Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Padła elektryczna regulacja fotela


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 28 sierpnia 2010 - 12:40

Witam. Mam problem z fotelem kerowcy a mianowicie nie działa mi podnoszenie tylnej części.
Dodany obrazek
Dodam że przednia część chodzi jak należy a jakiś czas przed całkowitym zepsuciem tył szwankował (dopiero załapywał za którymś razem) Co jest uszkodzone i od czego by zacząć?

#2 OFFLINE   swiniaa

swiniaa

    Zbanowany

  • 166 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: POLSKA

Napisany 28 sierpnia 2010 - 17:08

a ja to bym chętnie taki plastik kupił ;))) sorki za offtop

#3 OFFLINE   Kula69

Kula69
  • 65 postów
  • Dołączył: 28-08-2010
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 października 2010 - 20:27

Witam. Mam problem z fotelem kerowcy a mianowicie nie działa mi podnoszenie tylnej części.
Dodany obrazek
Dodam że przednia część chodzi jak należy a jakiś czas przed całkowitym zepsuciem tył szwankował (dopiero załapywał za którymś razem) Co jest uszkodzone i od czego by zacząć?


Witam
Podepnę się mam to samo tylko u mnie nie działa od kiedy mam Omege a mam ją dosyć krótko, da się jakoś na krótko sprawdzić działąnie silniczka? a i mam jeszcze jeden problem w fotelu kierowcy nie grzeją mi plecy a siedzisko grzeje i po chwili wywala bezpiecznik pomoże ktoś ?

#4 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 25 października 2010 - 22:17

Lekki kotlet, ale co tam...
Mianowicie będą nam potrzebne: śrubokręt krzyżak najlepiej krótki, nożyk, ew. śrubokręt płaski o cienkim ostrzu, smar penetrujący, odrobina czasu i samozaparcia

Sugerowana kolejność działań:
-odkręcić śrubę z przodu mocowania plastikowego boczka (trzeba palcem wymacać śrubę, jest ukryta głębiej w rogu siedzenia od dołu

-wyjąć cały boczek ze sterowaniem, zdjąć klawisze sterowania i odkręcić panel (boczek jest na dwóch zatrzaskach i założony jest uszkiem na tylną część fotela, klawisze trzeba DELIKATNIE podważyć cienkim śrubokrętem i zejdą bez problemu, panel jest przykręcony paroma śrubkami)

- rozpiąć panel sterowania fotelem tak aby był dostęp do kabli i ścieżek (znów cienki srubokręt i wyczucie przydatne, trzeba rozpiąć wszystkie klipsy trzymające w kupie panel)

-w tym miejscu sugeruję wyjęcie bezpiecznika foteli (czwarty od prawej w dolnym rzędzie), przyda się to do rozpinania osłony przełącznika od regulacji danej funkcji fotela, mnie udało się przypadkiem zrobić zwarcie i wywalić bezpiecznik (delikatnie zdjąć osłonę podważając ją delikatnie z każdej strony)

- po zdjęciu góry przełącznika ukazują nam się mikro styki, sugeruję nie pchać do nich nic ostrego, oraz metalowego i uważać na mały element w kształcie literki U, ponieważ lubi się wysunąć i zablokować mikrostyki

- włożyć bezpiecznik z powrotem do gniazda i delikatnie palcem lub czymś niemetalowym zewrzeć osobno jeden a potem drugi mikro styk, jak fotel zaskoczy to znaczy że silniczki sterowania są ok, a tylko styki zaśniedziały lub się zabrudziły. Ja zalałem wszystko smarem w stylu WD i poruszałem wajchą w obie strony celem utrwalenia efektu

- na koniec może warto wszystko przeczyścić co powinno zapewnić długą, bezproblemową i wygodną eksploatację fotela od strony sterowania

- cieszyć się z działającego fotela z regulacją jak w klasie business :D

Próba zwierania pojedynczego mikro styku pozwala na sprawdzenie czy z jego strony nastąpiła awaria, jest to moim zdaniem bezpieczny sposób na sprawdzenie działania elektryki fotela. Wszelkie sprawdzanie radzę robić bardzo delikatnie, ponieważ mocowanie dźwigni sterującej mikro stykami jest dość delikatne i łatwo je uszkodzić.
W razie problemów pisać...

#5 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 19 grudnia 2010 - 22:23

gdzie można cały taki panel do sterowania kupić jak na zdjęciu jak u LeoVince
Prawie w żadnym kierunku nie działa poprawnie, trzeba kilka razy próbować a góra dół wogóle

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 grudnia 2010 - 22:27

gdzie można cały taki panel do sterowania kupić

Dać ogłoszenie do działu kupię, Allegro ewentualnie ASO

#7 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 19 grudnia 2010 - 22:29

Panel zapewne można na alledrogo zakupić. Niemniej polecam poradnik mojego autorstwa dwa posty wyżej. Można to szybko i bez problemu naprawić. Ja u. siebie dwa fotele naprawiłem i śmiga mimo, że było naprawdę nieruchomo. W razie problemów pisać :D

#8 OFFLINE   Scythe

Scythe
  • 5 postów
  • Dołączył: 08-06-2010
  • Skąd: Sokółka

Napisany 28 sierpnia 2012 - 12:27

Podpinam się pod temat, bo mam podobny problem. Fotel kierowcy obniża się bez problemu, ale żeby się podniósł to trzeba kilka razy kliknąć żeby załapał. Najszybciej łapie jak nikt nie siedzi na fotelu. Gorzej się ma sprawa z fotelem pasażera. Fotel jest na samej górze i nie chce się obniżyć. Próbowałem czyścić kostki, rozbierałem przycisk.. nic. Jak naciskam, żeby się podniósł to widać jak silniczek próbuje, do dołu nic.

Jakieś porady jak obniżyć ten fotel i poprawić działanie fotela kierowcy?

#9 Guest_burnswrc_*

Guest_burnswrc_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 05 czerwca 2015 - 16:59

Antares, bardzo przydatny poradnik, przynajmniej nie spędziłem nad tym kilku godzin tylko poszło raz dwa. Dzięki.