Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka silnika - Powazny problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jaro

Jaro
  • 53 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 kwietnia 2007 - 08:14

Witam Mam taki problem zapala mi sie i gasnie caly czas kontrolka silnika ( na 100km potrafi zapalic sie tak okolo 6-8 x) Zczytalem bledy wskazalo na sonde lambde zbyt wysokie napiecie regulacji Sonde wymienialem okolo pol roku temu na ngk orginalna zadowolony ze mam jeszcze gwarance udalem sie tam do warsztatu Sprawdzil ten sam blad ale mi odpowiedzial ze po parametrach nic nie widzi i ze ona jest w porzadku choc na komp ewidentnie wskazuje sonda lambda dodam ze jak spr to nie palila sie kontrolka Ja mowie ze mam gwarancje i prosze mi wymienic to mi odpowiedzial ze moga wymontowac i wyslac do producenta spr ale ze swego doswiadczenia wie ze jak jest instalacja gazowa bo takowa posiadam to bedzie negatywnie rozpatrzone i zaczal mowic ze czesto sie zdaza w inst gazowych ( jezdzilem pol roku i wszystko bylo git) co to ma byc qr**... Pozniej zaczal mi mowic ze jest wiele tego przyczyn cos o czujniku temp wspominal wtryskach?? Jednym slowem powiedzil zebym troche jeszcze pojezdzil i jak bedzie powazniejsze bledy to wtedy sie zglosic Poradzcie co mam zrobic bo wg mnie to na pewno sonda I jak jest z ta gwaracja czy musi mi wmontowac jakas sonde zastepcza na okres rozpatrzenia reklamacji poniewaz codziennie dojezdzam do pracy spory kawalek


[Edit-Waldemarz] Poprawiono tytuł postu.



#2 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 kwietnia 2007 - 08:17

jeśli faktycznie jeździsz na gazie być może to instalacja będzie powodem tego stanu rzeczy....zła regulacja i dobór mieszanki mogą powodować błędy o lambdzie...

#3 OFFLINE   Jaro

Jaro
  • 53 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 kwietnia 2007 - 08:21

zadne ustawienia nie byly zmieniane caly czas jezdzilem i bylo w porzadku przez pol roku az do tej pory kiedy pojawil mi sie ten problem

#4 OFFLINE   Hoffi

Hoffi

    Zbanowany

  • 673 postów
  • Dołączył: 07-03-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 kwietnia 2007 - 09:00

zadne ustawienia nie byly zmieniane caly czas jezdzilem i bylo w porzadku przez pol roku az do tej pory kiedy pojawil mi sie ten problem


podjedz do gazownika co zakładał Ci instalacje - moim zdaniem on Ci pomoże :)

#5 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 09:19

zadne ustawienia nie byly zmieniane caly czas jezdzilem i bylo w porzadku przez pol roku az do tej pory kiedy pojawil mi sie ten problem



a ile przejechałeś km przez te pół roku - jeśli masz II gen LPG to tak sie dzieje i pomóc może jedynie regulacja u gazownika

#6 OFFLINE   Jaro

Jaro
  • 53 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 kwietnia 2007 - 10:01

przejechalem nieduzo okolo 4-5 tys

#7 OFFLINE   Miras95

Miras95
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-02-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 01 maja 2007 - 23:34

W jakich okolicznosciach mruga kontrolka silnika? Podczas jazdy na lpg czy benzynie ?
Kiedys byłem zmuszony jechac na benzynie do najblizszej stacji lpg i mi takze bardzo czesto mrugała ta kontrolka. To jest spowodowane tym (w moim przypadku było), ze kiedy ma sie instalacje gazową, to na benzynie jezdzi sie bardzo mało i nie ma wymiany paliwa w zbiorniku i jest jego mało, skrapla sie woda i benzyna ma domieszke wody, podczas spalania komputer wykrywa błędy.
Dolej etyliny 98 i pewnie bedzie ok ;)
Pozdrawiam
Mirek

#8 OFFLINE   szakuli

szakuli
  • 41 postów
  • Dołączył: 17-07-2006
  • Skąd: Kętrzyn

Napisany 02 maja 2007 - 23:52

Miałem taki sam przypadek i.... wymieniłem sonde i nic. Pojechałem do gazowcow a tam... Trzech panów dwie godziny dubało a na koniec szef oznajmił
-"to była wina instalacji gazowej, dawka była za mała i instalacja sie ratowała w trybie awaryjnym" pewno całe nic w tym prawdy bo jak człowiek ciemny to makaron nawijają ale błędu od tej wizyty niema a pokłony dla pana gazownika że do błędu się przyznał.

Nadmieniam że mam 4 generacje gazu silnik X20XEV

Jadź do gazowników!!!

#9 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2007 - 00:33

Bo to trzeba jeździć na benie rano :!:
Sonda żeby właściwie zaczęła pracować to potrzebna jest jej odp. wysoka temperatura i to z benzyny. Ja mam instalkę sekwencyjną IV gen i miałem pierwotnie ustawione na 23 st C to w chłodne dni oraz całą zimę kontrolka darła papę rano bo za wcześnie przełączało z benzyny na gaz. Sam szybko doszedłem co może być przyczyną i potem jeździłem nieco dłużej na benie to przestało krzyczeć. Jak miałem czas to pojechałem do gazowników i kazałem im zaprogramować przełączanie się dopiero w temp. 35 st C. Od tamtej pory problemy się skończyły :)