Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem ze sprzęgłem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   starki02

starki02
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Londyn

Napisany 17 kwietnia 2007 - 23:25

Witam. Moze ktos wie jaka moze byc przyczyna. Wpadl mi pedal sprzegla w podloge a sprzeglo jest hydrauliczne nie na linke. Wie ktos moze co moglo pasc? Dzieki za podpowiedzi



#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2007 - 20:07

Padł wysprzeglik prawdopodobnie , moze przewód dziurawy , czy ubywa płynu hamulcowego ( ten sam plyn dla ham. i sprzegła) sprubój odpowietrzyc sprzegło - odpowietrznik jes przy skrzyni kolo przewodu dochodzacego do wysprzeglika w skrzyni.

#3 OFFLINE   starki02

starki02
  • 6 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: Londyn

Napisany 18 kwietnia 2007 - 21:36

Dzieki za podpowiedz .To padl wysprzeglik i plyn tez zlecial ponizej poziomu dla sprzegla

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2007 - 14:52

Kosztowne cacko.......troche cie skrobnie.

#5 OFFLINE   lukas23

lukas23
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Mielec

Napisany 25 października 2009 - 09:41

proponował bym koledze regeneracje tego wysprzęglika. prosta sprawa i o wiele tansza niz nowy wysprzeglik. i pewniejsza. Jesli jeszcze nie kupiłes to pomysl o tym pozdro.

#6 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2009 - 09:48

hahaha zauważyłes date kolego ? :D ponad 2 lata

#7 OFFLINE   lukas23

lukas23
  • 26 postów
  • Dołączył: 02-06-2009
  • Skąd: Mielec

Napisany 25 października 2009 - 11:07

****! ok mój bład :)

#8 OFFLINE   grzes69

grzes69
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Sulejówek

Napisany 24 grudnia 2009 - 01:01

podpinam sie pod temat, mam to samo pedał wpadł w podłogę ale płyn hamulcowy jest na poziomie MAX. Czy może sprzęgło jest tylko zapowietrzone? Moze mnie ominie wymiana wysprzęglika:confused:

#9 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 grudnia 2009 - 02:20

podpinam sie pod temat, mam to samo pedał wpadł w podłogę ale płyn hamulcowy jest na poziomie MAX. Czy może sprzęgło jest tylko zapowietrzone? Moze mnie ominie wymiana wysprzęglika:confused:


Czy płynu ubywało wcześniej? Czy stan max był cały czas? Mogło zamarznąć jeśli wcześniej wszystko było o.k a masz barzo dużo wody w płynie który idzie wysprzęglika. Wiele mechaników przy wymianie płynu hamulcowego nie wymienia płynu w układzie sprzęgła. Jeśli wpadł na dół to najpierw spróbuj poruszać pedałem sprzęgła ręką góra, dół kilkadziesiąt razy po czym odkręć odpowietrznik. I tak kilka razy, może masz bardzo stary płyn w środku z domieszką wody i trochę przymarzło. Najlepiej weż sobie jakiegoś pomocnika i niech jeden pompuje potem trzyma wcisniety a drugi odkręca odpowietrznik. Postępowanie jak przy odpowietrzaniu hamulców. Podczas tego utrzymuj poziom max cały czas bo od góry zbiorniczka jest brany płyn do układu sprzęgła.

#10 OFFLINE   grzes69

grzes69
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Sulejówek

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:37

Czy płynu ubywało wcześniej? Czy stan max był cały czas? Mogło zamarznąć jeśli wcześniej wszystko było o.k a masz barzo dużo wody w płynie który idzie wysprzęglika. Wiele mechaników przy wymianie płynu hamulcowego nie wymienia płynu w układzie sprzęgła. Jeśli wpadł na dół to najpierw spróbuj poruszać pedałem sprzęgła ręką góra, dół kilkadziesiąt razy po czym odkręć odpowietrznik. I tak kilka razy, może masz bardzo stary płyn w środku z domieszką wody i trochę przymarzło. Najlepiej weż sobie jakiegoś pomocnika i niech jeden pompuje potem trzyma wcisniety a drugi odkręca odpowietrznik. Postępowanie jak przy odpowietrzaniu hamulców. Podczas tego utrzymuj poziom max cały czas bo od góry zbiorniczka jest brany płyn do układu sprzęgła.


dopiero 2 tygodnie temu kupilem tą kluske i niemam możliwości spytać starego właściciela o ten płyn bo pojechał do niemiec na święta ale stan MAX od tamtego momentu jest cały czas. Fakt wcześniej przed mrozami tego nie było i sprzęgło działało normalnie(odbijało pedał). Będe próbował wymienić płyn hamulcowy. A i jeszcze jedno pytanko: od czego mozna uszkodzić wysprzęglik? bo chyba sam z siebie się nie posuł?

