Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana filtra paliwa 2.5TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 września 2010 - 16:37

Witam, jak w temacie zakupiłem dzisiaj filtr paliwa ponieważ omce należało się ;)
Zakupiłem HART (ok. 27zł), ponoć dosyć dobre filtry, notabene w ASO Trax krzyknęli mi dzisiaj 270zł :lol:

Czy ktoś wie jak poprawnie wykonać procedurę zmiany tego filtra, jest on wykręcany, to wiem, więc wykręcam, wkręcam nowy i jak odpowietrzyć układ ? Tą śrubą na górze ? Czy jakoś za przelewami, powrotem ?
Z góry dzięki za porady


Można zamknąć, filtr wymieniony, trzeba tylko uważać żeby nie ułamać zaczepu kabla od podgrzewacza, po za tym rutynowo. Napełnić nowy filtr ropą, odpalić autko, dać na te 2-3tys obr poczekać 45sek. Przejechać się ze 2km na wyższych obrotach i jest super. Autko ciągnie dużo lepiej i ustało bujanie silnikiem. :)

#2 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 25 września 2010 - 19:56

odpalić autko, dać na te 2-3tys obr poczekać 45sek. Przejechać się ze 2km na wyższych obrotach i jest super. Autko ciągnie dużo lepiej i ustało bujanie silnikiem
.


tego raczej nie polecam robic na zimnym silniku wystarczy zalać nówkę ropką wkręcić go w swoje miejsce potem odpalić autko i odkręcić tą górną śrubkę na klucz 10 i czekać aż zejdzie powietrze i poleci czysty ON, można też podczas odpalania odkręcić tą śrubkę.

#3 OFFLINE   raczka100

raczka100

    602762968

  • 171 postów
  • Dołączył: 07-05-2008
  • Skąd: zabrze

Napisany 25 września 2010 - 20:31

tego raczej nie polecam robic na zimnym silniku wystarczy zalać nówkę ropką wkręcić go w swoje miejsce potem odpalić autko i odkręcić tą górną śrubkę na klucz 10 i czekać aż zejdzie powietrze i poleci czysty ON, można też podczas odpalania odkręcić tą śrubkę.


mozna zalac filtr i odpalic silnik a on sam sie odpowietrzy ,ja tak zrobilem i nie bylo problemu ale tez mozzna srubke odkrecic i nie zasazkodzi taka procedura

#4 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 września 2010 - 20:47

Nie nie, nie robiłem tego na zimnym, miał według wskazówki ok. 85*C, dlatego cholernie rękę poparzyłem ;-)

#5 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2010 - 21:33

z samym odkręceniem napewno będziesz miał mały kłopot ale jak już ci się to uda to następnie jak moi przedmówcy pisali zalewasz nowy filterek ropą wkręcasz i nic nie odpowietrzasz samo się odpowietrzy , u mnie za pierwszym pali od zmiany ale może zdarzyć się , że trzeba będzie ze dwa razy zakręcić. powodzenia.

#6 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 28 grudnia 2010 - 22:52

A ja niczym nie zalewam i nie odkręcam odpowietrznika w TD. Wpinam spinacz biurowy w przekaźnik od pompki wstępnej i sam się napełnia i odpowietrza ze 3 minuty i gitara :)