Luz na kierownicy.
#1 OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 19:13
Przy ustawianiu zbieżności okazało się,że kierownica ma okolo 2cm luzu.
Co może być tego przyczyną.
#2 OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 19:19
taki[ATTACH]8844[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#3 OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 19:37
#4 OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 20:01
..albo czy nie zerwało się zabezpieczenie kierownicy, które ma zapobiegać cofaniu się kolumny w trakcie wypadku
A w którym miejscu jest to zabezpieczenie.
A zapomnialem napisać,że luz jest na boki.
#5 OFFLINE
Napisany 14 września 2010 - 20:12
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 08:17
Luz na kierownicy już zlikwidowany.
A teraz jeszcze jedno.
Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka.
Zbieżność była ustawiana.
I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.
#7 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 08:45
złe ustawienie kątów pochylenia koła, też będzie mogło ściągaćCo może być przyczyną,zdzierania opon od środka.
Sądzę że 2 sprawy mogą mieć wpływ... Pierwsza to hamulce nie równo biorą, można zweryfikować na stacji diagnostycznej, Druga, uszkodzenie przedniego zawieszenie konkretnie to tuleji wahacza (nie dawno robiłeś), odczuwał byś pływanie auta lub amor jeden nie trzyma dlatego nurkuje.I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.
#8 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 10:21
Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka. Zbieżność była ustawiana. I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.
u mnie te dwa objawy powodowały badziewne (miękkie) tuleje , ściąganie było na tyle mocne że wyrywało mi kierownicę z rąk i słabo odbijała po skręcie , pomogła wymiana na lemfordera
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 10:52
Nie chcę zakładać 2-tematu.
Luz na kierownicy już zlikwidowany.
A teraz jeszcze jedno.
Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka.
Zbieżność była ustawiana.
I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.
a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?
#10 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 15:23
Drążek środkowy.a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?
#11 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 15:50
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 16:23
a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?
jeszcze się spytam na prostych kolach żadnego luzu nie miałeś ale jak skręciłeś kola w prawo lub lewo o 360 stopni był luz zgadza się? tylko wtedy miałeś luz?
#14 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 16:27
jeszcze się spytam na prostych kolach żadnego luzu nie miałeś
Właśnie wtedy występował ten 2 cm luz.
Na skręconych kołach,nie występował.
#15 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 16:44
#16 OFFLINE
Napisany 10 października 2010 - 18:43
Właśnie wtedy występował ten 2 cm luz.
Na skręconych kołach,nie występował.
a u mnie jest na skręconych kołach taki luz na prostych kołach jest ok i już nie wiem co mam robić to chyba w kolumnie byłem już u nie jednego mechanika to mi mówili że w omegach jest ślimakowa przekładnia i to jest normalne ze na skręconych kolach jest taki luz:(
#17 OFFLINE
Napisany 11 października 2010 - 17:26
u nie jednego mechanika to mi mówili że w omegach jest ślimakowa przekładnia i to jest normalne ze na skręconych kolach jest taki luz
U mnie ten luz nie występuje.
Po długiej i ciężkiej walce,jest wszystko oki.
ps.będe się sądził z mechanikami,2-razy był w ciągu 2-tygodni,te same części były wymieniane.
#18 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2010 - 20:45
Panowie, czy ktoś z was ma pojęcie o żywotności przekładni kierowniczej w omegach?
Ja ostatnio też zauważyłem cholernie denerwujący luz w układzie kierowniczym. Niedawno wymieniałem tuleje na Lemfordery z BMW, końcówki i podejrzewam najgorsze że przekładnia podziękowała...
#19 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2010 - 18:14
Witam
Panowie, czy ktoś z was ma pojęcie o żywotności przekładni kierowniczej w omegach?
Ja ostatnio też zauważyłem cholernie denerwujący luz w układzie kierowniczym. Niedawno wymieniałem tuleje na Lemfordery z BMW, końcówki i podejrzewam najgorsze że przekładnia podziękowała...
masz luz tak samo jak ja na skręconych kolach?
#20 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2010 - 19:10
tak na marginesie - ktoś podpowie jak mocno skręcać tę śrubę? Do jakiegoś oporu, na maxa, czy może na maksa a potem popuścić powiedzmy o ćwierć obrotu?