Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto-czy trzeba czyscic i jak o nie dbać?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 25 października 2010 - 20:36

no tak ale jak pokazałem wcześniej pisze aby odłączyć wtyk P13 od czujnika i zdjęcie AQSa, wczoraj dorwałem w końcu TISa ze schematami i P13 to jest czujnik temp zew. w zderzaku, jak kupie łopornik 20kohm to będę próbował się połączyć z tym ustrojstwem tak jak w TIS napisali, a AQSa mam normalnie tam gdzie powinien być


A ty chcesz go próbować odpalić jeżeli tak to nie potrzebujesz opornika jeżeli masz eberka
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#22 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2010 - 21:15

A ty chcesz go próbować odpalić jeżeli tak to nie potrzebujesz opornika jeżeli masz eberka
__________________

to jak inaczej go odpalić ? poza tym ten opornik jest według TISa potrzebny do połączenia sie OP-COMem z nim a mam EBERSPACHER HYDRONIC D3WZ

#23 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 25 października 2010 - 21:44

to jak inaczej go odpalić ? poza tym ten opornik jest według TISa potrzebny do połączenia sie OP-COMem z nim


Żeby odpalić piecyk musisz podać (+) na kabelek czarny z białym paskiem i niebieski z białym paskiem czarny idzie bo alternatora B+ a niebieski na czujnik temperatury ... jeżeli jest to eberspacher D3WZ jeżeli działa jako dogrzewacz musisz koniecznie odpalić silnik by był obieg płynu chłodniczego możesz odpalić jak już piecyk zacznie działać . mówisz że jak założysz opornik to op-kom lub O.S zacznie diagnozować eberka ?
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2010 - 05:39

mówisz że jak założysz opornik to op-kom lub O.S zacznie diagnozować eberka ?

tak jest opisane podłączenie testera w TIS że trzeba zamiast czujnika wsadzić opornik, przekręcić zapłon, ustawić temp na HI i łączyć się niżej jest foto ze screnem z TISa
http://c15.wrzuta.pl...b6c2/eber_wtyk?
tak wygląda wtyczka z ebera dwa grube to zapewne główne zasilanie, fakt jest kabelek niebieski z białym paskiem, ale niema czarnego z białym paskiem.
A więc tak pogmyrałem trochę popatrzyłem i napisze takie coś, to jest schemat elektryczny podgrzewacza według TIS dla silników Y22DTH i Y25DT taki sam:
http://c4.wrzuta.pl/...c6fdef/schemat?
krótki opis schematu:
styk A kabel RD 1,5 (czerwony 1,5 mm2) to jest zasilanie główne z bezpiecznikiem 20A (bezpiecznik F24)
styk B kabel BN 1,5 (brązowy 1,5 mm2) masa urządzenia
styk D kabel BN 0,5 (brązowy 0,5 mm2) masa pompki paliwa dogrzewacza
styk E kabel GN 0,5 (zielony 0,5 mm2) plus pompki paliwa dogrzewacza
do styku E odchodzi kabelek GN 0,35 (zielony 0,35 mm2) do MID, CID, GID, przypuszczam że to jest właśnie kabelek od czujnika temp i on odczytuje go z MIDa
styk F kabel BNWH 0,5 (brązowo-biały 0,5 mm2) złącze giagnostyczne
styk G kabel BKWH 0,75 (czarno-biały 0,75 mm2) sterowanie klimatronic
styk K kabel BUWH 0,5 (niebiesko-biały 0,5 mm2) wzbudzenie alternatora, po uruchomieniu pokazuje się na nim 12 V
teraz kolorki we wtyku EBERA są inne i tak:
WTYK INSTALACJA - WTYK EBER
1. czerwony 1,5 - czerwony
2. brąz 1,5 - brąz
3. niebiesko-biały 0,5 - niebieski
4. czarno-biały 0,75 - czarny
5. brąz-biel 0,5 - niebiesko-biały
6. zielony 0,5 - szary
7. brąz 0,5 - zieleń
Lotus Ty miałeś na myśli kabelki z wtyczki instalacji żeby na te kabelki podać 12 V i to wymusi start podgrzewacza ?

#25 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 26 października 2010 - 19:05

A więc wygląda to tak


Wtyk instalacji piecyka D3WZ / Gniazdo instalacji AUTO
1. czerwony 1.5 (+) na stale 12v / 1. czerwony 1.5 (+) 12v
2. Brązowy 1.5 (masa) / 2. brązowy (masa)
pompka eberka łącze pozycja 3 i 4
3. jasno zielony / 3.zielony
4. zielony / 4. brązowy
5. niebieski / 5. niebiesko biały "Zacisk D+ alternatora"(tu dajemy + 12v)
6. niebiesko biały / 6. brązowo biały (diagnoza )
7. czarny /6. czarno biały "Zacisk +15 lub włącznik temperaturowy" (tu dajemy +12)

Jak podasz w tych dwóch miejscach +12v to piecyk po chwili zacznie startować Pamiętaj o tym by niezwłocznie odpalić auto !!!

poczytaj tutaj(klick) ,znajdziesz Pdf schematu połączeń eberka wypowiedzi i rady , ja skorzystałem i nadal próbuję rozwiązać jeden problem
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2010 - 19:04

ja ze swoim jadę do serwisu bo próbowałem go odpalić tym sposobem podanym przez Lotus i pupa, znalazłem serwus w swojej okolicy i za 80 PLN robią full diagnozę wraz z odpaleniem, u mnie chyba jest sterownik zablokowany, bo cała reszta była sprawdzana i jest OK, a Ty Lotus jaki masz problem ?

