Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

co można zrobić z 2.0 8v ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2010 - 09:00

Co można zrobić z 2.0 8v ?

Można zamontować takie wloty i jest wtedy i super i hiper :hehe:
http://cgi.ebay.de/C...=item3f02030b80

http://cgi.ebay.de/C...=item3f02030b01

#22 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 października 2010 - 11:40

Można zamontować takie wloty i jest wtedy i super i hiper

myśle ze 2hp dojda za to ;)

ale tak poważnie
widze ze chyba nikt nie dłubał przy tym silniku zeby cos z niego wyjmować.

nie mówie tutaj ze chce na pewno cos tu robić - bo silnik jest mega zdrowy i daje rade jak narazie, ciekawiło mnie czy ktos poprostu modował ten silnik, jak tak to mniej wiecej w jakich kosztach sie miescił.

ale prawda w tym wypadku jest taka że poprostu ogarnac ome z 2.5 v6 albo 3.0 i tyle.
no dobra jak dla mnie temat może byc close albo delete;)
thx

#23 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2010 - 11:52

ale co, nie spodobał się pomysł coupe? :p

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2010 - 15:30

żeby poprawić osiągi 2.0 8V to trzeba go wsadzić do mniejszego auta

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2010 - 15:37

żeby poprawić osiągi 2.0 8V to trzeba go wsadzić do mniejszego auta

albo do Junaka :D

Tak sobie tutaj żartujemy ale to poczciwa jednostka i mój mechanik jest niezadowolony bo szukał, szukał i trafiło mu się 16V a wolał ośmiozaworówkę :hmmm:

#26 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2010 - 15:50

no ja też wolę:) , i na razie do zmiany się nie przymierzam , jak dotąd nic przy nim nie robilem

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#27 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 02 października 2010 - 08:25

no ja też wolę:) , i na razie do zmiany się nie przymierzam , jak dotąd nic przy nim nie robilem


Ja też przy swoim już nic nie robię. Jak całkiem stanie to go poleję benzyną i podpalę.
I kupię v6.

#28 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 października 2010 - 09:57

Gdzies chyba byl temat o TURBO do 2.0 8V.

O tutaj:
http://forum.omegakl...highlight=turbo

#29 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 03 października 2010 - 14:06

Poczytaj o dłubaniu c20ne. Chłopaki zakładają górę z 18E i daje to pozytywne rezultaty.

#30 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 03 października 2010 - 17:21

Poczytaj o dłubaniu c20ne. Chłopaki zakładają górę z 18E i daje to pozytywne rezultaty.

Właśnie o tym pisałem, wałek rozrządu z 18E ma oznaczenie B.

#31 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 09 października 2010 - 15:25

jestescie niemili, tyle wam powiem, tak ciezko jest napisac co mozna zrobic itd.

Nie kazdy chce miec 3,0 wiec dajcie sobie spokuj z hamskimi komentarzami bo juz mnie cos trafia na to, nic sie nie mozna dowiedziec bo odrazu jakis cwaniak pisze " kupic 3,0" a ja nie chce tego cholernego 3,0 chce 2,0 8v i tyle i nic wam do tego, a jak nie wiecie co mozna w tym silniku zrobic to darujcie sobie durne komentarze.

#32 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 października 2010 - 16:33

jestescie niemili, tyle wam powiem, tak ciezko jest napisac co mozna zrobic itd.

Nie kazdy chce miec 3,0 wiec dajcie sobie spokuj z hamskimi komentarzami bo juz mnie cos trafia na to, nic sie nie mozna dowiedziec bo odrazu jakis cwaniak pisze " kupic 3,0" a ja nie chce tego cholernego 3,0 chce 2,0 8v i tyle i nic wam do tego, a jak nie wiecie co mozna w tym silniku zrobic to darujcie sobie durne komentarze.


Chyba masz rację. bo dla kolegów jest najprościej napisać "kup 3,0":). A wydaje mi sie , że jest jednak może sposób , żeby coś "wydłubać" z 2,0 8v lub 2,0 16v.

