Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Akcja policji przeciwko nadmiernej szybkości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 28 października 2010 - 19:58

Chodzi o to że wcześniej był obowiązek że pozycyjne musza być razem z dziennymi, i po zmianie przepisów musiałbyś przerabiać instalację elektryczną w aucie, a że prawo nie może działać wstecz więc auta rejestrowane przed datą zmiany przepisów nie muszą być przerabiane...

#22 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 28 października 2010 - 20:03

tylko pamiętajcie o tym że 99% samoróbek świateł dziennych nie powinno dopuścić się do ruchu

#23 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 28 października 2010 - 20:24

Rozwiń temat dlaczego....
Ja mam lampy z homologacją, włączają się automatycznie po włączeniu stacyjki, wyłączają automatycznie po włączeniu świateł mijania, i mogę je na stałe wyłączyć bez użycia narzędzi... Albo jestem w tym 1 % albo wiesz coś czego ja nie wiem :)

#24 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2010 - 20:53

tylko pamiętajcie o tym że 99% samoróbek świateł dziennych nie powinno dopuścić się do ruchu


jezeli chodzi o paski ledow, nazywane blednie jako swiatla do zajzdy dziennej to sie zgadzam z cytowana wypowiedzia,

ale wolalbym, zebys to sprecyzowal
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#25 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 października 2010 - 17:45

Tam jest taka tabela w dzienniku ustaw nr 75 która określa kilka ważnych rzeczy dotyczących świateł mijania. M.in. to że mają byc barwy białej, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu (wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm), na wysokości 250÷1 500mm.

I kilka ważnych rzeczy z niedawno zmienionych się przepisów (zmienionych z tego względu iż "gryzły" się z prawem Unijnym:

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika) - 45

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)

A odnośnik 45 brzmi tak:

Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne



Edit:
@zlomega - jeszcze mi powiedz że na tych światłach do jazdy dziennej masz wytłoczone DRL i myślisz ze to jest literka homologacji?

#26 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 29 października 2010 - 18:11

Mam RL a nie DLR...
RL oznaczają do czego przeznaczona jest lampa, homologacja to literka E...
Ja sobie w T4 założyłem takie... w miejscu na halogeny...
światła dzienne
Automatykę żeby była zgodnie z wymogami można podłączyć za pomocą dwóch przekaźników :) ... mnie podłączenie z montażem zajęło 45 minut...
Koszty... 30zł lampy, 10zł przekaźniki... wrażenia z klękających przed autem policjantów... bezcenne :)

Edit...
Tak się zastanowiełem i próbowałem znaleźć, ale znalazłem tylko że RL oznacza światła dzienne... (takie mam)
Ale co ma oznaczać DLR o którym wspominasz... nie wiem, nie znalazłem...

#27 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 października 2010 - 20:04

DRL oznacza światła dzienne (Day Running Lamp) czy jakoś tak.

E ( i cyferki to homologacja) i RL (oznakowanie kloszy) to symbole które powinny znaleźć się własnie przy homologowanych lampach :) Niektórzy nabierają się na DRL że są lampy homologowane a potem robią wielkie oczy. Jedynie z E11 można mieć problemy bo to homologacja na Chiny czy coś takiego.

#28 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 29 października 2010 - 20:24

Jedynie z E11 można mieć problemy bo to homologacja na Chiny czy coś takiego.

E11 oznacza homologację na Wielką Brytanię... problem mógłby być jedynie z światłami mijania, bo tam ruch lewostronny, ale raczej te światła zawsze mają możliwość ograniczenia oślepiania w ruchu prawostronnym. Światła dzienne zawsze świecą tak samo więc nawet z E11 są legalne w Polsce...
Zresztą odkąd jesteśmy w Unii Europejskiej każdy produkt który jest homologowany w dowolnym kraju Unii (też Anglia), z automatu posiada homologację w całej Unii Europejskiej...

#29 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 października 2010 - 20:37

E11 oznacza homologację na Wielką Brytanię... problem mógłby być jedynie z światłami mijania, bo tam ruch lewostronny, ale raczej te światła zawsze mają możliwość ograniczenia oślepiania w ruchu prawostronnym. Światła dzienne zawsze świecą tak samo więc nawet z E11 są legalne w Polsce...

