asb - tryb sportowy szarpie
#1 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2007 - 17:23
#2 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2007 - 17:44
jesli masz powiedzmy pedal gazu do polowy i wcisniesz S no to lekko szarpnie tak jak przy redukowaniu bo skrzynia zejdzie bieg a czasem 2 w dół. Jesli na S pedal masz w podloge to ona zmieni bieg gdzies w granicach 6500 obrotów no to tez lekko szarpnie. Jesli na trybie S jedziesz powiedzmy 110 km/h rowno to ona bedzie mial wrzucona 4 jak przycisniesz glebiej to zejdzie na 2 tez lekko szarpnie. Generalnie nie powinno byc wiekszych szarpniec niz te ktore sa odzczuwalne przy kickdown - ie. Trudno na odleglosc ocenic to szarpanie ale jesli w trybir Drive skrzynia plynnie pracuje to powinno byc ok. Co do plynnosci zmiany biegow to jest ona tez zalezna od "starosci" oleju i tarczek sprzegla. Proponuje abys porownal swoje odczucia z jazdy w innej Omie
[B]
#3 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:24
porostu w zależnośi od tego jak wciskasz gaz... jak go puszczasz...
czy walisz zawsze w podłoge czy nie, to wszysko jest ważne.. to co napisał kczech jest jak nabardziej trafne...
#4 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:30
#5 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2007 - 18:35
jak wciskam "s"to nie przyspiesza tylko szarpie
u mnie jest tak w trakcie jazdy noga lekko na gazie wciskam "sy" i zwiększa obroty.. tzn rdukuje bieg.. nie czuć ządnych szarpnięć... wciskam w podłoge przez chwilke rdukuje bieg...obroty rosną bardzo... i zachwilke gwałtownie przyspiesza... w takim przypadku szarpnięcie... pociągniećie całego samochodu do przodu jest nieuniknione...
ale jak wciskasz "sy" i dajesz gaz a on zaczyna szarpać.. to może cóś ze skrzynią byc nie tak
opisz dikładnie co i jak się dzieje czy jest to jednorazowe szarpnięcie czy szarpie cały czas w trkacie wciskania gazu...????
#6 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 11:41
Mam takiego problema:
Mykam sobie moją omesią z prędkością - powiedzmy - 80km/h, obroty ok 2000. Deptam gaz, żeby wyprzedzić, załącza się kick down, obroty wkręcają się na ok 5000 i jakby się auto "zawieszało" - znaczy nie przyspiesza i nie zmienia biegu wręcz jakby hamowało silnikiem (takie odczucie jakby paliwa brakło) - dość niebezpieczne zachowanie szczególnie jak już jestem na lewym pasie. Po "odpuszczeniu" gazu - zaświeca się kontrolka z silniczkiem (tak samo jak przy błędzie sondy lambda) i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny...
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, skrzynia zachowuje się normalnie (wspomniana kontrolka dalej świeci) aż do momentu następnego wdepnięcia... Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG. Czy ktoś miał może coś takiego? Mam nadzieję, że opisana sytuacja jest dość zrozumiała. Zanim pokuszę się o zakup skrzyni może ktoś zna tańszy sposób usunięcia usterki...
p.s. jutro jadę na kompa celem diagnozy ale jak znam życie i moje auto pokaże tylko błędy z sondy
#7 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 11:57
Najświeższy temat z ASB więc się podepnę
Mam takiego problema:
Mykam sobie moją omesią z prędkością - powiedzmy - 80km/h, obroty ok 2000. Deptam gaz, żeby wyprzedzić, załącza się kick down, obroty wkręcają się na ok 5000 i jakby się auto "zawieszało" - znaczy nie przyspiesza i nie zmienia biegu wręcz jakby hamowało silnikiem (takie odczucie jakby paliwa brakło) - dość niebezpieczne zachowanie szczególnie jak już jestem na lewym pasie. Po "odpuszczeniu" gazu - zaświeca się kontrolka z silniczkiem (tak samo jak przy błędzie sondy lambda) i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny...
Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, skrzynia zachowuje się normalnie (wspomniana kontrolka dalej świeci) aż do momentu następnego wdepnięcia... Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG. Czy ktoś miał może coś takiego? Mam nadzieję, że opisana sytuacja jest dość zrozumiała. Zanim pokuszę się o zakup skrzyni może ktoś zna tańszy sposób usunięcia usterki...
p.s. jutro jadę na kompa celem diagnozy ale jak znam życie i moje auto pokaże tylko błędy z sondy
a olej w skrzyni sprawdzales ?
#8 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 12:03
Mam jeszcze pytanie takie - jak już się okaże, że muszę wymieniać skrzynię to muszę szukać konkretnie do mojej fury (2.2 16V) czy mogę kombinować coś z innych modeli (np. z 2.5) - są jakieś istotne różnice?
#9 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 12:45
Olej w skrzyni wymieniłem 5 kkm temu
Mam jeszcze pytanie takie - jak już się okaże, że muszę wymieniać skrzynię to muszę szukać konkretnie do mojej fury (2.2 16V) czy mogę kombinować coś z innych modeli (np. z 2.5) - są jakieś istotne różnice?
sprawdz najpierw poziom oleju. i zczytaj ten blad ktory sie pojawia
#10 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2007 - 15:58
#11 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2007 - 18:17
to ja się również podłącze do tematu asb...
od paru dni mam taki mały problem. Auto jeździ ok, nie mam żadnych problemów jeśli chodzi o jazde ale na postoju przy zapalonym silniku z okolicy łączenia silnika i skrzyni dochodzi takie metaliczne, równomierne stukanie. Sprawdzałem już na kanale dochodzi dokładnie z połączenia. Może ktoś już miał taką przypadłość. Mówią mi że może to być jakieś koło zamachowe. Ale ja nie mam o tym zielonego pojęcia. Mam nadzieje, że to nic poważnego bo jak słysze ile kosztuje naprawa automatu to mnie to troche załamuje. Dodam, ze moje autko jest z 2000 roku a mam juz przejechane 297000 silnik to 2.5TD.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam