Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sprawdzenie pomiarów sekwencji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 12:55

Czasy wtrysku gazu, benzyny, ciśnienia gazu, sondy lambda ....


No wlasnie skutki kompensacji trudno jest zauwazyc z jednego powodu - kompensacja ma powodowac, iz czasy wtrysku benzyny podczas pracy na gazie nie bede sie roznic pomiedzy v-kami ale wiekszosc ludzi ma rozkalibrowane wtryskiwacze i pomimo kompensacji nie widac poprawy bo ona nie jest lekarstwem na rozkalibrowane wtryskiwacze...

#22 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 12:57

Jeszcze jedna sprawa. Mam tak od "nowosci" instalacji. Jak zrzucam z biegu na luz obroty zawsze lekko sie zawahaja. Tzn spada na ulamek sekundy na 500 obrotow i nagle wraca na jalowe czyli kolo 700 obr. Z czego to wynika ??

#23 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 13:00

I przeszliśmy od kompensacji do wtryskiwaczy :)
Testy robiłem na skalibrowanych wtryskiwaczach, później po ich regeneracji. Nie zauważyłem żadnych różnic w pracy silnika. IMO jest zbędna

Jeszcze jedna sprawa. Mam tak od "nowosci" instalacji. Jak zzucam z biegu na luz obroty zawsze lkko sie zawahaja. Tzn spada na ulamek sekundy na 500 obrotow i nagle wraca na jalowe czyli kolo 700 obr. Z czego to wynika

Na Valtekach miałem tak samo, nie zawsze, ale często. Na Magicznych jest narazie spokój.

#24 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 13:01

Jeszcze jedna sprawa. Mam tak od "nowosci" instalacji. Jak zrzucam z biegu na luz obroty zawsze lekko sie zawahaja. Tzn spada na ulamek sekundy na 500 obrotow i nagle wraca na jalowe czyli kolo 700 obr. Z czego to wynika ??


z nieprawidlowej autokalibracji/zuzycia wtryskiwaczy

u ciebie na poczatek zestaw obowiazkowy:
1.wymiana filtra fazy lotnej
2.wymiana filtra fazy cieklej
3.zestaw naprawczy do valteka x 6 + kalibracja wtryskiwaczy
4.kompensacja - jest przydatna
5.autokalibracja + ustawianie na drodze

wogole bym sobie nie zawracal gitary przekladaniem tych wtryskow na boki (nic tym nie osiagniesz)

#25 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 13:02

Na Valtekach miałem tak samo, nie zawsze, ale często. Na Magicznych jest narazie spokój.


No to wszystko jasne :) Jak macie u siebie zamontowane listwy z wtryskami ? chetnie zobacze do czego je przymocowac na blaszkach itp.


EDIT:

z nieprawidlowej autokalibracji/zuzycia wtryskiwaczy

u ciebie na poczatek zestaw obowiazkowy:
1.wymiana filtra fazy lotnej
2.wymiana filtra fazy cieklej
3.zestaw naprawczy do valteka x 6 + kalibracja wtryskiwaczy
4.autokalibracja + ustawianie na drodze

wogole bym sobie nie zawracal gitary przekladaniem tych wtryskow na boki (nic tym nie osiagniesz)


ad1 wymienione 3 tys temu
ad2 wymienione 3 tys temu
ad3. to juz wole zmienic wtryski na cos lepszego

Przekladam bo najzwyczajniej w swiecie mi sie nie podoba takie ulozenie. Nie wiem czy wiesz ale u mnie pod maska troche sie zmienilo w porownianiu do foty ktora dalem wyzej i te wtryski nijak mi pasuja do koncowego efektu :]

#26 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 13:06

u mnie leza na kolektorze

#27 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 13:09

wogole bym sobie nie zawracal gitary przekladaniem tych wtryskow na boki (nic tym nie osiagniesz)

Widzisz, właśnie o to chodzi, że osiągnie, przy niższych temperaturach obstawiam, że będzie się o wiele lepiej przełączam na gaz po nocy. Przerabiałem temat.

Zestaw naprawczy valteka + kalibracja to koło 100zł, osobiście wolałbym kupić nowe listwy 2x100zł dlatego, że regeneracja niewiele dała, dlaczego pisałem wyżej.

No to wszystko jasne Jak macie u siebie zamontowane listwy z wtryskami ? chetnie zobacze do czego je przymocowac na blaszkach itp.

Zrobię zdjęcie mojego pająka i później wstawię.

#28 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 13:10

u mnie leza na kolektorze


No wlasnie instalacje masz dobra z tego co piszesz ale jak sie otworzy maske to widac niezly sajgon czego skutecznie ja probuje u siebie uniknac :) Doskonale rozumiem ze pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc i pewne ustawienia musza byc jak sa aby to mialo rece i nogi (Widzilem pare omeg ktore zle chodzily na gazie a tam pod maska jeden waz lpg ma z 1,5 metra do wtrysiwaczy po jednej stronie a drugi z pol metra do drugiej listwy). Poslucham Waszych rad i zmienie wtryski z czasem ale poki co chce miec to w miare dobrze ulozone pod maska.

#29 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 13:20

No wlasnie instalacje masz dobra z tego co piszesz ale jak sie otworzy maske to widac niezly sajgon czego skutecznie ja probuje u siebie uniknac :) Doskonale rozumiem ze pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc i pewne ustawienia musza byc jak sa aby to mialo rece i nogi (Widzilem pare omeg ktore zle chodzily na gazie a tam pod maska jeden waz lpg ma z 1,5 metra do wtrysiwaczy po jednej stronie a drugi z pol metra do drugiej listwy). Poslucham Waszych rad i zmienie wtryski z czasem ale poki co chce miec to w miare dobrze ulozone pod maska.


sajgon bo gazownia byla rozpieta do zdjecia:)

#30 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 13:29

sajgon bo gazownia byla rozpieta do zdjecia:)


chyba ze :D fakt ze musze tez zasilanie do wtrysow przedluzac bo teraz mam na styk i jest z tym roboty. W ostatecznosci poprowadze weze troche innaczej a wtryski dam maksymalnie na tyl i boki kolektora :p

Jeszcze jedno pytanie lepiej jak jest jeden filtr gazu przed wtryskami czy 2 osobno na listwe ?? Czy nie ma to znaczenia ?? :)

#31 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 września 2010 - 13:33

jezeli czujesz potrzebe poprzenoszenia tego to do dziela, mi by sie nie chcialo:jump:

lepiej jak jest jeden filtr

#32 OFFLINE   TEQUILA

TEQUILA

    SQUAD LUBUSKI , I came back ;-)

  • 429 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 14:22

nic nie powinno sie stac jak je wydłuzysz miałem podobna sytuacje i gazownik stwierdził ze jest ok

rozwiazanie takie jak narysowałes jest jak najbardziej optymalne tak własnie mam zrobione u siebie i jest ok nie mam żadnego problemu
Pod tą maską kryje się coś więcej niż ciało... Pod tą maską kryje się idea, panie Creedy, a idee są kuloodporne
------------------------------------------------------
no i stało się jestem sobą , co komuś to wadzi

#33 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2010 - 14:28

nic nie powinno sie stac jak je wydłuzysz miałem podobna sytuacje i gazownik stwierdził ze jest ok

rozwiazanie takie jak narysowałes jest jak najbardziej optymalne tak własnie mam zrobione u siebie i jest ok nie mam żadnego problemu


Mozesz wkleic foto jak u Ciebie wtryski sa zamontowane po bokach ??

#34 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 21:27

Ja mam pytanie do kolegów którzy sa dobrzy w temacie LPG. Co sądzicie o mojej mapie? I czemu na końcu krzywej jest takie załamanie w dół? Z góry dzięki. [IMG][IMG]http://img821.imageshack.us/img821/4491/20092010.jpg[/IMG][/IMG]

#35 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 września 2010 - 21:31

Jakiś ten mnożnik dziwnie płaski :)
Muki, przyciśnij 1,2,3 do odcięcia i zobacz jak się zachowuje ciśnienie i lambda oraz czy pokaże się komunikat o zapętlonych wtryskach, jeśli nie zapętla i lambda jest bogata to można jeździć.

#36 OFFLINE   Muki20

Muki20
  • 90 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2010 - 21:46

Jakiś ten mnożnik dziwnie płaski :)
Muki, przyciśnij 1,2,3 do odcięcia i zobacz jak się zachowuje ciśnienie i lambda oraz czy pokaże się komunikat o zapętlonych wtryskach, jeśli nie zapętla i lambda jest bogata to można jeździć.

Przed założeniem puchy było tak.http://Dodany obrazek
Jutro sprawdze tak jak mówisz. Dzięki

#37 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 21 września 2010 - 07:42

mnoznik do kitu przy najdluzszych czasach wtrysku powinien wynosic okolo 0,9 a wiec patrzac od lewej systematycznie isc w dol a u kolegi odwrotnie zamiast "opadac" to "rosnie"

#38 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 07:56

Itor sprawdzilem u mnie jak wpiac ta kompensacje i prawa listwa ma zaslepienie ale lewa ma jakis waz podpiety z przewodami do jakiegos czujnika wiec nie zabardzo wiem jak to teraz ominac.

#39 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:08

Itor sprawdzilem u mnie jak wpiac ta kompensacje i prawa listwa ma zaslepienie ale lewa ma jakis waz podpiety z przewodami do jakiegos czujnika wiec nie zabardzo wiem jak to teraz ominac.

W skrocie ::laczysz z tylu listwy a w srodek ( na wezu pomiedzy listwami) dajesz trojnik i tam wpinasz czujnik, ktory teraz jest podlaczony do jednej listwy.

#40 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 08:15

W skrocie ::laczysz z tylu listwy a w srodek ( na wezu pomiedzy listwami) dajesz trojnik i tam wpinasz czujnik, ktory teraz jest podlaczony do jednej listwy.


W sumie racja ;) tez masz u siebie kompensacje ??