Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szyberdach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   JakubMichalak

JakubMichalak
  • 19 postów
  • Dołączył: 20-03-2014

Napisany 26 marca 2014 - 15:38

Niestety ja nie mogę się wypowiedzieć na Twoje pytanko .

ALe mam prośbę niech ktoś opisze krok po kroku (dokładnie/punktami) jak zaprogramować szyberdach . Pewnie nie tylko mi się przyda

#82 OFFLINE   log000

log000

    Łomega Klub

  • 58 postów
  • Dołączył: 18-10-2009
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 marca 2014 - 15:42

słuchaj ja znalazłem to

1. Włączyć zapłon 
2. Gdy dach jest zamknięty : przełącznik ustawić w pozycji "zamknięte" i przytrzymać wciśnięty przynajmniej 5 sek. 
Gdy dach jest otwarty : przełącznik ustawić w pozycji "zamknięte" a następnie wcisnąć aż do maksymalnego podniesienia i jeszcze przynajmniej 5 sek. 
3. Przełącznik ustawić w pozycji "uchył" i wcisnąć do aż do maksymalnego podniesienia, ustawić w pozycji "zamknięte" i wcisnąć aż do zamknięcia. 
4. Przełącznik w pozycji "otwarte" i wcisnąć aż do całkowitego otwarcia następnie w pozycję "zamknięte" wcisnąć aż do zamknięcia. 
Jeżeli, dalej coś jest nie tak, powtórzyć pkt 3 i 4 

ew.

Programowanie Szyber Dachu

Rozprogramowany szyber dach robi od czasu do czasu sobie jajca! Tak było u Mnie. Gdy go zamykałem z pilota, otwierał się lub podnosił. Denerwowało mnie to na maksa!

Programowanie jest proste.
-Uchylamy szyber dach lekko do tyłu
-odłączamy akku na 3,4 minuty

w tym czasie pokrętło otwierania sz. dachu ustawiamy w pozycję 0 (zamknięty)
-podłączamy akku
-wsiadamy do auta
-zamykamy drzwi
-odpalamy zapłon
-w czasie 30 sek od odpalenia zapłonu, przesówamy kółeczko regulacji szyberdachu
o jedną kresę ( z pozycji zamknięcia 0 do pozycji otwarcia 1)
-wracamy na pozycję zero dociskając pokrętło do środka (wciskając je w głąb dachu)
-trzymamy te pokrętło wciśnięte aż szyba się zasunie
-gdy siłownik przestanie działać, trzymamy wciśnięte pokrętło przez 5,7 sekund
-gasimy zapłon

SZYBER DACH ZAPROGRAMOWANY!


#83 OFFLINE   JakubMichalak

JakubMichalak
  • 19 postów
  • Dołączył: 20-03-2014

Napisany 26 marca 2014 - 16:04

Super dziękuje !!!

#84 OFFLINE   log000

log000

    Łomega Klub

  • 58 postów
  • Dołączył: 18-10-2009
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 marca 2014 - 18:34

ale czy wiesz może co znaczy

Uchylamy szyber dach lekko do tyłu


czy on musi być rzeczywiście jakby " w środku " bo udało mi się tak zrobić jak zamykałem go to właśnie wlazł mi do srodka , czy musi być uchylony ?

#85 OFFLINE   Camer

Camer
  • 31 postów
  • Dołączył: 10-11-2008
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 12 kwietnia 2014 - 08:40

Pierwszy sposob jest najlepszy tzn, trzymajac kolko caly czas wcisniete z pozycji zamknietej uchylasz go lub otwierasz (obojetne co pierwsze) na maksa, trzymasz kilka sekund w takiej pozycji caly czas dociskajac pokretlo, potem od razu przekrecasz na zamkniecie i jak sie zamknie tak trzymasz potem otwierasz/uchylasz na maksa i trzymasz i tak kilka razy. Poprostu trzeba szyberdach "nauczyc"
Opel Omega A CD

#86 OFFLINE   avpmob

avpmob
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-03-2015
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 kwietnia 2015 - 20:21

Witam wszystkich.
Mam inny problem z szyberdachem, raczej mechaniczny. Szyberdach nie działa poprawnie w ostatniej fazie, przed zamknięciem, jedna strona jest bardziej wciągnięta niż druga. W pozycji do góry widać że bolce po lewej i prawej stronie znajdują się w różnych miejscach co daje różny kąt uchylenia po dwóch stronach. Wygląda, że linki chodzą nie symetrycznie. Czy ktoś miał coś podobnego?
Znalazłem film na YT z podobnym zachowaniem


#87 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 kwietnia 2015 - 05:42

Panowie macie coś takiego jade temperatura ustawiona na 21 lub wiecej nawiew auto i otwierajacy sie szyber dach co to moze byc oczywiscie nie zawsze sie tak dzieje.

#88 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2015 - 08:29

co to moze byc

zepsute sterowanie szyberdachem :tak:

#89 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2015 - 12:13

Panowie macie coś takiego jade temperatura ustawiona na 21 lub wiecej nawiew auto i otwierajacy sie szyber dach co to moze byc oczywiscie nie zawsze sie tak dzieje.


może automatyczne wietrzenie:p

#90 OFFLINE   max19921

max19921
  • 11 postów
  • Dołączył: 25-06-2014

Napisany 14 kwietnia 2015 - 21:35

Witam, do smarowania szybra musze go ściągnąć całego czy wystarczy go otworzyć i posmarować bez ściągania tyle co darady? Mój chodzi strasznie opornie, w zolwim tempie. ..

#91 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 kwietnia 2015 - 19:36

Witam, do smarowania szybra musze go ściągnąć całego czy wystarczy go otworzyć i posmarować bez ściągania tyle co darady? Mój chodzi strasznie opornie, w zolwim tempie. ..


Otwórz wygrzeb stary stwardnialy smar i nałóż biały smar lub jakiś z teflonem nie zastygajacy a na pewno Nie tawot lub inny do łozysk. Jak nie pomoże to pewnie silnik juz nie daje rady.

#92 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 kwietnia 2015 - 10:19

Witam,

i ja się dołączam do problemu z szyberdachem, a mianowicie, jak w opisie ustawiania jest napisane, żeby wcisnąć pokrętło, to u mnie właśnie to coś nie działa.
Rozebrałem cały ten czarny mechanizm z elektroniką co jest i na moje to coś brakuje, bowiem bolec tem na który zakłada się pokrętło ma takie łapki co powinny w coś wejść i się zatrzasnąć, a u mnie jak się chce wcisnąć to cały się podnosi do góry (w obudowie). Rozebrałem i tą obudowę i w rękach jak mam ten przełącznik i przytrymam go z tyłu to czuć że się coś tam ładnie wciska, ale pokrętłem się nie da.
Na bank czegoś tam brakuje - czy ktoś wie może czego? Kupiłbym to sobie w ASO lub na złomie gdzieś z jakiejś innej zakosił tylko muszę wiedzieć co??
W załączeniu fotki

#93 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2015 - 10:28

dodaję jeszcze dwa zdjęcia, na nich widać lepiej o co chodzi.
I pytanie podstawowe, co macie (widzicie) po zdjęcia pokrętła od szyberdachu?

#94 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2015 - 11:40

Te lapki powinni być zaczepione w obudowie zewnętrznej.

#95 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 kwietnia 2015 - 12:32

Przybek, miałeś rację - wszystko złożone do kupy już
Dzięki