Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powracający wyciek oleju V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
415 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 12 października 2010 - 10:49

Panowie może macie jakieś sugestie bo mi się już pomysły wyczerpały:mad:.
1 etap:
Najpierw był wyciek oleju z pokryw zaworów (wymienione uszczelki) pod pokrywami zaworów już sucho, ale dalej mokry silnik po lewej stronie(po str kierowcy), i olej na przodzie miski olejowej.
2 etap:
Wymienione wszystkie simeringi z przodu silnika - niby sucho ale zaczęło cieknąć od nowa, w tych samych miejscach mokro.
3 etap:
Wyjęty silnik, wymienione uszczelki pod głowicami, sprawdzanie i planowanie głowic, czyszczenie i delikatne rozwiercenie odmy.

Po ostatnim zabiegu 3 tygodnie spokoju a teraz znowu cieknie. Silnik mokry w tych samych miejscach wycieku nie możemy z mechnikiem zlokalizować. Ręce mi już opadają. Może macie jakiś pomyśł?


_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 października 2010 - 18:52

Mam to samo i wlasnie dzisiaj sciagalem pokrywy z walkami i widze ze z samego przodu pokryw na tych polksiezycach jak jest wyciek to olej pojawia sie dopiero na dole. Przelatuje pod metalowa oslona rozrzadu (ta co jest za paskiem) i zbiera sie na gornej powierzchni miski olejowej. Wydaje mi sie ze masz pewnie plastikowe pokrywy. W moim ciekla ta od strony pasazera i mam nadzieje ze po wymianie uszczelek i wklejeniu tego wszystkiego na silikon bedzie ok. Druga opcja takiego wycieku to uszczelka pomiedzy blokiem silnika a pompa olejowa ale to juz mniej prawdopodobne bo olej skads z gory leci.

#3 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 12 października 2010 - 19:45

Też raczej wykluczam wyciek z przodu, bo wszystko wymienione. Myślałem o uszczelce między miską a silnikiem i ew. roznoszeniu oleju przez pasek, ale to nie było ruszane a po ostatniej naprawie (etap 3) z wyciekiem był spokój 4 tyg.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#4 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 12 października 2010 - 20:00

a to ja cos takiego mialem i u mnie byly podkladki miedziane z gory chlodniczki olejowej, tam jest takie cosnienie ze wystarczy jak przewod ruszysz olejowy a podkladka jest juz stara i zaczyna ciec niemilosiernie ;/

#5 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 13 października 2010 - 09:14

Dzięki, sprawdze to. Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł?
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#6 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 13 października 2010 - 09:26

M oj mechanik mowi, ze v'ki maja wade fabyczna zwiazana z wyciekiem oleju, i ze poki sie czegos tam nie zrobi po swojemu to beda cieknac. Przepraszam, ze nie jest to konkretna odpowiedz, ale nie znam sie na tym :/
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 października 2010 - 09:55

i ze poki sie czegos tam nie zrobi po swojemu to beda cieknac

No i to jest właściwa odpowiedź. Cmaga musisz zacząć od zrobienia czegoś tam po swojemu i po problemie :D

#8 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 13 października 2010 - 12:34

No i to jest właściwa odpowiedź. Cmaga musisz zacząć od zrobienia czegoś tam po swojemu i po problemie :D


dobra, dobra.
Dzwonilem do mojego magika, i powiedzial mi, ze seryjnie we wszystkich vkach jest feler, mianowicie po stronie wlewu oleju trzeba pokrywe zaworow przeciac wzdloz, i zrobic z niej 2 pokrywy. Potem cos tam jakos uszczelnic. NIe znam wiecej szczegolow, mi po tym zabiegu przestala cieknac. Wybaczcie, ale nie jestem memechanikiem, a jakies magiczne pojecia mi nic nie mowia. :/
btw... o ile czegos nie popieprzylem, bo wszystko mozliwe :)
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#9 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 13 października 2010 - 14:16

Pod pokrywami mam sucho, może minimalnie się poci uszczelka. Chyba że jakoś inaczej spływa (nie po zewnętrznej stronie silnika). Sprawdzi się.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#10 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 października 2010 - 18:49

po stronie wlewu oleju trzeba pokrywe zaworow przeciac wzdloz, i zrobic z niej 2 pokrywy

Po drugiej stronie jest ta sama bajka. Akurat mi ciekla ta po stronie pasazera a po stronie kierowcy byla sucha jak pieprz.

#11 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 15 października 2010 - 12:40

Sprawdziliśmy z mechanikiem obie możliwości. Jest ok a dalej cieknie. Z uszczelki pomiędzy miską a blokiem raczej nie, bo wyżej też są ślady oleju (chyba że jakoś pasek rozrzuca). Może jeszcze jakiś pomyśł?
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#12 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 października 2010 - 13:22

U mnie po wymianie wałków razem z uszczelnieniem pokryw jest na razie spokój z wyciekiem. Pokrywy poszły na nowych uszczelkach wraz z silikonem po obu stronach. Zobaczymy dalej na jak długo jest spokój. Ja dalej uważam że może cieknąć z przodu pokrywy z tego półkola przedniego. Niestety nie ma możliwości zobaczenia że cieknie bo jest wszystko zabudowane. Olej wali wtedy za pokrywą metalową rozrządu i wychodzi gdzieś koło dołu i zatrzymuje się na górze miski. Ja na ten wyciek nie mam pomysłu innego bo simeringi wałków były suche i simering wału też.

