Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szkocja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michauu

michauu
  • 182 postów
  • Dołączył: 02-07-2009

Napisany 24 sierpień 2010 - 20:57

heja.

załapałem sie do roboty w szkocji, dokladniej do aberdeen, przeszedlem pozytywnie rekrutacje, mam zbierac dokumenty i mam jechac....siedzi ktos moze od nas w szkocji? chcialbym pogadac z kims kto juz tam mieszka...w sumie nie mam nic do stracenia :)

#2 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpień 2010 - 21:09

Nie mieszkam w szkocji,ale pracowałem w glasgow prawie rok.Jak się mogę na coś przydać.
To pytaj,albo co chcesz wiedziec.

#3 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpień 2010 - 21:44

załapałem sie do roboty w szkocji, dokladniej do aberdeen


ehh szkoda ze az tak daleko mozna by jakigo spota zmacic.

co do pracy to wszystko zalezy od tego jaka to praca i za ile.

#4 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpień 2010 - 20:47

Bonnie Scotland? No bother... Poznasz czym sie rozni Scottish breakfast od English breakfast (niczym, ale lepiej nie mow w Szkocji o tym drugim), zobaczysz jak smakuje Haggis i dowiesz sie jak Szkoci rozpoznaja kiedy u nich jest lato (deszcz jest cieplejszy ;) )
Nie mieszkam w Aberdeen, ale bywam tam czesto. Jest to miasto studenckie oraz Oil&Gas, co bardzo mocno podnosi ceny mieszkan i zycia.
Jest tam mnostwo firm paliwowych i bardzo duzo zjezdza sie ludzi ktorym firma placi za wyjazdy (Mariott za 200 Funtow za noc nie jest czyms specjalnym).
Tak wiec sprawdz ile dostaniesz i ile bedziesz placil za mieszkanie
Np tutaj
http://www.rightmove.co.uk/

Generalnie zarobki w Szkocji sa nizsze niz na poludniu, ale np mieszkania wcale nie sa duzo tansze (szczegolnie w okolicach Aberdeen i wiekszych miast)

Samo Aberdeen nie jest czyms szczegolnym. 30 lat temu byla to zapyziala wioska, tylko, ze ropa na morzu polnocnym i Amerykanie wpompowali w to miasto kase.

Okolice jednak sa przepiekne. Krajobrazy wspaniale, a Szkoci zabawni (jezeli im nie nadepniesz na odcisk).

W samym Aberdeen jest wielu cudzoziemcow (sporo Norwegow) wiec angielski jest bardziej "ludzki", ale jak wjedziesz do jakiegos pubu w mniejszej wiosce (np Keith czy Elgin) to przez 30 minut zajmuje zrozumienie co oni mowia. Pojedziesz wioske dalej i znow nie zrozumiesz co mowia, bo tu tak jest.

No i jazda samochodem jest niebezpieczniejsza niz na poludniu. Ludzie tu maja czym jezdzic i jezdza bardzo szybko i wg mnie niebezpiecznie.

No oczywiscie to kraj Whisky - maja ich setki jak nie tysiace. Co miasteczko to destylarnia. Najlepsze gatunki kilkudziesiecioletnie sa nawet po kilkaset funtow za shot.

No i Szkocja ma swoje smiesznie pieniadze. Niby Funty, ale inne i na poludniu tego nie chca przyjmowac.

Ja akurat w poniedzialek lece do Buckie na 2 tygodnie.

Nie wiem co jeszcze bys chcial wiedziec. Jakby cos to pisz, postaram sie pomoc, a jak sam nie bede wiedzial to zapytam sie prawdziwych (niestety nie rudych) Szkotow.

Aha - oni pod kilktem naprawde nic nie nosza! Niestety sam sie o tym przekonalem ;)