Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

brak mocy silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 kwietnia 2007 - 20:06

2.0 16V Bledy 13, 92, z tym ze 92 jest caly czas odkad mam auto a 13 oraz inne sa czasami. dzisiaj byl 13. objaw jest taki jakby silnik nie dostawal paliwa. na wolnych ok. choc czasem wydaje mi sie ze wypadaja zaplony. albo brakowalo paliwa. wlasnie wrocilem z trasy jakies 150 km. myslalem ze nie dojade. jak wciskalem pedal gazu na maxa to dostawal "kopa" i jako tako szedl. na wolnych po dodaniu gazu ksztuszenie do jakis 4 tys pozniej ostry przyrost mocy. ostatnie 10 km szedl nawet 170 (wiadomo jakie sa nasze drogi wiec bylo to chwilowa taka jazda) ogolnie czuje jakby szedl na 3/4 mocy. jak sie cos odwidzi to idzie normalnie. spalanie nie wiem czy wzroslo bo pedal caly czas max (no prawie caly czas) zeby jakos jechac. co to moze byc. zastanawiam sie czy to nie pompa paliwa. zapchane wtryski?? wymienione swiece i filtr paliwa - roznica ?? jeszcze gorzej. wiec to nie to. prosze o jakas podpowiedz. moze to drobnostka a sprawia tyle klopotu

ps. wiem ze sa podobne tematy ale kazde auto jest inne i problem chyba tez


na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2007 - 20:27

ta 13 to otwarty obwód lambdy czyli brak sygnalu. Brak sygnalu ( 0V) to dla ecu znak ze trzeba wzbogacac mieszanke wiec on to robi bardzo skutecznie , moze nawet dochodzic do zalewania motoru i stad pewnie wadliwa praca na wolnych a pozniej power bo duzo paliwka zostanie przejedzone. Sprawdz czy gdzies nie masz przetartego kabla od lambdy. 92 to czujnik pol wal roz. Ja spotkalem sie dotychczas z tym ze padl w momencie a tu sie okazuje ze dziala tylko zle bo sa sprzecznosci w sygnalach i ecu wykryl blad. Poczytaj na forum co pisza bardziej doswiadczeni w sprawie tego czujnika.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 kwietnia 2007 - 20:33

no tak z ta sonda to sprawdze jutro. a z czujnikiem jest tak ze byl on wymieniany i od tego czasu caly czas jest blad. nadmieniam ze blad istnieje baardzo dawno a omesia jezdzila ok. jak narazie dziekuje. gdyby ktos jeszcze mial jakies pomysly to prosze o podpowiedz. a co z pompa paliwa. moze juz sie "konczy" i nie zawsze podaje tyle paliwa co powinna. wiem ze to byloby prawie niemozliwe ale moze jednak ??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#4 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 17:01

dzisiaj w warsztacie byla Oma tzw "C" 2.2 16V z tymi samymi objawami ale nie wyswietlala zadnych bledow, tylko pomaranczowy samochodzik z kluczem swiecil;. jutro bedzie robiona, dam znac co w niej bylo, moze pomoze. ale to dopiero jutro wieczorem. pozdrawiam :wink:


 


#5 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2007 - 17:44

oki bylbym wdzieczny. dzisiaj sprawdzilem sonde. wszystko ok. kable tez ok.czesem wywala mi blad 93. dzisiaj autko chodzilo ok. nie wiem co to moze byc
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 19:29

osobiscie dalej bym grzebal przy tej sondzie bo wg ecu to nie jest uboga mieszanka (spowodowana np siadajaca pompa i z tego powodu zla iloscia paliwa do wtryskow i uboga mieszanka), tylko przerwa w obwodzie, nie znam sie az tak dobrze ale moze sonda dostaje przebicie na mase i ecu odczytuje to jako przerwa w obwodzie.
Dobrym pomyslem byloby sprawdzenie jakie wskazania daje sonda podczas gdy silnik "telepie i nie wkreca sie na obroty" (czy co daje , jaki sygnal dokladnie) ale zwyklym miernikiem bedzie to trudne do zauwazenia trzeba oscyloskop albo tester no chyba ze sie ma instalke lpg, wtedy wszystko jak na dloni..........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2007 - 21:28

no lpg to nigdy silnik nie widzial. najgorsze ze to sie zawsze dzieje gdzies na trasie a po powrocie do domu jak reka odjac. (moze to znak ze ie mam za daleko od domu odjezdzac??) :mrgreen: . po nastepne objaw jest taki jakby w ogole paliwka nie dawal. a napewno nie jest to zalewanie silnika - bogata mieszanka. watpie zeby ecu az tak zubozyl mieszanke. zobaczymy jeszcze. w tej chwili jest git, a jak bedzie sie tak dalej dzialo to podjade i podepne sie pod kompa. autoelektryk-mechanik jak sie przejechal to stawial na - filtr paliwa, swiece, kable WN. mowil ze to wymiec w pierwszej kolejnosci. auto mam 1,5 miesiaca wiec w ciemno taki zabieg jest jak najbardziej. nigdy sie nie wie co kto robil wczesniej z autem.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2007 - 21:55

no i przyczyną byl uszkodzony korpus przepustnicy, tej za przeplywomierzem. wymieniony jak reka odjął..


 


#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2007 - 22:00

tzn. pekniety??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2007 - 22:05

a ja wymienilem dzisiaj kolektor wydechowy. byl juz pekniety i spawany z marnym skutkiem.. mechanior powiedzial ze bez wymiany nie ma co zagladac do sondy. kolektor 150 zl. robota - szkoda gadac. robilem samemu i jeszcze klne. sonde zmierzylem na wolnych. 0.2 - 0.9 V wiec mam pytanko - ktora to wtyczna, albo ktore kable sa w skrzynce u gory od sondy. moge wtedy zmierzyc czy sa cale. i jakby co to jaka sonda (ile volt) i jaka cena takowej. brac orginal czy zamiennik??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:06

tzn. pekniety??

szczerze to nie wiem co dokladnie z nim bylo bo jak przyjechalem do roboty to omki juz nie bylo - klient ja odebral. zapytalem tylko mechanikow co bylo i powiedzieli ze korpus przepustnicy powietrza do :pupa: , wymienili i Omka jak nowa. Pzd


 


#12 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 kwietnia 2007 - 22:23

ok. dziekuje za podpowiedzi. narazie zbieram kase na nowa sonde. jak bede miec czas to wrzuce fotki pod ktore piny jest podlaczona sonda przy kompie.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI