - cieknie olej z pokrywy zaworowej, a płyn chłodniczy spod dekla chłodniczki oleju i razem to spływa, dając wrażenie czerwonego oleju. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego?

#56 OFFLINE   adasko6891

adasko6891

    ZACHODZI PRZY SKRĘCIE

  • 35 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: białystok-słoneczny stok

Napisany 19 października 2012 - 04:45

A to nie cieknie Tobie z przewodów od chłodniczki oleju ? Jak bedziesz na kanale to umyj blok nitrem najlepiej w tym miejscu gdzie mokre, jak odparuje to odpal samochod i bedziesz widział skąd leci

#57 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2012 - 23:18

Witam po powrocie ze szkoły odkręceniu ostatniej śrubki ukazuje się widok:



Zauważyłem wyciek/pocenie się spod śrubki którą oznaczyłem 1



Na zółto zaznaczyłem chłodniczkę przynajmniej tak mi się wydaje :)

Wygląda suchą tylko martwi mnie ten czerwony osad. Przypomina proszek do prania z olejem i jest podobny do tego wycieku na moich pierwszych zdjęciach. Tylko mniej intensywny i przesuszony





Kapy zaworowe są suche w miejscu w którym jest olej ale zapobiegawczo mam kpl uszczelek i założę je na sucho (tzn bez silikonu ) Jeśli chodzi o ubytek chłodziwa to trudno powiedzieć zrobiłem autem może z 200km. Winna może być przeze mnie oznaczona śruba?? (ubytki 100-250ml w przeciągu 14dni) jak auto stoi i silnik nie pracuje?? Okolice pasują na chłodniczkę to nie wygląda, a kapy w miejscu wycieku oleju są suche(widać nawet na 1wszym zdj). Od strony grodzi niestety ich nie widzę(dojscie)

Kończą mi się pomysły

Okolice pasują może zaciekać po głowicy i kapać na kolektor aż do miski olejowej.

wszystkie fotki w koszu , max rozdzielczość fotki 800x600 ,;kocyk

#58 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2012 - 09:53

Kolego. Ta sruba jest od mostka wodnego. Jest na niej uszczelka ktora jak pusci to moze podciekac plyn chlodniczy. Wladnie ten osad to moze byc odparowny plyn chlodniczy.

#59 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 października 2012 - 10:13

Na tych śrubach są po dwie uszczelki, bodajże miedziane. Możesz albo dokręcić tę śrubę i złożyć wszystko do kupy, co jest mniej pewnym rozwiązaniem albo spuścić płyn, odkręcić śruby, wymienić podkładki na nowe i skręcić wszystko z odpowiednim momentem. Jesteś pewny, że wyciek jest tylko spod tej śruby? Na zdjęciu tego dokładnie nie widać, ale można odnieść wrażenie, że podcieka z prawej strony dekla chłodniczki oleju.

Olej swoją drogą może też lecieć spod pokrywy od strony grodzi. A sprawdzałeś ręką łączenie pokrywy z głowicą nad kolektorem? Nie jest mokre od oleju? I koniecznie pamiętaj - jak będziesz wymieniał uszczelki pod pokrywami, wymień też koniecznie oringi pod śrubami pokryw, bo inaczej robota na marne.

#60 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2012 - 12:37

Witam ponownie po głębszym zbadaniu tematu na spokojnie i przy pomocy kolegów z forum. (gorąco pozdrawiam :))Stwierdzam że: Jest to przemieszany płyn chłodniczy z mostka z olejem z cieknącej lewej kapy od strony grodzi. Jutro spuszczę płyn chłodniczy i zabieram się za miedziane uszczelki. Co do oringów to niestety nigdzie nie mogę ich znaleźć jednak są całkiem niezłe jeszcze nie są płaskie dodam silikonu i myślę że będzie ok.

Złożę wszystko do kupy umyje silnik i dam znać z jakim skutkiem.

Mam pytanie bo kilku kolegów wspominało coś o rozcinaniu dekli jak potem ze szczelnością ?? Jakieś efekty uboczne lub zawilgocenie świec? Jak bym się podjął to tak myślę czy nie rozciąć ich a potem szczelinę na silikon żeby nic złego się nie działo.

Pozdrawiam