Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Simering na wale a ślizganie sprzęgła?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:04

Witam !!!!! mam problem z omegą :(
jakis rok temu miałem robione sprzęgło (około 10.000km temu)) bo skończyła sie tarcza.... i problem polega na tym że sprzęgło ma znowu uślizg nieraz jest większy a nieraz prawie niewyczuwalny :(
i mam takie pytanie-------- otóż nie sądze aby przez rok czasu sprzęgło było znowu do wymiany (sprzęgło LUK-A)
i zauważyłem że mam wyciek miedzy skrzynią a silnikiem (pewnie simering na wale) nieraz jak stoję w kałuży to na kałuży jest efekt tęczy (przeważnie po ostrej jeździe)
i mam pytanie czy po wymianie simeringu sprzegło samo przejdzie (olej sie wypali) czy sprzegło jest tez juz do wymiany ?? i jaki jest mniej wiecej koszt robocizny bo simering z tego co wiem to groszowe sprawy....

#2 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:30

Szybko napraw bo napewno nie pomaga, ale nie zepsuje się i po ustaniu wycieku ślizganie szybko ustąpi.

Jeśli nie będziesz męczył sprzęgła to się nie zniszczy(choć pewnie mocniej się zużywa)
Tak czy tak je oglądniesz przy wymianie zimeringu.
Kiedy wyciek ustanie ślizganie ustanie, we Fronterze po wyjęciu/wstawieniu silnika przy pracy przypadkiem sprzęgło mocno wysmarowałem smarem, ślizgało się trochę przez kolejne 5-10km, teraz jest zrobione kolejne kilkadziesiąt tyś km.

Sprzęgło nie zniszczyło się raczej, no chyba ,że długo jeździsz i je ślizgasz przez ten olej.
Koszt, nie wiem jak w omedze(czy skrzynie czy silnik) ale coś trzeba wyjąć żeby dojść do tego zimeringu, zależy kto robi(może da się prościej?), napewno pare stówek nie Twoje.

Jest pewna szansa ,że nie ślizga się przez olej a przez np. słaby docisk, ale jak cieknie olej na tarcze to raczej to.

#3 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:46

właśnie kolego wyciek jest bo jest bardzo uchlapane wiec tez raczej mysle ze to przez to....

#4 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 20:56

Sprzęgło suche kiedy jest zaolejone może się ślizgać, już 2x tak miałem, u Ciebie jest b.wysokie prawdopodobieństwo ,że tak jest, nie mała robota dojść do uszczelniacza a potem poskładać, sama wymiana zimeringu to przyjemność ;-)

#5 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:21

myslisz kolego ze w 300stowach sie zmieszcze??

#6 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 sierpnia 2010 - 21:57

Sam wszystko robię w swoich autach więc naprawde nie wiem ile za co biorą, popytaj, moim zdaniem zamiast jakiegoś pewnego sprawdzonego dobrego zakładu który raczej dużo skasuje poszukaj kogoś kto po jakichś garażach czy na wsi robi, nie koniecznie musi być gorszy a i tak do wymiany zimeringu fachowiec nie musi być. Nie wiem jak tam u Ciebie urbanistycznie wygląda, u mnie jest duży przegląd, na wsi nie mam na myśli wioskowego mechanika co śróby ukręcać tylko potrafi i na czerwony sylikon wszystko składa tylko kogoś na uboczu co równie dobrze naprawia ale bierze dużo mniej, niestety nie postawi kawy i cukierków, nie da rachunku;-) nie ma wypłytkowanego warsztatu i białego fartucha z logo firmy itd.

#7 OFFLINE   baanan83

baanan83
  • 253 postów
  • Dołączył: 03-06-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 29 sierpnia 2010 - 22:09

no ja niestety nikogo takiego nie znam mam swojego mechanika juz od kilku lat ale niestety coraz mniej mu ufam:( zastanawiam sie czy samemu sie za to nie wziac.....

#8 OFFLINE   bruss86

bruss86
  • 31 postów
  • Dołączył: 10-12-2010

Napisany 03 listopada 2012 - 11:03

witam mam pewien problem kapie mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów a sprzęgło się trochę ślizga jest tam może jakiś uszczelniacz który można wymienić

przeniosłem w istniejący wątek ,;kocyk

#9 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 listopada 2012 - 11:41

Jest uszczelniacz na wale, ale moze takze cieknac uszczelniacz na walku sprzeglowym lub nawet plyn hamulcowy od sterowania silownikiem sprzegla.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#10 OFFLINE   adsik

adsik
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-05-2012
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 listopada 2012 - 12:15

Podłóż białą kartkę i będziesz widział po kolorze który to olej kapie. I tak jak kolega napisał są tam dwa uszczelniacze, jeden silnika drugi skrzyni. Mi poszedł od skrzyni. 250zł zapłaciłem za naprawę.

#11 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 04 listopada 2012 - 21:46

ja bym stawiał nawysprzęglik lub wyciek ze skrzyni uszczelniaczwału jest za kolem azmochowym i olej niebardzo dostanie sie na sprzęgło

#12 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 11:01

Planuję podczas wymiany sprzęgła wymienić uszczelniacz wału. Tylko pytanie czy jest to jakoś mocno skomplikowane? Na pewno trzeba dwumasę zdjąć ale co dalej? Jak ktoś z Was robił to proszę o info.

#13 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 30 lipca 2013 - 11:09

Podważasz śrubokrętem płaskim dość małym i wychodzi jest montowany na wcisk.

#14 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 lipca 2013 - 13:15

podpowiem ci patęcik mały na wkładanie nowego!
bierzesz sobie pasek szer około 10cm i długość obwodu uszczelniacza , pasek z cienkiego plastiku może być z okładki przeźroczystej skoroszytu albo co innego gładkiego i śliskiego.
owijasz uszczelniacz i w otwór wkładasz najpierw ten lejek z foli a potem podpychasz uszczelniacz i wyciągasz folię! chodzi o to żeby ci się nigdzie nie podwinął! a o to nie trudno. możesz jak masz wycięty rowek wyjąć sprężynkę z nowego uszczelniacza i ciut skrócić będzie ściślej przylegał! ale tylko ciut .

#15 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 13:27

adipaw, dzięki śliczne za poradę.

Powiedz mi, czy Ty specjalnie takimi bykami piszesz? :)

#16 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 30 lipca 2013 - 13:35

mam na to papiery jestem dyslektykiem :) i to nie z czasów kiedy była moda na żółte papiery tylko z czasów kiedy trzeba było nim być żeby je dostać :)

po smatuj sobie olejem troszku simering i tą sztywną folię co by ci ładnie weszło.
a z tym podkręceniem sprężyny to zobaczysz bo jak dotkniesz palcem to będziesz czuć czy rowek na wale jest

#17 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2013 - 14:40

mam na to papiery jestem dyslektykiem

A to przepraszam.
Jeszcze raz dzięki za poradę.