Świeca do "luftu", powinna się żarzyć.
No właśnie zamówiłem i zobaczymy jak przyjdzie co będzie za efekt .
jak zadziała to porobię fotki i zrobię dokumentację jak przerobić dogrzewacz silnika na ogrzewanie postojowe
Napisany 06 listopada 2010 - 18:57
Świeca do "luftu", powinna się żarzyć.
Napisany 06 listopada 2010 - 19:35
No właśnie zamówiłem i zobaczymy jak przyjdzie co będzie za efekt .
jak zadziała to porobię fotki i zrobię dokumentację jak przerobić dogrzewacz silnika na ogrzewanie postojowe
Napisany 10 listopada 2010 - 17:56
Napisany 10 listopada 2010 - 18:21
podejrzewam że mam coś nie halo na drodze eber <-> panel clima
Napisany 11 listopada 2010 - 14:22
Napisany 12 listopada 2010 - 01:13
Mnie udało sie uruchomić ebera za pomocą sterownika czyli podania (+) na te dwa punkty co opisałem wcześniej ... powodem zalewania się ebera była uszkodzona świeca żarowa ebera .Climatronic musi być włączony, żeby piecyk wystartował. Sam też o tym nie wiedziałem wcześniej i dałem do warszatu, żeby mi dorobili oddzielny układ (teraz mam dwa), jeden oryginalny działa poniżej 3C i nagrzewa ciecz do 70C, drugi dorobiony działa niezależnie od temp. na zewnątrz, czy wł. climatronica i nagrzewa wodę do 85C.
A więc tak wróciłem z diagnozy pieca, okazało się że mój piec jest w 100% sprawny tylko problem tkwi pomiędzy instalacją auta a dogrzewaczem, po prostu eber nie dostaje sygnału start, teraz według tego co Lotus napisał, że trzeba podać +12 V na wzbudzenie (po uruchomieniu silnika już nie trzeba bo samo się pokaże) oraz na kabel wysyłający sygnał z panelu climy, i teraz ja doszedłem do takiego wniosku skoro czujnik temp. zew. pokazuje info na TID (w moim przypadku), z TID idzie info do panelu climy i z klimy idzie "rozkaz" start, ja podejrzewam że mam coś nie halo na drodze eber <-> panel clima
Napisany 12 listopada 2010 - 09:19
tak odpala tyle że też chyba mam padniętą świece bo kopci jak smok i po chwili się wyłącza, kwestia jest taka że przy ujemnych temperaturach kiedy powinien się odpalić nie robi tego po prostu na przewodzie (czarno-biały) nie pokazuje napięcieSpróbuj scalić te dwa punkty co ci napisałem wcześniej i powinien zadziałać bez problemu tylko odpal auto jak zacznie się rozgrzewać
Napisany 12 listopada 2010 - 16:55
tak odpala tyle że też chyba mam padniętą świece bo kopci jak smok i po chwili się wyłącza, kwestia jest taka że przy ujemnych temperaturach kiedy powinien się odpalić nie robi tego po prostu na przewodzie (czarno-biały) nie pokazuje napięcie
Napisany 13 listopada 2010 - 01:00
a więc tak dziś wymontowałem świecę i podłączyłem na krótko, rozżarzyła się do czerwoności (sama końcówka), u mnie jest tak że jak odpalę piecyk to pompka podaje paliwko w tempie około 1 puls co 2 sekundy ale jak zacznie spalać zaczyna się kopcenie to pompka przyspiesza, ostatnio tak nakopciło że musiałem z garażu wiać bo się oddychać nie dało, muszę sprawdzić to sitko i czujnik płomienia.Kurcze u mnie nie kopciło tylko ropa kapała w tłumika . a z tym kopceniem to dziwna sprawa bo ktoś pisał w www.elektroda.pl że dymienie jest powodem uszkodzonej siateczki na świecy żarowej . u mnie dzieje się tak że jak odpali to chodzi normalnie tylko że po chwili zaczyna dymić i nie wiem czyt to jest normalne czy czasami
pompka za dużo ropy nie podaje w stosunku jej spalania . Nie wiem czy to nie będzie wina samego sterownika ale nie bież tej opcji jako atut bo może być zupełnie coś innego .
Napisany 13 listopada 2010 - 14:29
u mnie dzieje się tak że jak odpali to chodzi normalnie tylko że po chwili zaczyna dymić
Napisany 14 listopada 2010 - 22:40
a więc tak dziś wymontowałem świecę i podłączyłem na krótko, rozżarzyła się do czerwoności (sama końcówka), u mnie jest tak że jak odpalę piecyk to pompka podaje paliwko w tempie około 1 puls co 2 sekundy ale jak zacznie spalać zaczyna się kopcenie to pompka przyspiesza,
Sitko dałeś nowe? Komorę spalania wyczyściłeś? Jeśli tak, to zostaje jeszcze czyszczenie tłumika.
Napisany 15 listopada 2010 - 12:42
A jak się czyści tłumik ? możesz to opisać ...
Napisany 15 listopada 2010 - 20:45
Same rurki, wyciorem ze szczotki do mycia butelek, odpowiednio przystrzyżonym:). Potem zalałem całość benzyną ekstrakcyjną, po kilku godzinach wylałem czarną zawartość, przedmuchałem powietrzem, wypaliłem resztki benzyny. A teraz pluję sobie w brodę, bo nowy tłumik można kupić za niecałe 40 PLN:mad:
Napisany 15 listopada 2010 - 23:40
tak zaczyna kopcic i po chwili się wyłączaPowiedz czy u ciebie wyłącza się webasto jak zacznie dymić czy działa dalej ?
Napisany 16 listopada 2010 - 18:55
tak zaczyna kopcic i po chwili się wyłącza
Napisany 16 listopada 2010 - 19:41
rezystancja rośnie i przy temp około 10 stopni musi mieć jakieś 1000-1100 ohm masz to http://fazziu.wrzuta...nic_bd345wsc_ss tam są wykresy zależności oporności od temperatury dla czujnikówMusisz sprawdzić rezystancję czujnika płomienia w temperaturze pokojowej . Ja mam jeszcze jeden czujnik płomienia i jak będe w domu to sprawdzę wartości i ci podam ale z tego co pamiętam to w momęcie nagrzewania np. zapalniczką to wartość rezystancji spadała
Napisany 16 listopada 2010 - 23:29
masz rację mi wychodzi w 20 stopniach 1.970 i jak przytrzymam w palcach to rośnie temperatura i wtedy wzrasta rezystancjarezystancja rośnie i przy temp około 10 stopni musi mieć jakieś 1000-1100 ohm
Tak miałem to też ale na pewno każdemu się przyda na tym forum .masz to http://fazziu.wrzuta...nic_bd345wsc_ss tam są wykresy zależności oporności od temperatury dla czujników
Napisany 21 listopada 2010 - 10:49
Napisany 21 listopada 2010 - 11:38
Napisany 21 listopada 2010 - 12:30
spróbuj podać napięcie na bezpiecznik F14, musiałbyś to zrobić na przekaźniku, by przez webasto nie zasilać całej instalacji. Wówczas klimatronik ruszy tak jak przy uruchomionym zapłonie i powinno działać