2.0 16V montaż Blosa
#1 OFFLINE
Napisany 03 września 2010 - 21:46
blosa mam dłuższy czas w swojej omedze. Do tej pory jego montaż mocno odbiegał od jego preferowanej pozycji czyli pionowej. Mając dzisiaj wolny dzień zabrałem się za poprawienie tego. I o to co wyszło:)
Przepraszam za jakość zdjęć.
http://img138.images...=dsc00949at.jpg
Ważne dla mnie było żeby gumy oryginalne były całe i nie trzeba było ich ciąć. Przeróbka jest całkowicie odwracalna. Można założyć starą puszkę z filtrem.
Stożek jest odseparowany, dana jest izolacja, oddziela stożek termicznie od silnika i "ciepłych" elementów pod maską.
Jak ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem.
#2 OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 15:55
Cześć,
blosa mam dłuższy czas w swojej omedze. Do tej pory jego montaż mocno odbiegał od jego preferowanej pozycji czyli pionowej. Mając dzisiaj wolny dzień zabrałem się za poprawienie tego. I o to co wyszło:)
Przepraszam za jakość zdjęć.
http://img138.images...=dsc00949at.jpg
Ważne dla mnie było żeby gumy oryginalne były całe i nie trzeba było ich ciąć. Przeróbka jest całkowicie odwracalna. Można założyć starą puszkę z filtrem.
Stożek jest odseparowany, dana jest izolacja, oddziela stożek termicznie od silnika i "ciepłych" elementów pod maską.
Jak ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem.
Bardzo ladnie zrobiony blos. Stozek porazka - zwlaszcza na gazie. Zmniejszyles osiagi swojego auta. Ale ogolnie gdyby nie to to kawal dobrej roboty.
#3 OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 16:57
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4 OFFLINE
Napisany 04 września 2010 - 19:27
#5 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 09:10
Cena przeróbki żeby blos był prosto 49 zł za stożek firmy Simota i jeden łącznik prosty, można go kupić u gościa co sprzedaje blosy chyba 20zł. Resztę miałem.
Aha przy takim montażu prawdopodobnie trzeba przedłużyć kabel od czujnika temp. zasysanego powietrza. Mój był krótki jakiś, ale widać że ktoś coś przy nim kombinował więc w innej omedze może wystarczyć.
#6 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 09:32
sam uzywam stozka ale mam go wsadzonego w orginalna obudowe po filtrze powietrza
#7 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 21:38
pisałem już wcześniej że stożek musiałem założyć żeby blos był prosto, nie można tego wykonać na oryginalnym filtrze powietrza. Dzięki za link na pewno skorzystam, ale skończmy pisanie o stożku bo to nie temat o tym i się niepotrzebny śmietnik robi.
#8 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 13:14
Co do samego blosa to mam prośbę. Dałbyś namiar do osoby od której kupiłeś bo jestem zainteresowany tą przeróbką.
W żaden sposób się zwykłego filtra nie dało zapiąć? A jakby dolot zmienić?
EDIT:
Kurde tak w ogóle to przydała by się jakaś porada z instalacją blosa w X20XEV
#9 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 19:36
Dokładnie mnie też czeka zakup stożka bo na oryginalnym filtrze wyglada to fatalnie no i blos jest pod kątem a najlepiej działa w pionie.Kolego itor,
pisałem już wcześniej że stożek musiałem założyć żeby blos był prosto, nie można tego wykonać na oryginalnym filtrze powietrza..
A wyglada to tak:
Na razie taka prowizorka ale poprawie wszystko jak stożek kupie.
No i w takiej pozycji delikatnie stuka o klape
#10 OFFLINE
Napisany 06 września 2010 - 21:10
Obecnie maja go 2 osoby na allegro http://allegro.pl/li...g=0&string=blos także nie mogę nic powiedzieć konkretnego.
Co do porady to myślę że nie ma co pisać zdjęcia (marne ) pokazują wszystko. Porada bardziej do regulacji by się przydała:) I nie sugerujcie się opisem na internecie że parownik ma być rozkręcony na maksa bo wcale tak nie jest. Napięcie membrany zostawić najlepiej w fabrycznym położeniu i doregulować śrubą od jałowych, potem kręcić blosem.
Lead co masz na myśli zmienić dolot? Zakładając stożek zmieniasz go calkowicie przecież
#11 OFFLINE
Napisany 08 września 2010 - 18:39
#12 OFFLINE
Napisany 20 września 2010 - 19:35
P.S Kombinuje jak założyć blosa z oryginalnym filtrem. No chyba że ktoś ma patenta to prosze o info.
#13 OFFLINE
Napisany 23 września 2010 - 21:50
Mam takie pytanko. Jak wygląda w całości guma która wychodzi z puszki filtra w dieslu.
P.S Kombinuje jak założyć blosa z oryginalnym filtrem. No chyba że ktoś ma patenta to prosze o info.
guma od v-ki bedzie pasowac przepływka idzie tam na dol i jest miejsce na czujnik temperatury
#14 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 00:43
Tak czytam o tym blosie oraz wymianie filtra na stożka.
Z ciekawości wszedlem na allegro porównać ceny i moim oczom ukazał się filtr stożkowy do LPG ( http://allegro.pl/fi...1229313397.html lub http://allegro.pl/fi...1206883120.html)
Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam!
#15 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 08:56
pieniadze wyrzucone w blotoWitam. Zaznaczę na wstępie, że w tym temacie jeszcze "raczkuje" więc prosze o wyrozumiałość.
Tak czytam o tym blosie oraz wymianie filtra na stożka.
Z ciekawości wszedlem na allegro porównać ceny i moim oczom ukazał się filtr stożkowy do LPG ( http://allegro.pl/fi...1229313397.html lub http://allegro.pl/fi...1206883120.html)
Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam!
#16 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 11:57
pieniadze wyrzucone w bloto
Wyrzucone, bo stożek pod instal. LPG to pic na wodę? Czy może LPG + stożek = zamulony silnik ?
#17 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 12:02
Wyrzucone, bo stożek pod instal. LPG to pic na wodę? Czy może LPG + stożek = zamulony silnik ?
stozek + silnik = kupa
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 12:53
Wiele mi nie pomogłeś kolego.
mysle ze wiele - poczytaj posty na stronach zajmujacych sie tuningiem a dowiesz sie co daje stozek zalozony w przydomowym garazu
#20 OFFLINE
Napisany 26 września 2010 - 13:37
stozek zalozony w przydomowym garazu
trochę się nie zrozumieliśmy
Właśnie czytam:D
pozdro