No niby tak, ale z E11 to jest dłuższy temat. Nie siedzę w tym aż tyle, ale widze że kolega wie że dzwony biją, mogę jedynie pomóc odnaleźć w którym kosciele :)
Znalazłem odpowiedni artykuł żebym nie musiał tłumaczyć (źródło - czasopismo Maxtuning):

Aby zbadać temat oświetlenia tuningowego, poprosiliśmy o pomoc pięć firm. Dzięki nim, mogliśmy zapoznać się bliżej z ofertą i dowiedzieć się, jak wygląda kwestia homologacji tych produktów na polski rynek. Rezultat badania nie wypadł zbyt pomyślnie. Na pierwszy ogień poszły światła tylne w stylu Lexus. Najłatwiej kupić je do Peugeota 206, Forda Focusa, Renault Clio czy Golfa IV generacji. Noszą one loga różnych producentów: MS Design, MHW, In Pro czy FK Automotive. Na wszystkich z nich znajdziemy znak homologacji europejskiej E11, co, wydawałoby się, załatwia sprawę. Rzeczywistość jest zupełnie inna: wszystkie tuningowe światła produkowane są na Tajwanie, a ich późniejsze "obrandowanie", czyli nadanie loga producenta nie zależy od fabryki, w której zostały wytworzone. Tak wygląda chociażby sprawa z produktami firm In Pro i Sonar: pochodzą z jednej linii produkcyjnej. Homologację na takie światła uzyskuje się w Hong Kongu, dzięki czemu automatycznie dopuszczone są one do użytku w Wielkiej Brytanii (homologacja E11), a ta, jak wiadomo należy do Unii Europejskiej. Z tego wynikałoby, że wszystko jest w porządku, tymczasem Chińczycy znaleźli po prostu sprytną furtkę na "zaatakowanie" rynku europejskiego. W Polsce te światła nie są homologowane - homologacja brytyjska E11 to za mało - i problemy w spotkaniu z policją po ich zamontowaniu stają się, jak najbardziej, realne. Pomijając nierówną jakość chińskich produktów, montażu tylnych lamp tuningowych dokonujemy na własne ryzyko. W tym momencie sensowne zaczynają wydawać się nam przepisy hiszpańskie: tam po założeniu innego oświetlenia jedziemy do stacji kontroli pojazdów po świadectwo homologacji, a mając je przy sobie możemy prowadzić spokojnie. W Polsce, niestety, tak nie jest, ale prawdopodobieństwo wystąpienia problemów nie jest duże i wiele zależy od humoru policjanta lub diagnosty. Homologowane światła tylne oferuje np. Hella (homologacja E1), w ofercie znajdują się w szczególności lampy do samochodów niemieckich.



#30 OFFLINE   zlomega

zlomega
  • 157 postów
  • Dołączył: 24-05-2010
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 29 października 2010 - 22:50

Pytanie czy chodzi o to że samo E11 to za mało bez oznaczenia jaka to lampa...
Bo jeżeli E11 jest nieważne w Polsce to także np. E1 (niemcy) czy E4 (holandia)... ważne byłoby tylko E20 (Polska)...
Cytowany artykuł w żaden sposób nie precyzuje dlaczego niby E11 jest nieważne w Polsce... To że jest afera ze światłami to słyszałem bo homologowali dobre lampy a potem to już sprzedawali badziew z oznaczeniami tej homologacji... bo Anglia delikatnie mówiąc nie kontrolowała tego za bardzo...

Znalazłem coś takiego...

Jak poinformowała firma Hella - wiele katalogów tuningowych na rok 2005 obejmuje dla różnych modeli samochodów ponad 30 akcesoryjnych, wymiennych tylnych lamp zespolonych, których wykorzystywanie nie powinno być dopuszczalne w świetle przepisów prawa i wymagań technicznych. Kłopot polega na tym, że lampy te mają homologację o symbolu E11 (Wielka Brytania). Jak mogło dojść do takiej sytuacji?
Procedura homologacyjna: wytwórca lamp (w tym przypadku Tajwan) przedstawia lampy do testowania instytutowi zajmującemu się pomiarami fotometrycznymi. Instytut ten (w tym przypadku również tajwański) potwierdza spełnianie przez lampy norm i przekazuje wyniki testu do władz homologacyjnych w kraju, w którym obowiązują normy ECE (w tym przypadku w Wielkiej Brytanii). Władze owe wydają świadectwo homologacji ECE na bazie wyników testów i nadają produktowi symbol homologacyjny (E11 dla Wielkiej Brytanii). Wówczas sprzedaż tych lamp jest dopuszczona w Europie.
Podczas losowych testów tych dostępnych obecnie na rynku lamp (do Golfów III i IV oraz Polo) stwierdzono, że nie spełniają one ani wymogów fotometrycznych, ani związanych z odpornością na wysoką temperaturę czy wibracje, a tym samym silnie odbiegają od lamp, które zostały homologowane w Wielkiej Brytanii. Kolejna bardzo poważna wada owych lamp: diody LED można wymieniać pojedynczo. Zgodnie z Regulacją ECE R37 nie jest to dopuszczalne – i to z ważnych powodów, a mianowicie diody LED są dostępne w wersjach emitujących różne barwy światła. Wcale nie jest więc utopią wizja np. świateł stopu lśniących na niebiesko. Oznacza to naruszenie przepisów i spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym.
O wynikach badań niemiecki Urząd Federalny ds. Pojazdów Silnikowych (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) we Flensburgu powiadomił swych kolegów w Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy sprawdzili i potwierdzili informację, iż dostępne aktualnie na rynku lampy nie spełniają wymogów z powodów wymienionych powyżej. W związku z tym KBA ma prawo zabronić sprzedaży takich lamp do chwili, kiedy ich producent wprowadzi odpowiednie zmiany, a Wielka Brytania potwierdzi, iż produkt spełnia wszelkie wymagania.


