mówisz że jak założysz opornik to op-kom lub O.S zacznie diagnozować eberka ?
tak jest opisane podłączenie testera w TIS że trzeba zamiast czujnika wsadzić opornik, przekręcić zapłon, ustawić temp na HI i łączyć się niżej jest foto ze screnem z TISa
http://c15.wrzuta.pl...b6c2/eber_wtyk?tak wygląda wtyczka z ebera dwa grube to zapewne główne zasilanie, fakt jest kabelek niebieski z białym paskiem, ale niema czarnego z białym paskiem.
A więc tak pogmyrałem trochę popatrzyłem i napisze takie coś, to jest schemat elektryczny podgrzewacza według TIS dla silników Y22DTH i Y25DT taki sam:
http://c4.wrzuta.pl/...c6fdef/schemat?krótki opis schematu:
styk A kabel RD 1,5 (czerwony 1,5 mm2) to jest zasilanie główne z bezpiecznikiem 20A (bezpiecznik F24)
styk B kabel BN 1,5 (brązowy 1,5 mm2) masa urządzenia
styk D kabel BN 0,5 (brązowy 0,5 mm2) masa pompki paliwa dogrzewacza
styk E kabel GN 0,5 (zielony 0,5 mm2) plus pompki paliwa dogrzewacza
do styku E odchodzi kabelek GN 0,35 (zielony 0,35 mm2) do MID, CID, GID, przypuszczam że to jest właśnie kabelek od czujnika temp i on odczytuje go z MIDa
styk F kabel BNWH 0,5 (brązowo-biały 0,5 mm2) złącze giagnostyczne
styk G kabel BKWH 0,75 (czarno-biały 0,75 mm2) sterowanie klimatronic
styk K kabel BUWH 0,5 (niebiesko-biały 0,5 mm2) wzbudzenie alternatora, po uruchomieniu pokazuje się na nim 12 V
teraz kolorki we wtyku EBERA są inne i tak:
WTYK INSTALACJA - WTYK EBER
1. czerwony 1,5 - czerwony
2. brąz 1,5 - brąz
3. niebiesko-biały 0,5 - niebieski
4. czarno-biały 0,75 - czarny
5. brąz-biel 0,5 - niebiesko-biały
6. zielony 0,5 - szary
7. brąz 0,5 - zieleń
Lotus Ty miałeś na myśli kabelki z wtyczki instalacji żeby na te kabelki podać 12 V i to wymusi start podgrzewacza ?