#27 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 27 października 2010 - 20:58

ja ze swoim jadę do serwisu bo próbowałem go odpalić tym sposobem podanym przez Lotus i pupa, znalazłem serwus w swojej okolicy i za 80 PLN robią full diagnozę wraz z odpaleniem, u mnie chyba jest sterownik zablokowany, bo cała reszta była sprawdzana i jest OK, a Ty Lotus jaki masz problem ?


U mnie też niby jest ok eberek rusza zaczyna pompować paliwo ale niestety`zalewa się ropą aż wycieka z tłumika i nie odpala ... chyba też będę musiał przejechać się gdzieś do serwisu bo już nie mam mocy na to ...
Czytałem gdzieś że tam jest takie sitko które mogło zwyczajnie przepalić się i to może być powodem tej usterki , może być też walnięty sterownik piecyka . jeszcze jedna rzecz że zanim go odpalałem to podałem mu szczykawką ropę i mogłem go wcześniej zalać i teraz nie może odpalić tylko zalewa się
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2010 - 21:47

U mnie też niby jest ok eberek rusza zaczyna pompować paliwo
ale niestety`zalewa się ropą aż wycieka z tłumika i nie odpala ... chyba też będę musiał przejechać się gdzieś do serwisu bo już nie mam mocy na to ...
Czytałem gdzieś że tam jest takie sitko które mogło zwyczajnie przepalić

http://allegro.pl/si...1293932265.html tak to wygląda i faktycznie przepala się z czasem

#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 października 2010 - 14:17

tak to wygląda i faktycznie przepala się z czasem


Właśnie wymieniłem sitko i świecę żarową. Na fotce sitko zalepione nagarem w miejscu na które kapie sobie ON. Objawy przed wymianą: niesamowite dymienie podczas uruchamienia "eberka".

#30 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 03 listopada 2010 - 20:11

Właśnie wymieniłem sitko i świecę żarową. Na fotce sitko zalepione nagarem w miejscu na które kapie sobie ON. Objawy przed wymianą: niesamowite dymienie podczas uruchamienia "eberka".


Mam pytanie czy te sitko wychodzi razem ze świecą żarową??

DamianSz ja ze swoim jadę do serwisu bo próbowałem go odpalić tym sposobem podanym przez Lotus i pupa, znalazłem serwus w swojej okolicy i za 80 PLN robią full diagnozę wraz z odpaleniem,

Byłeś w serwisie i odpalili ?? co zdiagnozowali ? jaki finał bo nie pochwaliłeś się ?
ja jeszcze nie rozwiązałem problemu zalewania się eberka .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#31 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 listopada 2010 - 20:59

Mam pytanie czy te sitko wychodzi razem ze świecą żarową??


Teoretycznie da się, ale trzeba kombinować jakimś "wytrychem", lecz wiadomo sitko wypalone, gruzu się nasypie w palenisko. Dlatego warto "rozpołowić" urządzenie, przy okazji wyczyścić komorę spalania. Ważna wskazówka: sitko należy wciskać delikatnie do końca gwintu, potem wkręcić świecę. Wtedy jest gwarancja, że ON nie będzie kapał bezpośrednio na rozżarzony pręt świecy!! Przypomnę jeszcze co pisał już kolega "Sasik", do D3WZ SITKO z KOŁNIERZEM.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 listopada 2010 - 21:37

Byłeś w serwisie i odpalili co zdiagnozowali ? jaki finał bo nie pochwaliłeś się ?
ja jeszcze nie rozwiązałem problemu zalewania się eberka .

umówiony jestem na 10 listopada bo dopiero wtedy mam czas w godzinach pracy serwisu

Przypomnę jeszcze co pisał już kolega "Sasik", do D3WZ SITKO z KOŁNIERZEM.

