Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto-czy trzeba czyscic i jak o nie dbać?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 06 listopada 2010 - 18:57

Świeca do "luftu", powinna się żarzyć.


No właśnie zamówiłem i zobaczymy jak przyjdzie co będzie za efekt .
jak zadziała to porobię fotki i zrobię dokumentację jak przerobić dogrzewacz silnika na ogrzewanie postojowe
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#42 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2010 - 19:35

No właśnie zamówiłem i zobaczymy jak przyjdzie co będzie za efekt .
jak zadziała to porobię fotki i zrobię dokumentację jak przerobić dogrzewacz silnika na ogrzewanie postojowe


No to powodzenia. Jak nam się trafi taka zima co poprzednia, to "postojówka" się przydaje;)

#43 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2010 - 17:56

A więc tak wróciłem z diagnozy pieca, okazało się że mój piec jest w 100% sprawny tylko problem tkwi pomiędzy instalacją auta a dogrzewaczem, po prostu eber nie dostaje sygnału start, teraz według tego co Lotus napisał, że trzeba podać +12 V na wzbudzenie (po uruchomieniu silnika już nie trzeba bo samo się pokaże) oraz na kabel wysyłający sygnał z panelu climy, i teraz ja doszedłem do takiego wniosku skoro czujnik temp. zew. pokazuje info na TID (w moim przypadku), z TID idzie info do panelu climy i z klimy idzie "rozkaz" start, ja podejrzewam że mam coś nie halo na drodze eber <-> panel clima

#44 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2010 - 18:21

podejrzewam że mam coś nie halo na drodze eber <-> panel clima


Coś może być na rzeczy. Kiedy temperatura zew. jest poniżej 3 st.C, a nie chcę by dogrzewacz się uruchamiał, wyłączam klimatronik "OFF" i "Eber" już nie "zagada".

#45 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2010 - 14:22

Climatronic musi być włączony, żeby piecyk wystartował. Sam też o tym nie wiedziałem wcześniej i dałem do warszatu, żeby mi dorobili oddzielny układ (teraz mam dwa), jeden oryginalny działa poniżej 3C i nagrzewa ciecz do 70C, drugi dorobiony działa niezależnie od temp. na zewnątrz, czy wł. climatronica i nagrzewa wodę do 85C.

#46 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 12 listopada 2010 - 01:13

Climatronic musi być włączony, żeby piecyk wystartował. Sam też o tym nie wiedziałem wcześniej i dałem do warszatu, żeby mi dorobili oddzielny układ (teraz mam dwa), jeden oryginalny działa poniżej 3C i nagrzewa ciecz do 70C, drugi dorobiony działa niezależnie od temp. na zewnątrz, czy wł. climatronica i nagrzewa wodę do 85C.

Mnie udało sie uruchomić ebera za pomocą sterownika czyli podania (+) na te dwa punkty co opisałem wcześniej ... powodem zalewania się ebera była uszkodzona świeca żarowa ebera .
teraz by eber działał jako ogrzewanie postojowe muszę zamontować pompę cyrkulacji cieczy chłodzącej i dowiedzieć się jaki kabelek w klimatronik podłączyć do sterownika 9zegarka) by uruchomił klimatronika by ogrzewanie działało jak nie mam właczonej stacyjki .
piecyk działa :jump::jump::jump::jump:
jak ktoś wie jak rozkminić ten temoat to proszę o info pilnie !!!

A więc tak wróciłem z diagnozy pieca, okazało się że mój piec jest w 100% sprawny tylko problem tkwi pomiędzy instalacją auta a dogrzewaczem, po prostu eber nie dostaje sygnału start, teraz według tego co Lotus napisał, że trzeba podać +12 V na wzbudzenie (po uruchomieniu silnika już nie trzeba bo samo się pokaże) oraz na kabel wysyłający sygnał z panelu climy, i teraz ja doszedłem do takiego wniosku skoro czujnik temp. zew. pokazuje info na TID (w moim przypadku), z TID idzie info do panelu climy i z klimy idzie "rozkaz" start, ja podejrzewam że mam coś nie halo na drodze eber <-> panel clima


Spróbuj scalić te dwa punkty co ci napisałem wcześniej i powinien zadziałać bez problemu tylko odpal auto jak zacznie się rozgrzewać
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2010 - 09:19

