skrzynia 6-cio biegowa. da rade?
#1 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:28
czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?
konkretnie chodzi mi o skrzynie F28 z calibry 4x4 2.0 turbo 204 KM.
jesli da rade, to jakies konkretniejsze trudnosci sa przy tym, czy jak przy najzwyklejszej zmianie skrzyni?
od dawna rozmyslam nad skrzynia 6-cio biegowa, ale ten pomysl juz niedlugo moglby wejsc w zycie.
dziekuje i czekam na odpowiedzi. pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:43
Wiesz wgl jak wygląda skrzynia w przednionapędówce? Jak to sobie wyobrażasz? W przednionapędowym aucie napęd jest realizowany ze skrzyni prosto na przegłuby, które z niej wychodzą, a w tylnionapędowym aucie najpierw napęd idzie na wał.czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?
Poczytaj jeszcze kilka książek i dopiero kombinuj.
Jeśli chcesz 6 skrzynie koniecznie, to licz się z tym, że trzeba przerabiać mocowanie silnika, zawieszenie skrzyni, połączenie z mostem, podłączenie pod gałkę itd, a przecież dochodzi jeszcze kwestia sprzęgła i wałka zdawczego.
Chwali się ambicje, ale nie chore ambicje. Dla mnie niewykonalne. Nie za 500-1000 zł. W to trzeba by włożyć kilka tyś. zł, ale nie do wszystkich to dociera.
#3 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:05
hmmmm, jak wydluzyc przelozenie w obecnej skrzyni?
wiem, ze mozna zrobic tzw `szpere´ ale ona skraca przelozenie.
a w jaki sposob daloby sie wydluzyc?nie mowie tu o przesadnie wydluzonym przelozeniu, ale zawsze to cos
#4 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 23:15
#5 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 01:36
wiem, ze mozna zrobic tzw `szpere´ ale ona skraca przelozenie.
a w jaki to sposob szpera skraca przelozenie??
załóż 3.7.
albo 3.45;)
#6 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 06:13
w żaden bo nie skracaa w jaki to sposob szpera skraca przelozenie
3,27 jest najdłuższy w omedzealbo 3.45
#7 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 11:05
Damian, Hubert spytał ironicznie.w żaden bo nie skraca
Na tym to będzie muuuuuułłłłł.3,27 jest najdłuższy w omedze
#8 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 12:21
to fakt ale Vmax się troche podnienisie, mnie czeka montaż takiego bo mój wyje jak wściekły, chociaż w moim silniku tylko były takie 3,45 i 3,27Na tym to będzie muuuuuułłłłł.
#9 OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2010 - 12:24
#10 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:11
witam. nie znalazlem raczej nic o 6-cio biegowej skrzyni w omedze, wiec pytam tutaj.
czy skrzynia z auta z napedem na przod podejdzie do omegi?
konkretnie chodzi mi o skrzynie F28 z calibry 4x4 2.0 turbo 204 KM.
jesli da rade, to jakies konkretniejsze trudnosci sa przy tym, czy jak przy najzwyklejszej zmianie skrzyni?
od dawna rozmyslam nad skrzynia 6-cio biegowa, ale ten pomysl juz niedlugo moglby wejsc w zycie.
dziekuje i czekam na odpowiedzi. pozdrawiam
po co ci 6 biegow???
zeby je czesciej zmieniac???
zeby poprawic osiagi???
ja ma manual R28 z mostem 3.7 na IV biegu V-max to 240km/h
V 250km/h i 5700 obr/m
DamianSz z tym V max to nie do konca jest tak ze sie podniesie
#11 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:39
Do Lotusa Omegi montowali skrzynie z Corvetty ZR1, jest 6-cio biegowa to sobie załóżnie znalazlem raczej nic o 6-cio biegowej skrzyni w omedze
#12 OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 21:44
albo dwie 3 biegowe - jedna za druga i będzie w szeregu 6 biegów...Do Lotusa Omegi montowali skrzynie z Corvetty ZR1, jest 6-cio biegowa to sobie załóż
#13 OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 05:40
i 2 wsteczne po jednym na skrzyniealbo dwie 3 biegowe - jedna za druga i będzie w szeregu 6 biegów...
teoretycznie powinna bo jest inne przełożenieDamianSz z tym V max to nie do konca jest tak ze sie podniesie
#14 OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 08:05
i 2 wsteczne po jednym na skrzynie
teoretycznie powinna bo jest inne przełożenie
ale praktycznie dochodzi masa innych pierdół jak opory powietrza, toczenia, krzywa mocy i momentu. Podsumowując gra nie warta świeczki bo albo V max wzrośnie o jakieś śmieszne 5km/h albo nawet nieznacznie spadnie
#15 OFFLINE
Napisany 01 września 2010 - 23:23
#16 OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 05:46
Serek, a nie muliloCi zbytnioprzy takim przelozeniu 3.7?? czy bylo ok?
#17 OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 09:15
a wie ktos, jakie przelozenia byly wkladane w skrzynie przy silnikiach 2.5 v6 94r?
Serek, a nie muliloCi zbytnioprzy takim przelozeniu 3.7?? czy bylo ok?
Będziesz miał 3.9 lub 3.7
#18 OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 14:38
38:11 = 3,455
25DT, X25DT
- Y1999999 DE, FJ, DS
25DT, X25DT, Y25DT
FNr. 11000001 - GA, GK
--------------------------------------------------
37:10 = 3,700
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. - 11020494 DJ, FL, DX
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. 11020495 - GC, GM
--------------------------------------------------------
39:10 = 3,900
20SE, X20SE, X20XEV FA, FR, FQ, FC
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. - 11020912 FE, FN, FX, FG
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE
FNr. 11020913 - GE, GJ, GP
--------------------------------------------------------
38:9 = 4,222
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. - 11034911 FS, FU
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. 11034912 - GG, GR
------------------------------------------------
#19 OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 14:58
38:9 = 4,222
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. - 11034911 FS, FU
Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE
FNr. 11034912 - GG, GR
hehehe i wszystko w temacie :D:D
#20 OFFLINE
Napisany 02 września 2010 - 16:19