Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

skrzynia 6-cio biegowa. da rade?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 września 2010 - 16:30

a wie ktos, jakie przelozenia byly wkladane w skrzynie przy silnikiach 2.5 v6 94r?
Serek, a nie muliloCi zbytnioprzy takim przelozeniu 3.7?? czy bylo ok?


jakie mulenie?? daje rade bez problemu
ale wkrotce zaloze 3.9;)

#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2010 - 18:25

hmm, a szpera w jakich była :) - jak znam życie to za dopłatą



 


#23 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 września 2010 - 22:05

hmm, a szpera w jakich była :) - jak znam życie to za dopłatą


nie wiem czy omega ma w opcji 3.7 ze szperunkiem
natomiast senator i OA maja 3.7 szperunek;)

ja wlasnie zminilem z 3.7 na 3.9 :D

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2010 - 09:12

Omega B dyfry ze szperą

36:11 = 3,273
Y25DT GW, GY
------------------------------------
38:11 = 3,455
25DT, X25DT
FNr. - Y1999999 DF, DT
25DT, X25DT
FNr. 11000001 - GB, GL
----------------------------------------------
37:10 = 3,700
20SE, X20SE, X20XEV, X25XE, Y26SE,
X30XE, Y32SE, X20DTH, Y22DTH
FNr. - 11036942 DK, FM, DY
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE, X20DTH, Y22DTH
FNr. 11036943 - GD, GN
-------------------------------------------------
39:10 = 3,900
20SE, X20SE, X20XEV FB, FD
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. - 11019833 FF, FP, FH
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. 11019834 - GF, GQ
---------------------------------------------------------
38:9 = 4,222
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. Y1000001 - Y1999999 FW
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. 11000001 - GH, GS

#25 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 06 marca 2011 - 21:51

Witam Was szanowni Bracia i Siostry.
Jak w temacie - nurtuje mnie od dawna pytanie - czy do Omci 2.5dti FL /2002 rok/ ze skrzynia manualną 5-cio biegową, można lub ktoś próbował przekładki na skrzynie 6-cio biegową? Wiem, że Beemki z tym silnikiem 2.5d mają manuale 6-cio biegowe.
Proszę o informację. Swoją jeżdżę już trzy lata bez awarii i chciałbym jej zmienić tę skrzynie, polepszyć parametry jezdne, bez negatywnej ingerencji.
Pozdrawiam.

#26 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2011 - 22:29

a co chesz tym poprawic??

pozatym chyba juz jest taki tamat na forum.

#27 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 06 marca 2011 - 23:37

Oczywiście osiągi pod kątem spalania - mniejszego zużycia paliwa /ropka niedługo osiągnie 5zł za litr ;( / oraz lepszego przyspieszenia, zakładając, że przełożenia skrzyni 6-cio biegowej to umożliwiają. Nie wiem, jak inni użytkownicy Omesi 2,5dti, ale ja nie jestem zadowolony z tej skrzyni - pierwszy bieg jest bardzo krótki, jakby miał służyć do ruszania z całym składem wagonów. Na piątce ciągie jak szalony do 4tys obr/min i kończy się skala obrotomierza oraz biegi - czuję brak tej 6 - mam wrażenie, że silnik mógłby na kolejnym biegu przyśpieszać auto... Podkreślam, że nie chodzi mi o dryft, tylko o normalną jazdę. Pomijam też, na tym etapie ingerencje z pkt widzenia chiptunningu silnika w celu poprawienia osiągów.

#28 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2011 - 23:40

a jaki masz dyfer??

#29 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 marca 2011 - 06:34

Niestety, nie wiem. A jak mogę się tego dowiedzieć? A czy ktoś próbował zrobić swap lub słyszał o takiej podmiance?

