Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

skrzynia 6-cio biegowa. da rade?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2011 - 21:31

zmien most na 3.27 i nie bedziesz musial zmieniac skrzyni.

#42 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 07 marca 2011 - 21:47

Już w drugim poście ktoś Ci pisał


przepraszam, moja przegladarka daje ciala.. pokazuje mi temat w takim obrazie, jakby byl dopiero co rozpoczety.. nawet nie pokazuje, ze sa swieze posty. dlatego znow pisalem o tej calibrze. przepraszam z gory za ot. w sprawach napedow wiecej sie nie odezwe:D

#43 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 marca 2011 - 22:59

Ok. Wydaje się to najlepszym, najtańszym i najprostszym rozwiązaniem, a te są niezawodne. Gdzie i za ile mogę taki most 3.27 dostać i ile może sobie mechanik zaśpiewać za wymianę? Z tego co zrozumiałem powinno to lekko obniżyć obroty? W tej chwili np. na 5-ym biegu przy 3tys obr/min lece 150km/h... Spalanie zależne od czynników atmosferycznych, opon, itd - od 5.5 lit do 7 lit. Norma?

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 05:59

Gdzie i za ile mogę taki most 3.27 dostać

podaj VIN bo już możesz taki most mieć Y25DT wychodziły z 3.45 i 3.27, mam dwie omegi z tym silnikiem i w obu są inne mosty, jedna ma 3,45 a druga 3,27, a przy jakiej prędkości masz spalanie 5,5, bo mi na trasie jeszcze mniej niż 7 nie wzieła

#45 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 06:28

Damianie oto mój VIN : W0L0VBP6921053838. A spalanie poniżej 7lit mam bardzo często - szczególnie teraz, gdy jest zimno(większa ilość tlenu niż latem w tej samej objętości), mam wąskie zimowe opony(195 lub 205) i ogólnie jeździ się wolniej. Mówię o tym co wskazuję komp - a wiadomo, że nie pokazuje on 100% prawdy. Ale ostation jak leciałem A4 150km/h komp pokazywał mi pomiedzy 5,5 lit a 6lit. Średnie wskazanie w tej chwili, kiedy to jeźdzę w 90% po mieście (KK), do pracy wynosi 6,8 lit...

#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 09:56

szczególnie teraz, gdy jest zimno

auto w zimie pali więcej a nie mniej,

mam wąskie zimowe opony
(195 lub 205)

i zapewne o takim rozmiarze 195/70R15 lub 196/65R15 a komp jest pod felgę 17 w Y25DT, na pewno spalanie liczone będzie większe, jak będę w domu to napisze co za dyfer masz, a ile robisz na baku ?

#47 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 10:17

Co do większego spalania w zimie zgodzę się tylko w momencie zimnego silnika(dłużej się rozgrzewa). Poźniej, przy rozgrzanym silniku, dawka paliwa powinna być mniejsza bo jest dużo więcej tlenu w tej samej objętości. Ja to dokładnie zauważam na podstawie kontrastu zima - upalne lato. Przy ujemnej temp, jak silnik jest już ciepły - rwie się do przodu jakby miał drugą turbinę, a że raczej nie palę gum to mniej wciskam gaz. A latem przy plus 30 w cieniu - przy bardzo rozrzedzonym powietrzu - czuję że to nie ta Omcia co zimą. To moje odczucia. A na jednym baku, gdy np jadę nad nasze morze spokojnie zrobię 1000km. Zależy jak mi się śpieszy. Oczywiście staram się jeżdzić płynnie, bez przesadnego butowania.

#48 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 marca 2011 - 10:17

most 3.27


W/g EPC masz most 3.27 ze szperą.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#49 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 10:19

Dzięki za info. Więc nie mam co mieszać więcej i pozostawić jak jest. Ewentualnie chiptunning...

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 13:55

A latem przy plus 30 w cieniu - przy bardzo rozrzedzonym powietrzu - czuję że to nie ta Omcia co zimą

a wentylator na IC masz sprawny bo to jest częstą przyczyną

#51 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 14:03

Powiem szczerze, że nie wiem. Przy awarii tego wentylatora pojawia się komunikat na konsolowym kompie, czy trzeba to spr Techem lub innym sprzetem?

#52 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 14:23

Powiem szczerze, że nie wiem. Przy awarii tego wentylatora pojawia się komunikat na konsolowym kompie, czy trzeba to spr Techem lub innym sprzetem?

ani jednym ani drugim tego nie sprawdzisz w tej skrzynce trójkątnej pod maską jest od niego bezpiecznik http://forum.omegakl...ead.php?t=24976 numer 4 na foto, jak masz go spalonego to na bank wentylator jest zatarty

#53 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 16:58

Ok. Dzięki za pomoc. Wkrótce to sprawdzę. A co do mostu - czy jest coś mniejszego niż most 3.27 jaki mam?

#54 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2011 - 17:16

Niestety nie ma, sam też nad tym ubolewam tylko, że ja mam grubo ponad 400NM i nie chodzi mi bynajmniej o niższe spalanie;)

#55 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 19:09

czy jest coś mniejszego niż most 3.27

niestety nie ja będę u siebie taki wkładał do mój 3,45 wyje jak głupi, chociaż wolał bym krótszy

#56 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 20:32

A kolega Kogut, gdzie tuningował silnik lub robił inne modygikacje? Bo parametry są imponujęce...

#57 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2011 - 22:07

A kolega Kogut, gdzie tuningował silnik

on już ma chipsa wsadzonego, możesz silnik spokojnie kręcić do 180 KM

#58 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 marca 2011 - 23:57

Wlasnie skoczylem czytać o chipsowaniu Naszej DTI. Najlepszy jest moment 400 Nm to jest imponująca wartość... Ciekawe ile silnik pociągnie po takich zmianach?

#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2011 - 07:07

Ciekawe ile silnik pociągnie po takich zmianach?

rozmawiałem z kilkoma osobami zajmującymi się tym i dal tego silnika 180 KM i koło 400 Nm jest bezpiecznym progiem, pod warunkiem że układ wtryskowy auta jest sprawny bo można tłoki potopić

#60 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 09 marca 2011 - 07:22

Spoko. Jak będę miał parcie na moc to będę wiedział do jakiej wartości chipsować, przy założeniu, że silnik jest sprawny. Dzięki i pozdro