Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

swieca ciagle zalana olejem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 22 kwietnia 2007 - 23:01

koledzy mam problem z jedna swieca, w jedne komorze jest olej, swieca sie zalewa i nie pali na jeden cylinder, wymienilem uszczelke pod glowica, usczelniacze i nadal nie ma zmiany, z wydechu niebiesko :/


dodam ze chodzi o 2.0 16v z 96 roku



#2 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 00:02

widocznie pierścionki już Ci poszły sie j...ć jeśli UPG i uszczelniacze na zaworach wyminione to nie zostaje nic innego jak te pierścienie no chyba że jeszcze blok pękł ale to bardzo mało prawdopodobne
pozdrawiam i współczuję bo nie stety koszta nie będą małe pewnie

#3 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 23 kwietnia 2007 - 18:23

widocznie pierścionki już Ci poszły sie j...ć jeśli UPG i uszczelniacze na zaworach wyminione to nie zostaje nic innego jak te pierścienie no chyba że jeszcze blok pękł ale to bardzo mało prawdopodobne
pozdrawiam i współczuję bo nie stety koszta nie będą małe pewnie


auto ma przejechane 180 tys km , czy to mozliwe ze pierscionki juz poszly ? i dlaczego tylko w jednej komorze jest olej ? jak zdiagnozowac czy to pekniecie czy pierscienie ?

#4 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 20:15

słuchaj a jesteś pewien że ma przejechane 180 tys?? jeśli nie masz od pewnych rąk to książce nie wierz na 100% bo książke serwisową gotową do wpisów można podobno kupić za 150zł ale to tak na marginesie. Ale jeśli ma nawet te 180 tys to możliwe że poszły pierścionki może poprzedni właściciel go przegrzał kilka razy lub kiepski olej wlał lub nie wymieniał na czas i może poprostu sie zapiekły na tym cylindrze. najprościej zmierz ciśnienie na wszystkich cylindrach to powinno Ci wyjśc na tym garze mniejsza wartość (choć nie koniecznie bo mógł Ci sie zapiec tylko np zgarniający a uszczelniający moze być dobrze). A jesteś pewien że nie wali uszczelniaczami jest luz na prowadnicach zaworów i ogólnie wszystko sie wyrobiło na nawet nowy uszczelniacz nie trzyma. Ale zacznij od zmierzenia ciśnienia na cylindrach i daj znać co i jak ( jak nie masz ciśnieniomierza ( nie chodzi o tego do kół) to popytaj sie użytkowników tego forum z twojej okolicy może ktoś będzie miał)
pozdrawiam i życze powodzenia

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 kwietnia 2007 - 20:31

słuchaj a jesteś pewien że ma przejechane 180 tys?? jeśli nie masz od pewnych rąk to książce nie wierz na 100% bo książke serwisową gotową do wpisów można podobno kupić za 150zł ale to tak na marginesie. Ale jeśli ma nawet te 180 tys to możliwe że poszły pierścionki może poprzedni właściciel go przegrzał kilka razy lub kiepski olej wlał lub nie wymieniał na czas i może poprostu sie zapiekły na tym cylindrze. najprościej zmierz ciśnienie na wszystkich cylindrach to powinno Ci wyjśc na tym garze mniejsza wartość (choć nie koniecznie bo mógł Ci sie zapiec tylko np zgarniający a uszczelniający moze być dobrze). A jesteś pewien że nie wali uszczelniaczami jest luz na prowadnicach zaworów i ogólnie wszystko sie wyrobiło na nawet nowy uszczelniacz nie trzyma. Ale zacznij od zmierzenia ciśnienia na cylindrach i daj znać co i jak ( jak nie masz ciśnieniomierza ( nie chodzi o tego do kół) to popytaj sie użytkowników tego forum z twojej okolicy może ktoś będzie miał)
pozdrawiam i życze powodzenia



ja jutro jestem umowion na taka operacje bo po remoncie glowic zaczal mi olej zrec :(




 


#6 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 21:15

a kiedy przewody WN byly wymieniane? najpierw rachunek sumienia, potem na sprawdzenie cisnienia w cylindrach jak powiedzial kolega Twaróg.


