Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

asb - tryb sportowy szarpie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 21 kwietnia 2007 - 17:23

mam pytanie o tryb sportowy jak włączam s to szarpie skrzynią??dodam że nie pracuje w trybie awaryjnym tylko jak sie s włącza.jest to omega z 2000r 130kkm



#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2007 - 17:44

opis sytuacji typu szarpie to troche malo.........
jesli masz powiedzmy pedal gazu do polowy i wcisniesz S no to lekko szarpnie tak jak przy redukowaniu bo skrzynia zejdzie bieg a czasem 2 w dół. Jesli na S pedal masz w podloge to ona zmieni bieg gdzies w granicach 6500 obrotów no to tez lekko szarpnie. Jesli na trybie S jedziesz powiedzmy 110 km/h rowno to ona bedzie mial wrzucona 4 jak przycisniesz glebiej to zejdzie na 2 tez lekko szarpnie. Generalnie nie powinno byc wiekszych szarpniec niz te ktore sa odzczuwalne przy kickdown - ie. Trudno na odleglosc ocenic to szarpanie ale jesli w trybir Drive skrzynia plynnie pracuje to powinno byc ok. Co do plynnosci zmiany biegow to jest ona tez zalezna od "starosci" oleju i tarczek sprzegla. Proponuje abys porownal swoje odczucia z jazdy w innej Omie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:24

ważne jak sie operuje gazem... ma automata od 10 miesięcy.... i jeszcze sie ucze...
porostu w zależnośi od tego jak wciskasz gaz... jak go puszczasz...
czy walisz zawsze w podłoge czy nie, to wszysko jest ważne.. to co napisał kczech jest jak nabardziej trafne...

#4 OFFLINE   cdx

cdx
  • 67 postów
  • Dołączył: 10-12-2006
  • Skąd: melton mowbray gb

Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:30

ja jezdze automatem z 96 a tą z szarpiącą skrzynią chcę kupić diler ma mi ją zrobić na poniedziałek mówił coś o sensorze czujniku i pytam co to może byc moja omega ma 270kkm i asb pracuje bez zarzutu ale jest już stara i chcę nowszą v6 tylko ta asb i tak jak sie przejechałem to jest tylko jak wciskam "s"to nie przyspiesza tylko szarpie :bad:

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:35

jak wciskam "s"to nie przyspiesza tylko szarpie


u mnie jest tak w trakcie jazdy noga lekko na gazie wciskam "sy" i zwiększa obroty.. tzn rdukuje bieg.. nie czuć ządnych szarpnięć... wciskam w podłoge przez chwilke rdukuje bieg...obroty rosną bardzo... i zachwilke gwałtownie przyspiesza... w takim przypadku szarpnięcie... pociągniećie całego samochodu do przodu jest nieuniknione...

ale jak wciskasz "sy" i dajesz gaz a on zaczyna szarpać.. to może cóś ze skrzynią byc nie tak

opisz dikładnie co i jak się dzieje czy jest to jednorazowe szarpnięcie czy szarpie cały czas w trkacie wciskania gazu...????

#6 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 25 kwietnia 2007 - 11:41

Najświeższy temat z ASB więc się podepnę :)
Mam takiego problema:
Mykam sobie moją omesią z prędkością - powiedzmy - 80km/h, obroty ok 2000. Deptam gaz, żeby wyprzedzić, załącza się kick down, obroty wkręcają się na ok 5000 i jakby się auto "zawieszało" - znaczy nie przyspiesza i nie zmienia biegu wręcz jakby hamowało silnikiem (takie odczucie jakby paliwa brakło) - dość niebezpieczne zachowanie szczególnie jak już jestem na lewym pasie. Po "odpuszczeniu" gazu - zaświeca się kontrolka z silniczkiem (tak samo jak przy błędzie sondy lambda) i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny...
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, skrzynia zachowuje się normalnie (wspomniana kontrolka dalej świeci) aż do momentu następnego wdepnięcia... Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG. Czy ktoś miał może coś takiego? Mam nadzieję, że opisana sytuacja jest dość zrozumiała. Zanim pokuszę się o zakup skrzyni może ktoś zna tańszy sposób usunięcia usterki...
p.s. jutro jadę na kompa celem diagnozy ale jak znam życie i moje auto pokaże tylko błędy z sondy :/

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2007 - 11:57

Najświeższy temat z ASB więc się podepnę :)
Mam takiego problema:
Mykam sobie moją omesią z prędkością - powiedzmy - 80km/h, obroty ok 2000. Deptam gaz, żeby wyprzedzić, załącza się kick down, obroty wkręcają się na ok 5000 i jakby się auto "zawieszało" - znaczy nie przyspiesza i nie zmienia biegu wręcz jakby hamowało silnikiem (takie odczucie jakby paliwa brakło) - dość niebezpieczne zachowanie szczególnie jak już jestem na lewym pasie. Po "odpuszczeniu" gazu - zaświeca się kontrolka z silniczkiem (tak samo jak przy błędzie sondy lambda) i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny...
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, skrzynia zachowuje się normalnie (wspomniana kontrolka dalej świeci) aż do momentu następnego wdepnięcia... Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG. Czy ktoś miał może coś takiego? Mam nadzieję, że opisana sytuacja jest dość zrozumiała. Zanim pokuszę się o zakup skrzyni może ktoś zna tańszy sposób usunięcia usterki...
p.s. jutro jadę na kompa celem diagnozy ale jak znam życie i moje auto pokaże tylko błędy z sondy :/



a olej w skrzyni sprawdzales ?




 


#8 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 25 kwietnia 2007 - 12:03

Olej w skrzyni wymieniłem 5 kkm temu :/
Mam jeszcze pytanie takie - jak już się okaże, że muszę wymieniać skrzynię to muszę szukać konkretnie do mojej fury (2.2 16V) czy mogę kombinować coś z innych modeli (np. z 2.5) - są jakieś istotne różnice?

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 kwietnia 2007 - 12:45

Olej w skrzyni wymieniłem 5 kkm temu :/
Mam jeszcze pytanie takie - jak już się okaże, że muszę wymieniać skrzynię to muszę szukać konkretnie do mojej fury (2.2 16V) czy mogę kombinować coś z innych modeli (np. z 2.5) - są jakieś istotne różnice?


sprawdz najpierw poziom oleju. i zczytaj ten blad ktory sie pojawia




 


#10 OFFLINE   GregorN

GregorN
  • 79 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Bytom

Napisany 25 kwietnia 2007 - 15:58

i tu jest następny problem... nie jestem w stanie przeczytać błędu :/ brak 6 pinu w kostce :( jutro u mechaniorów zobaczymy... może coś wyjdzie :)
Nigdy nie kłóć się z głupcem... Ściągnie Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem :D

#11 OFFLINE   Matim

Matim
  • 31 postów
  • Dołączył: 20-09-2006
  • Skąd: Zgierz

Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:17

Witam,
to ja się również podłącze do tematu asb...
od paru dni mam taki mały problem. Auto jeździ ok, nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o jazde ale na postoju przy zapalonym silniku z okolicy łączenia silnika i skrzyni dochodzi takie metaliczne, równomierne stukanie. Sprawdzałem już na kanale dochodzi dokładnie z połączenia. Może ktoś już miał taką przypadłość. Mówią mi że może to być jakieś koło zamachowe. Ale ja nie mam o tym zielonego pojęcia. Mam nadzieje, że to nic poważnego bo jak słysze ile kosztuje naprawa automatu to mnie to troche załamuje. Dodam, ze moje autko jest z 2000 roku a mam juz przejechane 297000 silnik to 2.5TD.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam