Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz na kierownicy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mb_asasello

mb_asasello
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-01-2009
  • Skąd: Żywiec

Napisany 05 lipiec 2011 - 17:24

Kurczę, widzę że mamy klub "stukaczy" :) U mnie to samo. Dzisiaj mi wzięli auto na szarpaki i okazało się, że mam uszkodzone górne mocowanie prawego amortyzatora. Za tydzień mi to mają zrobić, dam znać czy pomogło.

#42 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lipiec 2011 - 10:45

Ale widzę że wszyscy mają B fl może jest jakiś problem z przekładnią, dodam że mam 2,5v6 z 95r z podobnym przebiegiem nie mam tego efektu

#43 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipiec 2011 - 22:35

zrobiłem :D dokręciłem śrubę do kasowania luzu na przekładni i stukanie ustało, omega lepiej się prowadzi :D

#44 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 październik 2011 - 23:26

Dzisiaj odkryłem, że gdy mocno się zaprę i złapię kierownicę, tocała kolumna lekko się przesuwa w osi poziomej na boki.. jak się dostać do śrub mocujących kolumnę kierowniczą?

#45 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 październik 2011 - 23:37

Wiesz co, z tego co kojarzę z wymiany to dostęp po zdjęciu dolnej osłony kokpitu w nogach jedna śruba i dwie dostępne po zdjęciu osłony kolumny.

#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 październik 2011 - 06:27

Wiesz co, z tego co kojarzę z wymiany to dostęp po zdjęciu dolnej osłony kokpitu w nogach jedna śruba i dwie dostępne po zdjęciu osłony kolumny.

tyle że jedna jest chyba z zerwanym łbem w celu zabezpieczenia

#47 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 październik 2011 - 07:15

Okrągłym :). Masz racje, zapomniałem o tym. Trzeba rozwiercać.

#48 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 październik 2011 - 11:49

nie chce jej wyciagac tylko sprobowac dokrecic, dzieki za podpowiedz

#49 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 27 październik 2011 - 16:04

u mnie tez podkrecilem srube, ale efekt tak samo jak kiedys robilem w 2 aucie - chodzi ciasniej, ale luz ten sam. Zatem zostaje albo magiel, albo drazek srodek.

#50 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 październik 2011 - 12:36

już wszystko wiem co i jak. Dr.House to przy mnie przedszkolak!:D No więc tak:
- stuknięcie podczas skręcanie kierownicą w lewo (przegub gumowy łączący przekładnię z kolumną kierowniczą, zlokalizowana centralnie nad nogami kierowcy)
- chwilowy zanik wspomagania gdy jest zimno zaraz po odpaleniu silnika (napinacz paska wieloklinowego, który kończy swój żywot i słabo naciąga oraz chodzi na boki)

Tak więc niestety znów trzeba będzie uszczuplić portfel, ale mam nadzieję, że nie za wiele.

P.S. Da radę samemu wymienić przegub gumowy łączący kolumnę z przekładnią?

#51 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 czerwiec 2012 - 17:28

Mój mechanik twierdzi że tą śrubę w przekładni dokręca się max 1 obrót - nie wiem skąd on to wie... Dokręcił mi i luz zniknął :) Zajęło mu to 2 minuty :)

co do stukania podczas kręcenia kierownicą to pamiętam jak miałem astrę - rozsypało mi sie łozysko mcpersona i wtedy kulki tak stukały...

#52 OFFLINE   Spooky V6

Spooky V6
  • 294 postów
  • Dołączył: 15-03-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maj 2013 - 20:06

a ja mam taka sytuacje i odczulem jak teraz gdy zalozylem letnie kolka 235/45/17,
jechalem sobie obwodnica zeby sprawdzic czy dobrze wywazone kolka sa i wyczulem taki dziwny luz ze kierą moga lekko skrecac ale to nie przenosi sie na kolka w malym zakrecie obrotu luzno lata i cos niepewnie mi sie jechalo z ta przypadloscia czy to jest luz na przekladni ?? Aha przekladnie dwa lata temu byla calkowice regenerowana i nadal jest sucha.

Jedym slowem nie moge utrzymac auta prosto trzymajac kierownice ...

Mam nadzieje ze dobrze zoobrazowalem moja bolaczke ...

#53 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 11 maj 2013 - 22:32

Mój mechanik twierdzi że tą śrubę w przekładni dokręca się max 1 obrót - nie wiem skąd on to wie... Dokręcił mi i luz zniknął :) Zajęło mu to 2 minuty :)

co do stukania podczas kręcenia kierownicą to pamiętam jak miałem astrę - rozsypało mi sie łozysko mcpersona i wtedy kulki tak stukały...


To jest jeszcze stary patent w w123 było tak że sie kasowało luz na kierownicy ale nie wolno było przesadzić po można było łatwo rozwalić przeładnie

#54 OFFLINE   .JARO.

.JARO.
  • 254 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Radomsko

Napisany 12 maj 2013 - 08:15

A tak z ciekawości gdzie jest zlokalizowana ta śruba na przekładni?

#55 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 maj 2013 - 08:43

śruba jest w górnej części przekładni. Wystaje tam taki gwint zakontrowany nakrętką na klucz 17 chyba.

Tu widać ta wystająca na środku śruba to ta;)
Dodany obrazek

Strzałki nie są moje. To fota znaleziona przy pomocy Google;)

#56 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 maj 2013 - 09:18

To jest jeszcze stary patent w w123 było tak że sie kasowało luz na kierownicy ale nie wolno było przesadzić po można było łatwo rozdupcyś przeładnie


Może i stary patent ale w moim przypadku pomógł :) Podobno jak się przesadzi z dokręceniem, to przy mocniejszym skręcie kół może się przekładnia zablokować. Czy to prawda ?

#57 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 maj 2013 - 09:21

tak ale to już jak dokręcisz do oporu xD

#58 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maj 2013 - 14:24

Może i stary patent ale w moim przypadku pomógł Podobno jak się przesadzi z dokręceniem, to przy mocniejszym skręcie kół może się przekładnia zablokować. Czy to prawda ?

tak ale bedzie czuc opor podczas skrecania, przekladnia zawsze najbardziej jest wytluczona na srodku i jak na srodku ja docisniesz to przy skrecie na maks moze sie zablokowac

#59 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 maj 2013 - 16:21

A powiedzcie ile jest zabawy przy wyjmowaniu całej przekładni kierowniczej w silnikach V6? Z tego co się przyglądałem to łatwe raczej nie będzie:masakra:
I co trzeba zdemontować?
Już od dawna się zastanawiałem nad wymianą , albo regenerecją, ale trochę mnie ten demontaż odstraszył

#60 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 410 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 12 maj 2013 - 16:56

jak znam opla to belka w dół