Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rodzaje skrzyn... i przełożenia...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 10:25

Witam,
Chciałbym sie dowiedzieć jak to jest z tym skrzyniami, ich symbolami i co one oznaczaja... czy to są jakies przełozenia czy co? jaką skrzynie najlepeij miec aby samochód lepiej przyspiesał a jaką żeby był wyższy v max? Mam u siebie R28, i nie wiem jak to wyglada :)

POzdr

P.s Mowa o manualu :)

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 10:28

Przełożenia są te same, różnią się możliwym do przeniesienia momentem. Np. R28 to 280 Nm, R23 to 230 Nm itd.

PS. Czas na 3.0 Michał.

#3 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 13:22

Przełożenia są te same, różnią się możliwym do przeniesienia momentem. Np. R28 to 280 Nm, R23 to 230 Nm itd.

PS. Czas na 3.0 Michał.


Aha... to już wszystko jasne....


A z 3.0 to fakt.... tak trzeba bedzie zrobic...

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2010 - 13:30

wicek - do lekcji
skad ty takie dane bierzesz.

skrzynie r25 i r28 i r30 bo takie wystepowaly z omieb roznia sie od siebie przelozeniami jak najbardziej, pozatym nie slyszalem o skrzyni r23

michal jesli chcesz poprawic vmax do skrzynie i tak masz z najdluzszymi przelozeniami. co poprawy przyspieszenia szukaj r28 albo r30 - ma ktorsze przelozenia




 


#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 13:45

wicek - do lekcji
skad ty takie dane bierzesz.

skrzynie r25 i r28 i r30 bo takie wystepowaly z omieb roznia sie od siebie przelozeniami jak najbardziej, pozatym nie slyszalem o skrzyni r23

michal jesli chcesz poprawic vmax do skrzynie i tak masz z najdluzszymi przelozeniami. co poprawy przyspieszenia szukaj r28 albo r30 - ma ktorsze przelozenia


aha,

ale Beast ja mam teraz R28, czy zmiana na R30 poprawi przyspieszenie?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2010 - 13:59

nie. przelozenia sa identyczne




 


#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 14:07

nie. przelozenia sa identyczne


dzięki ;)

czyli w napędzie nie urwe już żadnej milisekundy z tego co widze :) skrzynia r28 i most 4.22 :)

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2010 - 14:20

Przełożenia skrzyń omega B (manual)
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16
-------------------------
R25D
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,761 = 35/27 * 27/46
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
-------------------------
R28
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,814 = 35/27 * 27/43
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
-------------------------
R30
1. 3,808 = 35/27 * 47/16
2. 2,106 = 35/27 * 39/24
3. 1,337 = 35/27 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,761 = 35/27 * 27/46
R. 3,403 = 35/27 * 42/16
takie są przełożenia teraz pytanie czy wszystkie te skrzynie mają taki sam wałek sprzęgłowy ??
R25B
20SE, X20SE, X20XEV
Y22XE, X25XE, Y26SE
R25D
Z22XE, X20DTH,
25DT, X25DT
R28
X30XE
R30
Y32SE, Y22DTH
Y25DT

#9 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2010 - 19:03

dzieki Stary.... to moze ktoś mi powie dlaczego ja mam r28 w 2.0 ? :D

#10 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 września 2010 - 19:54

hmmmm, a ja mam x25xe.
jakie w tym silniku byly przelozenia, DamianSz, jak mam to czytac,by sie dowiedziec?
Przełożenia skrzyń omega B (manual)
R25B
1. 3,954 = 35/26 * 47/16
2. 2,188 = 35/26 * 39/24
3. 1,388 = 35/26 * 33/32
4. 1,000 = direkt
5. 0,845 = 35/26 * 27/43
R 3,534 = 35/26 * 42/16

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2010 - 20:00

to moze ktoś mi powie dlaczego ja mam r28 w 2.0 ?

przez pomyłkę lub celowo albo masz bitego składaka i była pod ręką od Vki albo źle zczytałeś oznaczenie skrzyni :razz:


jak mam to czytac,by sie dowiedziec?


Jedynka: 3,954
Dwójka: 2,188
Trójka: 1,388
Czwórka; 1,000
Piątka: 0,845
Wsteczny: 3,534
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 05 września 2010 - 20:03

czyli przelozenie glowne skrzyni mam 3.95?
hmmmm, wolalbym 3.7 :D

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 września 2010 - 20:16

czyli przelozenie glowne skrzyni mam 3.95?
hmmmm, wolalbym 3.7 :D


myslisz z przelozeniami tylnego mostu




 


#14 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 września 2010 - 21:34

A jakie przełożenia mają automaty ?

#15 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 05 września 2010 - 22:40

Skrzynia AR25-BB, AR25-BC, 4L30E
I - 2,85
II - 1,62
III - 1,00
IV - 0,72

Skrzynia AR 25 BD i AR35 (BE)
I - 2,40
II - 1,48
III - 1,00
IV - 0,72

Wsteczny ma bodajże takie samo przełożenie jak jedynka ale nie wiem tego na 100%

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2010 - 08:44

Skrzynia AR25-BB, AR25-BC, 4L30E
I - 2,85
II - 1,62
III - 1,00
IV - 0,72

Skrzynia AR 25 BD i AR35 (BE)
I - 2,40
II - 1,48
III - 1,00
IV - 0,72

Wsteczny ma bodajże takie samo przełożenie jak jedynka ale nie wiem tego na 100%

w skrzyniach AR wsteczny ma 2,00 przełożenie a skrzynia 5L40-E ma następujące:
1. 3,42
2. 2,21
3. 1,60
4. 1,00
5. 0,75
R. 3,03
Panowie jak z tymi wałkami sprzęgłowymi czy w manualnych skrzynkach wszystkie są takie same, znaczy średnica i ilość wypustów ?

#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 września 2010 - 09:37

Panowie jak z tymi wałkami sprzęgłowymi czy w manualnych skrzynkach wszystkie są takie same, znaczy średnica i ilość wypustów ?


tarcza od 3.0 pasuje do 2.5 i wzajemnie wiec wychodzi na to ze walki sa takie same w R25 i R28

#18 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2010 - 15:54

tarcza od 2,5 diesla jest natomiast mniejsza niż w 3,0



 


#19 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 06 września 2010 - 16:42

tarcza od 2,5 diesla jest natomiast mniejsza niż w 3,0


jesli chodzi o srednice tarczy to w 2.5 jest tez mniejsza niz w 3.0 chodzilo mi o wielkosc otworu na walek ze jest taki sam w 2.5 i 3.0

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2010 - 16:43

tarcza od 2,5 diesla jest natomiast mniejsza niż w 3,0

ale mi bardziej chodzi o to czy pasuje na wałek z wielowypustem ??