Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprawdzenie pomiarów sekwencji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 09:54

He no offence, nie o to chodzi, po co wstawiać zewnętrzny czujnik temperatury, który nie wiadomo czy będzie obsługiwany przez sterownik, skoro od 2,5 roku jeździ jak trzeba na tym co jest. A że Lukaboss chce dorobić kompensacje niech po prostu połączy drugą listwę z wężykiem do mapsensora i będzie git.

#62 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:57

He no offence, nie o to chodzi, po co wstawiać zewnętrzny czujnik temperatury, który nie wiadomo czy będzie obsługiwany przez sterownik, skoro od 2,5 roku jeździ jak trzeba na tym co jest. A że Lukaboss chce dorobić kompensacje niech po prostu połączy drugą listwę z wężykiem do mapsensora i będzie git.


nie jezdzi jak trzeba bo mu sie wtryski zapetlaja:)

#63 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:57

Zrobie tak jak kolega bula86 podpowiada. Jest to szybsze rozwiazanie. Jezli cos bedzie nie tak itp zrobie jak radzi kolega itor :)

nie jezdzi jak trzeba bo mu sie wtryski zapetlaja


Kompensacja to naprawi czy problem lezy gdzie indziej ??

#64 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 10:02

Wtryski zapętlone tzn. że ciśnienie siada, przy nachyleniu 0 nie sądzę, żeby dysze były za małe. Reduktor nie wyrabia, może brudny, albo po prostu za słaby do 170 koni. Kompensacja nie ma nic do tego akurat :)

Tak jak pisałem w 1 poście, trzeba zrobić test 1,2,3 do odcięcia i wtedy będzie wiadomo, jaki czas wtrysku gazu, do ilu spada ciśnienie i co z tym dalej robić :)

#65 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 10:03

Zrobie tak jak kolega bula86 podpowiada. Jest to szybsze rozwiazanie. Jezli cos bedzie nie tak itp zrobie jak radzi kolega itor :)



Kompensacja to naprawi czy problem lezy gdzie indziej ??


gdzie indziej - w regulacji mnoznika

#66 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 10:04

Wtryski zapętlone tzn. że ciśnienie siada, przy nachyleniu 0 nie sądzę, żeby dysze były za małe. Reduktor nie wyrabia, może brudny, albo po prostu za słaby do 170 koni. Kompensacja nie ma nic do tego akurat :)


A to ze prawdopodobnie reduktor popuszcza bokiem o czym pisalem wczesniej i przy zalaczeniu czuc gaz moze miec powiazanie ze siada cisnienie ??

albo po prostu za słaby do 170 koni


niby do 250 jest.

gdzie indziej - w regulacji mnoznika


Pierw zepne to do kupy, pozniej pomozecie mi najwyzej dobrac parametry.

Bylem wczoraj u gazownika w miescie po weze. Pokazuje mu moj waz co idzie z wtrysow w kolektor dolotowy (ma on chyba 6mm gruby paliwowy). On mi pokazuje swoj 5 albo 4mm gazowy juz nie pamietam i mowi ze montuje takie do kazdego auta. Czy to przypadkiem nie jest bledne rozwiaznie ?? czy taki waz nie zwezal by u mnie porzeplywu ?? Pytanie z czystej ciekawosci :) bo waz kupilem ale nie wiem czy jest sens go montowac skoro ma mniejsza srednice przeplywu.

#67 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 13:20

Bylem wczoraj u gazownika w miescie po weze. Pokazuje mu moj waz co idzie z wtrysow w kolektor dolotowy (ma on chyba 6mm gruby paliwowy). On mi pokazuje swoj 5 albo 4mm gazowy juz nie pamietam i mowi ze montuje takie do kazdego auta. Czy to przypadkiem nie jest bledne rozwiaznie czy taki waz nie zwezal by u mnie porzeplywu Pytanie z czystej ciekawosci bo waz kupilem ale nie wiem czy jest sens go montowac skoro ma mniejsza srednice przeplywu.

Nic nie będzie zwężać, dysze we wtryskach mają mniej jak 3mm, więc wężyk 4mm jest jak najbardziej ok.

niby do 250 jest.

Dobrze powiedziane, niby, dlatego napisałem, żeby zrobić test 1,2,3 do odcięcia i wtedy będzie wszystko wiadomo.

#68 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 13:23

Nic nie będzie zwężać, dysze we wtryskach mają mniej jak 3mm, więc wężyk 4mm jest jak najbardziej ok.


U mnie jeden waz w sumie byl mocno zgnieciony przez kolektor co dopiero po rozebraniu zobaczylem czyli faktycznie nie ma to znaczenia.

Dobrze powiedziane, niby, dlatego napisałem, żeby zrobić test 1,2,3 do odcięcia i wtedy będzie wszystko wiadomo.


Ok jak poskladam wszystko razem to porobie testy :)

#69 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 14:05

kompensacja ma wyrownac cisnienie miedzy listwami ale w samym wezu kompensacyjnym "najmniej sie dzieje" w czasie jazdy wiec pomiar cisnienia i temperatury bierzemy sprzed listwy,

Wiec sprawdzilem i utwierdzilem sie, ze moja opcja jest poprawna,
Czujnik moze byc wpiety
-moze byc z kompensacji (kolega bula tez tak pisal)
-moze byc z przed listwy

Zdania sa podzielone, ale i obie opcje sa poprawne.

Naprawde niechce mi sie wklejac linkow cytatow itp

#70 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 16:18

tak jest jak ktos chce to niech wali w kompensacje ja tam czujniki umieszczam przed listwami

#71 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 21 września 2010 - 22:58

Zeby rozwiać wątpliwosci to powiem ze, ja słyszałem opinie taką iz gdyz poniewaz ciśnienie najlepiej brac z kompensacji bo jest najbardziej wiarygodne równowazac pracę układu, a temperature jak najblizej ale z przed listwy bo potem po przefrunięciu przez listwy zmienia sie temp. Sam zakładam cały trójnik z temp i ciśnieneim przed listwą bo nie chce mi sie kombinowac skoro tak jest dobrze :D i da sie ustawić. Jutro jak zdąze wrzucić instalke to wkleje mapy do korekty bo o ustawianiu pojęcia nie mam :pokoj:

#72 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 22 września 2010 - 06:59

Zeby rozwiać wątpliwosci to powiem ze, ja słyszałem opinie taką iz gdyz poniewaz ciśnienie najlepiej brac z kompensacji bo jest najbardziej wiarygodne równowazac pracę układu, a temperature jak najblizej ale z przed listwy bo potem po przefrunięciu przez listwy zmienia sie temp. Sam zakładam cały trójnik z temp i ciśnieneim przed listwą bo nie chce mi sie kombinowac skoro tak jest dobrze :D i da sie ustawić. Jutro jak zdąze wrzucić instalke to wkleje mapy do korekty bo o ustawianiu pojęcia nie mam :pokoj:


cisnienie przed listwa zmienia sie w wiekszym stopniu zwlaszcza przy butowaniu niz w kompensacji wiec pomiar cisnienia bierzemy tez sprzed listwy ale kazdy niech robi jak uwaza

#73 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 22 września 2010 - 07:20

cisnienie przed listwa zmienia sie w wiekszym stopniu zwlaszcza przy butowaniu niz w kompensacji wiec pomiar cisnienia bierzemy tez sprzed listwy ale kazdy niech robi jak uwaza


To tez własne dlatego. Zeby miezyć to stałe w miare zrównowazone a nie zmienne, bo przeciez druga listwa jest tak samo istotna jak pierwsza a jej daleko o trójnika.
Zreszta ja i tak zakładam trójnik pomiarowy przed listwe :p . Napisałem tylko subiektywną opinie którą nieraz słyszałem. Dobra ide kręcić zeby na wieczór sie ze screenami map wyrobić :p

#74 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 22 września 2010 - 07:25

To tez własne dlatego. Zeby miezyć to stałe w miare zrównowazone a nie zmienne, bo przeciez druga listwa jest tak samo istotna jak pierwsza a jej daleko o trójnika.
Zreszta ja i tak zakładam trójnik pomiarowy przed listwe :p . Napisałem tylko subiektywną opinie którą nieraz słyszałem. Dobra ide kręcić zeby na wieczór sie ze screenami map wyrobić :p


no wlasnie chodzi o to zeby odczyt byl ze zmiennego cisnienia anie ze zrownowazonego przeciez podczas jazdy caly czas ono oscyluje a najbardziej oscyluje przed listwa a nie w kompensacji

#75 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 22 września 2010 - 07:40

ja mysle ze najlepiej by było sie wwiercić w listwe bo to o to ciśnienie chodzi:) ale tak jak mowie co to wczesniej pisałem nie jest potwierdzone zadnymi moimi doswiadczenami tylko tym co słyszałem/czytałem.