Spróbuj scalić te dwa punkty co ci napisałem wcześniej i powinien zadziałać bez problemu tylko odpal auto jak zacznie się rozgrzewać

tak odpala tyle że też chyba mam padniętą świece bo kopci jak smok i po chwili się wyłącza, kwestia jest taka że przy ujemnych temperaturach kiedy powinien się odpalić nie robi tego po prostu na przewodzie (czarno-biały) nie pokazuje napięcie

#48 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 12 listopada 2010 - 16:55

tak odpala tyle że też chyba mam padniętą świece bo kopci jak smok i po chwili się wyłącza, kwestia jest taka że przy ujemnych temperaturach kiedy powinien się odpalić nie robi tego po prostu na przewodzie (czarno-biały) nie pokazuje napięcie


Kurcze u mnie nie kopciło tylko ropa kapała w tłumika . a z tym kopceniem to dziwna sprawa bo ktoś pisał w www.elektroda.pl że dymienie jest powodem uszkodzonej siateczki na świecy żarowej . u mnie dzieje się tak że jak odpali to chodzi normalnie tylko że po chwili zaczyna dymić i nie wiem czyt to jest normalne czy czasami pompka za dużo ropy nie podaje w stosunku jej spalania . Nie wiem czy to nie będzie wina samego sterownika ale nie bież tej opcji jako atut bo może być zupełnie coś innego .
U mnie jest sitko z kołnierzem ..Powiedzcie czy w 20-22 DTI idzie jakaś rurka do dolotu powietrza w Eberspacher ?
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2010 - 01:00

Kurcze u mnie nie kopciło tylko ropa kapała w tłumika . a z tym kopceniem to dziwna sprawa bo ktoś pisał w www.elektroda.pl że dymienie jest powodem uszkodzonej siateczki na świecy żarowej . u mnie dzieje się tak że jak odpali to chodzi normalnie tylko że po chwili zaczyna dymić i nie wiem czyt to jest normalne czy czasami
pompka za dużo ropy nie podaje w stosunku jej spalania . Nie wiem czy to nie będzie wina samego sterownika ale nie bież tej opcji jako atut bo może być zupełnie coś innego .

a więc tak dziś wymontowałem świecę i podłączyłem na krótko, rozżarzyła się do czerwoności (sama końcówka), u mnie jest tak że jak odpalę piecyk to pompka podaje paliwko w tempie około 1 puls co 2 sekundy ale jak zacznie spalać zaczyna się kopcenie to pompka przyspiesza, ostatnio tak nakopciło że musiałem z garażu wiać bo się oddychać nie dało, muszę sprawdzić to sitko i czujnik płomienia.

#50 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 listopada 2010 - 14:29

u mnie dzieje się tak że jak odpali to chodzi normalnie tylko że po chwili zaczyna dymić


Sitko dałeś nowe? Komorę spalania wyczyściłeś? Jeśli tak, to zostaje jeszcze czyszczenie tłumika.

#51 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 14 listopada 2010 - 22:40

a więc tak dziś wymontowałem świecę i podłączyłem na krótko, rozżarzyła się do czerwoności (sama końcówka), u mnie jest tak że jak odpalę piecyk to pompka podaje paliwko w tempie około 1 puls co 2 sekundy ale jak zacznie spalać zaczyna się kopcenie to pompka przyspiesza,



Ja mam tak samo tylko nie wiem czy wyłącza się samo bo nie sprawdzałem tego bo zawsze wyłączałem wcześniej muszę to sprawdzić może dziś .

A więc u mnie jest tak jak się włączy .to słychać ze jest ogień po chwili zaczyna dymić ale nie tak mocno jak ostatnio i po jakimś czasie już nie dymi tylko normalnie pracuje i daje lekki dymek ... Powiedz czy u ciebie wyłącza się webasto jak zacznie dymić czy działa dalej ?

Sitko dałeś nowe? Komorę spalania wyczyściłeś? Jeśli tak, to zostaje jeszcze czyszczenie tłumika.


A jak się czyści tłumik ? możesz to opisać ... bo powyższe jest zrobione
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#52 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 listopada 2010 - 12:42

A jak się czyści tłumik ? możesz to opisać ...


