Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana parownika i wtryskiwaczy na MAGIC III


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 07 września 2010 - 20:44

Witam ostatnio zakupiłem parownik MAGIC III i wtryskiwacze MAGIC JET 3V proszę o pomoc przy założeniu reduktora dowiedziałem się ze trzeba go założyć do góry nogami czy to prawda?;czy mam założyć drugi krókiec.

Wtryskiwacze magic jet 3v czy sa odpowiednie do mojego silnika,na jaką średnice rozwiercić dzysze wtryskiwaczy 2,4mm czy 2,5mm

Obecnie posiadam reduktor KME SILVER,STAG 300 i wtryskiwacze valtek czerwone z przebiegiem 25000tys.dysze rozwiercone na 3.2mm (dalej przy kalibracji pokazuje za małe dysze wtryskiwaczy).Silnik 3.0 V6 211KM

Proszę pomoc przy regulacji parownika i kalibracji.

#2 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 07 września 2010 - 21:15

Ja bym zaczął od dysz 2,5mm i ciśnienie ~1,1bara i w zależności co wyjdzie po autokalibracji rozwiercać dysze lub ewentualnie korygować ciśnieniem.

#3 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 07 września 2010 - 21:25

Ja bym zaczął od dysz 2,5mm i ciśnienie ~1,1bara i w zależności co wyjdzie po autokalibracji rozwiercać dysze lub ewentualnie korygować ciśnieniem.


a nie wiesz jak z tym parownikiem wieszać go do góry nogami

#4 OFFLINE   blase2501

blase2501
  • 42 postów
  • Dołączył: 03-06-2010
  • Skąd: SIEMONIA

Napisany 07 września 2010 - 21:33

a nie wiesz jak z tym parownikiem wieszać go do góry nogami


nie normalnie ja tez wymieniałem na taki i jest pod filtrem powietrza tam dobrze sie miesci tylko podłacz go przed zawor trojdrozny zeby miał dobre grzanie i bedzie ok

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 września 2010 - 21:52

drugi króciec w tym parowniku to jedna wielka ściema

#6 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2010 - 22:03

Koledzy dobrze napisali, dysze maks. 2,5mm i ciśnienie 1,1 bara - potem zabawa tylko ciśnieniem lub/i mnożnikiem w granicach zdrowego rozsądku - śruba na imbus na górze parownika. Parownik zamotuj "normalnie" wlotem od dołu, woda jak koledzy sugerują: wlot z przed zaworu trójdrożnego, wylot na magistralę zbiorczą przed dołem chłodnicy. Przy montażu pamiętaj o maksymalnym skróceniu wężyków od wtrysków do wkrętek, ich równej długości względem siebie, bliskości wkrętek względem wtrysków benzyny, trójniku pomiarowym blisko listw wtryskiwaczy/właściwego wybrania czujnika temperatury gazu, jeśli używasz czujnika z listwy MJ. Mnożnik na wolnych maksymalnie 1,2, przy najdłuższych czasach wtrysku na 1 - po autokalibracji. Zapewni Ci to minimum korygowania linii mnożnika po testach drogowych. Przyjemnego ustawiania ;)

#7 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 07 września 2010 - 22:34

drugi króciec w tym parowniku to jedna wielka ściema


tez tak myślę
kupiłem drugi tak tylko dla pewności

nie normalnie ja tez wymieniałem na taki i jest pod filtrem powietrza tam dobrze sie miesci tylko podłacz go przed zawor trojdrozny zeby miał dobre grzanie i bedzie ok


a czy masz spadki mocy przy tym parowniku ponieważ to nowość na rynku miałem kupić GT skorpion ale ten miał duże spadki mocy dlatego padło na tłokowy

Koledzy dobrze napisali, dysze maks. 2,5mm i ciśnienie 1,1 bara - potem zabawa tylko ciśnieniem lub/i mnożnikiem w granicach zdrowego rozsądku - śruba na imbus na górze parownika. Parownik zamotuj "normalnie" wlotem od dołu, woda jak koledzy sugerują: wlot z przed zaworu trójdrożnego, wylot na magistralę zbiorczą przed dołem chłodnicy. Przy montażu pamiętaj o maksymalnym skróceniu wężyków od wtrysków do wkrętek, ich równej długości względem siebie, bliskości wkrętek względem wtrysków benzyny, trójniku pomiarowym blisko listw wtryskiwaczy/właściwego wybrania czujnika temperatury gazu, jeśli używasz czujnika z listwy MJ. Mnożnik na wolnych maksymalnie 1,2, przy najdłuższych czasach wtrysku na 1 - po autokalibracji. Zapewni Ci to minimum korygowania linii mnożnika po testach drogowych. Przyjemnego ustawiania ;)


czujnik reduktora podłączyć obojętnie ponieważ nic nie ma zaznaczone?najgorzej z ustawianiem mnożnika,a dusze w kolektorze trzeba rozwiercać i jakie tam mogą być od nowości

#8 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2010 - 22:54

Andrzeju, napisałem o właściwym wyborze czujnika temperatury gazu - jeśli zamiast trójnika użyłbyś czujnika z listw - o czujniku w reduktorze nic nie napisałem. Dysz w kolektorze też się nie rozwierca - znaczy się rozwierca w skrajnych przypadkach ale nie o tym tu mowa - rozwierca się dysze na wylocie z wtryskiwaczy, zazwyczaj są 1,5mm lub 2mm. Czujniki Magic(reduktor, listwy, w filtrze/rozdzielaczu Magic) to - teoretycznie 4,7kohma ale trzeba wybierać je w programie AcGazSynchro tak, aby zgadzały się z rzeczywistością np poranną temperaturą zimnego silnika. Odnośnie ustawiania mnożnika to nieskromnie brałem kiedyś udział w dyskusji w temacie o tym, jak Stag300 podbierał benzynę zamiast gazu - poszukaj w moich wcześniejszych postach.

#9 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2010 - 11:51

Dokładnie chyba na temat tego i innych zestawów jak i sposobu ich prawidłowego zamontowania zostało powiedziane już wszystko. Polecam poszukać w postach - jak przeczytasz za dużo to na wiedzy Ci nie ubędzie. ;)

#10 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 08 września 2010 - 12:35

Zanim zamontujesz reduktor sprawdź, czy wszystkie śruby są w nim dobrze dokręcone, nie żartuje.

#11 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 08 września 2010 - 16:27

ok troche juz czytam
czy ktoś miał juz doczynienia z tym parownikiem,a dokładnie chodzi mi o spadki ciśnienia

#12 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 08 września 2010 - 17:13

ok troche juz czytam
czy ktoś miał juz doczynienia z tym parownikiem,a dokładnie chodzi mi o spadki ciśnienia


przy max bucie mam okolo 0,15

#13 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 08 września 2010 - 19:33

przy max bucie mam okolo 0,15


az tyle
a jak sprawa wyglada w praktyce sprawdza się i jak długo jeżdzisz juz na nim

#14 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 08 września 2010 - 19:36

az tyle
a jak sprawa wyglada w praktyce sprawdza się i jak długo jeżdzisz juz na nim


wczesniej mialem silvera (z takim kupilem) i spadki byly po 0,4
jezdze 3 miesiace na magicu i moim zdaniem jest ok

#15 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 11 września 2010 - 15:45

wczesniej mialem silvera (z takim kupilem) i spadki byly po 0,4
jezdze 3 miesiace na magicu i moim zdaniem jest ok

a jakie masz wtryskiwacze magic jet

#16 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 11 września 2010 - 15:49

a jakie masz wtryskiwacze magic jet


keihin

#17 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 12 września 2010 - 11:15

może ktoś wie jaki ustawic czujnik temp.reduktora przy parowniku MAGIC III

#18 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 12 września 2010 - 11:31

może ktoś wie jaki ustawic czujnik temp.reduktora przy parowniku MAGIC III


4,7Kohm

#19 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 12 września 2010 - 13:12

4,7Kohm


czyli to będzie CT-LE-4K7

#20 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 12 września 2010 - 13:18

czyli to będzie CT-LE-4K7


dokladnie, mozna tez ustawic 4,5 Kohm - ogolnie bez znaczenia 50% ustawia 4,5 50% - 4,7