Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

skrzynia 6-cio biegowa. da rade?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:28

witam. nie znalazlem raczej nic o 6-cio biegowej skrzyni w omedze, wiec pytam tutaj.
czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?
konkretnie chodzi mi o skrzynie F28 z calibry 4x4 2.0 turbo 204 KM.
jesli da rade, to jakies konkretniejsze trudnosci sa przy tym, czy jak przy najzwyklejszej zmianie skrzyni?
od dawna rozmyslam nad skrzynia 6-cio biegowa, ale ten pomysl juz niedlugo moglby wejsc w zycie.

dziekuje i czekam na odpowiedzi. pozdrawiam ;) :D

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:43

czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?

Wiesz wgl jak wygląda skrzynia w przednionapędówce? Jak to sobie wyobrażasz? W przednionapędowym aucie napęd jest realizowany ze skrzyni prosto na przegłuby, które z niej wychodzą, a w tylnionapędowym aucie najpierw napęd idzie na wał.
Poczytaj jeszcze kilka książek i dopiero kombinuj.
Jeśli chcesz 6 skrzynie koniecznie, to licz się z tym, że trzeba przerabiać mocowanie silnika, zawieszenie skrzyni, połączenie z mostem, podłączenie pod gałkę itd, a przecież dochodzi jeszcze kwestia sprzęgła i wałka zdawczego.
Chwali się ambicje, ale nie chore ambicje. Dla mnie niewykonalne. Nie za 500-1000 zł. W to trzeba by włożyć kilka tyś. zł, ale nie do wszystkich to dociera.

#3 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:05

no i wlasnie mniejwiecej takiej odpowiedzi oczekiwalem;) dzieki.
hmmmm, jak wydluzyc przelozenie w obecnej skrzyni?
wiem, ze mozna zrobic tzw `szpere´ ale ona skraca przelozenie.
a w jaki sposob daloby sie wydluzyc?nie mowie tu o przesadnie wydluzonym przelozeniu, ale zawsze to cos ;)

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:15

Sprawdź jaki masz most i np. jeśli masz 3.9 to załóż 3.7.

#5 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2010 - 01:36

wiem, ze mozna zrobic tzw `szpere´ ale ona skraca przelozenie.


a w jaki to sposob szpera skraca przelozenie??


załóż 3.7.



albo 3.45;)

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2010 - 06:13

a w jaki to sposob szpera skraca przelozenie

w żaden bo nie skraca

albo 3.45

3,27 jest najdłuższy w omedze

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2010 - 11:05

w żaden bo nie skraca

Damian, Hubert spytał ironicznie.

3,27 jest najdłuższy w omedze

Na tym to będzie muuuuuułłłłł.

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2010 - 12:21

Na tym to będzie muuuuuułłłłł.

to fakt ale Vmax się troche podnienisie, mnie czeka montaż takiego bo mój wyje jak wściekły, chociaż w moim silniku tylko były takie 3,45 i 3,27

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 sierpnia 2010 - 12:24

Spalanie mu mocno wzrośnie, bo będzie trzeba dużo siły, żeby go rozpędzić. Dla mnie 3.7 maks na ten silnik.

#10 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:11

witam. nie znalazlem raczej nic o 6-cio biegowej skrzyni w omedze, wiec pytam tutaj.
czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?
konkretnie chodzi mi o skrzynie F28 z calibry 4x4 2.0 turbo 204 KM.
jesli da rade, to jakies konkretniejsze trudnosci sa przy tym, czy jak przy najzwyklejszej zmianie skrzyni?
od dawna rozmyslam nad skrzynia 6-cio biegowa, ale ten pomysl juz niedlugo moglby wejsc w zycie.

dziekuje i czekam na odpowiedzi. pozdrawiam ;) :D


po co ci 6 biegow???
zeby je czesciej zmieniac???
zeby poprawic osiagi???

ja ma manual R28 z mostem 3.7 na IV biegu V-max to 240km/h
V 250km/h i 5700 obr/m
DamianSz z tym V max to nie do konca jest tak ze sie podniesie ;)

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:39

nie znalazlem raczej nic o 6-cio biegowej skrzyni w omedze

Do Lotusa Omegi montowali skrzynie z Corvetty ZR1, jest 6-cio biegowa to sobie załóż :D

#12 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:44

Do Lotusa Omegi montowali skrzynie z Corvetty ZR1, jest 6-cio biegowa to sobie załóż

albo dwie 3 biegowe - jedna za druga i będzie w szeregu 6 biegów...

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2010 - 05:40

albo dwie 3 biegowe - jedna za druga i będzie w szeregu 6 biegów...

i 2 wsteczne po jednym na skrzynie :D

DamianSz z tym V max to nie do konca jest tak ze sie podniesie

teoretycznie powinna bo jest inne przełożenie

#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 września 2010 - 08:05

i 2 wsteczne po jednym na skrzynie :D
teoretycznie powinna bo jest inne przełożenie


ale praktycznie dochodzi masa innych pierdół jak opory powietrza, toczenia, krzywa mocy i momentu. Podsumowując gra nie warta świeczki bo albo V max wzrośnie o jakieś śmieszne 5km/h albo nawet nieznacznie spadnie

#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 01 września 2010 - 23:23

Damian mialem 4.22, 3.9 i 3.7 u siebie w 3.2 manualu i powiem ci ze na 3.7 wiecej jak 250 nie dalo rady poleciec . moze zeby mial ze 250+ bhp to bylo by wiecej ;)

#16 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 02 września 2010 - 05:46

a wie ktos, jakie przelozenia byly wkladane w skrzynie przy silnikiach 2.5 v6 94r?
Serek, a nie muliloCi zbytnioprzy takim przelozeniu 3.7?? czy bylo ok?

#17 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 września 2010 - 09:15

a wie ktos, jakie przelozenia byly wkladane w skrzynie przy silnikiach 2.5 v6 94r?
Serek, a nie muliloCi zbytnioprzy takim przelozeniu 3.7?? czy bylo ok?


Będziesz miał 3.9 lub 3.7

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2010 - 14:38

Dyfry Omaega B bez szpery z kodami alpha i numerami podwozia
38:11 = 3,455
25DT, X25DT
- Y1999999 DE, FJ, DS
25DT, X25DT, Y25DT
FNr. 11000001 - GA, GK
--------------------------------------------------
37:10 = 3,700
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. - 11020494 DJ, FL, DX
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. 11020495 - GC, GM
--------------------------------------------------------
39:10 = 3,900
20SE, X20SE, X20XEV FA, FR, FQ, FC
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. - 11020912 FE, FN, FX, FG
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. 11020913 - GE, GJ, GP
--------------------------------------------------------
38:9 = 4,222
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. - 11034911 FS, FU
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. 11034912 - GG, GR
------------------------------------------------

#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2010 - 14:58

38:9 = 4,222
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. - 11034911 FS, FU
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. 11034912 - GG, GR


hehehe i wszystko w temacie :D:D:D



 


#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2010 - 16:19

tylko w tych danych jest mały błąd bo ja mam Y25DT i most 3,27 bez szpery (według VIN) a tu tego mostu niema wymienionego