#33 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 października 2010 - 17:05

no Kesiaczek - tu sie podpisze pod tym co piszesz.
Wiem że lepiej wymienic silnik.
ale temat nie jest o swap 2.0 to 3.0 tylko co mozna podłubać w 2.0 8v

chyba trzeba bedzie looknac na forum calibry - bo te silniki 8v tez czesto trafiały w te budy- a calibra to jest bardziej potecjalne auto do moddowania - heheh szczegolnie w wiocha tjunink - ale mysle ze tez znaja sie tam jakies rodzyny co maja dlubniete 8zaworowki.

#34 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 00:05

A wydaje mi sie , że jest jednak może sposób , żeby coś "wydłubać" z 2,0 8v lub 2,0 16v.


sposoby są , tyle że to nieopłacalne

znalazłem tani sposób bez ingerencji w silnik :D http://gladcar.pl/produkty

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#35 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 października 2010 - 00:28

Poszukajcie na forum calibra-team tam jest masa informacji o dłubaniu tego silnika:P naprawde polecam zanjdziecie tam od zmian wałka od 1.8e cos o przepustnicach do nawet uturbionych 2.0 warto poczytac bo sam mialem ten silnik i tam jest kopalnia informacji:D

#36 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 10 października 2010 - 20:52

Tylko, że X20SE bliżej do 20SE z omegi A, niż do C20NE z calibry/vectry/kadetta/astry itd.
Zasadnicza różnica to stopień kompresji(a ten w x20se jest taki sam jak w 20seh z kadetta) no i wiązka.
Zaletą jest to, że silnik ma czujnik stuku. Zakładając górę z 18E uzyskamy stopień kompresji podobny jak w C20XE i w tym momencie czujnik stuku uważam za konieczność, tak samo lanie paliwa 98okt.
Kolektor ssący z 18e to pierwowzór kolektora firmy irmscher do c20ne, tyle, że jest od niego lepszy z racji przepustnic, które są dwie podobnie jak w c20xe. Ich łączna powierzchnia jest większa od tej z c20ne, a to oznacza więcej powietrza.
Wałek z 18E to najostrzejszy seryjny wałek montowany w oplu, zaczyna on żyć dopiero powyżej 4tys. obrotów.



Problem z dłubaną 8V jest jeden, tracimy dół, a zyskujemy górę osiągając np. 150KM
Wkładając c20xe mamy na dzień dobry 150KM, dół taki sam jak w c20ne(do 2800obr. wykresy praktycznie się pokrywają), a mamy też górę, której brakuje 8V.

#37 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 21:24

Problem z dłubaną 8V jest jeden, tracimy dół, a zyskujemy górę osiągając np. 150KM
Wkładając c20xe mamy na dzień dobry 150KM, dół taki sam jak w c20ne(do 2800obr. wykresy praktycznie się pokrywają), a mamy też górę, której brakuje 8V.

No i dochodzimy do spalania i kosztów eksploatacji, które przy takiej charakterystyce silnika są dużo większe niż w serii. A nie powiecie mi chyba szanowni użytkownicy, że kupujecie 2.0 8V bo to jest super fura :hmm: Ani to nie ma wyposażenia, ani mocy. Za to jest tanie i gaz też można założyć do tego taniutki (jak by czasem nie było, ale raczej 100% ma gaz bo to ekologiczne jest).

#38 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2010 - 12:58

szczerze to ja nie kupiłem 8v bo własnie jej szukałem.
kupiłem bo trafiła sie okazja z dobrą buda, przebiegiem, historia i co najwazniejsze cena.
tak wiec wybór ekonomi nie był tutaj piorytetem.
auto mi spali max pali 18l przy szybkiej jezdzie po miejscie. wiec na ekon. nie patrze :p

jestem troche nie kumaty, więc jesli moge zapytać ten walek ssacy od 18E to jak mam to odbierać ?
od jakiego silnika ?

#39 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2010 - 19:56

auto mi spali max pali 18l przy szybkiej jezdzie po miejscie. wiec na ekon. nie patrze :p


:pokoj:

Stary, to moja 2.0 16v zebym nie wiem co robił 13.5 nie przekroczy :o Nie wiem skad masz takie spalanie :D

#40 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2010 - 20:01

:pokoj:

Stary, to moja 2.0 16v zebym nie wiem co robił 13.5 nie przekroczy :o Nie wiem skad masz takie spalanie :D


bo on nie ma 8v tylko V8 :smiech: