Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprawdzenie pomiarów sekwencji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:18

W sumie racja tez masz u siebie kompensacje

MOja stara omega ze stagiem sie niedoczekala montazu :)

A w obecnej niemam, bo w landi niema takiego podgladu czasow wtrysku na kazdy cylinder jak bylo stagu tzn niewidze czy jest rozjazd a ze sondy pracuja poprawnie to nieruszam.

#42 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 08:18

W skrocie ::laczysz z tylu listwy a w srodek (na waz gazowy miejwiecej na srodku pomiedzy listwami) dajesz trojnik i tam wpinasz czujnik, ktory teraz jest podlaczony do jednej listwy.



no wlasnie nie do konca tak jest:)
trojnik pomiarowy wpinasz ale nie w waz kompensacyjny tylko przed jedna z listew
ty masz mapsensor w tej instalacji?

taki trojnik - http://www.drypa.pl/...ury_listwy.html

a listwy konczysz takimi kroccami - http://www.drypa.pl/..._D12-1048-.html

#43 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 08:24

mnoznik do kitu przy najdluzszych czasach wtrysku powinien wynosic okolo 0,9 a wiec patrzac od lewej systematycznie isc w dol a u kolegi odwrotnie zamiast "opadac" to "rosnie"

Kolego widze że dobrze stoisz w tym temacie więc mam pytanie: Czy obie mapy które zamieściłem są do bani? i co mógłbys mi doradzić żeby to naprawić?

#44 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:25

no wlasnie nie do konca tak jest
trojnik pomiarowy wpinasz ale nie w waz kompensacyjny tylko przed jedna z listew

taki trojnik - http://www.drypa.pl/....ry_listwy.html

a listwy konczysz takimi kroccami - http://www.drypa.pl/....D12-1048-.html

No tak mialem w stagu na poczatku, ale uwazam, ze opcja ktora podalem jest lepsza.

Przeciez chodzi o jak najdokladniejszy pomiar cisnienia a miedzy listwami bedzie najdokladniej a listwy beda skompensowane.

Troche poczytalem poradzilem sie kilku osob i tak bym zalozyl u siebie.

#45 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 08:35

No tak mialem w stagu na poczatku, ale uwazam, ze opcja ktora podalem jest lepsza.

Przeciez chodzi o jak najdokladniejszy pomiar cisnienia a miedzy listwami bedzie najdokladniej a listwy beda skompensowane.

Troche poczytalem poradzilem sie kilku osob i tak bym zalozyl u siebie.


nie masz racji poniewaz w kompensacji po wyrownaniu sie cisnienia gazu miedzy listwami panuje pewna bezwladnosc a co za tym idzie temperatura gazu jest nizsza niz przed listwa i jej wahania sa mniejsze, to samo dzieje sie z cisnieniem gazu, przy butowaniu zmniejsza sie w mniejszym zakresie niz przed listwa, stad umieszczanie trojnika w kompensacji jest nieporozumieniem

#46 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:54

nie masz racji poniewaz w kompensacji po wyrownaniu sie cisnienia gazu miedzy listwami panuje pewna bezwladnosc a co za tym idzie temperatura gazu jest nizsza niz przed listwa i jej wahania sa mniejsze, to samo dzieje sie z cisnieniem gazu, przy butowaniu zmniejsza sie w mniejszym zakresie niz przed listwa, stad umieszczanie trojnika w kompensacji jest nieporozumieniem

Czyli nas interesuje faktyczna temp i cisnienie a nie to co przed listwa.

#47 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 08:58

Czyli nas interesuje faktyczna temp i cisnienie a jak sam napisalem takie bede w miejscu kompensacji.

Mam inne zdanie, ale niebede sie spieral.


kompensacja ma wyrownac cisnienie miedzy listwami ale w samym wezu kompensacyjnym "najmniej sie dzieje" w czasie jazdy wiec pomiar cisnienia i temperatury bierzemy sprzed listwy, spor swoj mozemy chyba zakonczyc bo zdaje sie ze sterownik kolegi ktory ten post napisal nie ma mozliwosci korekty po temperaturze gazu ani po cisnieniu, wiec szkoda sie rozpisywac...

#48 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:00

kompensacja ma wyrownac cisnienie miedzy listwami ale w samym wezu kompensacyjnym "najmniej sie dzieje" w czasie jazdy wiec pomiar cisnienia i temperatury bierzemy sprzed listwy, spor swoj mozemy chyba zakonczyc bo zdaje sie ze sterownik kolegi ktory ten post napisal nie ma mozliwosci korekty po temperaturze gazu ani po cisnieniu, wiec szkoda sie rozpisywac...

Teraz niebardzo mam czas, ale jak znajde poparcie mojej opcji to wrzuce linki.

Tylko niemieszaj do tematu czujnika temp bo ja pisze caly czas tylko o wpieciu czujnika cisnienia miedzy kompensacje.

#49 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:03

ty masz mapsensor w tej instalacji?


Jezeli modul do ktorego wchodza 2 wezyki i kosta z przewodami to mapsensor to mam :p

#50 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:06

Teraz niebardzo mam czas, ale jak znajde poparcie mojej opcji to wrzuce linki.

Tylko niemieszaj do tematu czujnika temp bo ja pisze caly czas tylko o wpieciu czujnika cisnienia miedzy kompensacje.


wpiecie w kompensacje czy czujnika cisnienia czy temperatury czy obu naraz za pomoca stagowskiego trojnika jest nieprawidlowe

materialy ze strony AC

#51 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:15

wpiecie w kompensacje czy czujnika cisnienia czy temperatury czy obu naraz za pomoca stagowskiego trojnika jest nieprawidlowe

Niemieszaj w to czujnika temp. W schemacie staga ujety jest czujnik 2w1 (temo i cisnienie)
OKi juz niespamuje koledze, jak znajde czas to wrzyce linke.

#52 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:21

Niemieszaj w to czujnika temp. W schemacie staga ujety jest czujnik 2w1 (temo i cisnienie)
OKi juz niespamuje koledze, jak znajde czas to wrzyce linke.



no i co z tego ze jest ujety czujnik 2 w 1?
jest ujety bo pomiar cisnienia i temp. jest brany sprzed listwy a nie temperatura np sprzed listwy a cisnienie z kompensacji

#53 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:31

tak to ma mniej wiecej wygladac ??

Dodany obrazek

spor swoj mozemy chyba zakonczyc bo zdaje sie ze sterownik kolegi ktory ten post napisal nie ma mozliwosci korekty po temperaturze gazu ani po cisnieniu


http://www.agcentrum.com.pl/?d=29

Taki mam sterownik do gazu jezli to cos Wam podpowie.

#54 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 09:33

lendio ma racje, teoretycznie pomiar ciśnienia najlepiej brać z kompensacji, praktycznie IMO nie ma różnicy, ale z racji tego, że STAGu mamy trójnik pomiarowy to montujemy go przed listwami.
Kolega Lukasboss, ma to dobrze rozwiązane, na końcu listwy pomiar ciśnienia i temperatury gazu z wyjściem na mapsensor.

Lukaboss, prościej będzie, jak przetniesz pomarańczowy wężyk wstawisz zwykły trójnik i połączysz z drugą listwą.

#55 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:34

tak to ma mniej wiecej wygladac ??

Dodany obrazek


dokladnie tylko trojnik daj tak 10-15 cm przed listwa nie przy samym jej wejsciu

#56 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 09:37

itor, tylko zauważ, że kolega ma Sirocco, więc nie wiem czy STAGowy czujnik temperatury gazu będzie dobrze obsługiwany przez steorwnik. Poza tym niepotrzebna rzeźba, podałem prostszy sposób. Nie mówiąc już o konieczności zakupu trójnika Stagowego. :)

#57 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:37

lendio ma racje, teoretycznie pomiar ciśnienia najlepiej brać z kompensacji, praktycznie IMO nie ma różnicy, ale z racji tego, że STAGu mamy trójnik pomiarowy to montujemy go przed listwami.
Kolega Lukasboss, ma to dobrze rozwiązane, na końcu listwy pomiar ciśnienia i temperatury gazu z wyjściem na mapsensor.

Lukaboss, prościej będzie, jak przetniesz pomarańczowy wężyk wstawisz zwykły trójnik i połączysz z drugą listwą.


No popatrz ze AC nie wpadlo na pomysl zeby trojnik dac w kompensacji?
Nie bez znaczenia jest miejsce umieszczenia trojnika przed listwami a nie w kompensacji, ale wybor juz nalezy do kolegi Lukassboss

niech kolega sprawdzi czy ma w programie opcje 2,5 Kohm ew. 2.2 Kohm

#58 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 09:43

No to teraz mnie zakreciliscie :D

#59 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 21 września 2010 - 09:46

Lukasboss, jak chcesz to kup sobie trójnik STAGowy i zamontuj tak jak pisze itor, jeśli nie to zrób tak jak pisałem ja, oba połączenia są poprawne, tylko przy moim nie będziesz musiał kupować trójnika STAGowego :)

niech kolega sprawdzi czy ma w programie opcje 2,5 Kohm ew. 2.2 Kohm

Widzisz, najpierw napisałeś 4,5 poprawiles na 2,5 teraz ew 2,2. Nie wiem czy Sirocco ma do wyboru odpowiedni czujnik, dlatego napisałem, że to niepotrzebna rzeźba.

#60 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 09:49

Lukasboss, jak chcesz to kup sobie trójnik STAGowy i zamontuj tak jak pisze itor, jeśli nie to zrób tak jak pisałem ja, oba połączenia są poprawne, tylko przy moim nie będziesz musiał kupować trójnika STAGowego :)

Widzisz, najpierw napisałeś 4,5 poprawiles na 2,5 teraz ew 2,2. Nie wiem czy Sirocco ma do wyboru odpowiedni czujnik, dlatego napisałem, że to niepotrzebna rzeźba.


poprawilem bo sie pomylilem, ty nigdy sie nie mylisz?