Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16V montaż Blosa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2011 - 20:03

No to ok, niech sie sprawuje długo i bezawaryjnie.

#42 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 20 września 2011 - 08:40

Blosa mozna porownac do sekwencji i tylko dlatego zostal powiedzmy wycofany bo państwa ustaliły normy spalin na które ma miec wpływ elektronika zamiast mechaniki.

#43 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 25 sierpnia 2014 - 20:15

Panowie zamontowałem blos. Jednak wywaliłem na chwilę przepływomierz żeby to łatwiej podczepić. Czy mogę jeździć bez niego? Jakie są konsekwencje takiej jazdy.
Na chłopski rozum nie ma nic do gazu , ale wolę się upewnić.

#44 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2014 - 22:28

Jakie są konsekwencje takiej jazdy.

na pewno większe spalanie. po za tym może szarpać falować itp aczkolwiek nie powinno się nic złego dziać.

#45 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 25 sierpnia 2014 - 23:09

Krycha właśnie świetnie obroty trzymał lepej niż wcześniej(na gazie) lecz na benzynie padaczka znacznie gorzej jechał. Zamontuje zgodnie z zaleceniem postaram się to jakoś upchać. Jednak jedno mnie zastanawia. Dlaczego będzie większe spalanie? Moja instalacja 2 gen która nawet z sondą lambda nie jest podczepiona tylko emulator wstawiony. Jeden z użytkowników mówił że silnik robi korekty na podstawie wyników z przepływki , ale szczerze mówiąc nie rozumiem jakie.

#46 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2014 - 00:03

Jeden z użytkowników mówił że silnik robi korekty na podstawie wyników z przepływki , ale szczerze mówiąc nie rozumiem jakie.


z grubsza ECU na podstawie ilości przepływającego powietrza dobiera ilość paliwa do cylindrów:D

#47 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2014 - 16:18

Dlaczego będzie większe spalanie?


o właśnie dlatego :D

z grubsza ECU na podstawie ilości przepływającego powietrza dobiera ilość paliwa do cylindrów



#48 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 27 sierpnia 2014 - 16:09

Tak jak radziliście wszystko założone. Teraz tylko znaleźc gazownika z analizatorem spalin by mi to wyregulował. Na razie na słuch i jeździ bardzo przyzwoicie. Jedynie mój stag 2 ma jakieś odpały i przerzuca na benzyne mimo że świeci się zielona lampka sugerująca jazde na gazie. Doprowadza mnie to do szału.

#49 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2014 - 16:20

Tak jak radziliście wszystko założone. Teraz tylko znaleźc gazownika z analizatorem spalin by mi to wyregulował. Na razie na słuch i jeździ bardzo przyzwoicie. Jedynie mój stag 2 ma jakieś odpały i przerzuca na benzyne mimo że świeci się zielona lampka sugerująca jazde na gazie. Doprowadza mnie to do szału.


instalację II generacji to sobie sam wyreguluj:D

#50 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 30 sierpnia 2014 - 02:47

Jeszcze jedna rzecz silnik 8v 2generacja. Padnięta sonda lambda. Wymieniać czy na gazie to nie ma sensu. Mini emulator sondy jest .

#51 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2014 - 14:03

Przy II generacji sonda musi być sprawna inaczej nie wyregulujesz instalacji.

#52 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 30 sierpnia 2014 - 15:26

Myślałem że jakoś na analizatorze spalin jak pisali w poradniku dot. Blosa , ale teraz już wszystko wiem dzięki za porady. Kolega manro przybliżył mi temat co i jak.

#53 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 15 października 2014 - 22:54

Macie pomysł co zrobić aby Check nie zapalał się na gazie. Co jakiś czas się pojawia i znika. Błąd bogaty wydech. Na benzynie okej

#54 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2014 - 23:06

no to chyba trzeba zubożyć mieszankę:)

#55 OFFLINE   Kacperpol

Kacperpol

    Początkujący

  • 41 postów
  • Dołączył: 23-12-2013
  • Skąd: Jelenia Góra

Napisany 16 października 2014 - 22:08

No dobra to będę próbować , w ogóle możliwe jest to tak dobrze ustawić by nie było checków na gazie 2 generacji ?
Gazownicy nie chcą się podejmować ;( Czy ktoś wie jak to regulować na wskazaniach z opcoma ?

#56 OFFLINE   bastan

bastan
  • 2 postów
  • Dołączył: 17-10-2014

Napisany 09 grudnia 2014 - 12:51

Panowie...
Podepnę się bo będę montował BLOSA u siebie w przyszłym tygodniu...
Mam Omegę od miesiąca, wszystko już w niej zrobiłem oprócz gazu.
Ma motor 2.0 16V 136KM.
Przyszedł czas na "odmulenie" autka...
A więc na chwilę obecną wyglądato tak pod maską:
http://www.fotosik.p...59c831d5cf.html
http://www.fotosik.p...7d9bdb4118.html

A chcę aby wyglądało tak jak u kolegi BRATEX.
Czyli tak:
http://www.fotosik.p...161d2f7546.html

Jak widać mój "komputer" to emulator Lambdy i niech mu tak zostanie :)
Mam jednak kilka pytań:
1. Jako, że auto kilka lat już jeździ na gazie dostanie nowy parownik.
Jeśli mogę kolegów poprosić o konkretny model parownika jaki najlepiej kupić,
który się dobrze sprawdza z Blosem.
2. Jaki stożek kupić ?
3. Jakie kolanka i gumy pokupić? (średnice). Bo długości sobie oczywiście poprzycinam.
4. Czy zamiast rury metalowej jak u kolegi BRATEX może być PCV?
5. I jak blosa wyregulować. Bo słyszałem, że jest jakaś "poprawiona" instrukcja regulacji a oryginalną można spalić w piecu :)
Oczywiście świece i przewody będą wymienione na takie jakie polecane są na forum
Prosiłbym o pomoc.
Oczywiście zdam fotorelację z montażu :)

#57 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 13:27

No dobra to będę próbować , w ogóle możliwe jest to tak dobrze ustawić by nie było checków na gazie 2 generacji ?
Gazownicy nie chcą się podejmować ;( Czy ktoś wie jak to regulować na wskazaniach z opcoma ?


blosa to się reguluje na hamowni przez dopiłowanie gwizdka

#58 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 grudnia 2014 - 14:39

masz za mało płynu w układzie i koszty strojenia przewyższą zamontowanie sekwencji

#59 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 grudnia 2014 - 15:37

zastanów się nad sekwencją ale podejrzewam ze juz blosa kupiłeś więc odpada pewno. Jak chcesz stożek montować to przydało by sie go choć troche odizolować

#60 OFFLINE   bastan

bastan
  • 2 postów
  • Dołączył: 17-10-2014

Napisany 09 grudnia 2014 - 19:53

Ok.
No faktycznie Blosa już mam :)
Miałem w BMW E34 i w Escorcie i nigdy z nim nie miałem problemów. Też nic przy nim nie robiłem bo kupiłem już auta z Blosem. W moim ostatnim samochodzie Mazdzie 626 miałem sekwencję. I w zasadzie nie widzę różnicy w użytkowaniu. Za sekwencję krzyknięto mi 1300 zł. z robocizną :(
Blosa założę sobie sam tylko nie wiem jak go dobrze "wysterować". No i jaki parownik założyć. Auto od 8 lat na gazie więc ten biedny Zavoli co w nim siedzi już dawno pewnie nie trzyma standardów. Tym bardziej, że jest do 136 koni. A jak wiemy powinien być jakiś zapas :)