Same rurki, wyciorem ze szczotki do mycia butelek, odpowiednio przystrzyżonym:). Potem zalałem całość benzyną ekstrakcyjną, po kilku godzinach wylałem czarną zawartość, przedmuchałem powietrzem, wypaliłem resztki benzyny. A teraz pluję sobie w brodę, bo nowy tłumik można kupić za niecałe 40 PLN:mad:

#53 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 15 listopada 2010 - 20:45

Same rurki, wyciorem ze szczotki do mycia butelek, odpowiednio przystrzyżonym:). Potem zalałem całość benzyną ekstrakcyjną, po kilku godzinach wylałem czarną zawartość, przedmuchałem powietrzem, wypaliłem resztki benzyny. A teraz pluję sobie w brodę, bo nowy tłumik można kupić za niecałe 40 PLN:mad:


Hehe u mnie wypaliło chyba resztki ropy po wcześniejszych zalaniach i teraz jest oki :-)
Jak eberek rozgrzewał się to nie było dymu potem po chwili zaczął się pojawiać tzn wypalało się zgromadzone paliwo w tłumiczku teraz już tego niema więc ni dymi ...
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2010 - 23:40

Powiedz czy u ciebie wyłącza się webasto jak zacznie dymić czy działa dalej ?

tak zaczyna kopcic i po chwili się wyłącza

#55 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 16 listopada 2010 - 18:55

tak zaczyna kopcic i po chwili się wyłącza


Sprójuj zapalić bez tłumika bo moze być zapchany jak kolega pisał, jeżeli nadal będzie problem to sprawdź sitko czy jest na swoim miejscu .
U mnie było pogróbione z jednej strony i jak włożyłem od strony świecy, to do momentu aż nie można było dalej wsunąć .
Możliwe że sitko wpadło dalej w komorę spalania .
Wtedy czujnik płomienia nie ma temperatury wskazującej na prawidłowy płomień i zaczyna przewietrzać i się wyłącza .Musisz sprawdzić rezystancję czujnika płomienia w temperaturze pokojowej . Ja mam jeszcze jeden czujnik płomienia i jak będe w domu to sprawdzę wartości i ci podam ale z tego co pamiętam to w momęcie nagrzewania np. zapalniczką to wartość rezystancji spadała
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2010 - 19:41

Musisz sprawdzić rezystancję czujnika płomienia w temperaturze pokojowej . Ja mam jeszcze jeden czujnik płomienia i jak będe w domu to sprawdzę wartości i ci podam ale z tego co pamiętam to w momęcie nagrzewania np. zapalniczką to wartość rezystancji spadała

rezystancja rośnie i przy temp około 10 stopni musi mieć jakieś 1000-1100 ohm masz to http://fazziu.wrzuta...nic_bd345wsc_ss tam są wykresy zależności oporności od temperatury dla czujników

#57 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 16 listopada 2010 - 23:29

rezystancja rośnie i przy temp około 10 stopni musi mieć jakieś 1000-1100 ohm

masz rację mi wychodzi w 20 stopniach 1.970 i jak przytrzymam w palcach to rośnie temperatura i wtedy wzrasta rezystancja

masz to http://fazziu.wrzuta...nic_bd345wsc_ss tam są wykresy zależności oporności od temperatury dla czujników

Tak miałem to też ale na pewno każdemu się przyda na tym forum .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#58 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 21 listopada 2010 - 10:49

Zamontowałem pompę wody i teraz odpalam piecyk już bez włączonego silnika . Teraz w ogóle nie ma dymu i działa super . dziś włączyłem zanim zapaliłem auto i tak po 5 minutach było wyraźnie czuć że głowica silnika rozgrzewa się , potem odpaliłem auto i jedno co mnie się podoba to, to że jak włączę nawiew to od razu leci ciepełko . nadal nie wiem jak rozwiązać problem włączenia się klinatronikagdzie podać (+) aby włączał się razem z zegarkiem ...

ps. nie zadziała klimatronik jak go się włączy przyciskiem auto tzn. zaświeci się ale wentylatory nie uruchamiają się mimo ciepła z webasta . trzeba włączyć zapłon potem wyłączyć i wcisnąć AUTO i wtedy zadziała . to nie jest rozwiązanie problemu . może ktoś wie gdzie podać (+) na klimatronik by działał oczywiście chodzi o omegę B-fl
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#59 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 listopada 2010 - 11:38

spróbuj podać napięcie na bezpiecznik F14, musiałbyś to zrobić na przekaźniku, by przez webasto nie zasilać całej instalacji. Wówczas klimatronik ruszy tak jak przy uruchomionym zapłonie i powinno działać

#60 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 21 listopada 2010 - 12:30

spróbuj podać napięcie na bezpiecznik F14, musiałbyś to zrobić na przekaźniku, by przez webasto nie zasilać całej instalacji. Wówczas klimatronik ruszy tak jak przy uruchomionym zapłonie i powinno działać


oki dzisiaj to zrobię i zobaczę jak co to opiszę ,dzięki za podpowiedź
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]