Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz na kierownicy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2010 - 19:13

Bylem ostatnio na warsztacie,wymieniać łożyska,tuleje wahaczy i drażki kierownicze,lewy i prawy.
Przy ustawianiu zbieżności okazało się,że kierownica ma okolo 2cm luzu.
Co może być tego przyczyną.

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2010 - 19:19

sprawdź przegub na dole kolumny przy pedałach czy nie ma luzy

taki[ATTACH]8844[/ATTACH]

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2010 - 19:37

..albo czy nie zerwało się zabezpieczenie kierownicy, które ma zapobiegać cofaniu się kolumny w trakcie wypadku

#4 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2010 - 20:01

..albo czy nie zerwało się zabezpieczenie kierownicy, które ma zapobiegać cofaniu się kolumny w trakcie wypadku


A w którym miejscu jest to zabezpieczenie.

A zapomnialem napisać,że luz jest na boki.

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2010 - 20:12

to może popuściły śruby którymi jest kolumna przykręcona

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2010 - 08:17

Nie chcę zakładać 2-tematu.
Luz na kierownicy już zlikwidowany.
A teraz jeszcze jedno.
Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka.
Zbieżność była ustawiana.
I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.







 


#7 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 08:45

Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka.

złe ustawienie kątów pochylenia koła, też będzie mogło ściągać

I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.

Sądzę że 2 sprawy mogą mieć wpływ... Pierwsza to hamulce nie równo biorą, można zweryfikować na stacji diagnostycznej, Druga, uszkodzenie przedniego zawieszenie konkretnie to tuleji wahacza (nie dawno robiłeś), odczuwał byś pływanie auta lub amor jeden nie trzyma dlatego nurkuje.

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 10:21

Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka. Zbieżność była ustawiana. I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.


u mnie te dwa objawy powodowały badziewne (miękkie) tuleje , ściąganie było na tyle mocne że wyrywało mi kierownicę z rąk i słabo odbijała po skręcie , pomogła wymiana na lemfordera

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 października 2010 - 10:52

Nie chcę zakładać 2-tematu.
Luz na kierownicy już zlikwidowany.
A teraz jeszcze jedno.
Co może być przyczyną,zdzierania opon od środka.
Zbieżność była ustawiana.
I jeszcze,dlaczego przy hamowaniu,auto nurkuje na lewą stronę i w tą samą strone ciągnie auto.


a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?

#10 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2010 - 15:23

a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?

Drążek środkowy.







 


#11 OFFLINE   marcin 1986

marcin 1986
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-05-2010

Napisany 10 października 2010 - 15:50

witam Mam problem z moja omesia Jadac nawet po najmniejszych koleinach prowadza nia jak diabli W zawieszeniu nie ma zadnego luzu wszystkie gumy na wahaczach koncówki drazków stabilizatorów mam powymieniane zbieznosc ustwiona Opony z tyłu 215 przód 195 Czy mógłby mi ktos doradzic co jrst przyczyna tego prowadzania

#12 OFFLINE   MarekFKLD

MarekFKLD
  • 1 119 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Tarnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2010 - 16:22

zmień tuleje wahaczy na lemforder od bmw

 


#13 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 października 2010 - 16:23

a jak zlikwidowałeś ten luz na kierownicy co było przyczyna tego luzu?


jeszcze się spytam na prostych kolach żadnego luzu nie miałeś ale jak skręciłeś kola w prawo lub lewo o 360 stopni był luz zgadza się? tylko wtedy miałeś luz?

#14 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 października 2010 - 16:27

jeszcze się spytam na prostych kolach żadnego luzu nie miałeś


Właśnie wtedy występował ten 2 cm luz.
Na skręconych kołach,nie występował.







 


#15 OFFLINE   marcin 1986

marcin 1986
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-05-2010

Napisany 10 października 2010 - 16:44

gumy były wymianiane na wahaczach A moze byc to wina opon Bo z przodu sa twardsze a z tyłu bardziej miekkie :tank:

#16 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 10 października 2010 - 18:43

Właśnie wtedy występował ten 2 cm luz.
Na skręconych kołach,nie występował.


a u mnie jest na skręconych kołach taki luz na prostych kołach jest ok i już nie wiem co mam robić to chyba w kolumnie byłem już u nie jednego mechanika to mi mówili że w omegach jest ślimakowa przekładnia i to jest normalne ze na skręconych kolach jest taki luz:(

#17 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2010 - 17:26

u nie jednego mechanika to mi mówili że w omegach jest ślimakowa przekładnia i to jest normalne ze na skręconych kolach jest taki luz


U mnie ten luz nie występuje.

Po długiej i ciężkiej walce,jest wszystko oki.


ps.będe się sądził z mechanikami,2-razy był w ciągu 2-tygodni,te same części były wymieniane.







 


#18 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 02 listopada 2010 - 20:45

Witam

Panowie, czy ktoś z was ma pojęcie o żywotności przekładni kierowniczej w omegach?
Ja ostatnio też zauważyłem cholernie denerwujący luz w układzie kierowniczym. Niedawno wymieniałem tuleje na Lemfordery z BMW, końcówki i podejrzewam najgorsze że przekładnia podziękowała...

#19 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 05 listopada 2010 - 18:14

Witam

Panowie, czy ktoś z was ma pojęcie o żywotności przekładni kierowniczej w omegach?
Ja ostatnio też zauważyłem cholernie denerwujący luz w układzie kierowniczym. Niedawno wymieniałem tuleje na Lemfordery z BMW, końcówki i podejrzewam najgorsze że przekładnia podziękowała...


masz luz tak samo jak ja na skręconych kolach?

#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2010 - 19:10

ja ostatnio trochę skręciłem śrubę regulacyjną na przekładni i powiem wam, że prowadzenie samochodu w koleinach znacznie się poprawiło
tak na marginesie - ktoś podpowie jak mocno skręcać tę śrubę? Do jakiegoś oporu, na maxa, czy może na maksa a potem popuścić powiedzmy o ćwierć obrotu?