Witam mam następujący problem z piecem od webasta. Piec powinien się automatycznie załączać poniżej 5 stopni. Na jednym z pinów czujnik powinien przekazać informację do przekaźnika aby podał 12v. To nie jest ten sam czujnik co czujnik temperatury zewnętrznej.
W tej chwili przekaźnik przez cały czas podaje 12V i piec załącza się w każdej temperaturze otoczenia. Moje pytanie brzmi następująco, czy ktoś może wie w którym miejscu jest ten przekaźnik i czujnik.
Z góry dziękuję.
0
Gdzie jest przekaźnik i czujnik webasto załączający napięcie
Rozpoczęte przez
drajan
, 24 kwi 2007, 11:47
6 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2007 - 11:55
skoro nie wiesz gdzie jest przekaźnik to skąd wiesz że ma on cały czas 12V z czujnika na cewce??
#3 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2007 - 17:45
Drajan, sam nie wiesz, co masz pod maską Popatrz, jaki masz napis na "piecu"...
PS.
Webasto samo nie włącza się poniżej 5*C. Wszystkie ustawienia są kwestią programatora, który masz??? :shock:
PS.
Webasto samo nie włącza się poniżej 5*C. Wszystkie ustawienia są kwestią programatora, który masz??? :shock:
#4 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 07:20
Witam mam następujący problem z piecem od webasta. Piec powinien się automatycznie załączać poniżej 5 stopni.
Czy Tobie nie chodzi przypadkiem o dogrzewacz silnika? Ponieważ zgadzam się z ArturL, że przy webasto to masz programator gdzieś na kokpicie - i raczej ten programator bardziej "interesuje" nastawiona temperatura w kabinie.
Jeśli natomiast chodzi o dogrzewacz, to sam chętnie dowiedziałbym się, czy działa na tym samym czujniku temp. zewn. co termometr w kompie - czy ma swój osobny czujnik. Ja raczej myślę, że to ten sam czujnik. Byłem kiedyś w serwisie Eberspahera - i koleś nie mógł znaleźć osobnego czujnika dogrzewacza ??: A dogrzewacz w Omegach włącza się nie poniżej 5 - tylko poniżej 3 stopni. Dyskutowaliśmy o tym gdzieś na forum - poszukaj.
pozdr.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?
#5 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2007 - 10:37
przenoszę do porad
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2007 - 21:14
Witam Panowie sprawa wygląda następująco, może zacznę od początku.
Kilka miesięcy temu zaczęło mi ubywać płynu chłodzącego, jak się okazało w moim samochodzie zamontowany jest dogrzewacz silnika i on uległ awarii cały popękał i przez niego uciekał płyn chłodzący.(nie miałem pojęcia że coś takiego mam zamontowane w mojej omedze.) Kupiłem na allegro ten sam model dogrzewacza eberspaher D3WZ ale jak się okazało który był zamontowany w VW i miał inną wtyczkę. Pojechałem do autoryzowanego serwisu eberspaher i tam przełożyli mi wtyczkę na oplowską. Prawidłowo piec powinien automatycznie odpalać się po uruchomieniu samochodu przy temperatuże poniżej 5 stopni. Niestety po podłączeniu pieca piec odpalał się cały czas niezależnie od temperatury zewnętrznej. Pojechałem jeszcze raz do serwisu i stwierdzili że musi być uszkodzony czujnik temperatury albo przekaźnik od tego czujnika który steruje tym piecem ponieważ na jeden ze styków pieca cały czas jest podawane napięcie 12V, a powinno być tylko podawane gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 5 stopni, powiedzieli mi że to nie jest ten sam czujnik który pokazuje temperaturę zewnętrzną na komputerze. Ale niestety nie mogli znaleźć tego czujnika lub przekaźnika. Podłączyli mi w ten sposób że do kabiny doprowadzili przewód i będę przełącznikiem ręcznie sam załączał 12 V na piec. I z tond moje pytanie o lokalizację tych przedmiotów.
Kilka miesięcy temu zaczęło mi ubywać płynu chłodzącego, jak się okazało w moim samochodzie zamontowany jest dogrzewacz silnika i on uległ awarii cały popękał i przez niego uciekał płyn chłodzący.(nie miałem pojęcia że coś takiego mam zamontowane w mojej omedze.) Kupiłem na allegro ten sam model dogrzewacza eberspaher D3WZ ale jak się okazało który był zamontowany w VW i miał inną wtyczkę. Pojechałem do autoryzowanego serwisu eberspaher i tam przełożyli mi wtyczkę na oplowską. Prawidłowo piec powinien automatycznie odpalać się po uruchomieniu samochodu przy temperatuże poniżej 5 stopni. Niestety po podłączeniu pieca piec odpalał się cały czas niezależnie od temperatury zewnętrznej. Pojechałem jeszcze raz do serwisu i stwierdzili że musi być uszkodzony czujnik temperatury albo przekaźnik od tego czujnika który steruje tym piecem ponieważ na jeden ze styków pieca cały czas jest podawane napięcie 12V, a powinno być tylko podawane gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 5 stopni, powiedzieli mi że to nie jest ten sam czujnik który pokazuje temperaturę zewnętrzną na komputerze. Ale niestety nie mogli znaleźć tego czujnika lub przekaźnika. Podłączyli mi w ten sposób że do kabiny doprowadzili przewód i będę przełącznikiem ręcznie sam załączał 12 V na piec. I z tond moje pytanie o lokalizację tych przedmiotów.
#7 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2007 - 22:41
No więc ja miałem trochę podobną sytuację - i po wizycie w serwisie eberspahera - mam o nich nie najlepsze zdanie. U mnie webasto nie załączało się przy temp poniżej +5. Koleś stwierdził, że zepsuty jest czujnik i próbował go znaleźć - nie dał rady. Zaproponował mi więc, że za około 500 zł rozbierze mi panel klimatronika i ominie ten czujnik który nie wiadomo gdzie jest - i założy swój - oczywiście go wyśmiałem. No i mi nie pomógł - a piecyk zaczął się sam załączać, ale jak temp. była nie poniżej 5 tylko poniżej 3 stopnie. okazało się że dogrzewacz jest ok.
No i To jest lekko załamujące, bo jak autoryzowany serwis nie wie jak to działa, to gdzie z tym pojechać??
Ja próbowałem też pytać o ten dogrzewacz w 2 serwisach opla w Poznaniu - nie mieli bladego pojęcia jak się do tego zabrać.
To tyle o fachowcach,
A ten Twój fachowiec - zamiast wyłącznika w kabinie - nie mógłby w ostateczności założyć czujnika temperatury i przekaźnika?? Tylko przekaźnik musiałby być sterowany zarówno temp. zewnętrzną jak i temp. silnika.
No i To jest lekko załamujące, bo jak autoryzowany serwis nie wie jak to działa, to gdzie z tym pojechać??
Ja próbowałem też pytać o ten dogrzewacz w 2 serwisach opla w Poznaniu - nie mieli bladego pojęcia jak się do tego zabrać.
To tyle o fachowcach,
A ten Twój fachowiec - zamiast wyłącznika w kabinie - nie mógłby w ostateczności założyć czujnika temperatury i przekaźnika?? Tylko przekaźnik musiałby być sterowany zarówno temp. zewnętrzną jak i temp. silnika.