Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip z innego auta (by AndrzejMT) a pomiar na hamowni


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
87 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2010 - 20:37

nastepny experyment na zlotowej hamowni

chip do V6 by AndrzejMT w aucie Phantoma

na chipie prawie 30 koni - mniej :dziura: gora tragiczna.

auto bylo hamowane 2 razy - raz na sofcie andrzeja raz na seryjnym sofcie

Phantom wrzuc wykres.

Na nastepnej hamowni przygotuje na szybko zestaw seryjnego dolotu i puszke - porownamy na seryjnym aucie jak to bedzie wygladac na serii i z pucha




 


#2 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 27 września 2010 - 21:04

najpier to pomierzcie to samo auto na seryjnej kosci zanim kogos zaczniecie obrzucac blotem
astra v6
serducho gsi irmscher

#3 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2010 - 21:05

najpier to pomierzcie to samo auto na seryjnej kosci zanim kogos zaczniecie obrzucac blotem



z tego co wiem to auto bylo i na seryjnym sofcie i na chipe mierzone.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2010 - 21:07

najpier to pomierzcie to samo auto na seryjnej kosci zanim kogos zaczniecie obrzucac blotem


henry. byly 2 pomiary - auto na seryjnym sofcie (chyb a 212 KM) i auto na chipie od andrzeja - lekko ponad 180 km. te samo auto - ta sama hamownia, te same warunki

nie napisal bym czegos takiego bez podstawy. pomijajac fakt ze sam mialem tego chipa i dosc szybko zmienilem spowrotem na serie bo dol byl gorszy (zalewalo) srodek taki sam jak na serii - gora tragiczna.




 


#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2010 - 21:09

po raz kolejny sprawdza się teoria, ze chips powinien byc robiony pod dane auto... :)

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2010 - 21:10

po raz kolejny sprawdza się teoria, ze chips powinien byc robiony pod dane auto... :)


dokladnie - nie inaczej. w tamtym aucie bylo nadlubane jeszcze kilka rzeczy jak pamietam i ten chips nie nadaje sie do kazdego auta. trzeba pisac softa od podstaw dla danego samochodu




 


#7 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2010 - 21:12

w tamtym aucie bylo nadlubane jeszcze kilka rzeczy jak pamietam



a pamietasz moze co tam bylo jeszcze robione??

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2010 - 21:14

a pamietasz moze co tam bylo jeszcze robione??


chyba kolektory rurowe. zapytaj andrzejaMT on dokladnie wie




 


#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2010 - 21:14

Jednomas z tego co pamiętam :) (jeśli można wtrącić)

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 września 2010 - 21:19

Jednomas z tego co pamiętam :) (jeśli można wtrącić)


ale on chyba nie ma wplywu na moc




 


#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2010 - 07:16

wykresy:

chips

Dodany obrazek

chipsa brak

Dodany obrazek



W kazdym razie coś jest nie tak z motorem. Dzisiaj patrze na rozrząd i układ zapłonowy.

Jeżeli dojde w czym jest problem to pojade jeszcze raz na hamownie i pykne wykres z chipsem i bez.

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2010 - 08:49

ale on chyba nie ma wplywu na moc

jedno mas jest lżejszy i silnik szybciej się wkręca co na pewno hamownia pokaże, kupę aut "tuningowych" ma odchudzone koło zamachowe

#13 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 28 września 2010 - 19:17

wykresy:

chips

Dodany obrazek

chipsa brak

Dodany obrazek



W kazdym razie coś jest nie tak z motorem. Dzisiaj patrze na rozrząd i układ zapłonowy.

Jeżeli dojde w czym jest problem to pojade jeszcze raz na hamownie i pykne wykres z chipsem i bez.


podoba mi sie ten wykres do okolo 5 tys obrotow i mysle ze daloby sie z tym cos zrobic,
czy ma ktos ten wykres z naniesionym AFR? bo wg mnie prawie bankowo zwyczajnie brakuje na gorze paliwa
astra v6
serducho gsi irmscher

#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2010 - 19:18

wg mnie zalewa na wyzszych obrotach, do tego rozrząd mam przestawiony

#15 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 28 września 2010 - 19:20

zrob pomiar z AFr bedzie duzo wiecej wiadomo bo tak to wrozenie z fusow
o sprawdzeniu rozrzadu nie wspomne
astra v6
serducho gsi irmscher

#16 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2010 - 19:25

najpierw ogarne rozrząd bo wyglada on tak:

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

potem swiece, przewody, ew cewka i na hamownie spowrotem.


ale meksyk :D

#17 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 28 września 2010 - 20:01

henry. byly 2 pomiary - auto na seryjnym sofcie (chyb a 212 KM) i auto na chipie od andrzeja - lekko ponad 180 km. te samo auto - ta sama hamownia, te same warunki

nie napisal bym czegos takiego bez podstawy. pomijajac fakt ze sam mialem tego chipa i dosc szybko zmienilem spowrotem na serie bo dol byl gorszy (zalewalo) srodek taki sam jak na serii - gora tragiczna.



..To bardzo dziwne Best że Ci tak zalewało bo nic nie pisałeś. Eryk miał wsadzoną kość u siebie i nie zalewało tak jak piszesz. Ja jeździłem cały czas na takiej samej kosci i tez było ok, kilka innych osób również.

Spójrz na wykres - bez chipsa prawie seryjna moc przy ponad 6200rpm, na chipise juz przy 5200 189ps i góra jakiś mexyk. Rozmawiam ze Phantomem, fotki rozrządu hmmm ;)

Henry myśle ze z AFRem było by git, ale nie wiem czy ma możliwosć. Ja bym predzej obstawiał zapłon. Może zmniejszyc szczeline na elektrodach swiecy. Jak myślisz?
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 września 2010 - 20:07

..To bardzo dziwne Best że Ci tak zalewało bo nic nie pisałeś. Eryk miał wsadzoną kość u siebie i nie zalewało tak jak piszesz. Ja jeździłem cały czas na takiej samej kosci i tez było ok, kilka innych osób również.

Spójrz na wykres - bez chipsa prawie seryjna moc przy ponad 6200rpm, na chipise juz przy 5200 189ps i góra jakiś mexyk. Rozmawiam ze Phantomem, fotki rozrządu hmmm ;)

Henry myśle ze z AFRem było by git, ale nie wiem czy ma możliwosć. Ja bym predzej obstawiał zapłon. Może zmniejszyc szczeline na elektrodach swiecy. Jak myślisz?


zalewalo i mi i execowi. dlatego jezdzimy na serii.
co do phantoma to rozrzad ma przestrzelony. trzeba ustawic ijeszcze raz zrobic pomiary bo to moze byc przyczyna. Jarqz ma tez chipsa i u niego wykres byl ok




 


#19 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 28 września 2010 - 20:14

..Trzeba było pisać ze Ci zalew - coś byśmy poprawili, napisałes mi po zamontowaniu ze jest elastyczniejszy a pozniej cisza.. MOC bierze się z paliwa, nie z powietrza, dlatego Exec ma 2 wersje - lajtową i mocniejsza :)

..A macie wykres kolegi Jarqz?
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2010 - 20:14

zalewalo i mi i execowi. dlatego jezdzimy na serii.
co do phantoma to rozrzad ma przestrzelony. trzeba ustawic ijeszcze raz zrobic pomiary bo to moze byc przyczyna. Jarqz ma tez chipsa i u niego wykres byl ok


A co beast dokladnie pokazalo u Jarqz ?? Wiecej, mniej to samo ??
Jakie miales obiawy zalewania ?? Dlawil sie na starcie, wiecej palil na chwilowym ??