 


#7 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 23 kwietnia 2007 - 21:15

masz racje pewnosci nie mam co do przebiegu tego auta, ale mam wszystkie rachunki wszelkich napraw z konkretnymi datami i stanem licznika, cisnieniomierza nie mam i moze byc problem bo jestem w UK :/ generalnie po przejechaniu 30 km cylinder zaczal pracowac ale nadal kopci na niebiesko, pozostaje mi kontrolowac poziom oleju poki co , "mechanik" proponuje mi kupno glowicy i wymiane , twierdzi ze to jest pekniecie, ale przyznam ze nie bardzo mu ufam, dlatego pytam fachowcow o opinie

przewody WN nowki osobiscie wymienialem + swiece

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2007 - 21:48

zmien mechanika. jesli przed sprawdzeniem stanu cisnienia w cylindrach proponuje Tobie od razu wymiane glowicy (ladnie na wymianie on przytnie), to naprawy w ASO chyba juz taniej wyniosą. no to trza jechac na sprawdzenie komprechy, wyjdzie wtedy szydlo z worka. aha i niech Ci to zrobi inny mechanik, albo zebys byl przy tym, bo od razu Ci powie ze bylo do d*py lub git i kaze zmieniac glowice. pzd


 


#9 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 23 kwietnia 2007 - 22:27

czyli jesli nie ma kompresji to znaczy ze pierscienie ? a jesli jest kompresja ? znaczy ze facet mial racje i musze wymienic glowice ?

#10 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2007 - 16:15

prawdopodobnie... :neutral:


 


#11 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 25 kwietnia 2007 - 21:34

dzia za wszelkie info, umowie sie na sprawdzenie kompresji , ale mam dziwne przeczucie ze bez wymiany glowicy sie nie obedzie :/ pozdrawiam kolegow

#12 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:35

tak sobie pomyslalem... jesli bedzie kompresja to i tak moze zarzucac swiece... niekoniecznie bedzie to wina glowicy ani zwyklych pierscieni ale pierscieni olejowych. tak czy owak glowica pewnie pojdzie w gore ale jesli mialbys czas i mozliwosc to dobrze by bylo zdjac kolektor dolotowy i sprawdzic czy przypadkiem nie ma tam oleju. zawsze to latwiej, szybciej i taniej zdjac kolektor niz glowice. pozdrawiam


 


#13 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 27 kwietnia 2007 - 21:14

ponoc jak sciagal kolektor ssacy to byl olej, ale tylko pod jedna swieca, nie wiem czy czegos nie pokrecilem mechanika to nie moja branaza, oleju w plynie chlodzacym nie ma, uszczelka pod glowica wymieniona, uszczelniacze, swiece i przewody WN, jak wykrece swiece to widze w komorze olej, on twierdzi ze musi byc peknieta glowica , ze cisnienie oleju w tam jest duze i dlatego olej dostaje sie do tej komory. tyle wiem od niego, szkoda ze nie jestem w polsce tutaj troche trudniej :bad: na koniec jedno pytanie, moga byc jakies powazne konsekwencje jezdzenia bez pracujacego jednego cylindra ??

#14 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2007 - 11:01

moga byc jakies powazne konsekwencje jezdzenia bez pracujacego jednego cylindra ??

tak, możesz go zatrzeć


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#15 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2007 - 14:55

Słuchaj może tak być że jest pęknięta głowica ale wcale nie koniecznie tak jak pisałem wczęsniej mogą to być pierścienie. Podjedź do innego mechanika może coś innego powie jak ten pierwszy albo chociaż posprawdza wszystko a nie odrazu sie będzie upierać że głowica pęknięta.

#16 OFFLINE   mati

mati
  • 7 postów
  • Dołączył: 22-04-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 05 maja 2007 - 00:48

wymienilem glowice.... przyznaje kosztowalo to wszystko nie malo ale dziala :mrgreen: auto zupelnie inaczej pracuje , dzieki za wszelkie info pozdrawiam