Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze sprzęgłem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 grudnia 2014 - 15:36

Pytanie moje daczego tak szybko zuzywa sie ta tarcza obojetnie czy to bedzie oryginał LUK czy nabita nowa w zakłądzie co gościu zajmuje sie tym juz z 20lat.czy ja jeżdzic nie umiem czy może wina lezy gdzies indziej.

Mniej upalaj :p

A tak serio to sprawdzilbym to tak:
- odpial wal od skrzyni
- na zimnym silniku wrzucił luz i odpalił samochĂłd
- obserwacja czy wyjście na wal ze skrzyni się kręci
- jak się kręci to ręką sprĂłbuje zatrzymać.

To samo na ciepłym.

#22 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2014 - 16:17

Mniej upalaj :p

A tak serio to sprawdzilbym to tak:
- odpial wal od skrzyni
- na zimnym silniku wrzucił luz i odpalił samochód
- obserwacja czy wyjście na wal ze skrzyni się kręci
- jak się kręci to ręką spróbuje zatrzymać.

To samo na ciepłym.


Alley - co dalej .... jak ręką nie zatrzyma .... to co to oznacza ?? co będzie uszkodzone ??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#23 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 grudnia 2014 - 16:49

Alley - co dalej .... jak ręką nie zatrzyma .... to co to oznacza ?? co będzie uszkodzone ??

To znaczy ze dobrze mu wsio wysprzegla. Jakby nie zatrzymał to znaczy ze cos jest nie tak i caly czas trze. Na napędzie może tej siły nie odczuć.

#24 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:31

To znaczy ze dobrze mu wsio wysprzegla. Jakby nie zatrzymał to znaczy ze cos jest nie tak i caly czas trze. Na napędzie może tej siły nie odczuć.


Warto to samo zrobić , ale z wciśniętym pedałem sprzęgła do oporu. Na wrzuconym luzie to sprzęgło jest zapięte. Może wysprzęglik nie wciska sprężyny do końca i się tarcza zużywa.

#25 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:41

Warto to samo zrobić , ale z wciśniętym pedałem sprzęgła do oporu. Na wrzuconym luzie to sprzęgło jest zapięte. Może wysprzęglik nie wciska sprężyny do końca i się tarcza zużywa.


A jest mozliwośc tak zwanego ''podciągnięcia'' tego sprzęgłą tak żeby ''brało'',''łapało'' wcześniej niz dopiero pod sam koniec jakieś 3cm ?tzn na samej górze jak juz puszcze prawie całkiem pedał sprzęgła.

#26 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:44

A jest mozliwośc tak zwanego ''podciągnięcia'' tego sprzęgłą tak żeby ''brało'',''łapało'' wcześniej niz dopiero pod sam koniec jakieś 3cm ?


Nie za bardzo. Generalnie miał byś pewnie problemy z wrzucaniem biegów.

#27 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 31 grudnia 2014 - 18:56

Nie za bardzo. Generalnie miał byś pewnie problemy z wrzucaniem biegów.


no własnie cały szkopuł w tym że wszystkie biegi wchodza jak w masełko nic nie zgrzyta itp no może czasami sie wstyczny zatnie ale to juz tak jest w oplu zreszta w vectrze też tak miałem ze wstecznym.
zastanawiam sie czy zeby zamiast odpinac wał od skrzyni to może podniec tylne oba koła i wtedy żeby nie miały oporu bo niechce mi sie za bardzo w taka pogode grzebac w kanale.:masakra:

#28 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 03 lutego 2015 - 11:43

witam ponownie.Jutro zabieram sie za wymiane całego sprzęgła kpl. Pytanie moje jest takie czy cos wiecej będe mógł wymienic jak będe miał zdiętą skrzynię? Mam na mysli uszczelnienie oringi czy simmeringi przy silniku i przy skrzyni. Bo przy ostatniej wymianie widziałem że mi gdzieś zaczynało już cieknąc, tyle że niepamietam juz dokłanie skąd czy ze skrzyni czy z silnika.chyba jest jakies uszczelnienie wału prawda od strony skrzyni .i w samej skrzyni chyba jakis oring. podpowie mi ktos jakie to są

#29 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 lutego 2015 - 11:51

Simmering na wale, i dodatkowo możesz wymienić łożysko prowadzące wałek sprzęgłowy, jest wbite w wale korbowym.

