Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rodzaje skrzyn... i przełożenia...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:35

Beast, a co doradzisz? zalezy mi na lekko dluzszym przelozeniu, zeby moc w przyszlosci duzo w trasach jezdzic i dosc szybko.(polska - niemcy, niemcy - polska)

Beast i tak musze Cie niedlugo odwiedzic w zwiazku z katalizatorami, zaciskami itp, tylko wroce z niemcowni.

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:37

Beast, a co doradzisz? zalezy mi na lekko dluzszym przelozeniu, zeby moc w przyszlosci duzo w trasach jezdzic i dosc szybko.(polska - niemcy, niemcy - polska)

Beast i tak musze Cie niedlugo odwiedzic w zwiazku z katalizatorami, zaciskami itp, tylko wroce z niemcowni.


3.7 max. ale optymalne by bylo 3.9 - bedzie i vmax i przyspieszenie




 


#23 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:42

Beast, z tego co wczesniej napisal DamianSz, wynika, ze mam aktualne przelozenie 3.95

silnik x25xe
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16

jest sens przerabiac do tych 3.9? a jak tak, to co dalej radzisz?

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:43

Beast, z tego co wczesniej napisal DamianSz, wynika, ze mam aktualne przelozenie 3.95

silnik x25xe
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16

jest sens przerabiac do tych 3.9? a jak tak, to co dalej radzisz?


z tego co podali wyzej nic nie wynika bo to przelozenie pierwszebo biegu a nie przelozenie dyfra.




 


#25 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:47

a co da mi dyfer?
przelozenie w moscie zrobi do 3.9?

ta opcja moze wydawac sie ciekawa, ale jakie koszty takiej zabawy?
i co sie dokladnie poprawi?
jak pisales wczesniej,V-max lekko i przyspieszenie rowniey?

#26 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2751 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:53

przelozenie w dyfrze, tzw. przelozenie glowne, czy jak tam zwal. lepiej wyjdziesz jak zmienisz dyfer niz skrzynie.

z tego co tutaj jest napisane to tylko 5 bieg ma inne przelozenia w roznych skrzyniach, reszta taka sama.

jest roznica miedzy autami przednonapedowymi, a tylno.
w przednionapedowych zmieniasz skrzynie, bo w niej siedzi dyfer.
w omedze masz dyfer osobno.

jak pisales wczesniej,V-max lekko i przyspieszenie rowniey?


jak zmienisz sam dyfer to albo bedziesz mial lepsze przyspieszenie, albo mniejsze spalanie i ciszej w kabinie.
na krotkim bedziesz musial czesciej biegi zmieniac, ale za to szybciej bedzie sie zbieral. no i V max spadnie.
na dluzszym bedziesz mial wieksza predkosc maksymalna dla poszczegolnych biegow.
tylko na V biegu moze nieznacznie spasc, bo silnik nie podola tak czy siak oporom podczas jazdy z predkoscia mozliwie maksymalna.

zrob tak jak beast radzi.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 wrzesień 2010 - 18:55

lekko nie rozumiesz. przelozenia skrzyni nijak maja sie do przelozenia skrzyni biegow. chodzi o dlugosc kazdego biegu. jesli teraz na 1 masz 3.95 a dasz taka z 3.8 to bedziesz szybciej musial zmieniac z I na II. jesli wydluzysz - pozniej. jesli V jest krotka to vmax jest mniejszy ale rozniece w skrzyniach sa praktycznie niezauwazalne. wiecej zauwazysz na przelozeniu tylnego mostu. na 3.7 bedize dobry vmax (oczywiscie sa jeszcze inne warunki min kondycja silnika) a na 4.22 bedzie lepiej przyspieszal. u mnie roznica miedzy 3.7 jaki mialem z 4.22 jaki mam to raptem 10-14 km.h na vmax ale przyspieszenie lepsze




 


#28 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 wrzesień 2010 - 19:03

no ok, ''lekko'' juz zrozumialem :D

hmmm, to kskoro mowisz, ze roznica wv max taka mala, to moze lepiej zainwestowac w dyfer 4.22, moze minimalnie dluzszy, co? jakie sa jeszcze inne wyjscia?

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2751 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 wrzesień 2010 - 19:14

no ok, ''lekko'' juz zrozumialem :D

hmmm, to kskoro mowisz, ze roznica wv max taka mala, to moze lepiej zainwestowac w dyfer 4.22, moze minimalnie dluzszy, co? jakie sa jeszcze inne wyjscia?


jak dasz 4.22 to na banie w niemcowni bedziesz silnik usial trzymac na wyzszych obrotach niz na dyfrze 3,9
spalanie wyjdzie wyzsze, zmniejszy sie komfort podrozowania.
zalezy czego od auta oczekujesz. chcesz sie szybciej rozpedzac, czy bardziej komfortowo podrozowac ze stala predkoscia. (wyprzedzic tez dasz rade, wystarczy redukcja)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 06 wrzesień 2010 - 19:16

chcesz sie szybciej rozpedzac, czy bardziej komfortowo podrozowac ze stala predkoscia. (wyprzedzic tez dasz rade, wystarczy redukcja)


bardziej komfortowo podrozowac.
wiec ok, decyzja padla :D

#31 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7667 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 wrzesień 2010 - 19:59

Sipa, mam wrażenie że dalej nie rozumiesz...

Jak dasz most (dyfer) z przełożeniem 4.22 to Vmax będzie mniejsza ale za to przyspieszenie większe, jak dasz most z przełożeniem 3.7 Vmax będzie w teorii większe (dochodzi masa innych pierdół, tak jak pisze beast, kondycja silnika, opory powietrza i opory toczenia itd) ale przyspieszenie mniejsze.

Przełożenia skrzyni biegów to jest zupełnie inna sprawa...

#32 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 06 wrzesień 2010 - 20:48

Mam pytanie do użytkowników 2.5TD w automacie. Jakie macie obroty silnika przy 100km/h na ostanim biegu?

#33 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 24 kwiecień 2014 - 16:25

Trochę odkopuję, ale tematycznie.

A ma ktoś dane dotyczące przełożeń w skrzyniach manualnych montowanych do OMEGI A ? Interesują mnie skrzynie na linkę.

#34 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 04 czerwiec 2014 - 22:08

Witam. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaka będzie różnica w obrotach na przełożeniu 4.22 a 3.7 na 5 biegu przy powiedzmy 100km/h? Zależy mi na wyciszeniu silnika w trasie (nawet kosztem przyśpieszenia). Mam bfl 2,2 benzyna, czy zmieniając most zyskam na ciszy?

Dzięki za odpowiedzi :)

#35 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwiec 2014 - 00:44

http://www.unixnerd....co.uk/revs.html

#36 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 czerwiec 2014 - 02:56

Witam. Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaka będzie różnica w obrotach na przełożeniu 4.22 a 3.7 na 5 biegu przy powiedzmy 100km/h? Zależy mi na wyciszeniu silnika w trasie (nawet kosztem przyśpieszenia). Mam bfl 2,2 benzyna, czy zmieniając most zyskam na ciszy?

nie wiele jej zyskasz, jakieś 400rpm mniej. musiał byś założyć most z diesla 3.45 wtedy przy 100km/h bedziesz miał jakieś 2200rpm a nie 2800 jak teraz.

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4321 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwiec 2014 - 04:30

musiał byś założyć most z diesla 3.45

lub 3.27

#38 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 11 czerwiec 2014 - 20:03

Wszystko będzie pasowało p&p?

#39 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 czerwiec 2014 - 13:02

Wszystko będzie pasowało p&p?


Jak będziesz kupować most to bierz razem z łapą mocującą, były na różne śruby (chyba 12 i 14). To jedyna różnica.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#40 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 17 czerwiec 2014 - 20:00

a powiedzcie mi :) jak wymienię most to mocno podupadnę na przyśpieszeniu? Moje 2,2 to nie demon prędkości, a zmiana przełożenia może zabić możliwość wyprzedzania :D