Simering na wale a ślizganie sprzęgła?
#1 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:04
jakis rok temu miałem robione sprzęgło (około 10.000km temu)) bo skończyła sie tarcza.... i problem polega na tym że sprzęgło ma znowu uślizg nieraz jest większy a nieraz prawie niewyczuwalny
i mam takie pytanie-------- otóż nie sądze aby przez rok czasu sprzęgło było znowu do wymiany (sprzęgło LUK-A)
i zauważyłem że mam wyciek miedzy skrzynią a silnikiem (pewnie simering na wale) nieraz jak stoję w kałuży to na kałuży jest efekt tęczy (przeważnie po ostrej jeździe)
i mam pytanie czy po wymianie simeringu sprzegło samo przejdzie (olej sie wypali) czy sprzegło jest tez juz do wymiany ?? i jaki jest mniej wiecej koszt robocizny bo simering z tego co wiem to groszowe sprawy....
#2 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:30
Jeśli nie będziesz męczył sprzęgła to się nie zniszczy(choć pewnie mocniej się zużywa)
Tak czy tak je oglądniesz przy wymianie zimeringu.
Kiedy wyciek ustanie ślizganie ustanie, we Fronterze po wyjęciu/wstawieniu silnika przy pracy przypadkiem sprzęgło mocno wysmarowałem smarem, ślizgało się trochę przez kolejne 5-10km, teraz jest zrobione kolejne kilkadziesiąt tyś km.
Sprzęgło nie zniszczyło się raczej, no chyba ,że długo jeździsz i je ślizgasz przez ten olej.
Koszt, nie wiem jak w omedze(czy skrzynie czy silnik) ale coś trzeba wyjąć żeby dojść do tego zimeringu, zależy kto robi(może da się prościej?), napewno pare stówek nie Twoje.
Jest pewna szansa ,że nie ślizga się przez olej a przez np. słaby docisk, ale jak cieknie olej na tarcze to raczej to.
#3 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:46
#4 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:56
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:57
#7 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:09
#8 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 11:03
przeniosłem w istniejący wątek ,;kocyk
#9 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 11:41
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#10 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 12:15
#11 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2012 - 21:46
#12 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 11:01
#13 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 11:09
#14 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 13:15
bierzesz sobie pasek szer około 10cm i długość obwodu uszczelniacza , pasek z cienkiego plastiku może być z okładki przeźroczystej skoroszytu albo co innego gładkiego i śliskiego.
owijasz uszczelniacz i w otwór wkładasz najpierw ten lejek z foli a potem podpychasz uszczelniacz i wyciągasz folię! chodzi o to żeby ci się nigdzie nie podwinął! a o to nie trudno. możesz jak masz wycięty rowek wyjąć sprężynkę z nowego uszczelniacza i ciut skrócić będzie ściślej przylegał! ale tylko ciut .
#15 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 13:27
Powiedz mi, czy Ty specjalnie takimi bykami piszesz?
#16 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 13:35
po smatuj sobie olejem troszku simering i tą sztywną folię co by ci ładnie weszło.
a z tym podkręceniem sprężyny to zobaczysz bo jak dotkniesz palcem to będziesz czuć czy rowek na wale jest
#17 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2013 - 14:40
A to przepraszam.mam na to papiery jestem dyslektykiem
Jeszcze raz dzięki za poradę.