#13 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 16 października 2010 - 09:54

Ja też już nie mam pomysłów. Uszczlki pod pokrywami złożone dodatkowo na silikon, wszystkie simeringi z przodu silnika powymieniane, a niektóre po 2 razy.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 października 2010 - 12:23

Ja też już nie mam pomysłów. Uszczlki pod pokrywami złożone dodatkowo na silikon, wszystkie simeringi z przodu silnika powymieniane, a niektóre po 2 razy.


Że tak zapytam, a odma to jak wygląda?? Na wolnych może daję radę ale jak pojeździsz ostro to może cieknąć.

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 października 2010 - 12:25

dobra, dobra.
Dzwonilem do mojego magika, i powiedzial mi, ze seryjnie we wszystkich vkach jest feler, mianowicie po stronie wlewu oleju trzeba pokrywe zaworow przeciac wzdloz, i zrobic z niej 2 pokrywy. Potem cos tam jakos uszczelnic. NIe znam wiecej szczegolow, mi po tym zabiegu przestala cieknac. Wybaczcie, ale nie jestem memechanikiem, a jakies magiczne pojecia mi nic nie mowia. :/
btw... o ile czegos nie popieprzylem, bo wszystko mozliwe :)
Kamil.


nie ma fabrycznego feleru. sa mechanicy ktorzy psuja te pokrywy poprzez zle dokrecanie pokryw i nie czyszczenie odmy. skoro maja feler to wytlumacz dlaczego moje maja 50 000 po zlozeniu i dalej sa suche ?

ja też już nie mam pomysłów. Uszczlki pod pokrywami złożone dodatkowo na silikon, wszystkie simeringi z przodu silnika powymieniane, a niektóre po 2 razy.



sprawdz czy przypadkiem walki rozrzadu nie maja wzerow na miejscu gdzie dochodzi uszczelniacz




 


#16 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 16 października 2010 - 15:24

nie ma fabrycznego feleru. sa mechanicy ktorzy psuja te pokrywy poprzez zle dokrecanie pokryw i nie czyszczenie odmy. skoro maja feler to wytlumacz dlaczego moje maja 50 000 po zlozeniu i dalej sa suche ?


Powtarzam tylko co mi moj magik powiedzial. Chlopaki siedza glownie w oplach, i znaja te silniki, od razu mowili mi o tym ze z miska bedzie problem, i faktycznie po jakims czasie ten problem sie pojawil. Chociazby z tego wzgledu wydaje mi sie, ze cos w tym moze byc. Na pewno nie chodzi o kase, bo to rodzina, i mi to "symbolicznie" poprawili. Podobno wystepuje to tylko w fabrycznych michach, i raz zrobione wiecej sie nie ujawnia. Czemu u ciebie sie nie ujawnilo? Nie wiem, i mnie po 160tys przejechanych wyszlo (michy nie ruszali). Jednemu moze wczesniej, innemu pozniej... trudno mi powiedziec, osobiscie nie jestem mechanikiem. Wiem tylko ze jak przewidzieli tak sie stalo. Oczywiscie, mozesz myslec inaczej, ja jednak przez ponad 2 lata przygod z omegami przekonalem sie ze chlopaki wiedza o czym mowia. A nawet jesli nie... poki mi sprawnie naprawiaja, to mi to nie przyszkadza ;)
btw,
wysprzeglik dziala super =D
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#17 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 18 października 2010 - 10:14

Że tak zapytam, a odma to jak wygląda?? Na wolnych może daję radę ale jak pojeździsz ostro to może cieknąć.


Odma wyczyszczona i dodatkowo delikatnie rozwiercona (ten cieniutki kanalik), także raczej jest w porządku.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#18 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 października 2010 - 10:28

Odma wyczyszczona i dodatkowo delikatnie rozwiercona (ten cieniutki kanalik), także raczej jest w porządku.


ten plastik na kolektorze tez jest wyczyszczony lub wymieniony na nowy???

#19 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 18 października 2010 - 12:09

Chodzi Ci o ten z połączony z odmą - wyczyszczony.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#20 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 listopada 2010 - 10:52

Panowie natrafiłem dziś na nowy ślad. Na łączeniu miski olejowej z blokiem silnika, wypłynęło mi coś czarnego (nie wiem co to bo na szybko przed pracą patrzyłem, olej raczej by spłynął po rozgrzanym silniku) może uszczelka była składana na silikon. Jeśli okaże się że to nie olej, to co jest nie tak że tworzy się takie ciśnienie że wypchnęło silikon? Dodam że przed pracą trochę dałem jej po obrotach na mokrym placu.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek