Rodzaje skrzyn... i przełożenia...
#1 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 10:25
Chciałbym sie dowiedzieć jak to jest z tym skrzyniami, ich symbolami i co one oznaczaja... czy to są jakies przełozenia czy co? jaką skrzynie najlepeij miec aby samochód lepiej przyspiesał a jaką żeby był wyższy v max? Mam u siebie R28, i nie wiem jak to wyglada
POzdr
P.s Mowa o manualu
#2 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 10:28
PS. Czas na 3.0 Michał.
#3 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 13:22
Przełożenia są te same, różnią się możliwym do przeniesienia momentem. Np. R28 to 280 Nm, R23 to 230 Nm itd.
PS. Czas na 3.0 Michał.
Aha... to już wszystko jasne....
A z 3.0 to fakt.... tak trzeba bedzie zrobic...
#4 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 13:30
skad ty takie dane bierzesz.
skrzynie r25 i r28 i r30 bo takie wystepowaly z omieb roznia sie od siebie przelozeniami jak najbardziej, pozatym nie slyszalem o skrzyni r23
michal jesli chcesz poprawic vmax do skrzynie i tak masz z najdluzszymi przelozeniami. co poprawy przyspieszenia szukaj r28 albo r30 - ma ktorsze przelozenia
#5 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 13:45
wicek - do lekcji
skad ty takie dane bierzesz.
skrzynie r25 i r28 i r30 bo takie wystepowaly z omieb roznia sie od siebie przelozeniami jak najbardziej, pozatym nie slyszalem o skrzyni r23
michal jesli chcesz poprawic vmax do skrzynie i tak masz z najdluzszymi przelozeniami. co poprawy przyspieszenia szukaj r28 albo r30 - ma ktorsze przelozenia
aha,
ale Beast ja mam teraz R28, czy zmiana na R30 poprawi przyspieszenie?
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 14:07
nie. przelozenia sa identyczne
dzięki
czyli w napędzie nie urwe już żadnej milisekundy z tego co widze skrzynia r28 i most 4.22
#8 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 14:20
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16
-------------------------
R25D
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,761 = 35/27 * 27/46
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
-------------------------
R28
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,814 = 35/27 * 27/43
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
-------------------------
R30
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,761 = 35/27 * 27/46
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
takie są przełożenia teraz pytanie czy wszystkie te skrzynie mają taki sam wałek sprzęgłowy ??
R25B
20SE, X20SE, X20XEV
Y22XE, X25XE, Y26SE
R25D
Z22XE, X20DTH,
25DT, X25DT
R28
X30XE
R30
Y32SE, Y22DTH
Y25DT
#9 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 19:03
#10 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 19:54
jakie w tym silniku byly przelozenia, DamianSz, jak mam to czytac,by sie dowiedziec?
Przełożenia skrzyń omega B (manual)
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16
#11 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 20:00
przez pomyłkę lub celowo albo masz bitego składaka i była pod ręką od Vki albo źle zczytałeś oznaczenie skrzyni :razz:to moze ktoś mi powie dlaczego ja mam r28 w 2.0 ?
jak mam to czytac,by sie dowiedziec?
Jedynka: 3,954
Dwójka: 2,188
Trójka: 1,388
Czwórka; 1,000
Piątka: 0,845
Wsteczny: 3,534
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#12 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 20:03
hmmmm, wolalbym 3.7
#13 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 20:16
czyli przelozenie glowne skrzyni mam 3.95?
hmmmm, wolalbym 3.7
myslisz z przelozeniami tylnego mostu
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 22:40
I - 2,85
II - 1,62
III - 1,00
IV - 0,72
Skrzynia AR 25 BD i AR35 (BE)
I - 2,40
II - 1,48
III - 1,00
IV - 0,72
Wsteczny ma bodajże takie samo przełożenie jak jedynka ale nie wiem tego na 100%
#16 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 08:44
w skrzyniach AR wsteczny ma 2,00 przełożenie a skrzynia 5L40-E ma następujące:Skrzynia AR25-BB, AR25-BC, 4L30E
I - 2,85
II - 1,62
III - 1,00
IV - 0,72
Skrzynia AR 25 BD i AR35 (BE)
I - 2,40
II - 1,48
III - 1,00
IV - 0,72
Wsteczny ma bodajże takie samo przełożenie jak jedynka ale nie wiem tego na 100%
1. 3,42
2. 2,21
3. 1,60
4. 1,00
5. 0,75
R. 3,03
Panowie jak z tymi wałkami sprzęgłowymi czy w manualnych skrzynkach wszystkie są takie same, znaczy średnica i ilość wypustów ?
#17 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 09:37
Panowie jak z tymi wałkami sprzęgłowymi czy w manualnych skrzynkach wszystkie są takie same, znaczy średnica i ilość wypustów ?
tarcza od 3.0 pasuje do 2.5 i wzajemnie wiec wychodzi na to ze walki sa takie same w R25 i R28
#18 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 15:54
#19 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 16:42
tarcza od 2,5 diesla jest natomiast mniejsza niż w 3,0
jesli chodzi o srednice tarczy to w 2.5 jest tez mniejsza niz w 3.0 chodzilo mi o wielkosc otworu na walek ze jest taki sam w 2.5 i 3.0
#20 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 16:43
ale mi bardziej chodzi o to czy pasuje na wałek z wielowypustem ??tarcza od 2,5 diesla jest natomiast mniejsza niż w 3,0