#30 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 07 marca 2011 - 07:32

pozatym chyba juz jest taki tamat na forum.


oczywiscie, ze jest. bo to ja go zalozylem:D jesli to o ten temat Ci chodzi.

pytalem o przekladke 6-cio biegowej skrzyni z calibry 4x4 2.0 16v turbro 204KM.

moze z niej daloby rade? ona miala naped na 4 buty, wiec przednich nie da sie jakos wyeliminowac? i wtedy most do tylu ciagnac.. chyba, ze z ktorej bmw pasuje, tak jak kolega andreas mowi. u mnie jest dyfer 3.7, jesli dobrze rozumiem.
a kolego andreas, jesli masz 2.5 dti, to masz bodajze 3.45 dyfer, albo 3.27 nawet :)

#31 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 marca 2011 - 09:12

Dzięki za podpowiedź kolego sipa666. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że możliwy jest swap skrzyni z innego opla, ale czy ktoś to robił ze skrzynią z BMW do silnika M57? Czy ktoś wie może jaki jest dyfer w BMW 2.5d z silnikiem M57 i skrzynią 6-cio biegową?

#32 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 09:16

bez jaj a chcesz wydać ok 3 tysięcy na skrzynie z cali let ? ile to ropy by było.... ;)

#33 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 marca 2011 - 09:25

No pewnie, że nie z Cali tylko z BMW e-60 lub e-39...

#34 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 07 marca 2011 - 10:54

Hmm jak można myśleć o wsadzeniu skrzyni z cali gdzie silnik jest ułożony poprzecznie?? Chyba jakieś czary mary będą potrzebne;) Nie mówiąc już o znalezieniu takiej, a co dopiero takiej w dobrym stanie...

#35 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2011 - 11:05

kolejny temat jest nie potrzebny o tym samym, połączyłem oba i proszę poczytać od początku czyli pierwszego posta...

#36 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2011 - 15:06

pytalem o przekladke 6-cio biegowej skrzyni z calibry 4x4 2.0 16v turbro 204KM.

moze z niej daloby rade? ona miala naped na 4 buty, wiec przednich nie da sie jakos wyeliminowac? i wtedy most do tylu ciagnac.


Co za brednie:masakra: Już w drugim poście ktoś Ci pisał, że to bzdura i poczytaj jeszcze trochę jak działa samochód a Ty dalej się upierasz przy tym.

#37 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2011 - 18:10

pytalem o przekladke 6-cio biegowej skrzyni z calibry 4x4 2.0 16v turbro 204KM.

moze z niej daloby rade? ona miala naped na 4 buty, wiec przednich nie da sie jakos wyeliminowac? i wtedy most do tylu ciagnac.. chyba, ze z ktorej bmw pasuje, tak jak kolega andreas mowi. u mnie jest dyfer 3.7, jesli dobrze rozumiem.
a kolego andreas, jesli masz 2.5 dti, to masz bodajze 3.45 dyfer, albo 3.27 nawet :)


nie masz szans włożyć tej skrzyni to raz, a dwa popatrz sobie ile taka skrzynia kosztuje.... Już prędzej może by coś z BMW podeszło ale na pewno nie bez kosztownych przeróbek

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2011 - 18:47

Oczywiście osiągi pod kątem spalania - mniejszego zużycia paliwa

to zmień auto na inne, to auto waży i musi swoje wypić

#39 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 07 marca 2011 - 18:55

co za temat :masakra: dawno takich bzdur nie czytałem, przekładki hehehe, pewno że sie da skrzynie z przednionapędowego włożyć do omegi. podaje opis:

1. zdjąć skrzynie biegów z przednionepedowca
2. wypić 2 browce
3. otworzyć bagażnik w omedze(opis otwierania bagażnika gdzieś na forum jest)
4. wypić jeszcze jednego browca i zajarać fajke.
5. włożyć skrzynie do bagażnika.
6. zamknąć bagażnik
7. wypić browca

i skrzynia z przednionapędowca mamy w omedzę
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#40 Guest_andreas27_*

Guest_andreas27_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 marca 2011 - 20:32

LUDZIE!!! Nie dziwię się, że takie historie wypisujecie... Moje pytanie brzmiało czy można zrobić lub czy ktoś już zrobił przekładkę skrzyni 6-cio biegowej z BMW z silnikiem M57 2,5d do Omesi z tym samym motorem...