Czyli chodzi o to że te lampy nie spełniają warunków technicznych, ale przez jakiś przekręt mają homologację E11 i jest problem bo są w zasadzie legalne...

Szukam i szukam i nie mogę nic konkretnego znaleźć, że E11 jest "nielegalne" w Polsce, albo że w Polsce jest legalne tylko E20...
Bo albo tylko Polska, albo cała Unia... nie sądzę żeby były ważne tylko niektóre homologacje krajów unijnych...

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2010 - 23:12

autor czasopisma maxtuning nie do końca się orientuje - nie ma żadnego powodu, by ktokolwiek negował homologację E11 - jest ona tak samo legalna jak E4 czy E22 i ani policjant, ani diagnosta nie ma prawa się czepić. Kwestia ruchu lewo- bądź prawostronnego rozwiązana jest w ten sposób, że na światłach znajduje się strzałka określająca lewo lub prawostronny ruch. Jeśli strzałki nie ma to lampa jest uniwersalna
Ale rzeczywiście E11 nie gwarantuje, że lampy będą spełniały parametry techniczne wymagane dla nich, dlatego należy podchodzić do nich z dużą ostrożnością. Widać na ulicach często auta na DRL które świecą delikatnie mówiąc "tak se".

#32 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2010 - 23:51

Jeśli strzałki nie ma to lampa jest uniwersalna

Tu się mylisz. Jezeli strzałki nie ma to znaczy ze lampa jest prawostronna.

#33 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 30 października 2010 - 05:23

No jakiś powód jest że Chińszczyzna E11 kosztuje 30zł z Hella z E1 koło 200zl.

Tu się mylisz. Jezeli strzałki nie ma to znaczy ze lampa jest prawostronna.

Tak.

#34 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2010 - 07:36

Mam prośbę - jeśli ten temat jest o DRL - to mamy już temat o DRL

Ale w tytule wątku wyraźnie jest mowa o prędkości

Więc, albo wracamy do meritum wątku albo robimy kłódkę - decyzja należy do was.

Każdy następny post nie na temat spowoduje zamknięcie tego wątku :police:



 


#35 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 30 października 2010 - 12:10

Wczoraj jechałem ze Szczecina do Lublina to nie widziałem dużo patroli,było ich standardowo jak na taką trasę,aż trzy.
Natomiast ruch był już tak potężny że i tak nie było gdzie pogonić,co do kierowców to jeździli w miarę spokojnie,tylko od czasu do czasu znalazł się jakiś co myślał że właśnie gra w grę na kompie:) i jest nie śmiertelny.

#36 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 30 października 2010 - 13:23

Mam prośbę - jeśli ten temat jest o DRL - to mamy już temat o DRL

Ale w tytule wątku wyraźnie jest mowa o prędkości

Więc, albo wracamy do meritum wątku albo robimy kłódkę - decyzja należy do was.

Każdy następny post nie na temat spowoduje zamknięcie tego wątku :police:

żeby nie zabić tematu o światłach dziennych, przejdźmy tutaj http://forum.omegakl...

#37 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 30 października 2010 - 17:18

No u nas we wrocku już dziś obiazdy porobili i do domu z pracy30 km jechałem 1,5 godzinni. Na szczęście do pracy mam teraz w poniedziałek rano to o 6 może jakoś szybko uda się przeskoczyć. A powrót we wtorek (24h) to już będzie po świętach :)
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#38 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 31 października 2010 - 17:38

Niestety, ale przy każdym cmentarzu korki (a dzisiaj to już - młyn jakich mało):p

No i do tego dużo nie zdecydowanych kierowców, którzy jadą ale nie wiedzą gdzie jechać, czy parkować czy nie itd. Łatwo w kogoś przywalić, albo zostać przywalonym przez kogoś;(

Niestety

#39 OFFLINE   zuko252

zuko252
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-08-2010
  • Skąd: Syców

Napisany 02 listopada 2010 - 00:16

No dzisiaj sycowska policja sie popisała kierowanie tym ruchem im szło
nie było tak zle jak w zeszłym roku