Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Co daje porting przepustnic?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2010 - 21:17

wolnossące bez polerki

Dokładnie Eryk ma racjie,no chyba ze Panowie doładowanie dorzucicie to wtedy bedzie to miało sens;)

#22 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 21:29

a przy powiekszaniu otworów? mozna odrazu w poler walnac. bedzie na zaś :D

pozatym mozna zgrać wszelakie laczenia w dolocie: tj laczenia kolektor ssący- podstawka- glowica. tak samo obrobka glowicy przy kolektorze wydechowym.

#23 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 19 września 2010 - 21:31

Wyszlifować na równo wskazane ale nie polerować na lustro. Czyli pozbywamy sie niedoróbek odlewu, jakis wcięc czy nadmiaru materiału ale nie polerujemy na lusterko. Kończymy szlif na papierze ok-180. Wtedy powerzchna jest gładka (nic nie powoduje blokad powietrza ) a są rysy które wprowadzaja powietrze w zawirowania. Za to denko tłoka, kanały wydechowe jak i kolektor wyechowy( chodz raczej fizycznie nie mozliwe badz bardzo cięzkie do zrealizowania) na lusterko. Ale z tym to mozna przy okazji jak ktos lubi :p

#24 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2010 - 21:33

yo.

czyli w skrocie.

poprawic fabryczne elementy. przeszlifowac 180tką ssący - nie na lustro.

chyba ze coś ma pierdzieć w dolot - wtedy na lustro :D

#25 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 20 września 2010 - 18:06

Na lustro nie ma sensu ponieważ paliwo w dolocie osadza się na ściankach(cienka mgiełka) i to poprawia przepływ.


Co do multiramu, to nie jest on po to, żeby powodować zawirowania powietrza, a po to, żeby zmieniać pojemność dolotu zależnie od obrotów, żeby lepiej wykorzystać silnik.

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 września 2010 - 18:16

Na lustro nie ma sensu ponieważ paliwo w dolocie osadza się na ściankach(cienka mgiełka) i to poprawia przepływ.


Co do multiramu, to nie jest on po to, żeby powodować zawirowania powietrza, a po to, żeby zmieniać pojemność dolotu zależnie od obrotów, żeby lepiej wykorzystać silnik.


rowniez - ale przepustnice powoduja rowniez zawirowania powietrza




 


#27 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 20 września 2010 - 23:01

Porting przepustnic :) .. pomyślałem sobie, dlaczego nie, miałem dziś dzień wolny, zrobię sobie :) Wszystko wykonywałem bardzo dokładnie, wszystko zajęło mi z 6 godzin .. ale nie spieszyłem sie, ładna pogoda, towarzystwo itp .. Złożyłem wszystko do kupy, odpalam i .. obrony skaczą ... od 1000 do 2000 i spadają .. 1000 .. 2000 i spadają do 1000 i tak cały czas jakby auto samo sobie dodawało gazu ... Przejechałem sobie później z 50 km, myślałem że może jakoś samo się naprawi .. fakt, przyspieszanie super, u mnie działa, choć może to wyobraźnia .. ale nie do końca, nie wpadałem w euforie bo ciągle w głowie to falowanie .. jak podczas jazdy dałem na luz .. znowu falowanie .. I to takie wrażenia z portingu przepustnic :) .. Absolutnie nie odnoszę się do tego czy to działa czy nie .. tak po prostu opisałem mój przypadek ... taka forma wyżalenia :( ..
Tak sobie myślę .. jak odpinałem wtyczkę od przepustnicy to nie odłączyłem akumulatora .. może to jest przyczyną ...
Sczytane błędy:
57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
.. A jeszcze, jak na działającym (falującym) silniku odepnę wtyczkę przepływomierza - silnik dławi się i gaśnie, jak odłączę wtyczkę od krokowego - nic się nie dzieje, silnik dalej chodzi i faluje, jak wyciągnę krokowy, tak lekko żeby tylko dostało się lewe powietrze - silnik dławi się i gaśnie, jak wyciągnę wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy (tak to się chyba nazywa, ta czarna kostka przy przepustnicy) - obroty wskakują na ok 3500 i tak się utrzymują, jak ją podłączę to obroty spadają i znowu zaczyna falować ... to chyba wszystkie próby kombinacje jakie robiłem :)
Nie jestem mechanikiem, nie znam się ... puki co odłączyłem akumulator, zobaczę co wyjdzie rano :)
A może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę ... naprawdę wszystko robiłem spokojnie, powoli i dokładnie, wszystko przykręciłem zwracając uwagę na nieszczelności, dopasowania itp ... niczego innego w silniku nie grzebałem .. tylko tą przepustnicę :(

#28 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 07:19

jestem pewien ze ciągnie "lewe" powietrze

#29 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 14:43

jestem pewien ze ciągnie "lewe" powietrze


Dokladnie. Wrzuc foty przepustnicy po przerobce. Kolektora ssacego nie zdejmowales ??

#30 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 21 września 2010 - 15:02

Coś mi sie wydaje, że to nie 'lewe' powietrze. Dziś wszystko posprawdzałem, jak na działającym silniku zatkam ręką rurę od filtra powietrza to auto gaśnie, jak by miało lewe powietrze to by jakoś tam działało. Poza tym. pryskanie preparatami do szukania lewego powietrza tez nie dało wyniku. Wydaje mi się że po prostu popsułem przepustnice. Bo na rysunkach jest żeby zeszlifować nie tylko sam 'pałąk' na śrubki ale i same gardziele. A tam były takie jakby kołnierzyki i te okrągłe kółka szczelnie zamykały przepływ powietrza. Jak je zeszlifowałem to między okrągłymi kółkami a gardzielą jest szczelina ok 1 mm. i wydaje mi sie że to przez to .. chyba po prostu zniszczyłem przepustnice pilnikiem .. :(
No ale tak było na zdjęciach w omegaowners ...
Po wypiłowaniu tych kołnierzy z przepustnicy jest normalnie taki duzy przeswit jak na zdjęciu ... czy to może być przyczyną ?
[ATTACH]8903[/ATTACH]

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 września 2010 - 15:10

chyba rzeczywiście zmaściłeś
Spróbuj jeszcze jednej rzeczy - odłącz aku na noc, rano odpal i pozwól silnikowi sobie chodzić aż do pełnego rozgrzania. Może komputer się adaptuje do nowych warunków

#32 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 15:14

Ten kołnierzyk dookoła chyba powinien zostać. Środek tylko jest "spiłowany".Tak jest na rysunku.

#33 OFFLINE   Paciak

Paciak

    StuntPoland.com

  • 119 postów
  • Dołączył: 13-06-2009

Napisany 21 września 2010 - 15:20

no napewno, w tym wypadku jest tak jakby przepustnica była cały czas uchylona a TPS widzi ją jako zamkniętą. Na dodanym zdięciu widac dokładnie, silnik dostaje "lewe" powietrze przy puszczeniu gazu z tym ze nie przez rozszczelnenie przy montazu itd a "normalną" drogą. Przepustnica do wymiany.

#34 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 21 września 2010 - 15:22

Czyli ... mogę się rozglądać za nową przepustnicą ? .. zepsułem i to jest przyczyną ? .. a może ktoś z lubuskiego ma na sprzedaż ?:)

#35 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2010 - 15:25

mnowacz, czym to szlifowałeś?

#36 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 21 września 2010 - 19:48

Jarqz, z grubsza pilniczkiem ... później papier 180, 220, 500 i na końcu 800 .. nie polerowałem, zostawiłem na papierze 800

No tak teraz już wiem :) ..
Choć na zdjęciu z omegaowners widać wyraźnie że tam też szlifował samą gardziel ..
[ATTACH]8921[/ATTACH]
No ale jak już koledzy wiedzą .. poprzez moją nauczkę .. nie warto w to się bawić .. no może zmienić śrubki i wyszlifować ten pałąg, ale nie ruszać samej gardzieli :(

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 września 2010 - 19:58

szkoda zabawy na to bo przyrost mocy zaden.




 


#38 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 września 2010 - 21:37

No tak teraz już wiem :) ..
Choć na zdjęciu z omegaowners widać wyraźnie że tam też szlifował samą gardziel ..
[ATTACH]8921[/ATTACH]
No ale jak już koledzy wiedzą .. poprzez moją nauczkę .. nie warto w to się bawić .. no może zmienić śrubki i wyszlifować ten pałąg, ale nie ruszać samej gardzieli :(


Widac wyraznie na focie z omegaowners ze wyszlifowal gardziel przed i za łopatką ale pod samą łopatką nic nie szlifował !!

#39 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 21 września 2010 - 21:40

Hm ... ok, możliwe, używam netbooka 10" .. mało co w nim widać :)

#40 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 września 2010 - 22:13

spróbuj tego co napisałem wcześniej