Dodany obrazek


#30 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 03 lutego 2015 - 11:55

Simmering na wale, i dodatkowo możesz wymienić łożysko prowadzące wałek sprzęgłowy, jest wbite w wale korbowym.


jeszcze sie zapytam czy jak odkrece dwumase to czy ja przykręca sie w miare "normalnie" tz odkrecam i przykręcam czy trzeba tez jjakos ustawiać jak tarcze idealnie centralnie?ostatnio jak wymieniałem sprzęgło to dwumasy nie odkręcałem ale jak teraz chcę ten simmering wymienic to bede pewnie dwumase oddkrecic musaił dobrze rozumuje?

#31 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 lutego 2015 - 11:57

Nie, koło pasuje w jednym położeniu więc nic nie pomylisz :)

Dodany obrazek


#32 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 03 lutego 2015 - 22:36

Nie, koło pasuje w jednym położeniu więc nic nie pomylisz :)


Dziekuje serdecznie.
Uszczelniacze wału widze są ale jeszcze mi sie przypomniało że jest chyba jakis simmering na końcu skrzyni od strony gdzie sie wał przykręca ?tam mi chyba kiedys ciekło na czerwono

Witam ponownie.Jestem po demontazu skrzyni i sprzęgła.Po wyjeciu docisku i tarczy zoaczyłem że tarczy jeszcze było ok 3 do 4 mm tz jakis 2 mm przed nitami docisk wyglądał na dobry nawet bym powiedziął że bardzo dobrze wygladał.ślady po wysprzęgliku na słoneczku były równe słoneczko na styku łozyska prawie niestarte. Jedynie co mnie zaciekawiło to to ze cały docisk i dwumasa wraz z obodową skrzyni od środka była cała w pyle ztarczy na dwumasie po bokach z 1 cm i sie zastanawiam cy tp nie przez ten pył slizgało mi sie strasznie sprzęgło. dodam że dzis juz lewdo co dojechałem bo na kazdym biegu jadąc po dodaniu mocniej gazu z puszczonum pedałem sprzegła omcia jechałą z taką sama prędkością a na obrotomerz mogłem zzamknąc tak sie sprzegło ślizgało.ppytanie moje jest takie czy docisk mógłjuz paśc czy tarcza była jeszcze na tyle niezdarta żeby było mozna dalej jechac czy to wszystko przez ten pył z okładzimy tarczy. bo dodm że ta tarcza była nabijana a nie nowa z kompletu.

#33 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2015 - 23:36

Pomogles mi wiec teraz ja sprobuje pomoc Tobie :) Wiesz co? w mojej ocenie skoro regenerowales tarcze to jakis badziewny material musial zostac uzyty i stad pył. Chociaz glowna przyczyna awarii jest napewno wadliwie dzialajacy docisk. Tarczy jeszcze miales sporo, nieraz wymienialem sprzeglo w Omedze i z zasady nawet do nitow byly tarcze pozjezdzane i sprzegla jeszcze sie nie slizgały. Wymien docisk, tarcze rowniez na nowe, upewnij sie ze wysprzeglik nie cieknie ani lozysko na nim nie halasuje i skladaj :) powodzenia

#34 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 04 lutego 2015 - 08:14

Pomogles mi wiec teraz ja sprobuje pomoc Tobie :) Wiesz co? w mojej ocenie skoro regenerowales tarcze to jakis badziewny material musial zostac uzyty i stad pył. Chociaz glowna przyczyna awarii jest napewno wadliwie dzialajacy docisk. Tarczy jeszcze miales sporo, nieraz wymienialem sprzeglo w Omedze i z zasady nawet do nitow byly tarcze pozjezdzane i sprzegla jeszcze sie nie slizgały. Wymien docisk, tarcze rowniez na nowe, upewnij sie ze wysprzeglik nie cieknie ani lozysko na nim nie halasuje i skladaj :) powodzenia