#11 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:16

dopiero 2 tygodnie temu kupilem tą kluske i niemam możliwości spytać starego właściciela o ten płyn bo pojechał do niemiec na święta ale stan MAX od tamtego momentu jest cały czas. Fakt wcześniej przed mrozami tego nie było i sprzęgło działało normalnie(odbijało pedał). Będe próbował wymienić płyn hamulcowy. A i jeszcze jedno pytanko: od czego mozna uszkodzić wysprzęglik? bo chyba sam z siebie się nie posuł?


Zamarzniecie plyny hamulcowego w ukladzie hydraulicznym sprzegla to tylko jedna z ewentualnosci moglo cos w srodku pasc ale wtedy bez zwalania skrzyni nie dowiesz sie. Zobacz jeszcze pompe sprzegla jest na pedale ona tez moze byc winna. Jesli wczesniej wszystko bylo ok a sa teraz takie mrozy wiec moglo sciac mieszanine plynu z woda ktora moze byc u ciebie w ukladzie. W moim aucie plyn wygladal jak mleko, a w hamulcach bylo zmieniane na biezaco. Wysprzeglik hydrauliczny tez sie zuzywa jak wszystko inne ale raczej by ciekl wczesniej.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:22

Najprościej i najtaniej będzie spróbować wymienić płyn w całym układzie. Jeśli wpadł, to maszynka i będzie Cię to kosztować ok. 50 zł, ale nie będzie mowy o zapowietrzeniu. Ja wczoraj wymieniałem, to w płynie było dużo wody.

#13 OFFLINE   grzes69

grzes69
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Sulejówek

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:26

dzięki za szybkie odpowiedzi bredo1. dodam jeszcze że pedał sprzegła nie "wisi" tylko ma dwie pozycje albo wciśniety do końca albo normalną(nie wciśnięty) i w żadnej nieda się zmienić biegu. Jak troche pogrzebie napisze co było przyczyną. Jeszcze raz dzięki za szybkie przydatne odpowiedźi. Pozdro

#14 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2014 - 21:28

Witam . Zacznę bez zbędnych pierdół . Po wymianie sprzęgła (tarcz , docisk , dwumasa - części używane) zaczęło coś stukać . stuka równomiernie i przyśpiesza wraz z rośnięciem obrotów . Jeżeli wiecie o co chodzi bardzo prosze o pomoc jeżeli macie z tym jakieś doświadczenie . Z góry dziękuję za pomoc :)

#15 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2014 - 00:23

jest tylko hałas, czy czuć wibracje?

#16 OFFLINE   danceagent

danceagent

    DaBass

  • 48 postów
  • Dołączył: 27-02-2014
  • Skąd: Łódź - Retkinia
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 09 czerwca 2014 - 18:07

Najpierw pojawiły się kłopoty przy ruszaniu - sprzęgło łapało jak wyczynowe - zerojedynkowo. Chwilę później nie mogłem już wrzucić żadnego biegu. Serwo stwardniało. Wysprzęglik :oonie:
Pierwszy raz Oma zawiodła podczas eksploatacji.
Jutro hol i warsztat. Ile im zejdzie ?

#17 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2014 - 19:39

8 godzin roboty, albo i mniej.

#18 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 28 grudnia 2014 - 21:18

witam kolegów mam znowu problem ze sprzęgłem.mianowicie od jakiegoś czasu zaczeło mi ''brac'' dopiero na samej górze tzn praktycznie jak juz puszcze pedał sprzęgła całkowicie .Nie ma mowy o ruszenie z tak zwanym piskiem jade jak automatem. płyn jest na maxa odpiwietrzałem juz ze 2 razy i nic. dodam ze z pół roku temy wyieniłem całe kpl sprzęgło LUKa.puzniej poleciała mi dwumasa wiec wsdziłem uzywkę i przy okazji nabiłem nowe okładziny na tarczę sprzęgła bo tamte były juz cieniutkie.docisk ii łozysko zostało stare tzn 7 miesieczne a teraz znowy to co to moze byc znowy mi sie tarcza starła prawie całkiem?pomoże ktoś?

#19 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2014 - 21:43

Jeżeli wtedy ta szybko zniknęła okładzina tarczy, to teraz zapewne jest to samo.

#20 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 31 grudnia 2014 - 15:06

Jeżeli wtedy ta szybko zniknęła okładzina tarczy, to teraz zapewne jest to samo.


Pytanie moje daczego tak szybko zuzywa sie ta tarcza obojetnie czy to bedzie oryginał LUK czy nabita nowa w zakłądzie co gościu zajmuje sie tym juz z 20lat.czy ja jeżdzic nie umiem czy może wina lezy gdzies indziej.