no ja swoje wyciągnąłem i nie miało kołnierza jak będzie czas jutro w pracy bo tam mam drugi piec to go rozbiorę i porobię fotki, a oto one:
http://c13.wrzuta.pl...4cd2eb4e/eber1?http://c1.wrzuta.pl/...4cd2eb4e/eber2?http://c8.wrzuta.pl/...4cd2eb4f/eber3?http://c11.wrzuta.pl...4cd2eb50/eber7?http://c3.wrzuta.pl/...4cd2eb50/eber9?http://c4.wrzuta.pl/...cd2eb51/eber10?http://c10.wrzuta.pl...cd2eb51/eber11?http://c13.wrzuta.pl...cd2eb52/eber12?http://c8.wrzuta.pl/...cd2eb4c/eber13?http://c6.wrzuta.pl/...4cd2eb4f/eber5?http://c2.wrzuta.pl/...4cd2eb50/eber6?http://c1.wrzuta.pl/...4cd2eb4f/eber4?http://c1.wrzuta.pl/...4cd2eb50/eber8? sorry za jakość robione telefonem

#33 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 04 listopada 2010 - 21:51

umówiony jestem na 10 listopada bo dopiero wtedy mam czas w godzinach pracy serwisu
no ja swoje wyciągnąłem i nie miało kołnierza jak będzie czas jutro w pracy bo tam mam drugi piec to go rozbiorę i porobię fotki, a oto one:


ty masz fajnie bo masz pod maską a w 2.0-2.2 dti eber jest pod błotnikiem a właściwie pod przednim zderzakiem i potrzeba do tego kanał

Teoretycznie da się, ale trzeba kombinować jakimś "wytrychem", lecz wiadomo sitko wypalone, gruzu się nasypie w palenisko. Dlatego warto "rozpołowić" urządzenie, przy okazji wyczyścić komorę spalania. Ważna wskazówka: sitko należy wciskać delikatnie do końca gwintu, potem wkręcić świecę. Wtedy jest gwarancja, że ON nie będzie kapał bezpośrednio na rozżarzony pręt świecy!! Przypomnę jeszcze co pisał już kolega "Sasik", do D3WZ SITKO z KOŁNIERZEM.


A ty może wiesz co może być że mi zalewa ropą a nie zapala piec ?
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#34 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2010 - 07:03

ty masz fajnie bo masz pod maską a w 2.0-2.2 dti eber jest pod błotnikiem a właściwie pod przednim zderzakiem i potrzeba do tego kanał

to fakt mam o wiele wygodniej niż użytkownicy 2,0/2,2 DTI

#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 listopada 2010 - 10:46

A ty może wiesz co może być że mi zalewa ropą a nie zapala piec ?



1. Sitko przepalone lub zalepione nagarem.
2. Świeca żarowa słabo się rozgrzewa.
3. Czujnik płomienia "walnięty".
4. Sterownik "padaczka".

U mnie kiedy kopcił, to właśnie zalewał się. Po kilku próbach uruchomienia wyłączał się.

ty masz fajnie bo masz pod maską a w 2.0-2.2 dti eber jest pod błotnikiem a właściwie pod przednim zderzakiem i potrzeba do tego kanał


Coś za coś, w 2,5DTI, żeby dostać się do IC trzeba się czołgać.

#36 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 05 listopada 2010 - 21:54

Jak da rade to jutro wymontuję ten nieszczęsny piec i go rozbiorę zobaczymy co jest z nim nie tak ... jeszcze jedno jeżeli czujnik płomienia będzie walnięty to eber będzie próbował odpalać i będzie zalewać się
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#37 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2010 - 00:03

... jeszcze jedno jeżeli czujnik płomienia będzie walnięty to eber będzie próbował odpalać i będzie zalewać się


Logicznie rzecz ujmując tak. Jeśli po jakimś czasie (sterownik to wie:D), czujnik nie "wyczuje" płomienia, urządzenie wyłącza się. Po trzech próbach "milknie" całkowicie.
To z własnych doświadczeń;)

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2010 - 09:41

czujnik możesz sprawdzić omomierzem przy 25 stopniach powinien mieć około 1100 ohm

#39 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 06 listopada 2010 - 18:16

Logicznie rzecz ujmując tak. Jeśli po jakimś czasie (sterownik to wie:D), czujnik nie "wyczuje" płomienia, urządzenie wyłącza się. Po trzech próbach "milknie" całkowicie.
To z własnych doświadczeń;)

A więc tak wziąłem się dziś za rozbieranie pieca wygląda to tak że rozkręciłem prawie doszczętnie wyjąłem sitko i u mnie miało kołnierzyk sitko wygląda prawie jak nówka sprawdziłem świecę żarową miernikiem i jest przejście w końcu podłączyłem pod akumulator mówię sobie podłącze delikatnie i jak się zajarzy świeca to ją odłączę szybko by jej nie spalić bo ona jest niby na 8 volt i co mnie zadziwiło końcówka świecy nie zajarzyła ale cała obudowa zaczęła się grzać.
Czyli wniosek taki że chyba jest jakieś zwarcie na tej świecy czy to jest normalne działanie ??
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#40 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 listopada 2010 - 18:45

co mnie zadziwiło końcówka świecy nie zajarzyła ale cała obudowa zaczęła się grzać.
Czyli wniosek taki że chyba jest jakieś zwarcie na tej świecy czy to jest normalne działanie ??


Świeca do "luftu", powinna się żarzyć.