A wie c tak.:) Wysprzęglik jest suchutki,jak go wciskałem reką to elegancko sie wciskał z w miare jakimś tam opore,i normalnie odskakiwał czyli że spręzyna chyba co jest w środku jest sprawna .Ogolnie wysprzeglik ok. Łozysko jest tez eleganckie nie hałasuje,wymieniane było na nowe jak nabijałem ostatnio okładziny na tarcze sprzęgła.Więc kupie nowa tarcze i docisk.Jedyne co mnie teraz zastanawia czy to faktycznie to że ślizgało mi sie strasznie sprzęgło na kazdym biegu, to była wina tego syfu pyłu z nabitej okładziny(******* materiał) chyba był. Bo aż dziw bierze że tak szybko sie może zjechać tarcza.tym bardziej ze docisk naprawde niewyglada na jakos nadmiernie zużyty. puźniej postaram sie zrobic fotki tarczy i docisku i dwumasy możę zrobi sie troche jaśniej odnośnie mojego problemu. teraz musze jeszce wymienić ten simmering na koncu skrzyni zna ktos może wymiar bo na allegro niemoge nigdzie takiego znaleśc.I poduszke tylna skrzyni bo sie rozleciała ze starości ale ona widze jest na allego.i olej do skrzyni i płyn hamulcowy bo mi wyciekło sporo przy okazjo sobie wymienei cały.Ok ale sie rozpisałem dam znać puxniej co i jak mi poszło.:D

#35 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 04 lutego 2015 - 10:58

Ogolnie wysprzeglik ok

ja bym wymienil go na nowke,moj w dobrym stanie padl bo 15 tys km,wiec nie ryzkowalbym,skoro nie wiesz ile ma przebiegu ;)

#36 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 04 lutego 2015 - 19:22

Ok srzęgło zakupione.jutro z rana biorę sie do wymiany.czekam jeszcze tylko na simmering do skrzyni bo nie mieli na miejscu i poduszka tylna skrzyni biegów odrazu płyn zakupiłem hamulcowy 1L i klej do śrub żeby sie nieodkrecały.Musze jeszcze tylko dwumasę dokłądnie czymś wyczyścic z tego pyłu z tarczy.czym to moge zrobic w miare dobrze?rozpuszczalnik benzyna ekstrakcyjna czy sa do tego jakies specyfiki?

#37 OFFLINE   kifffor

kifffor
  • 80 postów
  • Dołączył: 07-08-2012
  • Skąd: Jasło
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lutego 2015 - 19:40

Ok srzęgło zakupione.jutro z rana biorę sie do wymiany.czekam jeszcze tylko na simmering do skrzyni bo nie mieli na miejscu i poduszka tylna skrzyni biegów odrazu płyn zakupiłem hamulcowy 1L i klej do śrub żeby sie nieodkrecały.Musze jeszcze tylko dwumasę dokłądnie czymś wyczyścic z tego pyłu z tarczy.czym to moge zrobic w miare dobrze?rozpuszczalnik benzyna ekstrakcyjna czy sa do tego jakies specyfiki?


Scrabi podczas wymiany zrób foto relacje(co i jak idzie) jesli będziesz miał taką możliwość :) bo być może i mnie czeka taka praca ;) powodzenia z wymianą :)

#38 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2015 - 00:41

Ok srzęgło zakupione.jutro z rana biorę sie do wymiany.czekam jeszcze tylko na simmering do skrzyni bo nie mieli na miejscu i poduszka tylna skrzyni biegów odrazu płyn zakupiłem hamulcowy 1L i klej do śrub żeby sie nieodkrecały.Musze jeszcze tylko dwumasę dokłądnie czymś wyczyścic z tego pyłu z tarczy.czym to moge zrobic w miare dobrze?rozpuszczalnik benzyna ekstrakcyjna czy sa do tego jakies specyfiki?


Pamiętaj aby uszczelniacz nie wkładać na sucho tylko olejem przesmarować.

Do czyszczenia używam Plak Atlas Dimer 50:1

#39 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 05 lutego 2015 - 08:12

Pamiętaj aby uszczelniacz nie wkładać na sucho tylko olejem przesmarować.

Do czyszczenia używam Plak Atlas Dimer 50:1


Zapytam sie jeszcz o jedną żecz.W jaki sposób ustawiacie tarcze sprzęgłową idealnie w środku?niestety nieposiadam żadnego starego wałka .tylko zawsze strugałem sobie z kija od szczotki taki wałek i przy pożądkach garażowych gdzieś mi sie zapodział ma ktos z was jakiś może inny pomysł?

#40 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 lutego 2015 - 08:58

klej do śrub żeby sie nieodkrecały.


Jak doekręcisz, to się nie odkręcą same z siebie :)

jeszcze tylko dwumasę dokłądnie czymś wyczyścic z tego pyłu z tarczy.czym to moge zrobic w miare dobrze?rozpuszczalnik benzyna ekstrakcyjna czy sa do tego jakies specyfiki?


Do czyszczenia używam Plak Atlas Dimer 50:1


Najlepszy do zadań specjalnych :) ew. ropownica wcześniej :)

Dodany obrazek