Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto-czy trzeba czyscic i jak o nie dbać?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
110 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 26 grudnia 2010 - 21:16

ja mam taki zestaw EBERSPACHER - HYDRONIC B5WSC i w dodatku gaz zamontowany i tak kombinuje jak to wszystko zmieścic bo miejsca mam mało i skąd paliwko podciągnąc.


Będziesz musiał wpiąć się w przewód paliwowy zamontować trójnik i za trójnikiem na wężu musisz zamontować zawór zwrotny
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#102 OFFLINE   kermitp

kermitp
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Twardogóra

Napisany 27 grudnia 2010 - 18:55

gdzie zawór zwrotny przed piecykiem czy przed silnikiem? I gdzie go kupic? Jestem z oklic wroclawia.

#103 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 28 grudnia 2010 - 14:07

gdzie zawór zwrotny przed piecykiem czy przed silnikiem? I gdzie go kupic? Jestem z oklic wroclawia.


Zawór zwrotny kupisz na allegro i montuje się go przed silnikiem za trójnikiem do pieca by piec miał paliwo z baku a nie pobierał z listwy wtryskowej bo spowoduje to gorsze odpalanie auta . Pamiętaj aby zamontować zawór z godnie ze wskazaniem w kierunku silnika .Jeszcze jedno musisz wiedzieć jaki jest przekrój rurki paliwowej i tego samego przekroju kupić zawór zwrotny
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#104 OFFLINE   kermitp

kermitp
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Twardogóra

Napisany 28 grudnia 2010 - 20:09

Dzięki za podpowiedzi pojutrze będe walczył z tym jak skończe dam znać co i jak i moze uda mi sie zrobić pare fotek dla innych co by chcieli kiedyś powalczyć z tym cudownym wynalazkiem.

#105 OFFLINE   filippo

filippo
  • 8 postów
  • Dołączył: 06-02-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 06 stycznia 2011 - 16:11

Witam, czy montowany fabrycznie dogrzewacz ebera to ten sam model dla wszystkich silników diesla?
mam omege B 2.0 dtl 98' i muszę sprawdzić czy był montowany D3WZ czy D5WZ czy jeszcze jakiś inny. Panowie w serwisie podmienili mi piec...

#106 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 19:04

Witam, czy montowany fabrycznie dogrzewacz ebera to ten sam model dla wszystkich silników diesla?
mam omege B 2.0 dtl 98' i muszę sprawdzić czy był montowany D3WZ czy D5WZ czy jeszcze jakiś inny. Panowie w serwisie
podmienili mi piec..

standardem był D3WZ jako dogrzewacz, możliwe że większy piec był jak dogrzewacz był fabrycznie rozbudowany do postojówki, choć kolega Radza ma postojówkę fabryczną i ma D3WZ.

#107 OFFLINE   adamgd

adamgd
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 23 grudnia 2012 - 21:28

witam ja mam pytanko o vebasto na wyswietlaczu fajnie wszystko sie swieci ale pozatym nic cisza co moze byc?

witam mam pytanko o vebasto niechce odpalic

#108 OFFLINE   Iwan12

Iwan12
  • 5 postów
  • Dołączył: 18-12-2013

Napisany 18 grudnia 2013 - 18:51

witam, ja mam pytanko odnośnie tego ustrojstwa, o którym mowa powyżej (D3WZ bądź jak w innym miejscu zostało to nazwane EBERSPACHER). Od lekko ponad trzech miesięcy jestem dumnym posiadaczem pięknej srebrnej Omeśki, jednak już od początku sprawiała mi małe problemy - problem z paleniem. Wymieniłem świece, już się brałem za wymianę końcówek wtrysków, jednak mechanior wyczyścił przepływomierz i wykasował błędy z komputera i było git. Do czasu pierwszych mrozów... z tego co tu czytałem i mój mechanior mówił powinienem mieć owego EBERSPACHER'a, jednak go nie mam. Dzisiaj próbowałem zlokalizować miejsce, gdzie jest na niego miejsce (korzystając z wskazówek na forom oczywiście), jednak nie wiem, czy dlatego, że było już ciemno, czy nagracenie osprzętu pod maską nie pozwoliło mi na to. Prosiłbym o jakiś schemat albo zdjęcie poglądowe, jak to wygląda i gdzie powinno być zlokalizowane. A jak bym dostał do tego namiary na kogoś, kto mógłby mi to sprzedać, bądź wskazać miejsce, gdzie to można zakupić (przeszukałem chyba każdy sklep w necie i całe allegro od alfy i nomen omen do omegi i nic), byłbym niezmiernie wdzięcznym nowym forumowiczem.
Pozdrawiam i czekam na odp

#109 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2013 - 20:32

Widać że w ogóle nie szukałeś bo po wpisanie na aledrogo eberspacher wywala tego kilka stron, w 2,2 jest pod zderzakiem a nie maską czyli znowu nie szukałeś, a wygląda tak http://allegro.pl/we...3737786081.html tyle że to jest piątka trochę mocniejszy

#110 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 października 2015 - 17:38

A więc wygląda to tak


Wtyk instalacji piecyka D3WZ / Gniazdo instalacji AUTO
1. czerwony 1.5 (+) na stale 12v / 1. czerwony 1.5 (+) 12v
2. Brązowy 1.5 (masa) / 2. brązowy (masa)
pompka eberka łącze pozycja 3 i 4
3. jasno zielony / 3.zielony
4. zielony / 4. brązowy
5. niebieski / 5. niebiesko biały "Zacisk D+ alternatora"(tu dajemy + 12v)
6. niebiesko biały / 6. brązowo biały (diagnoza )
7. czarny /6. czarno biały "Zacisk +15 lub włącznik temperaturowy" (tu dajemy +12)

Jak podasz w tych dwóch miejscach +12v to piecyk po chwili zacznie startować Pamiętaj o tym by niezwłocznie odpalić auto !!!

poczytaj tutaj(klick) ,znajdziesz Pdf schematu połączeń eberka wypowiedzi i rady , ja skorzystałem i nadal próbuję rozwiązać jeden problem

Witam
Użyłem tego sposobu i eber rusza, tzn chyba sie rozpala bo idzie dym.
Tylko że nie słychać go bardzo jak jest motor zapalony tylko przyłoże reke do wężyka który idzie od pompki do ebera.
Na początku cyka powoli a z czasem coraz szybciej aż przestaje, za jakiś czas znowu powtarza ten cykl i amen wyłącza sie. Motor 2.5DTI

W 2.5TD mam webasto i mam identyczny przypadek, włącze, rozpędza się, pompka daje z czasem coraz szybciej i buczy dalej ale już bez pompki.
Po chwili buczy tak jak przy załączeniu od nowa powtarza cykl i amen wyłącza się:(

Identyczny przypadek w eberze i webaście:(

Może ktoś zna kogoś kto się tym zajmuje w okolicach Sandomierza, Połańca, Mielca.
Chyba że we własnym zakresie da radę to zrobić, a lubię grzebać przy kluskach:)

#111 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 października 2015 - 08:20

W poradach masz świetną poradę na temat diagnozy i naprawy ebera by DamianSZ. Ja tak swojego w DTI przywróciłem do życia :)